Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

11 Aug 2015 11:35
@Jacques, R*da is door de KNVB wel degelijk ingedeeld in categorie 1. Fortuna en MVV zitten in 2 en VVV weer in 1.

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

11 Aug 2015 11:48
Ik zou zweren dat ik ergens gelezen had, dat ze naar categorie 2 waren. Maar ik kan dat inderdaad niet terugvinden. Misschien in de war met Fortuna :blush: :blush:

In dat geval vind ik het wel heel interessant worden: ik had begrepen dat een speler halen via een investeerder in categorie I niet (meer) zo gemakkelijk kan. Maar voor Roda gelden weer eens andere regels? :?:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• De_Lange
  • De_Lange's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Aug 2015 12:18
Jacques wrote: In dat geval vind ik het wel heel interessant worden: ik had begrepen dat een speler halen via een investeerder in categorie I niet (meer) zo gemakkelijk kan. Maar voor Roda gelden weer eens andere regels? :?:

Uiteraard gelden de regels van de KNVB niet voor Roda. Zij moeten zich houden aan de regels van de Duitse bond.

12 maart stond roda nog in categorie 1 maar weet niet of er op een later tijdstip nog een meting is geweest.

Wanneer gaat die stinkende wond eens open, want zo met zoveel etter erin moet het toch een keer echt fout gaan.

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Aug 2015 12:25
Binnen afzienbare tijd dienen de jaarverslagen en jaarrekeningen te worden gepubliceerd, hebben we weer wat leesvoer. :thumbsup:

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Aug 2015 12:54
Jacques wrote: Ik zou zweren dat ik ergens gelezen had, dat ze naar categorie 2 waren. Maar ik kan dat inderdaad niet terugvinden. Misschien in de war met Fortuna :blush: :blush:

In dat geval vind ik het wel heel interessant worden: ik had begrepen dat een speler halen via een investeerder in categorie I niet (meer) zo gemakkelijk kan. Maar voor Roda gelden weer eens andere regels? :?:

home.knvb.nl/themas/financi%C3%ABle-inte...ird-party-ownership/

Staat er niet zo specifiek bij op de website van de KNVB.

Loek Jorritsma, kom er maar in!

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Aug 2015 12:57
Peter Pan wrote: Binnen afzienbare tijd dienen de jaarverslagen en jaarrekeningen te worden gepubliceerd, hebben we weer wat leesvoer. :thumbsup:

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Aug 2015 13:29
Peter Pan wrote: Binnen afzienbare tijd dienen de jaarverslagen en jaarrekeningen te worden gepubliceerd, hebben we weer wat leesvoer. :thumbsup:

Bij roda staat daar al jarenlang standaard in dat de continuïteit van de onderneming ernstig in het geding is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Aug 2015 16:57
Juric en de Silva (AS Rome) naar Roda.
Hoezo hebben ze daar geen geld.
Bron L1.

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Aug 2015 17:05
Roda samenwerking met Tottenham Hotspur.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

12 Aug 2015 17:09
Ton Caanen drie jaar als technisch adviseur naar RJC. Tevens tussenpersoon voor samenwerking met Tottenham Hotspur.

bron: 1Limburg.nl

Waar ze het allemaal van betalen mag joost weten? Beter gezegd, hoe ze de schulden parkeren, want de hele selectie heeft gewoon haar salaris gehad afgelopen seizoen. Dat is ook een prestatie op zich.

Stiekem ben ik wel jaloers op de connecties die de club heeft, zonder dat ze zelf geld hoeven neerleggen, zijn mensen bereidt om te helpen (en zichzelf te helpen). Een bubbel op een bubbel bouwen en het lijkt nog stand te houden ook. Alleen al Juric zijn jaarsalaris is bijna de totale spelersbegroting van MVV dit seizoen. (hoezo categorie 1..)

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Aug 2015 17:34 - 12 Aug 2015 17:35
@houtengerard

Stiekem ben ik wel jaloers op de connecties die de club heeft, zonder dat ze zelf geld hoeven neerleggen, zijn mensen bereidt om te helpen (en zichzelf te helpen). Een bubbel op een bubbel bouwen en het lijkt nog stand te houden ook. Alleen al Juric zijn jaarsalaris is bijna de totale spelersbegroting van MVV dit seizoen. (hoezo categorie 1..)

ik weet niet of je er jaloers op hoeft te zijn, het is meer een ego club als een voetbalclub. Wat natuurlijk wel opvalt hoe ver partijen willen gaan voor hun club , of beter gezegd hun eigen ego , want als t lukt krijgen ze de felicitaties en volgens mij is t daar om te doen, volwassen mannen die doorlopend met een erectie die ze thuis al jaren niet meer krijgen van hun vrouw om die in de voetballerij wel nog te krijgen als ze weer een spelertje kunnen halen
Het is allemaal eigen belang geworden , niks voor de club, voor zichzelf doen ze t
Neem nou die lul van een Timmermans, geef die man een blad van Charlie Habdoe in zijn handen en in vraag me af of hij dan wat rustiger wordt met zijn Roda promotie , daar wordt je toch gek van !!

Bij ons lopen er een stuk minder rond, omdat onze club gewoon minder interresant is , wij zijn dan ook meer een voetbalclub dan een ego club als daar in kerkrade.
Tot nu komen ze met alles weg, gemeente raad is pro Roda en corrupt als de pest als t gaat om financieele injecties, ze hebben een aantal weldoeners die hun ego wekelijks aan de club oppoetsen, maar hoe dan ook van een tulp maak je geen roos en van een dubbeltje geen kwartje, het blijven koempels en dat zullen ze altijd blijven, geen klasse , geen preuveniment, geen vrijthof, geen Andre Rieu , en geen Maastricht.
Wat ze wel hebben zijn ego's met teveel testesteron , laat ze maar !!
Last edit: 12 Aug 2015 17:35 by Napoleon.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques, Raffalaldo, La Chouffe

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

12 Aug 2015 17:59 - 12 Aug 2015 18:05
@Napoleon

Daar heb je gelijk in.
Roda is altijd een handelshuis geweest, al het geld blijft in handen van de investeerders, weinig gaat terug naar de club. De club zit met de schuld, dus daar moet ook geld naartoe. Maar zolang het publiek op haar wenken wordt bediend, blijft de bubbel in stand.

Ik vind het begrijpelijk dat ze nu deze gewaagde koers gaan varen, ze staan met de rug tegen de muur. Maar wat zo opmerkelijk is, is dat ze de organisatie kunnen uitbreiden, zowel op als naast het veld, terwijl er al jaren verlies wordt gedraaid. Een club als De Graafschap moet juist noodgedwongen stappen terug doen, functies en spelers schrappen. Roda heeft een complete organisatie in loondienst met een jaarbegroting van een top-JL/degradant eredivisie en heeft nu spelers die de top eredivisie aankunnen.

De missie is proberen dat Europees Voetbal te halen, want dat is de enige methode om zeer snel die schuld af te lossen die op de club rust. Met deze kwaliteitsinjectie wordt de kans een stuk groter dat dit lukt. Wanneer dit lukt zijn ze binnen twee tot drie jaar schuldenvrij. Maar als ze degraderen is het afgelopen, maar dan ook echt afgelopen, want die spelers hebben meerderjarige contracten en in de nieuwe wetgeving is RJC hiervoor de verantwoordelijke. Maar met de huidige kwaliteit zie ik ze gewoon in de middenmoot eindigen, het moet wel heel gek lopen.

Ik ben niet jaloers op de koers die ze nemen. Het zweet zou me op de kop staan als je drie wedstrijden achterelkaar verliest. Ik ben jaloers op de goodwill richting het eindproduct 'De natura van het voetbal'. (Gemeente, Netwerk, Investeerders). Thal & Co is nog aan het zoeken bij ons..
Niet dat je daar teveel van afhankelijk moet zijn( Zoals bij RJC: De hele inboedel niet in eigendom), maar het zou de doelstellingen van MVV allemaal wat tastbaarder maken. Je onderscheiden in het voetbal is altijd lef hebben geweest, 100% kruidenieren is stilstand en achteruitgang. Ik hoop dat MVV in de toekomst 'financieel' ooit bij machte is die ban op een verantwoorde manier te breken (90%-10%). Sport en risico gaan hand in hand. (al is het maar een klein netwerk uitzetten in europa)
Last edit: 12 Aug 2015 18:05 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Napoleon, Jacques, La Chouffe

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Aug 2015 18:14
@ houtengerard

dat is ook zo, bij ons in Maastricht is voetbal gewoon weg minder belangrijk dan bij hun op t platteland.
Die mensen hebben gewoon niks, en zoals je zelf ook al aangeeft houden ze op allerlei vlakken het volk dom !! ( brood en spelen versie 2.0)

De vraag is eigenlijk , wat hebben ze nu werkelijk opgebouwd in al die jaren eredivisie ??
Een stadion wat niet meer van hun is, schulden die ze wel hebben , een degradatie die ze flink voor de klote hebben gekregen.
Wat hebben die boeren nu eigenlijk overgehouden.... volgens mij bitter weinig
En terecht zoals je ook al schrijft de nieuwe bubbel komt eraan.
Ik geloof nimmer dat ze daar structureel voor Europees voetbal kunnen gaan, en daarbij is dat dan nog zo lucratief ?

Het is een opgeklopt ego verhaal , daar hebben ze er veel van en die houden de club op allerlei vlakken overeind
Een gemeente die wegkijkt als t gaat om nieuwe investeringen en die niet op de tafel durven slaan als t gaat wanneer ze de huur niet betalen of minder betalen ( wethouder Dion Schneider is zo'n lul met vingers en zon die hard supporter)
Maar niemand grijpt in, ze mogen t flikken , iedereen ziet t , belastinggeld wordt verspilt aan salarissen ( indirect ) en Nederland kijkt toe.
De gemeente kerkrade met Jos Som aan t hoofd is zo pro roda als t maar kan, daar wordt je gewoon ziek van
en dat heeft niks met sportiviteit te maken, de sport is allang niet meer fair als t gaat om de verschillen tussen de bvo's inzake gemeentelijke mengelingen

Maar wat doen wij er aan, we ergeren ons erover en terecht maar we kunnen niks, het gebeurd voor onze ogen, en die verschrikkelijke Timmermans die blijft maar de media opzoeken en promoten en zich profileren

Dus we zien t gebeuren en kijken erna.... of kunnen we wel iets doen aan die belachelijke ontwikkelingen daar ?
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques, middenstip, Raffalaldo, La Chouffe

• Mienclub1902
  • Mienclub1902's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Aug 2015 18:37 - 12 Aug 2015 18:41
Waarom maakt iedereen zich zo druk over RJC?
De voetballerij is nu eenmaal zo ongelijk en onrechtvaardig.

Ik mag hopen dat oos MVV-ke eens een goeie investeerder strikt of dat via het "Old Boys Netwerk van Thal, Hennie Bastiaens , Lanckokr etc) eens wat financiële bronnen aangeboord kunnen worden op een legitieme en verantwoorde juridische basis. De afgelopen jaren is ze dat in ieder geval niet gelukt. Dat is een feit! Zonder meer financiële middelen, kom je echt niet structureel verder. We moeten nu ook weer niet denken, dat MVV de enige juiste weg bewandeld, zo eerlijk moeten we ook zijn. We zijn financieel gezond, maar meer ook niet, voorlopig..... Met een begroting van 2.5 tot 3 miljoen kom je niet veel verder.
Ben bang dat er binnen MVV ook niemand is die (inter)nationale connecties heeft waar je echt financieel en sportief verder meekomt. De enige is wellicht Eric Meijer die mogelijk contacten heeft met Leverkusen, HSV en Liverpool. Misschien dat Andries Jonker (Hoofd Jeugdopleiding bij Arsenal) ook eens geconsulteerd kan worden voor evt sportieve samenwerking.
Last edit: 12 Aug 2015 18:41 by Mienclub1902.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Aug 2015 21:41
Ach, Ton Caanen en de Spurs moet je je niet te veel bij voorstellen. Caanen is een type tweedehands autoverkoper die zijn moeder nog zou verkopen. Die probeert al jaren bij één van de Zuid-Limburgse clubs binnen te komen. Zegt veel over de wanhoop van Roda dat ze met hem in zee gaan. Die man kan ontzettend goed lullen maar dat is het dan ook. Wat heft die nou echt voor CV?
Caanen trainde de amateurs van Geleen-Zuid voordat hij in 2001 hoofd jeugdopleidingen werd bij Roda JC. Het seizoen hierna trainde hij Jong Roda JC. Caanen kon in Nederland niet als hoofdtrainer aan de slag omdat hij geen licentie had. Hij werd in de Oekraïne trainer van Metalurg Donetsk (2003-2004) en behaalde in 2004 een Duitse licentie. Caanen ging naar Israël waar hij eind 2005 kortstondig trainer bij Beitar Jerusalem was om na een maand Maccabi Tel Aviv te gaan trainen en in 2006 nog heel even Maccabi Netanya.

In het seizoen 2006/07 trainde hij Stal Altsjevsk in Oekraïne waarmee hij degradeerde.

(... geen profvoetbaldingen een paar jaar)

Caanen zou in 2009 bij de Russische voetbalbond aan de slag gaan in de jeugdopleiding. In de zomer van 2009 werd hij trainer van Valletta FC op Malta waar Jordi Cruijff zijn assistent was. Na één seizoen gingen beiden naar AEK Larnaca op Cyprus. In het seizoen 2010/11 behaalde Caanen met AEK Europees voetbal. In november 2011 werd hij ontslagen vanwege de tegenvallende resultaten in dat seizoen.[1] Hij werd opgevolgd door Leon Vlemmings.[2] In het seizoen 2012/13 trainde hij Enosis Neon Paralimni. In het seizoen 2013/14 was hij korte tijd trainer van Veria FC in Griekenland, maar eind september stapte hij op vanwege communicatieproblemen. Eind oktober 2013 ging Caanen aan de slag bij Aris Limassol op Cyprus.

Caanen werd in juli 2014 hoofdtrainer van de Treffers, op dat moment actief in de Topklasse. Dat liet hem in april 2015 per direct vertrekken toen hij de kans kreeg om hoofdcoach te worden van Apollon Limassol

Lees dat nou eens goed! Hij zit nergens voor langere tijd, er staat verbijsterend vaak "korte tijd", "kortstondig", "na een maand" en meer van dat soort zaken. Als ik goed tel, en de pauze van twee jaar tussendoor niet meereken, is hij een slordige tien jaar in het profvoetbal actief geweest na zijn vertrek bij RJC. Daarin heeft hij 14 verschillende clubs gediend. Dat zegt toch al genoeg? En als je dan gaat kijken wat voor clubs... allemaal dubieuze landen. Ik zal me inhouden en hier niet letterlijk neertypen op welke manieren hij daar geld heeft verdiend. Doen jullie de wiskunde maar.

Nee, Caanen bij RJC, daar moet ik alleen maar hard om lachen. Er zal wellicht in het begin een jeugdspeler die kant op gaan, verder wordt dat niets.

Wat die club wel weer goed doet is dat dit overall te lezen is. Ze hebben daar een ronkende PR-machine. Daar ben ik wel eens jaloers op.

Time to create page: 0.383 seconds