Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Aswin
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
25 Jul 2013 08:17Gohf wrote: Algemeen directeur Martin Masset reageerde teleurgesteld en boos tegelijk: “Ik ben zeer verbolgen over de uitspraak en de manier van handelen van de KNVB. Ik werk als directeur met een Fortuna-hart, samen met een gedreven team, keihard om de club weer helemaal financieel gezond te krijgen....... ”.
@Gohf, ik begrijp je reactie m.b.t. Jong-PSV. Maar het wijzen naar MVV is m.i. alleen maar een teken van zwakte. Ja, MVV heeft destijds ook afspraken gemaakt met zowat alle instanties die maar iets met het voetbal te maken hebben, met de verschillende crediteuren etc. Het grootte verschil in deze is dat MVV WEL de gemaakte afspraken nakwam! En dat is wat Fortuna, volgens de KNVB, niet heeft gedaan.....
En als dat het geval is, dan heeft de KNVB alle recht om Fortuna publiekelijk een waarschuwing te geven en een volgende keer punten af te trekken....
En daarnaast, misschien moet Masset zich wat drukker maken over de deurwaarder die gisteren bij Fortuna op bezoek was.....
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 08:20Huh, hoe kom je hier bij? MVV heeft nooit met geld "gesleept", voor zover ik weet althans. Let wel: MVV is vaak genoeg zo goed als failliet geweest en heeft nog altijd geen nagel om aan de kont te kratsen. Ik zeg niet dat MVV een voorbeeldclub is of op en top gezond. Maar - voor zover ik weet - heeft MVV nooit bij die licentie-eisen rare trucjes uitgehaald om de licentie te behouden. Zoals Fortuna wel deed, de dag voor licentie-meetmoment veel geld laten storten en de dag daarna weer teruggeven aan een vermogende liefhebber. Dat was binnen de regeltjes, omdat de regeltjes niet scherp genoeg waren. Dus Fortuna kon niet aangepakt worden en behield de licentie. Maar het was natuurlijk niet in de geest van die regeltjes. De KNVB had dat ook wel door, en ik kan me voorstellen dat de KNVB door dat soort acties niet bereid is om nu met Fortuna mee te denken, maar heel strikt de regeltjes hanteert. Je hoeft geen expert te zijn om te zien dat de KNVB een organisatie is die er niet tegen kan als ze tegengewerkt wordt. Dus deze reactie was te verwachten.Gohf wrote: MVV en de Gemeente Maastricht hebben toch precies hetzelfde gedaan ?
Zoals ik gisteren al zei, begrijp ik best dat Fortuna dat deed, het was de enige manier om de club op dat moment te laten bestaan. Het was van Fortuna gewoon slim om op dat moment te doen. En laat ik er duidelijk aan toevoegen dat ik al jaren vindt dat de KNVB er voor alle clubs zou moeten zijn, maar dat het lijkt alsof ze er alleen voor de grootste clubs zijn.
Zo, dat gezegd hebbende, snap ik je reactie al helemaal niet. Waarom meteen weer naar MVV wijzen? Dat vind ik een kinderachtige reactie. Bekijk het gedrag van je eigen club, want daar gaat het hier over.
Gohf wrote: Algemeen directeur Martin Masset reageerde teleurgesteld en boos tegelijk: “Ik ben zeer verbolgen over de uitspraak en de manier van handelen van de KNVB. Ik werk als directeur met een Fortuna-hart, samen met een gedreven team, keihard om de club weer helemaal financieel gezond te krijgen. Aan dit soort beroepszaken ben ik buitenproportioneel veel tijd, kosten en energie kwijt. Tijd, geld en energie die ik liever in de verdere financiële gezondmaking van Fortuna steek. Gisteren lees ik dat het door de KNVB toegelaten belofteteam van PSV nog niet eens een locatie voor de thuisduels heeft. Ook is er bij hen nog steeds geen duidelijkheid is over de toegangsprijzen en de aanwezigheid van het uitpubliek. Als ik dan zie aan welke details wij als club allemaal moeten voldoen en de wijze waarop dit beoordeeld wordt, dan lijken mij de verhoudingen inzake de licentie-eisen volledig scheefgetrokken. Dat voelt heel onrechtvaardig. We beraden ons in ieder geval de komende weken op verdere stappen”.
En hier ben ik het dus helemaal met Audiowaste eens. Dit is een directeur, maar het enige dat hij doet is wijzen naar een ander. Mij is altijd geleerd dat als ik kritiek krijg, ik eerst naar mezelf moet kijken. En dat het per definitie een slechte reactie is om "ja, maar..." te zeggen en/of naar een ander te wijzen. Dat jij dit op een forum doet, dat vind ik jammer, maar allez. Maar dat een directeur dat doet... Zwaktebod.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 08:58Ik doel op de steun van de Gemeente Maastricht die in strijd zou zijn met de Europese regels. Wat ik daar mee bedoelde te zeggen is dat zowel Fortuna en MVV in recent verleden zaken op financieel gebied zijn gebeurd die op zijn minst schimmig genoemd kunnen worden, meer niet. Spelers gedeeltelijk zwart betalen etc.. Praat ik wel over de periode Jongen-Goumans.
- Mental
-
- Premium Member
-
25 Jul 2013 09:03 - 25 Jul 2013 09:04Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 09:07Er loopt nog een onderzoek, vooralsnog is er niet gebleken dat het in strijd met de Europese regels was. Bovendien zijn de Europese regels niet de regels van de KNVB, dus ik snap echt niet waarom dit iets met elkaar te maken heeft. Ten derde geef ik aan en heb ik nooit ontkend dat MVV bepaald geen brandschoon verleden heeft.Gohf wrote: @Jacques
Ik doel op de steun van de Gemeente Maastricht die in strijd zou zijn met de Europese regels. Wat ik daar mee bedoelde te zeggen is dat zowel Fortuna en MVV in recent verleden zaken op financieel gebied zijn gebeurd die op zijn minst schimmig genoemd kunnen worden, meer niet. Spelers gedeeltelijk zwart betalen etc.. Praat ik wel over de periode Jongen-Goumans.
Wederom, dat gezegd hebbende, vraag ik me af of je mijn bericht eigenlijk wel gelezen hebt. Waarom begin je over MVV? Wat is de relevantie? Waarom zou het er toe doen hoe het bij MVV zit?

- Gohf
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 09:19Zo, dat gezegd hebbende, snap ik je reactie al helemaal niet. Waarom meteen weer naar MVV wijzen? Dat vind ik een kinderachtige reactie. Bekijk het gedrag van je eigen club, want daar gaat het hier over
Er staat hier toch een bericht over Fortuna en er word op gereageerd door 2 man. Geld het dan niet meer dat je het gedrag van je eigen club moet bekijken en niet na een ander moet wijzen ?
Maarja is ook niet zo boeiend verder, Fortuna moet er gewoon voor zorgen dat ze haar zaakjes op orde heeft.
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 09:34Enige verschil is dat er bij ons een naz.... een verrader is die dit heeft aangekaart bij de Europese Commissie, dit is bij Fortuna niet het geval.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 10:09Ik snap niet wat je hier zegt. Je verwijt mij hier precies dat, wat jij doet. Ik geef iedere keer weer toe dat MVV geen brandschoon verleden heeft. Daarnaast, wat ik zei, is dat je bij kritiek niet naar een ander moet wijzen, ik zei niet dat je NOOIT naar een ander moet wijzen, maar dat dat een slechte reactie is bij kritiek. Dus ik kan niets met je verwijt. Wat wil je nou?Gohf wrote: Er staat hier toch een bericht over Fortuna en er word op gereageerd door 2 man. Geld het dan niet meer dat je het gedrag van je eigen club moet bekijken en niet na een ander moet wijzen ?
Maar goed dit gaat nergens meer over, ik ga hier niet meer op reageren. Je afleidingsmanoeuvre heeft gewerkt. :thumbsup:
- Gohf
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 14:08Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat als je kritiek krijgt en je gaat na een ander wijzen dat een beetje een zwaktebod is.
@Audiowaste
Klopt Fortuna heeft in een ver verleden ook steun van de Gemeente gehad, praten we volgens mij wel over dik 10 jaar geleden. Ik vind verder ook dat iedere Gemeente dat zelf mag bepalen. Het is natuurlijk wel zuur als je in een Gemeente zit die niet/nauwelijks iets doet voor de BVO. Wat dat betreft hebben ze het een paar km hier vandaan beter geregeld.
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 14:34 - 25 Jul 2013 14:34Ook al ging het maar om 250.000 euro verdeeld over drie jaar, voor een club als Fortuna en MVV (overigens alle JL clubs) is dat enorm veel geld.
Overigens maak ik me totaal niet druk wat Unsere Freunde aus dem Osten gebeurt.
Ik houd het wel bij MVV, daar heb ik meer dan genoeg aan.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 16:38Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 17:2025/07/2013 17:03
Fortuna Sittard is in gesprek met het Schotse Rangers FC. Inzet is een mogelijk samenwerkingsverband, waarbij Fernando Ricksen een belangrijke schakel moet zijn.
Ricksen, die in het verleden uitkwam voor Fortuna en Glasgow Rangers, nam Charly Chudik (manager voetbalzaken) en Martin Masset (algemeen directeur) mee naar Schotland. De eerste inzet was een afscheidswedstrijd voor Ricksen, maar uit die gesprekken vloeit waarschijnlijk nog veel meer.
De contacten zijn volgens Ricksen zodanig dat een samenwerking wordt overwogen. 'Ik denk ook echt dat het kan werken', stelt de oud-verdediger tegen Voetbal International. 'Het zijn twee gemoedelijke, familiaire volksclubs die allebei een kloteperiode achter de rug hebben. Rangers lijkt er ook een meerwaarde in te zien.'
De samenwerking moet vooral bestaan uit het uitwisselen van jeugdtrainers, maar ook van talenten. Chudik hoopt er zelfs al op dat aanstaande winter de eerste Schotse spelers naar Sittard komen. (Geert-Jan Jakobs)
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
25 Jul 2013 17:38 - 25 Jul 2013 17:41Gohf wrote: Fortuna hoopt op samenwerking met roemrucht Rangers
25/07/2013 17:03
Het lijkt me niet logisch dat een Schotse vierde divisionist, spelers (Talenten) aan een tweede divisionist in Nederland gaat verhuren. Het lijkt me logischer dat je eerst als club je eigen schaapjes op het drogen probeert te krijgen? 40.000 man publiek (dat dan weer wel) op het niveau van Eijsden.. de reservebank van Telstar zou daar handtekeningen mogen uitdelen..
Alleen de Rangers (wat daar nog van over is) doen hier hun voordeel mee. Nee, ook als het MVV was had ik dit gezegd.

- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 17:42
- Mienclub1902
-
- Platinum Member
-
25 Jul 2013 18:25 - 25 Jul 2013 18:27Het vertrek van Kevin Hofland zegt ook wel iets...