Ongeoorloofde staatssteun aan MVV

01 mei 2013 11:12
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #76
Dank voor uw eerlijke antwoorden Loek.
Ook dank aan degenen die de moeite hebben genomen om in deze discussie te reageren en dat over het algemeen beschaafd te houden. Ik ben benieuwd welk artikel Roel Wiche vanuit deze forumdiscussie concipieert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 11:33
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #77
Loek, is het een idee dat je het artikel ter inzage vraagt voordat het gepubliceerd wordt? Wij als MVV fans zien de krantenkoppen al voor ons. Onze ervaring met de regionale pers leert dat ze in veel gevallen inzake MVV uit zijn op sensatie en dingen zodanig verdraaien dat het een voor MVV negatief artikel wordt waarbij het grote publiek (maar ook huidige en/of potentiële sponsoren) weer de bekende "zie je wel..." conclusies trekt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 11:56
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #78
Moet eerlijk zijn, maar misschien heb ik dat wel gemist, ik heb zelf niet de indruk dat Roel Wiche extra negatief over MVV schrijft of zaken anders voorsteld dan ze zijn.

Misschien kan iemand mij daar eens voorbeelden van geven waaruit blijkt dat ik daar ongelijk in heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 13:17
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #79

Napoleon schreef : Moet eerlijk zijn, maar misschien heb ik dat wel gemist, ik heb zelf niet de indruk dat Roel Wiche extra negatief over MVV schrijft of zaken anders voorsteld dan ze zijn.

Misschien kan iemand mij daar eens voorbeelden van geven waaruit blijkt dat ik daar ongelijk in heb

- De berichtgeving over de steun van Trost aan *oda
- De berichtgeving over de NAC supporters en wat Rinkens gezegd zou hebben, inclusief de smerige timing
- De berichtgeving over het terugeisen van het "Veendam" geld door Soraya
- Tendentieuze berichtgeving over de winstpremies, terwijl de spelers dit begrepen
- Foute berichtgeving over tourniquets
- Politie bewaking MVV voorzitter, zonder onderzoek....
- Berichtgeving over het NAC incident
- etc.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 13:24
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #80

MVV4life schreef :

Napoleon schreef : Moet eerlijk zijn, maar misschien heb ik dat wel gemist, ik heb zelf niet de indruk dat Roel Wiche extra negatief over MVV schrijft of zaken anders voorsteld dan ze zijn.

Misschien kan iemand mij daar eens voorbeelden van geven waaruit blijkt dat ik daar ongelijk in heb

- De berichtgeving over de steun van Trost aan *oda
- De berichtgeving over de NAC supporters en wat Rinkens gezegd zou hebben, inclusief de smerige timing
- De berichtgeving over het terugeisen van het "Veendam" geld door Soraya
- Tendentieuze berichtgeving over de winstpremies, terwijl de spelers dit begrepen
- Foute berichtgeving over tourniquets
- Politie bewaking MVV voorzitter, zonder onderzoek....
- Berichtgeving over het NAC incident
- etc.


Sjrieve euver wedstrijde, op 'n dusdaonege maneer tot 't liekent esof heer aonwezig waor, terwijl dat gaar neet 't geval is..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 14:31
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #81
Beste allen,

Ik heb niet de indruk dat het artikel in negatieve zin over MVV zal gaan. Veel meer over het betaald voetbal in zijn algemeenheid en de wet- en regelgeving op nationaal en Europees niveau.
Hierbij de eerste vraag van de journalist en mijn antwoord:

Wat zijn uw motieven om een klacht in deze kwestie bij de Europese Commissie in te dienen?

Als ambtenaar ‘opgevoed’ met de wetenschap dat wet- en regelgeving er niet zo maar is. Maar bedoeld is om, in het geval van staatssteun en mededinging, te zorgen voor een gelijk speelveld voor alle betaald voetbal organisaties (bvo’s) in Europa. In de loop der jaren zijn deze regels door een aantal gemeenten op onjuiste wijze toegepast. En niet alleen in Nederland, ook Madrid wordt veel genoemd. Dat is in het nadeel van de bvo’s in die gemeenten die wel volgens de regels handelen.
Via een klacht kan aan dat onrecht iets worden gedaan. Want het is bestuurlijke doping.
Wat ik merkte was dat er heel vaak met grote verontwaardiging over werd gesproken, maar dat ik nimmer hoorde dat er een klacht werd ingediend. Ook niet door die bvo’s die hierdoor werden benadeeld. Er werd dan ook door de EC nauwelijks onderzoek gedaan die aan die praktijken een eind zouden maken.
Ik heb me eerst via een open brief tot de heer Almunia gewend en daarna, toen bleek dat een aantal gemeenten de regels inzake staatssteun niet juist toepasten, een klachtenreeks opgesteld om dat te stoppen.
Daarnaast ben ik sindsdien in discussie met een aantal supportersgroepen om hun vragen te beantwoorden en hen te informeren over de juiste regels en de toepassing daarvan.
Dat zijn goede en stevige discussies.
En uit die discussies lijkt boven te komen dat nog steeds niet alle bvo’s in Limburg weten hoe met de staatssteunregels om te gaan.

Ik denk dat dit de toon ongeveer zal zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 15:06
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Onderwerp Auteur
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #82
Nou Loek,

Dan ken je de riool journalistiek van Dagblad de Limburger nog niet. Deze krant en MVV hebben geen goed huwelijk samen.

Jij mag het heel correct verwoorden en algemeen beschrijven in je uitleg maar de betreffende journalist weet er altijd een negatieve tendens aan te geven zodat onze club toch weer in een verkeerd daglicht komt te staan.

Ik houd mijn hart vast wat komende dagen in de krant komt te staan en het zou me niet verbazen als het morgen of vrijdag zo vlak voor de derby er in staat anders wordt er waarschijnlijk gewacht tot de eerste play off wedstrijd om weer even lekker stemming te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 17:04
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #83
Zojuist is foto van me gemaakt voor het artikel van a.s. vrijdag.
Hieronder nog twee vragen en mijn antwoorden.
Ik heb het juist naar het Europese en nationale niveau getrokken.

Voelt u zich een soort klokkenluider in deze kwestie?
Neen. Een klokkenluider opereert, zoals ik het zie, in een situatie waarin een (kleine) groep profiteurs zich heimelijk en in alle stilte misdraagt en er met het geld vandoor gaat. En dat betrokkene daar deel van uitmaakt en zich daarin niet langer thuis voelt.
In dit geval werden de regels in alle openheid en zelfs op een democratische manier genegeerd.
Door onwetenheid, onachtzaamheid of de gedachte dat het allemaal wel los zou lopen, dan wel vanuit het gevoel dat het betaald voetbal zo belangrijk is dat de regels die voor ondernemingen gelden voor het betaald voetbal niet van toepassing zijn. Maar sinds het Bosman arrest moest het voetbal beter weten.
Iedereen zag het, niemand zei wat. Ik zie me meer als iemand die op de tribune naar de scheidsrechter roept dat er bij een team twee keepers in doel staan. Iedereen ziet het.

Welke vorm van steun kan de overheid wél (dus conform de regels) geven?
In de brief van de EC van 6 maart 2013 wordt daar op uitgebreide manier op ingegaan. En ook heeft de EC op 18 januari 2011 aangegeven hoe de Europese beleidsontwikkeling op het gebied van de sport er uitziet.Zie deze link:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ....2011:0012:FIN:NL:PDF

Ook de nationale overheid (ministerie van VWS) geeft o.m. via de begroting aan welk beleid van de gemeenten en de sportorganisaties door de rijksoverheid kan worden ondersteund, dat geldt ook voor de provincies en de gemeenten. Zie daarvoor bijvoorbeeld de in ontwikkeling zijnde sportnota Maastricht en op nationaal niveau een nota als “Kansen voor Topsport”.
Hongarije heeft zo bijvoorbeeld haar sportbeleid voorgelegd aan de EC. Die heeft 9 november 2011 geoordeeld dat het Hongaarse sportbeleid Staatssteun - proof is. Ik weet niet of dat het geval is bij het Nederlandse beleid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 17:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #84
Beste Loek,

ik neem aan dat je wel met MVV sjaal op de foto bent gegaan ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 17:55
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #85
Beste Loek,

Hoe vaker ik uw berichtgeving lees, hoe meer ik inderdaad geloof dat u dit niet doet om specifiek M.V.V. te naaien.
Eigenlijk verwijt ik u iets dat misschien nog wel erger is: U bent -naar mijn smaak- een regelrechte regeltjes-fetisjist.

U doet me denken aan de volgende voorbeelden:

Een jochie van een jaar of 5 moet hoognodig naar de WC, maar er is geen toilet te bekennen in het bos waar hij wandelt. Zijn vader zegt hem dat hij dan maar achter een boom -waar niemand je ziet- zijn plasje moet doen.
Maar daar komt regelfetisjist Loek om de hoek. Empathie?? Begrip voor de situatie en het feit dat er simpelweg geen WC in de buurt is?? Nee nee, zegt Loek, regels zijn regels.....


Een oud, lastig ter been zijnd vrouwtje van 91 loopt voor haar boodschappen in een lange straat van 700 meter. De winkel is echter recht tegenover haar, maar het eerste zebrapad bevindt zich op 500 meter lopen. 500 meter op, en 500 meter terug dus. Oversteken is slechts 20 meter, en 20 meter terug. Verschil: 960 meter.
Empathie? Vragen stellen bij het feit dat de plaatselijke gemeente er geen zebrapad neerlegt??
Nee nee zegt Loek, die vrouw is schuld, regels zijn regels....

Ik gun iedereen zijn fetisjisme, maar deze vorm is wel heel eng...

Overigens vind ik het doodzonde dat een programma als ''Ook dat Nog'' niet meer bestaat. Mensen met deze overdreven liefde voor bureaucratie werden daar met de grond gelijk gemaakt. En terecht!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 18:13
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #86
Ik had wel een Volendam sjaal, maar kwam niet in mijn hoofd op die om te doen.

En MVVke
Regels, ja, regels zijn lullig.
Bal moet geheel over de doellijn om als goal te worden geteld, buitenspel, hands, allemaal van die rot regels.
En dan zo'n scheidsrechter die daarvoor fluit en grensrechters die hun vlag opsteken en het publiek dat het beter weet.
Ik weet het.
En dat je moet betalen voor een kaartje en zo nog wat ongerief.
Het is beter als die regels er allemaal niet zijn, voor mij.
Maar wel voor een ander.

Ik vind het wel plezierig dat je er inmiddels van overtuigd bent dat het niet mijn bedoeling was om MVV te naaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 18:38
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #87
Wat ik niet begrijp, beste Loek, is waarom je MVV Maastricht er zo uitlicht. Uit eerder onderzoek, ik dacht van de NRC, bleek dat de gemeentelijke bijdrage aan de BVO's in Nederland bij MVV nog relatief klein is als je dat vergelijkt met clubs als Vitesse, PSV, Roda JC en Fortuna. Waarom dien je dan geen klacht in tegen al die andere clubs uit dat onderzoek? Of heb je dat wel gedaan? Of begrijp ik het dan niet goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2013 19:11
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #88
Hoi frank, uit de eerdere berichten op deze site kan je lezen dat ik naast MVV ook andere bvo s heb genoemd en heb gevraagd om onderzoek naar alle bvo s in Nederland en Europa. Dat onderzoek wordt nu gedaan. Over heel Europa.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2013 16:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #89
Dagblad De Limburger:

Verzet tegen staatssteun in voetbal

Wat een enkele brief los kan maken. Loek Jorritsma, oud-wethouder van Hoorn, diende als burger een klacht in bij de Europese Commissie tegen staatssteun aan het profvoetbal. Het gevolg: een diepgaand onderzoek naar de miljoenen euro's die vijf Nederlandse clubs, waaronder MVV, hebben ontvangen.

In de krant van zaterdag, ook te lezen van Krant Digitaal, komt Jorritsma uitgebreid aan het woord over onder andere zijn beweegredenen om naar de Europese Commissie te stappen


Morgen die krant maar eens kopen dan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2013 15:47
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #90
Nieuwe sticker te koop:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.863 seconden