Maastrichtenaren in het nieuws.

18 nov 2012 10:03
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #46
Reuvernaren in het nieuws: ;)
Juul Franssen Europees kampioen
Judoka Juul Franssen uit Reuver heeft goud veroverd bij de Europese kampioenschappen tot 23 jaar in Praag.
De Nederlands kampioene was in de finale van de klasse tot 57 kilogram te sterk voor haar landgenote Sanne Verhagen, die zilver kreeg.

Franssen won op ippon van Verhagen, die ook al in de finale van het NK moest buigen voor de Limburgse.

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2012 13:11
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #47
Boudewijn Zenden kan naar verluidt de overstap maken naar Engeland. De Nederlandse oud-voetballer zou namelijk in de belangstelling staan van Chelsea. Daar zou hij de rechterhand van Rafael Benítez kunnen worden. Dat meldt De Telegraaf.

Benítez volgde woensdag de eerder die dag ontslagen trainer Roberto Di Matteo op. Di Matteo werd ontslagen doordat de uitslagen van de Engelse club tegenvielen. Zenden zou de Spaanse trainer moeten gaan assisteren om de resultaten te verbeteren.

In het verleden kwam de voormalig international in actie voor Chelsea. Tussen 2001 en 2003 speelde de oud-middenvelder 43 competitiewedstrijden in het shirt van The Blues. In die 43 duels wist hij vier keer het net te vinden. Ook kwam hij in het verleden uit voor onder andere PSV en FC Barcelona.

Update, 11:25
Pierre Zenden, de zaakwaarnemer van Boudewijn, heeft tegenover Voetbal International de belangstelling bevestigd. "Hij is woensdag benaderd door Benítez en zit nu in het vliegtuig. Sinds gisteren (woensdag, red.) heeft hij (Benítez, red.) tig keer gebeld. Ik neem aan dat hij vanmiddag al op het trainingsveld staat, met de manager."

Over de contractduur kan de belangenbehartiger weinig kwijt. "Ik vermoed dat hij er het seizoen afmaakt, net als Benítez."

Lees verder: www.soccernews.nl/news/176097/UPDATE:_Ch...rainer#ixzz2Cx8NFP5M

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2012 14:32 23 nov 2012 14:34 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Onderwerp Auteur
Maastrichtenaren in het nieuws. #48
Maastrichtenaar Frijns in Formule 1

MAASTRICHT - Na Jos Verstappen gaat voor de tweede keer in de historie een Limburger aan de slag in de Formule 1. Maastrichtenaar Robin Frijns wordt testrijder bij Sauber F1 Team Robin Frijns. Dat is zojuist bekend gemaakt. De getalenteerde Maastrichtenaar won afgelopen seizoen op knappe wijze de titel in de World Series by Renault. Dat talent werd door diverse Formule 1-teams opgemerkt, waarna hij tijdens de Young Driver Test in actie mocht komen voor Sauber.

De Zwitserse renstal heeft in het verleden al vele toptalenten de kans gegeven te wennen aan de koningsklasse en zich te ontwikkelen tot volwaardig Formule 1-coureur. Ik ben verheugd over deze deal met Sauber", aldus Frijns."Het is mooi dat ik op basis van mijn talent de kans krijg en op deze manier in de Formule 1 terecht ben gekomen. Dit team heeft in het verleden bewezen jong talent de kans te geven. In deze rol van reserve- en testrijder kan ik alles leren wat met de Formule 1 te maken heeft. Ik wil alles in het werk stellen om om een goede samenwerking met Sauber neer te zetten. Op deze manier kan ik me goed ontwikkelen en leren hoe het er in de F1 aan toe gaat. Ik ben teambaas Monisha Kaltenborn en Peter Sauber dan ook zeer dankbaar voor deze kans.
www.maastricht.dichtbij.nl/auto/maastric...aar-frijns-formule-1
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 21:46
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #49
Van Wolde: Beluga klaar voor derde ster

Hans van Wolde van restaurant Beluga in Maastricht is al jaren klaar voor een derde ster en vindt dat zijn restaurant die ook al jaren verdient. Dat heeft de kok gezegd tegen horecavakblad Misset Horeca. Maandag maakt Michelin tijdens een evenement in de hotelschool in Maastricht bekend of Nederland een driesterrenrestaurant rijker is.


Maastricht
Van onze verslaggever

Na zes jaar organiseert Michelin weer een evenement rond de presentatie van de nieuwe restaurantgids. Van Wolde zegt daarover: "Ik denk wel dat er iets gaat gebeuren, in ieder geval espoirs. Of mensen mij vragen of Beluga topkandidaat is nu de presentatie in Maastricht plaatsvindt? Ik hoor het hier en daar om me heen, maar voor mij zit daar absoluut geen link tussen. De keuze voor Maastricht is om Maastricht, een prachtige stad die een restaurant met drie sterren verdient." Volgens hem is zijn grootste concurrent in de strijd om de derde ster Jannis Brevet van Inter Scaldes in Kruiningen.

Na afloop van de presentatie is er van 14.30 uur en 18.00 een meet-and-greet voor ster(ren)chefs in Beluga. "Een spontaan ontstaan idee waaraan we invulling hebben gegeven." Tussen de plaats van handeling - de hotelschool - en zijn restaurant zullen auto's pendelen.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 22:50
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #50
Hugo Camps wijdt zijn column in het NRC van afgelopen zaterdag aan de overstap van Zenden naar Chelsea en beschouwt de vermeende trainerskwaliteiten van Boudewijn. Camps ziet weinig toekomst voor hem als trainer en heeft het al over de periode na Chelsea:
"Dus is de vraag: wat komt er na Chelsea? Ik denk dan toch aan Fortuna, wie weet als speler-trainer. Het uit zijn as verrezen MVV is al te hoog gegrepen".
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Fabrice, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 15:07 26 nov 2012 15:09 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #51
Geen derde ster voor Beluga

Restaurant Beluga in Maastricht heeft geen derde Michelinster gekregen. Het Maastrichtse Au Coin des Bons Enfants verliest zijn ster. Dat bleek maandag tijdens een officiële presentatie van de restaurantgids.

ANP

Geen enkel twee-sterrenrestaurant in Nederland heeft er een ster bijgekregen. Wel zijn er drie eettenten die twee Michelinsterren hebben gekregen.

De 'winnaars' zijn restaurant Aan de Poel in Amstelveen van chef-kok Stefan van Sprang, de Treeswijkhoeve van chef-patron Dick Middelweerd en chef Moshik Roth van restaurant 't Brouwerskolkje in Overveen.

De nieuwe Michelingids Nederland 2013 telt nu een recordaantal tweesterrenrestaurants, namelijk 18.

De Librije van chef-kok Jonnie Boer (Zwolle) en Oud Sluis van chef-kok Sergio Herman (Sluis) behouden hun drie sterren.

In de lijst staan ook vier nieuwe éénsterrenrestaurants: Blok's in Amersfoort van chef-kok Marco Blok, Bord'eau - het nieuwe restaurant van hotel de l'Europe in hartje Amsterdam - Kaagjesland in Reeuwijk en HanTing Cuisine in Den Haag.

Solo in Gorinchem, Muller in Groningen, Paul van Waarden in Rijswijk, Schathoes Verhildersum in Leens verloren hun ster.

Au coin de bon enfants verloor zijn ster !

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 19:50
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #52
Bezopen Sjeng veroorzaakt grote schade...

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/11/...eroorzaakt_grot.html

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2012 19:04
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #53
In Rotterdam zien disse 3 boksers van boksclub SCM, aofgelope zoondèg nederlands kampioen gewoorde in hun klasse. :thumbsup: :applaus:
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 09:41
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #54
'Mosae Forum' boos op burgemeester Hoes

Verschillende ondernemers in het Maastrichtse winkelcentrum Mosae Forum zijn teleurgesteld in burgemeester Onno Hoes. Dat zegt Hakim Elfassih van kledingzaak Antony Morato, die zelf aangeeft niet te spreken te zijn over de burgemeester.

Maastricht

Hoes besprak maandagavond de toegenomen drugsoverlast in en rond het winkelcentrum in bijzijn van de wijkagent en een officier van justitie eerst met de winkeliers en vervolgens met bewoners. Extra blauw op straat kon hij niet be?loven, aldus vertegenwoordigers van de winkeliers en de bewoners.
Hoes zelf wilde gisteren niet reageren omdat hij nog met de ondernemers en buurt in overleg is, maar volgens de vertegenwoordigers adviseerde hij winkeliers en bewoners om het drugsmeldpunt zo veel mogelijk te bellen. Dit schoot Hakim Elfassih in het verkeerde keelgat: "Er is actie nodig. Wij hadden gevraagd om een politiepost op de Van Hasseltkade of in elk geval meer blauw op straat. Maar daar is geen geld voor.”
Elfassih vindt het niet gek dat Hoes geen geld van Den Haag krijgt voor extra agenten "als hij in het hele land roept dat het sinds de invoering van de wietpas zo goed gaat in de stad”. Maandagavond zou gezegd zijn dat het lastig is de runners te pakken omdat ze steeds door de mazen van het net glippen.
Voorzitter Carol Berghmans van het buurtplatform begrijpt dat de burgemeester "geen ijzer met handen kan breken”. Elfassih hoopt toch op meer daadkracht: "Na afloop kregen we een folder met het telefoonnummer van het drugsmeldpunt mee, maar dat is geen oplossing.” Elfassih en ook Berghmans zeggen bovendien dat het meldpunt veel vaker is gebeld dan maandagavond werd verteld.

Vooral de buurtbewoners luiden al langer de noodklok als het gaat om de overlast van runners en dealers rond Mosae Forum. Maandagavond overhandigden ze Hoes 600 handtekeningen voor een snelle oplossing. "Sommige bewoners hebben zelfs gezegd dat ze een kamer in hun woning ter beschikking willen stellen aan de politie als observatieruimte”, zegt Berghmans. Andere burgers, die een hond hebben, zouden als een soort burgerwacht willen fungeren. Berghmans zegt dat Hoes een verslag en een vervolggesprek heeft beloofd.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 10:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #55
Hoes is gewoon een 'kontekruiper' die de VVD standpunten tegen beter weten in zal verdedigen tot hij in de 2de kamer zit. Hij ziet dat hij ongelijk heeft maar zal dat nooit toegeven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 11:10
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #56
Als je niet durft toe te geven dat er een probleem is, zul je dit nooit kunnen oplossen..
Hoes blijft maar in de media en in de politiek volhouden dat alles onder controle is, dan kun je inderdaad moeilijk aan Den Haag extra geld of agenten gaan vragen.
Ik vind het echt een waardeloze burgemeester, volgens mij vind hij het zelf fantastisch dat hij burgemeester is van zo'n prachtige stad maar vergeet hij dat de burgers verwachten dat je daadwerkelijk problemen aanpakt en niet alleen je hoofd laat zien op chique feestjes en aangelegenheden.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2012 19:37
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Onderwerp Auteur
Maastrichtenaren in het nieuws. #57
Vinkenslag dossier 'hot news' in Maastricht door onderzoek Nieuwsuur

In de uitzending van Nieuwsuur, vanavond om tien uur diverse betrokkenen aan het woord.
www.maastrichtaktueel.nl/vinkenslag-doss...onderzoek-nieuwsuur/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2012 22:30
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #58

Jean schreef : Als je niet durft toe te geven dat er een probleem is, zul je dit nooit kunnen oplossen..
Hoes blijft maar in de media en in de politiek volhouden dat alles onder controle is, dan kun je inderdaad moeilijk aan Den Haag extra geld of agenten gaan vragen.
Ik vind het echt een waardeloze burgemeester, volgens mij vind hij het zelf fantastisch dat hij burgemeester is van zo'n prachtige stad maar vergeet hij dat de burgers verwachten dat je daadwerkelijk problemen aanpakt en niet alleen je hoofd laat zien op chique feestjes en aangelegenheden.


Maar Onno is een verademing vergeleken met der Gerd. :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2012 15:09
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #59
Plasterk stomverbaasd over vergoeding

Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) heeft 'met grote verbazing' kennis genomen van de verhuisvergoeding van een miljoen euro aan een vader en zijn twee zonen op woonwagenkamp de Karosseer (het vroegere Vinkenslag) in Maastricht. Hij gaat opheldering vragen aan de gemeente en provincie. Die moeten nu met een zogenoemd 'ambtsbericht' komen over de gang van zaken.

ANP

De werkelijke verhuiskosten bedroegen slechts ruim 90.000 euro, plus drie keer 60.000 euro voor fundering en verwarming. De verplaatsing gebeurde binnen de grenzen van de Karosseer. Plasterk wees er wel op dat genoemde lagere overheden hun eigen beslissingsbevoegdheid hebben en dat hij het niet verstandig vindt een raadsvergadering over de zaak in de Tweede Kamer over te doen.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2012 15:38
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Maastrichtenaren in het nieuws. #60

Kletswief schreef :

Jean schreef : Als je niet durft toe te geven dat er een probleem is, zul je dit nooit kunnen oplossen..
Hoes blijft maar in de media en in de politiek volhouden dat alles onder controle is, dan kun je inderdaad moeilijk aan Den Haag extra geld of agenten gaan vragen.
Ik vind het echt een waardeloze burgemeester, volgens mij vind hij het zelf fantastisch dat hij burgemeester is van zo'n prachtige stad maar vergeet hij dat de burgers verwachten dat je daadwerkelijk problemen aanpakt en niet alleen je hoofd laat zien op chique feestjes en aangelegenheden.


Maar Onno is een verademing vergeleken met der Gerd. :sick:

Als Leers er nog had gezeten bestonden we niet meer. :huh:

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden