Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
22 Nov 2015 13:21Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
22 Nov 2015 14:13Het is heel simpel, zoals Napoleon zegt. Je hebt pakweg 7 ploegen die allemaal bij de laatste drie kunnen eindigen en Roda is er daar één van. De kans dat Roda in de play-offs terecht komt schat ik dan ook in op iets minder dan 50% (3/7). Als alles "goed" valt zoals twee jaar geleden, toen bijvoorbeeld Nemeth de enige beschikbare spits was, van de trap viel en zijn teen brak, dan kunnen we nog genoeg lachen. Voor hetzelfde geld en met wat pech eindigen ze 13e zonder echt in degradatienood te komen.
Het mooie is dat zelfs dan het verhaal dan weer van voren af aan begint. Want Roda maakt dit seizoen echt geen winst, hopelijk draait de gemeente de duimschroeven aan en moet het spelersbudget verder achteruit. Roda houdt deze loterij niet vol, die vliegen er onherroepelijk wel weer uit. Is het niet dit seizoen, dan het jaar erna. Of daarna. :thumbsup:
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Anna D.
-
- Platinum Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
22 Nov 2015 15:0816 Cambuur
17 Roda
18 De Graafschap
- mvv4ever
-
- Platinum Member
-
23 Nov 2015 12:24De Graafschap zal direct gaan degraderen denk ik.
Cambuur staat eentje hoger maar spelen echt goed voetbal ik zie hun nog wel wat punten binnenhalen.
Willem II speelt ook best redelijk vind ik alleen net zoals bij R*da is de verdediging toch erg zwak. Maar ook hun zullen zeker nog genoeg punten binnen slepen en tegen PSV is al een begin ingezet.
Twente is heel erg zwak begonnen en nog steeds. Ik zou echt niet weten wat we daar nog van kunnen gaan verwachten.
Ado speelt ook niet slecht en thuis hebben ze maar 1x verloren!! Maar ook pas 2 overwinningen in het seizoen.
Ik zie R*da toch als een van de zwakste teams de laatste weken.
Begin vond ik ze sterk, maar zijn erg ver terug gezakt. En als ze zo blijven spelen word play offs zeker een feit.
En natuurlijk voor ons een droom om hun dan eruit te knikkeren!
- Roed en Wit 70
-
- Platinum Member
-
25 Nov 2015 10:20 - 25 Nov 2015 10:21Roda JC kan weer bouwen aan een gezonde toekomst
Roda JC Kerkrade is met Frits Schrouff een intentieverklaring overeengekomen om de aandelen van de club over te nemen. Roda JC kan hierdoor onder meer de in het verleden opgebouwde schulden afbetalen en in alle rust werken aan een gezonde toekomst van de club. De aandelen zullen worden ondergebracht in een nog nader vorm te geven entiteit, waarin Frits Schrouff de initiator zal zijn.
Frits Schrouff: “Vanuit mijn clubliefde voor Roda JC en mijn maatschappelijke gedrevenheid heb ik deze weloverwogen keuze gemaakt. Ik vind het belangrijk voor de identiteit, de verbinding en de voetbalknowhow in de regio dat Roda JC financieel een stabiele club vormt en weer een structurele plek inneemt in de eredivisie. Daarnaast is de maatschappelijke rol die de club vertolkt in de regio van grote waarde en vind ik het enorm belangrijk dat de clubcultuur van Roda JC wordt gewaarborgd. Ik heb het volledige vertrouwen in de huidige Raad van Commissarissen en directie van Roda JC, hetgeen van doorslaggevend belang is geweest om te komen tot dit besluit."
Algemeen Directeur Wim Collard van Roda JC: “Vanzelfsprekend zijn wij zeer verheugd over dit fantastische nieuws, hetgeen van onschatbare waarde is voor onze club. Dankzij deze financiële injectie kunnen we straks een kerngezonde club worden met mooie toekomstperspectieven voor onze ambities. Het is daarnaast ook zeer belangrijk voor de rust binnen en rondom de club. Het is geweldig dat we nu ook een oplossing hebben gevonden voor het negatieve eigen vermogen waar we al jarenlang mee te kampen hebben".
De getekende intentieverklaring wordt volledig ondersteund door de STAK, de Raad van Commissarissen en de directie van Roda JC. De verdere formalisering zal nog dit kalenderjaar plaatsvinden.
Het bedrijf Heuschen & Schrouff Foods Group staat volledig buiten deze overname van aandelen. Het bedrijf dankt haar oprichter Frits Schrouff voor zijn inzet en waardeert zijn maatschappelijke betrokkenheid.
bron:rodajc.nl
- Punker73
-
- Administrator
-
25 Nov 2015 10:50Maar goed zonder dollen had ik dit ook niet zien aankomen echter staat er helemaal niks over het geld waar ze het over hebben en het hoe en wat. Er staat namelijk alleen dat hij de aandelen overneemt. Er staat helemaal niet dat hij dan ook de schuld aan de gemeente gaat afbetalen (uit eigen middelen?) of wat dan ook. M.a.w. leuk zo'n intentie verklaring maar die heb ik bij Fortuna ook al 10 keer gezien en daar is het ook nog steeds kommer en kwel.
I want to be a fan again!!!
- Zoewiezoe
-
- Elite Member
-
25 Nov 2015 11:07Dus terug naar mijn 1e zin. Hoe gaan de constructie er uitzien met het oog op de toekomst?
Dus ja; voor de club an sich een goede zaak dat er iemand opstaat. Een definitieve en structurele oplossing op lange termijn? Dat weet ik zo net nog niet.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Nov 2015 11:12Tsja, kan alle kanten op zo'n overname door één persoon. AZ had er aanvankelijk profijt van maar was uiteindelijk bijna failliet. FC Utrecht is er eigenlijk na al die jaren nog geen stap verder mee gekomen. Wat je vaak ziet is dat grote sponsoren er niet meer zo veel geld in willen duwen, want het is in feite geld dat je in het bedrijf van een ander steekt.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
25 Nov 2015 11:20Het zal waarschijnlijk om een constructie gaan voor de huidige lasten, en niet de langlopende. Maar ik zie dat eerlijk gezegd wel goed komen, hij is geen Nol Hendriks die op eigen gewin uit is. Hij bezit clubliefde, anders doe je niet zoiets verliesgevends. Nu hopen dat ze geen nieuwe lening bij de gemeente openen in de toekomst, nu ze daar vanaf zijn, anders is het dubbelop.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Nov 2015 12:00Please Log in or Create an account to join the conversation.
- houtengerard
-
- Administrator
-
25 Nov 2015 12:09Jacques wrote: Ik zie nergens letterlijk staan dat de schulden bij de gemeente ingelost worden hoor. Naast de huurachterstand hebben ze als het goed is nog altijd een (weliswaar achtergestelde) lening bij de gemeente van uit mijn hoofd 15 miljoen euro. Schrouff heeft dat bedrag als het goed is helemaal niet cash liggen. Die is 40 miljoen waard lees ik, en daarvan zal een hoop in stenen en dergelijke zitten.
Dat schrijf de NOS, ik weet niet of ze hun eigen bronnen hebben gebruikt. 1Limburg schrijft het inderdaad anders.
nos.nl/artikel/2071247-roda-jc-verkoopt-...is-schuldenvrij.html
- Nao Väöre
-
- Platinum Member
-
25 Nov 2015 13:12 - 25 Nov 2015 13:13houtengerard wrote: Maar ik zie dat eerlijk gezegd wel goed komen, hij is geen Nol Hendriks die op eigen gewin uit is. Hij bezit clubliefde, anders doe je niet zoiets verliesgevends. Nu hopen dat ze geen nieuwe lening bij de gemeente openen in de toekomst, nu ze daar vanaf zijn, anders is het dubbelop.
Of die clubliefde ook zo gewaardeerd wordt door zijn erfgenamen valt nog te bezien.
Die zullen beslist niet staan te juichen, nu papa het familiekapitaal te grabbel gooit.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
25 Nov 2015 13:32Schrouff heeft naar ik begrijp minstens tien miljoen in de club zitten in de vorm van leningen.
Hij ziet nu in dat die never nooit terugbetaald gaan worden dus om niet als één van de vele, vele schuldeisers met lege handen te staan bij een faillissement zet hij de geldlening om in aandelen. Dan heb je tenminste nog iets. Voor de club is op korte termijn de schuld verminderd waardoor ze de KNVB even tevreden kunnen houden. Dus op korte termijn is dit een juiste zet.
Op de lange termijn blijft het problematisch tenzij Schrouff actief gaat investeren in de club. Maar hij is een zakenman en doet uiteindelijk niks voor niks. Dat blijkt eigenlijk al uit deze move.
Kortom, ik denk dat Schrouff met zijn zakelijk instinct anticipeert op een onvermijdelijk faillissement van de club en nu op zijn oude dag als redder van de club, zogenaamd gedreven door clubliefde, in de geschiedenisboeken van de club en gemeente opgenomen wil worden terwijl er vermoedelijk vooral eigenbelang aan ten grondslag ligt.
Ik lig er niet zo wakker van.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Nov 2015 13:52Boschpoort wrote: Ben ik nu de enige die hier helemaal niet verbaasd over is?
Schrouff heeft naar ik begrijp minstens tien miljoen in de club zitten in de vorm van leningen.
Hij ziet nu in dat die never nooit terugbetaald gaan worden dus om niet als één van de vele, vele schuldeisers met lege handen te staan bij een faillissement zet hij de geldlening om in aandelen. Dan heb je tenminste nog iets. Voor de club is op korte termijn de schuld verminderd waardoor ze de KNVB even tevreden kunnen houden. Dus op korte termijn is dit een juiste zet.
Op de lange termijn blijft het problematisch tenzij Schrouff actief gaat investeren in de club. Maar hij is een zakenman en doet uiteindelijk niks voor niks. Dat blijkt eigenlijk al uit deze move.
Kortom, ik denk dat Schrouff met zijn zakelijk instinct anticipeert op een onvermijdelijk faillissement van de club en nu op zijn oude dag als redder van de club, zogenaamd gedreven door clubliefde, in de geschiedenisboeken van de club en gemeente opgenomen wil worden terwijl er vermoedelijk vooral eigenbelang aan ten grondslag ligt.
Ik lig er niet zo wakker van.
Nee ik denk dit dus ook en denk dat de schuld bij de gemeente helemaal niet afgelost is/wordt. Ik lig er ook niet zo wakker van.
- houtengerard
-
- Administrator
-
25 Nov 2015 13:54 - 25 Nov 2015 13:59Dat klinkt inderdaad plausibel. Dat dit niet meer is dan een administratieve handeling, het omzetten van een lopende lening in aandelen. Maar daar moet wel inderdaad valuta tegenover staan, anders kun je geen schulden betalen dan stapt hij nog in op een zinkend schip. Schrouff is de laatste jaren ook bespeeld door Roda met valse beloften en zogenaamde mede-investeerders die toevallig op het laatste moment altijd hun woord terugtrekken als hij al getekend heeft. Het zou me niet verbazen als dit inderdaad puur het redden van het eigen vermogen is.
Mocht hij tien miljoen euro (de hele schuld) belangeloos in de club steken dan ben ik eerlijk gezegd wel lichtelijk jaloers. Dat is 25% van zijn eigen vermogen, dat kan ik me niet voorstellen.