Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

26 Jul 2013 17:02
houtengerard wrote:
Gohf wrote: Fortuna hoopt op samenwerking met roemrucht Rangers
25/07/2013 17:03

Het lijkt me niet logisch dat een Schotse vierde divisionist, spelers (Talenten) aan een tweede divisionist in Nederland gaat verhuren. Het lijkt me logischer dat je eerst als club je eigen schaapjes op het drogen probeert te krijgen? 40.000 man publiek (dat dan weer wel) op het niveau van Eijsden.. de reservebank van Telstar zou daar handtekeningen mogen uitdelen..

Alleen de Rangers (wat daar nog van over is) doen hier hun voordeel mee. Nee, ook als het MVV was had ik dit gezegd. ;)

Rangers is inmiddels al weer 3e divisionist en over 2 jaar spelen die gewoon weer in de SPL. Jeugd speelt ook nog op een redelijk niveau. Kwestie van 2/3 jaar voor dat ze weer aan de schotse top komen. Als Fortuna de kans krijgt om talenten van Rangers te huren zou dat zeker interessant kunnen zijn.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jul 2013 17:15 - 26 Jul 2013 17:17
Ja, als je moeite heb om zelfstandig financieel overeind te blijven

Zoals zo ongeveer elke Jupiler League club op dit moment...
voortdurend RVC-leden of externe investeerders (Sjra Philippens) nodig hebt om spelers binnen te halen

Voor iemand dat fan is van MVV pretendeer je veel te weten maar dit valt volgens mij vies tegen. Sjra is zeker geen externe investeerder maar heeft al dik 30 jaar een officiële functie binnen de club, daarnaast haalt Fortuna alleen transfervrije spelers op Prince Rajcomar na, dus je zit er nogmaals naast met je "voortdurend".
ga je vanalles doen om inkomsten te generen: nog een afscheidswedstrijd voor Van Bommel en voor Ricksen, een loterij, flirten met Duchatelet, samenwerken met Standard (spelers huren), etc. Creativiteit genoeg, maar of je hier structureel sportief verder meekomt, waag ik te betwijfelen....Dit terwijl eind van afgelopen seizoen (april/mei 2013) alweer betalingsproblemen waren van salarissen.... Des te knapper is wel de sportieve prestatie van FSC afgelopen seizoen.

Is dat niet prioriteit nummer 1 van een BVO ? Inkomsten genereren....? Daarnaast zit je er weer naast Met Van Bommel en Ricksen. Beide spelers hebben veel betekend voor Fortuna en verdienen een waardig afscheid. Weet je wel hoeveel clubs dit uberhaubt doen ? Kijk alleen al na PSV recentelijk. Dat een een leuke cent verdiend kan worden met zo'n wedstrijden zal ik niet ontkennen maar daar is ook niks mis mee lijkt me(Anders was het wel een Benefiet wedstrijd geweest ;) ). En welke Jupiler League club huurt geen speler(s) van een grotere club uit de buurt ?

Het vertrek van Kevin Hofland zegt ook wel iets...

Wat dan ? Weet je uberhaubt wel waarom hij is vertrokken ? Nogmaals insinueer je iets waar je nauwelijks iets van af weet. Dit doe je vaker hier op het forum, in Fortuna kringen hebben we hier een leuke naam voor : "Een meestertje" . Hou het maar bij MVV als je dingen wilt verzinnen. Als je iets zegt kom dan op zijn minst met feiten.
Last edit: 26 Jul 2013 17:17 by Gohf.

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jul 2013 20:21
Brood en Fledderus in voetbalboot op Gay Pride

Roda-aanvoerder Mark Jan Fledderus en trainer Ruud Brood staan volgende week zaterdag tijdens de Gay Pride in Amsterdam op de KNVB-boot.

Fledderus is de enige op de lijst die zelf nog voetbalt. Roda kan de aanvoerder en coaches afvaardigen, omdat zij dat weekend op vrijdagavond al voetballen tegen Ajax.

Open en veilig
De KNVB wil met deelname aan het homofeest laten zien dat het Nederlandse voetbal 'een open en veilig sportklimaat' biedt waarin iedereen zichzelf kan zijn. Ook oud-Roda verdediger Regillio Vrede en voormalig internationals Patrick Kluivert, Ronald de Boer, Aron Winter, Pierre van Hooijdonk en Bryan Roy varen mee.

Eerder was al bekend geworden dat bondscoach Louis van Gaal en Michael van Praag, bondsvoorzitter van de KNVB, aan boord gaan.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jul 2013 15:19
Patrick Amoah nieuwe spits Fortuna Sittard

Fortuna Sittard heeft de selectie versterkt met Patrick James Amoah. De 26-jarige spits is geboren in Stockholm en tekende een contract voor twee jaar.

VOETBAL
Van onze verslaggever

In Zweden speelde Amoah voor Djurgardens IF. In het seizoen 2007/2008 verhuisde hij naar Spanje, waar hij in zeventien wedstrijden tien keer scoorde CF Atlético Ciudad op het derde Spaanse niveau. Via Paris FC kwam Amoah in 2009 naar België, waar hij tot vorig seizoen speelde voor WS Woluwe en een half seizoen voor Oud-Heverlee Leuven.
Amoah is voor trainer Wil Boessen, na het vertrek van Prince Rajcaomar, de ontbrekende aanvallende schakel. “Amoah is een explosieve, krachtige, dynamische en veel scorende spits. Bovendien is hij sterk aan de bal. Het is geweldig dat Patrick voor Fortuna gekozen heeft, want er was flink wat belangstelling voor hem uit binnen- en buitenland.”

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jul 2013 16:34
Heb weleens vaker aangegeven dat ik deze speler graag bij MVV zou willen zien. Mooie transfer in ieder geval van Fortuna.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jul 2013 16:48
Bedoelde jij niet Mattew Amoah van NAC ? Dit is weer een andere ;)

• Mienclub1902
  • Mienclub1902's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jul 2013 18:50
Moet idd mathew amoah zijn die nu naar Heracles gaat. Ik heb dit al vaker aangegeven op dit forum, dat dit een spits voor MVV zou zijn, maar helaas, kans is nu verkeken. Ik vind dit allemaal weer veel te lang duren, die echte versterking. Ben bang dat dit punten gaat kosten.

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jul 2013 22:37
Ben je dan van mening dat we nog aanvallende versterkingen nodig hebben?
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Aswin
  • Aswin's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Aug 2013 19:41
En wij maakten ons destijds druk over het gebruik van het woord "Mof" of "Moffen" of een vergelijkbaar woord.....

9gag.com/gag/aYbebbO
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

• aait wief
  • aait wief's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • 15%

02 Aug 2013 20:42
Dank je Ashwin voor het verrijken van mijn Engelse woordenschat.
Bijgaand alvast een voorzet voor ons bestuur als ze een vergelijkbare actie zouden willen gaan opzetten:
Wäörd veur unne tegestender, scheids- of grensrechter:
sjamptaol

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Aug 2013 12:21 - 08 Aug 2013 12:21
Wil Boessen: Van Zaanen is geen optie

Aanvaller Rowin van Zaanen traint inmiddels exact 1 maand (sinds 8 juli 2013) mee met de selectie van Fortuna Sittard. De rappe vleugelspeler is transfervrij en kent een succesvol Fortuna Sittard verleden. Vanwege het vertrek van Kevin Diaz (Frankrijk) lijkt de conclusie makkelijk gemaakt: van Zaanen lijkt de ideale opvolger.
Lijkt, want na een maand meetrainen ligt er nog steeds geen contract te wachten op de 29 jarige Amsterdammer. Trainer Wil Boessen en de technische staf hebben een grenzeloos vertrouwen in de jonge Gevaro Nepomuceno die vorige week thuis tegen de Graafschap in de basis mocht starten. Diep in de 2de helft verving Zlatko Zejnilovic de donkere aanvaller.
De rangschikking binnen de selectie is duidelijk. Over Rowin van Zaanen is trainer Wil Boessen bij Radio Start (vanuit de Startblokken) zeer duidelijk: “Van Zaanen is nooit een optie geweest, binnen Fortuna Sittard geven we graag de kans aan jonge spelers”.
Last edit: 08 Aug 2013 12:21 by Gohf.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Aug 2013 13:00
Interessant, Van Zaanen wordt bij ons ook vaak genoemd. Als Van Zaanen echt goed zou zijn, zou Boessen natuurlijk wel voor hem gaan. Blijkbaar is hij toch wat minder dan soms beweerd wordt.

Of hij vraagt te veel geld natuurlijk, dat kan ook. Al zou Boessen dan wellicht niet zo definitief oordelen over Van Zaanen.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Aug 2013 14:20
Van Zaanen is bij de teams waar hij zich thuis voelde (Volendam/Fortuna) echt een aanwinst geweest, speelde goed bij ons pikte af en toe zijn goaltje mee en leverde regelmatig zijn assist af idem bij Volendam.

Fortuna heeft echter met Nepomuceno al een links buiten die nog vrij jong is en ook wel veel potentie heeft. Daarnaast is die ook niet al te duur. Boessen heeft ervoor gekozen on hem zijn kans te geven. Van Zaanen zou die ontwikkeling in de weg staan volgens hem.

Toen Van Zaanen nog bij Fortuna voetbalde was hij wel 1 van de grootverdieners(ergens tussen de 45-65k gok ik). Maar wel echt een goede speler als je het mij vraagt!

• damske
  • damske's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

14 Aug 2013 08:47 - 14 Aug 2013 08:48
Ik vond onderstaand stukje op elfvoetbal.
Ik vind vooral het laatste stukje leuk over kennis uitwisselen:lachen:
Zullen ze Tottenham Hotspur leren hoe ze subsidie moeten krijgen :lachen: :lachen: :daag:

R*d* JC gaat samenwerken met Tottenham Hotspur

Talenten van Tottenham Hotspur op het voetbalveld in Zuid-Limburg. De kans lijkt steeds groter te worden. R*d* JC voert gesprekken met de Londense club om op diverse vlakken te komen tot een samenwerking.

“ Tottenham Hotspur is op zoek naar clubs om jonge, talentvolle spelers te stallen”

Beide clubs werden aan elkaar gekoppeld door de Geleense trainer Ton Caanen, meldt Dagblad De Limburger. De voormalige trainer van onder meer AEK Larnaca, FC Valetta en Stal Alchevsk, Metalurh Donetsk en Beitar Jerusalem kreeg van de club uit de Premier League de opdracht in Nederland op zoek te gaan naar een geschikte kandidaat om op meerdere terreinen samen te werken.

Algemeen directeur Marcel van den Bunder bevestigt tegenover het provinciale dagblad de 'verregaande contacten' met Tottenham Hotspur. "We zijn bij elkaar langs geweest en hebben de intentie uitgesproken om met elkaar samen te werken. We gaan nu, met Ton Caanen als tussenpersoon, bekijken op welke gebieden we die samenwerking gaan invullen."

Caanen, die na eerdere contacten met Tottenham Hotspur op projectbasis werkzaamheden verricht, sprak ook met Feyenoord, zegt hij in hetzelfde medium. "Tottenham Hotspur is op zoek naar clubs om jonge, talentvolle spelers te stallen die in Engeland weinig speeltijd zullen krijgen. Ik heb aangegeven dat R*d* JC een ideale partner zou zijn. Tottenham heeft na enkele gesprekken dat advies overgenomen."

Volgens Van den Bunder gaat het project verder dan een uitwisseling van spelers richting Kerkrade. "Je moet er beide profijt van hebben. Daarom kijken we op meerdere vlakken waar we elkaar kunnen versterken en kennis kunnen uitwisselen." In september keren Van den Bunder en Caanen terug naar Londen. Van den Bunder: "Dan gaan we mogelijk concreet invullen op welke vlakken de samenwerking vorm moet krijgen."
Last edit: 14 Aug 2013 08:48 by damske.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

14 Aug 2013 10:35 - 14 Aug 2013 10:35
damske wrote:
R*d* JC gaat samenwerken met Tottenham Hotspur
ik zie de discussie al voor me als ze het niet eens zijn: "You can rootsch me the bookel of, wah" :rolleye:
Last edit: 14 Aug 2013 10:35 by Boschpoort.

Time to create page: 0.376 seconds