Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• SoerenBusk
  • SoerenBusk's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 Aug 2013 22:21
Nee, volgens mij heeft die man gelijk, een ton is een grap. Kijk naar de toeschouwers aantallen bij alle wedstrijden, dan weet je dat zelfs voor een amateur club dit te weinig zou zijn

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

18 Aug 2013 23:16
NathanR wrote: Nee, volgens mij heeft die man gelijk, een ton is een grap. Kijk naar de toeschouwers aantallen bij alle wedstrijden, dan weet je dat zelfs voor een amateur club dit te weinig zou zijn

Het gaat er om dat hij destijds zijn mond niet heeft opengedaan en toen "officieel" als Fortuna bezwaar had tegen de nieuwe opzet en nu achteraf gaat lopen piepen ..... dat vind ik triest.
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

• Dave1902
  • Dave1902's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

19 Aug 2013 00:49 - 19 Aug 2013 00:49
@Houtengerard,

"Roda profiteert wel van de neutrale vlag, waar wij duidelijk zeggen dat het een club voor de stad is."

Is het niet juist andersom? Gooien de Maastrichtenaren juist niet hun eigen ruiten in wanneer gezegd wordt dat MVV een club voor de stad is?

Ik vind je denkwijze dan ook enigszins kortzichtig:
Doordat jij persoonlijk geen binding hebt met dorpen in het Heuvelland zou dit andersom ook zo zijn?
Ik ben geen Maastrichtenaar, heb een heel ander dialect woon korter bij die lelijke tempel naast de Hornbach dan De Geusselt,maar toch heb ik mijn hart al vele jaren geleden verpand aan MVV.Daarmee wil ik zeggen dat supporters als ik en velen met mij,wel degelijk voor de club komen,zonder dat men zich direct kan of wil identificeren met de stad Maastricht.

Neem van mij aan dat de sympathie in het heuvelland nog steeds groot is voor MVV,maar dat de gemiddelde neutrale toeschouwer enkel richting Duitsland rijdt om eredivisie wedstrijden te bekijken.
Last edit: 19 Aug 2013 00:49 by Dave1902.
The following user(s) said Thank You: Dixi

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

19 Aug 2013 07:58
Dave1902 wrote: @Houtengerard,

"Roda profiteert wel van de neutrale vlag, waar wij duidelijk zeggen dat het een club voor de stad is."

Is het niet juist andersom? Gooien de Maastrichtenaren juist niet hun eigen ruiten in wanneer gezegd wordt dat MVV een club voor de stad is?

Ik vind je denkwijze dan ook enigszins kortzichtig:
Doordat jij persoonlijk geen binding hebt met dorpen in het Heuvelland zou dit andersom ook zo zijn?
Ik ben geen Maastrichtenaar, heb een heel ander dialect woon korter bij die lelijke tempel naast de Hornbach dan De Geusselt,maar toch heb ik mijn hart al vele jaren geleden verpand aan MVV.Daarmee wil ik zeggen dat supporters als ik en velen met mij,wel degelijk voor de club komen,zonder dat men zich direct kan of wil identificeren met de stad Maastricht.

Neem van mij aan dat de sympathie in het heuvelland nog steeds groot is voor MVV,maar dat de gemiddelde neutrale toeschouwer enkel richting Duitsland rijdt om eredivisie wedstrijden te bekijken.

Dat is ook precies wat ik wil zeggen. Ik zeg niet dat een toeschouwer zoals jij niet bestaat, ik zeg alleen dat het geen duizenden zijn. In Maastricht wonen rond de 100.000 mensen (excl heuvelland). Toch vind je maar netto 5000 toeschouwers op de tribune terug (natuurlijk is niet iedereen in de stad voetballiefhebber). Je zou op een veel hoger cijfer moeten uitkomen als je ook het heuvelland en parkstad kon meerekenen. Dat er mensen uit die regio komen kijken is normaal. Maar ik ben ervan overtuigd dat er ook genoeg geen binding willen hebben met Maastricht, buiten het carnaval. En ja, eredivisie is een troefkaart waar je als club niet tegen op kunt. Een aantal *oda supporters hier in de regio die ik ken, waren vroeger MVV supporter tot de jaren 70. Toen hun eigen tempel verrees (en MVV ook eredivisie speelde) kozen zij voor die nieuwe club. Er is in mijn beleving wel degelijk een cultuur doorslag. Maar het is niet zo zwart wit natuurlijk dat iedereen automatisch voor de oostelijke club kiest. Er zijn ook Maastrichtenaren die het Limburgs volkslied wekelijks in Kerkrade zingen, dat zijn er ook geen duizenden.

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

20 Aug 2013 18:21
Trendwork uitzendbureau failliet

Uitzendbureau Trendwork is failliet.
Het bedrijf heeft een vestigingen in Roermond en Sittard, en is een grote sponsor van Fortuna Sittard. Wat de gevolgen van het faillissement zijn voor Fortuna Sittard is nog niet duidelijk.

Bij Trendwork zouden 61 uitzendkrachten werken. De hoofdvestiging van het bedrijf is bij het Fortuna-stadion, dat sinds 2009 de Trendwork Arena heet.

• peter ruiver
  • peter ruiver's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Draan wie verkes Wullem !!

20 Aug 2013 19:15
Gokje:
'T wuurd noe de Peter Brouwers Arena!! ;)
Draan wie verkes Wullem !!

• Och jeh
  • Och jeh's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

21 Aug 2013 14:28
Fortuna beraadt zich over faillissement sponsor
De directie van Fortuna Sittard beraadt zich de komende tijd over de gevolgen van het faillissement van Trendwork Uitzendbureau. H

Het bedrijf is sponsor van Fortuna en naamgever van het stadion in Sittard.

Verlies
Fortunadirecteur Martin Masset zegt in eerste instantie mee te leven met de ondernemer en zijn medewerkers, maar weet dat er een economische kant voor Fortuna aan dit faillissement zit: "De begroting van de club wordt gedragen door een groot aantal bedrijven uit het MKB en wat dat betreft is dit verlies wel te dragen. Voor ons is het nu de uitdaging om het op te vangen."

Curator
Het contract als naamgever van het stadion loopt tot november 2014, maar Masset heeft nog geen idee hoe Fortuna dat gaat opvangen. "Ik heb dit ook nog niet eerder meegemaakt. De stadionnaam stond voor eind dit jaar op de agenda, maar komt nu dus versneld aan bod. We zullen met de curator in gesprek gaan en dan met het bestuur overleggen hoe we hier mee omgaan."

Stadionnaam
Masset verwacht in deze economisch moelijke tijd niet dat Fortuna het zich kan veroorloven om het stadion bijvoorbeeld de naam van een club-icoon te kunnen geven.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Sep 2013 21:23
Voor de Noord tribune zijn nog maar een paar honderd kaarten beschikbaar
Voor de Zuid tribune zijn nog maar een paar honderd kaarten beschikbaar
De Businesseats zijn op enkele kaarten na uitverkocht

Er zijn nu ruim 7500 kaarten verkocht. Dagelijks worden tussen de 300 en 500 kaarten verkocht en de toeloop neemt toe.

Lekker voor die Roda tuub en zijn brief wat geplaatst werd in het LD toen er pas 2500 oid verkocht waren. Fortuna (fans) werden gewoon keihard belachelijk gemaakt. Gebaseerd op onzin dus.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

15 Sep 2013 16:17 - 15 Sep 2013 16:19
Die gaan lekker onderuit in het oosten. 1-5 al :lachen: heerlijk!!!!!!!
Last edit: 15 Sep 2013 16:19 by Schapendonk.

• Nao Väöre
  • Nao Väöre's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Sep 2013 16:35 - 15 Sep 2013 16:35
Schapendonk wrote: Die gaan lekker onderuit in het oosten. 1-5 al :lachen: heerlijk!!!!!!!

Nog leuker was het verbouwereerde gezicht van Demouge, na zijn terechte rode kaart.
Nu al op plaats 13. Kan alleen maar beter gaan (vanuit onze optiek). :applaus: :lachen: :thumbsup:
Aon de géng
Last edit: 15 Sep 2013 16:35 by Nao Väöre.

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Sep 2013 17:47
En nu maandag Fortuna nog een keer goed op de kloten; liefst ook met 5 tegendoelpunten en het is toch een gouden weekend c.q. weekbegin. Geen beter vermaak dan leedvermaak. Dat hebben ze in Venlo, Kerkrade en Sittard ongetwijfeld ook gehad richting ons. Haha, zo houden we elkaar bezig.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Sep 2013 19:45
Martin Masset van Fortuna heeft middels een persoonlijke afspraak met de burgemeester van Eindhoven geregeld dat Fortuna morgen uitsupporters mee mag nemen naar Jong PSV uit.

Of ze zullen gaan is ander verhaal maar ik vind dit een goede zaak. Zou het een opstap zijn voor Jong PSV-MVV uit? Zal wel niet want tegen PSV hadden MVV supporters incidenten 2 jaar terug bij de oefenwedstrijd. Bij fortuna was dit al 12 jaar geleden dus niet actueel.
Boe is dat feeske?
The following user(s) said Thank You: Gohf

• Aswin
  • Aswin's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Sep 2013 21:17
Nao Väöre wrote:
Schapendonk wrote: Die gaan lekker onderuit in het oosten. 1-5 al :lachen: heerlijk!!!!!!!

Nog leuker was het verbouwereerde gezicht van Demouge, na zijn terechte rode kaart.
Nu al op plaats 13. Kan alleen maar beter gaan (vanuit onze optiek). :applaus: :lachen: :thumbsup:

Hierbij de samenvatting :)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
The following user(s) said Thank You: Rebel

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Sep 2013 22:26
Boe is dat feeske? wrote: Martin Masset van Fortuna heeft middels een persoonlijke afspraak met de burgemeester van Eindhoven geregeld dat Fortuna morgen uitsupporters mee mag nemen naar Jong PSV uit.

Of ze zullen gaan is ander verhaal maar ik vind dit een goede zaak. Zou het een opstap zijn voor Jong PSV-MVV uit? Zal wel niet want tegen PSV hadden MVV supporters incidenten 2 jaar terug bij de oefenwedstrijd. Bij fortuna was dit al 12 jaar geleden dus niet actueel.

Er gaan geloof ik 2 bussen.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

17 Sep 2013 15:20 - 17 Sep 2013 15:24
Ik krijg niet genoeg van die samenvatting, heb hem geloof ik nu ongeveer 14 keer bekeken en het leuke wil er maar niet vanaf gaan(het gezicht van die gast op 6:22) hup, nog een 15e keer :lol:
Last edit: 17 Sep 2013 15:24 by Schapendonk.
The following user(s) said Thank You: MVV4life, Jacques, opadiehard

Time to create page: 0.382 seconds