Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Nao Väöre
  • Nao Väöre's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

01 Nov 2015 09:42
Vond Ajax niet slecht spelen.
Hoopte stiekem op dubbele cijfers.
Heerlijk om Aachen-Nord zo afgeschoten te zien worden.
:applaus: :thumbsup: :daag: :applaus: :thumbsup: :daag:
Aon de géng

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• mvv supporter
  • mvv supporter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Nov 2015 10:34
Heerlijk als zelf 1limburg zoiets schrijft : "Gezien het bedenkelijke spel tegen de amateurs was het haast ondenkbaar dat het worstelende Roda in de Arena kon stunten. Maar de manier waarop de Limburgers zich lieten slachten is zorgwekkend."

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Nov 2015 13:38
02.11.2015 (website Fortuna Sittard)
In overleg met de Raad van Toezicht heeft het bestuur van Fortuna Sittard per 1 november 2015 formeel haar taken neergelegd. De noodzaak tot de vorming van een nieuwe organisatiestructuur ligt aan dit besluit ten grondslag. Over circa twee weken verwacht de club naar buiten te kunnen treden met meer informatie over de nieuwe organisatiestructuur.

Fortuna Sittard dankt het bestuur voor haar diensten.

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Nov 2015 10:55 - 05 Nov 2015 10:56
Roda de mijn in op zoek naar het koempelgevoel

Om een klein beetje het koempelgevoel te krijgen, gaat de selectie van Roda JC nu zelf de mijnen in.
Supporters op de tribune eisen hard werken en kameraadschap, zeg maar de houding van de vroegere mijnwerkers. Maar weten de spelers eigenlijk wel wat dat is, die zogeheten koempelmentaliteit?

Leuk initiatief denk ik, maar het eerste wat ik mij dan afvraag: weten de supporters zelf wel wat de koempelmentaliteit is?
Of verwachten de supporters alleen selectieve koempelmentaliteit, namelijk alleen van de 11 man wat op het veld staan?
Die zogenaamde koempelmentaliteit, als die er al kan zijn bij een voetbalclub, moet je dan toch echt door de hele organisatie trekken. Niet alleen de voetballers die 90 minuten per week op het veld staan, maar vooral van de directie, technische staf maar ook de kantinejuffrouw, de ballenjongens, de materiaalman en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Volgens de defnitie houdt de koempelmentaliteit in "hard werken voor weinig resultaat en niet te beroerd zijn om anderen te helpen, ondanks de slechte situatie waar men zelf in zit". Maar de supporters verwachten daar dat de spelers gras vreten, terwijl de directie aan een vijfgangen diner bij Beluga zit. Als je nog eens de definitie van koempelmentaliteit leest, staan er eigenlijk vier termen in die van belang zijn: hard werken, weinig resultaat, anderen helpen en slechte situatie.

Van de vier termen voldoen ze er aan twee, namelijk weinig resultaat en slechte situatie. Maar van hard werken is daar absoluut geen sprake. Tenminste, ik zie het handje ophouden bij de gemeente niet bepaald als hard werken. Eigenlijk is daar in het hele Parkstad gebied maar één partij die voldoet aan alle eisen van de koempelmentaliteit, de gemeente. Hard werken om de club niet failliet te laten gaan, maar dit helaas met weinig resultaat ondanks de ze veel blijven helpen blijft het financieel een slechte situatie.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
Last edit: 05 Nov 2015 10:56 by Audiowaste.
The following user(s) said Thank You: Ster_Drager, Boer458, Frostie_999

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

05 Nov 2015 12:24
Dat iemand die spelersgroep maar snel tegenhoudt. Er zit namelijk nog geld in het waarborgfonds voor mijnschade bij instortingen en verzakkingen in Zuid-Limburg. Je weet het maar nooit met Roda..
The following user(s) said Thank You: Jacques, Brncic, Peter Pan

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

06 Nov 2015 12:39
Frank Salemans wrote: 02.11.2015 (website Fortuna Sittard)
I...Fortuna Sittard dankt het bestuur voor haar diensten.

Voor begin van het nieuwe seizoen blies dit bestuur hoog van de toren over nieuwe geldschieters voor Fortuna Sittard, maar daar wordt al lang niets meer van vernomen. Zou er een verband bestaan tussen beide zaken?

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

15 Nov 2015 11:21
Gisteren uitgebreid stuk over financiële situatie bij Fortuna in DDL. Wordt gepraat over een tekort van enkele tonnen. Benieuwd wat daar allemaal gaat gebeuren, en of het terugbetalen van geld aan seizoenskaarthouders (op dit moment 60 euro per SK) in dat tekort zit.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Och jeh
  • Och jeh's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

16 Nov 2015 12:18
Edwin Hermans in de race om trainer te worden van Fortuna Sittard, stond vandaag in de Limburger.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Nov 2015 23:23 - 16 Nov 2015 23:23
Jacques wrote:
Vanuit MVV-bril: laat zo iemand óf zo snel mogelijk tekenen, óf na 30 november. Als hij een week voor MVV - Fortuna tekent zie ik de bui alweer hangen, Fortuna dat zich eenmalig opricht en wij verknoeien punten :thumbsdown:

Kooistra langer interim-trainer bij Fortuna Sittard

Jeffrey Kooistra mag ook de komende wedstrijd nog als hoofdtrainer fungeren bij Fortuna Sittard. De interim-coach krijgt langer dispensatie van de KNVB.

De Limburgers zitten na het ontslag van Peter van Vossen al ruim een maand zonder trainer, maar de zoektocht naar een opvolger verloopt niet bepaald soepel. De club heeft nu van de voetbalbond twee weken langer de tijd gekregen om een nieuwe hoofdverantwoordelijke te presenteren. Kooistra (foto) wordt dan weer assistent-trainer.

Vrijdag zit Kooistra naar verwachting nog op de bank bij de nummer zestien uit de Jupiler League, als nummer twee Sparta Rotterdam op bezoek komt. Maandag 30 november moet de nieuwe trainer aan het roer staan, als de Limburgse derby tegen MVV Maastricht op het programma staat.

grrrr... :thinking:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 16 Nov 2015 23:23 by Jacques.

• Brncic
  • Brncic's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

17 Nov 2015 09:54
Ach, zo ongunstig is dat niet. Trainerswisseling zorgt altijd voor onrust, en daarbij heeft de nieuwe coach dan echt nog niet zoveel invloed. Bovendien: ongeacht welke trainer Fortuna heeft, wij hebben een betere selectie en moeten dus gewoon winnen.
The following user(s) said Thank You: Ster_Drager, Jacques, SJENG@BOSCHPOORT

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Nov 2015 15:40
Interessant stuk over Roda in de VI. Vooral over Ton Caanen. Ik zie in die man niets meer dan een mooie prater, een tweedehands autoverkoper. Heeft nog nooit ergens langer dan een jaar gezeten. Het stuk bevestigt dat gedeeltelijk wel.

Onder het stuk pleit Coolen, inmiddels alweer weg bij Roda omdat hij Caanen niet vertrouwde, ook weer over samenwerken tussen jeugdopleidingen van Zuid-Limburgse clubs. Typisch, toen zij Jupiler League speelden, hoorde je daar niemand over. Nu ze gepromoveerd zijn en de enige eredivisieclub, zetten ze weer hier op in. Van de ene kant baal ik daar van, van de andere kant: zo lang Roda dezelfde plaat blijft afdraaien, weet ik dat er op dezelfde manier beleid gevoerd wordt en gaat eht dus vroeg of laat weer fout daar. :thumbsup:

Hieronder de tekst, het is nogal lang.

Warning: Spoiler!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

19 Nov 2015 19:31
Jacques wrote: Interessant stuk over Roda in de VI. Vooral over Ton Caanen. Ik zie in die man niets meer dan een mooie prater, een tweedehands autoverkoper.

Sprekend over autoverkoper. Ik zag vorige week een groot spandoek hangen "Roda Deal Weken" bij een gerenommeerde autoverkoper op de woonboulevard in Heerlen. Ik ken de precieze voorwaarden van deze actie niet, maar ik kan me bij deze deal voorstellen dat als je een auto op krediet neemt, dat de aflossing geheel vrijwillig is. Ik zou zeggen profiteer mee als je nog opzoek bent naar een staatsauto.
The following user(s) said Thank You: Jacques, La Chouffe

• Nao Väöre
  • Nao Väöre's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Nov 2015 21:41
houtengerard wrote:
Jacques wrote: Interessant stuk over Roda in de VI. Vooral over Ton Caanen. Ik zie in die man niets meer dan een mooie prater, een tweedehands autoverkoper.

Sprekend over autoverkoper. Ik zag vorige week een groot spandoek hangen "Roda Deal Weken" bij een gerenommeerde autoverkoper op de woonboulevard in Heerlen. Ik ken de precieze voorwaarden van deze actie niet, maar ik kan me bij deze deal voorstellen dat als je een auto op krediet neemt, dat de aflossing geheel vrijwillig is. Ik zou zeggen profiteer mee als je nog opzoek bent naar een staatsauto.

Was dat soms hun oude sponsor: Daewoo ?
Aon de géng

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

20 Nov 2015 12:54
houtengerard wrote:

Nee, de gemeente Kerkrade financiert de auto die jij vervolgens aan de gemeente verpandt. Vervolgens betaal je de gemeente niets van die lening terug maar in plaats van dat ze de auto dan terugnemen zegt de gemeente dat ze geen plaats hebben om de auto te stallen, dat een auto die stil blijft staan ook geen waarde heeft en geeft je extra geld voor de benzine.
Dát is een roda deal.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques, opadiehard, Sjappie, recalcitrant!

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Nov 2015 12:51
Je ziet nu dat de club uit Kerkrade toch wel de lijn omlaag te pakken heeft met een 0-5 nederlaag tegen PEC was mijn weekend weer goed.
Je vraagt je wel eens af vanuit het oogpunt van een supporter, wat is prettiger om doorlopend met de gedachte te moeten "leven" dat degradatie een feit kan worden en dat je club eigenlijk structureel steeds verder afglijdt of de gedachte van een supporter om ooit weer eens te gaan promoveren met alle bijkomende stress momenten :)

De laatste 6-7 ploegen in de Eredivisie kunnen allemaal degraderen dat hebben we de laatste jaren wel gezien, niemand van die ploegen krijgt daar structureel vat op , misschien zijn Heracles en PEC op dit moment wel de enige uitzonderingen, alleen hoe ziet dat landschap er over 5 jaar uit .

Voor Roda om daar maar eens lekker over te schrijven is de tendens alleen maar neerwaarts ( en versneld) , ben er echt van overtuigd dat deze club over 10 jaar in de JL speelt ( structureel) en dat de luchtbel ( geleend geld) helemaal is geknapt en er onderling enorme ruzie zijn ontstaan over macht en status. De koempels weer de grond in en Roda volgt.

Dit kan natuurlijk ook, niets ( althans ) bijna niets blijft op absoluut top niveau, binnen de eredivisie zijn volgens mij maar 3 clubs die nooit gaan degraderen dat zijn Ajax, PSV en Feijenoord en de rest kan iedereen eruit vliegen en ook noot meer terug komen, neem bijvoorbeeld RKC !

Nogmaals mijn weekend was goed de 0-5 tegen PEC , heerlijk om ze daar op hun klote te zien gaan en ook nu eens te zien dat hun beleid totaal niet werkt , de komende weken gaan we Roda nog meer zien afglijden ( dat is mijn hoop !) en de problemen gaan zich daar weer lekker opstapelen om hun uiteindelijk via de play offs in Maastricht dat laatste zetje te geven ( nog een droom van mij en ik denk van velen hier) , maar die droom gaat wellicht wel werkelijkheid worden
The following user(s) said Thank You: Jacques, De Zwarte Vogel

Time to create page: 0.385 seconds