Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
26 Jan 2016 11:18Niets is te gek in Parkstad. En in Maastricht wordt twee jaar gedebatteerd over de komst van een gymzaal en over de horizonvervuiling van een Mercedes-ster.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
26 Jan 2016 16:39Hoe pijnlijk ik het ook vind, het bovenstaande klopt met hetgeen ik uit zeer betrouwbare bron vernomen heb.Drerjc wrote: Dhr schrouff heeft inderdaad aandelen ontvangen van Roda. Hoe de constructie precies in mekaar zit weet ikzelf ook niet. Wat ik weet van mensen die er dicht bij staan is het volgende;
*dhr schrouff heeft alle lopende schulden afgelost (of dit in ruil is voor aandelen weet ik niet, denk haast van wel)
*dhr schrouff heeft bovenop de overname roda een kapitaalsinjectie gegeven van 3 miljoen.
*bij de koop/huur van diverse spelers zijn andere investeerds opgestaan. Waarvan 1 oude bekende (nee geen Hendriks)
Het is wachten op de jaarcijfers van volgend jaar om conclusies te trekken
Maar het zal vermoedelijk een tijdelijke opleving blijken te zijn. Het geld wordt er nu zo snel weer uitgegeven dat dit de club structureel niet uit de problemen helpt.
De regio zuid-limburg is simpelweg te klein voor structureel eredivisie voetbal. En dat is ook pijnlijk voor ons. Maar zolang roda wederom boven zijn stand blijft leven en wij een financieel zeer behoudend bestuur hebben, heb ik er vertrouwen in dat wij over tien jaar de enige profclub in Limburg zijn.
- Drerjc
-
- Visitor
-
26 Jan 2016 16:58Laat ik dit voorop stellen...... Ik hoop op alledrie de clubs op het hoogste niveau. En waarom kan dit niet? Jarenlang hebben wij elkaar het leven zuur gemaakt in de Eredivisie. Dat waren pas derbys!! Het genot dat je fortuna europees voetbal afpakt of Een MVV de gevarenzone in kegelt is ongekend. De derbys van vorig jaar stonden in het niets vergeleken met de jaren "90.
En beste boschpoort, begroting van ons is sluitend en naar verwachting komen we minimaal 500k in de zwarte cijfers. Zo niet, dan is het sowieso exit Collard (zijn eigen woorden). 2 grootverdieners zijn weg en met de ruimte wat we al hadden voor versterkingen heeft dit mede bijgedragen dat we tot nu toe 7 spelers op huur en koop basis hebben. Allen op 2 na tot het einde van het seizoen, dus mocht het noodlot toeslaan je niet met te dure spelers zit. Ik snap de beredenering, paniekvoetbal en dat we weer met geld smijten, echter de kenners beweren het tegendeel. Met een collard aan het roer is de begroting van 10,6 milj naar 13,1 milj gegaan dit jaar en dankzij de overname zitten we nu op 16,2, verwachting is dat enkele spelers verkocht worden, waaronder 1 grote transfer van Gyasi van 2,5 milj (vraag me niet welke gek dat ervoor over heeft) .
In de regio Zuid-limburg horen 3 profclubs! 3 profclubs die elkaar over en weer het leven helemaal zuur maken en waar de concurrentie moordend is..... Dus sjengen pak die punten nu!!
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
26 Jan 2016 20:09 - 26 Jan 2016 20:34Allereerst...
Waar komt onze "antipathie" uit voort....?
Als jullie RJC-ers in de rubriek "oet de aw does" van de afgelopen jaren hadden gekeken....
dan zag je dat we in het verleden bij derby's ( bijna ) altijd de bovenliggende partij waren ..
dat was al zo vanuit de Rapid en Bleijerheide tijd ( voorgangers van *oda) ...70 - 90 jaar geleden ...

Dat heeft natuurlijk ons chauvinisme gesterkt :thumbsup:
Van (groot)vader op zoon ( onze vaders dus) ....en nu dus op ons (klein)zonen...
NU kun je wel zeggen dat is prehistorie...
OK dan....
Actueler : voor ons "oudjes" ...oftewel "senioren" oftewel "aw buulle" :evil: :whistle: ....
begon onze grote afkeer op 17 april 1976 !
Ter intro : het hoogtepunt voor ons waren de uitderby's op Kaalheide in de begin tot midden jaren 70...
die we ook (bijna) altijd wonnen :kiss:
We ( dat heet ...een kleine voorhoede van de eerste Angelside) gingen al om 10 - 11 's ochtend met de trein ( gein f-beep- ck combi's toen) naar Eygelshoven om onderweg naar Kaalheide...er via ieder kroeg frühshoppend in stemming te komen voor de zeker aankomende winst van us-MVVke ! Hell Yeah...those were the days! Opa, Roeibaank, Aajtwief, Pinobel en met mij vele anderen kunnen er uren over door ouwhoeren....geen geweld of problemen...
Wij, op en top in stemming, twee uur voor de wedstrijd achter de goal in Kaalheide opgesloten, zingend zoals onze fantastische Ultra's dat nu ook doen bij uitwedstrijden (en de locale horeca een kassa vol met geld) .
Altijd leuk ...tot ....de bewuste zondag in 1976 .. toen we onschuldig met wat confetti rondstrooiden en de locale M.E. samen met het publiek op ons insloeg en met bouviers ons ..dat heet zo'n man of tien tot twintig (uit angst ) eerst het stadion uitbonjourde.... :thumbsdown: omdat men vreesde dat de rest ( zo'n 300 - 500 man) ons zou ontzetten...
Er werd omgeroepen "MVV supporters dienen het stadion de verlaten "en van de bovenste rij af sloeg de ME met bouviers iedereen naar de uitgang...
Dat het publiek uit Kerkrade zich niet onbetuigd liet en volop meedeed, hebben we tot de dag van vandaag nooit vergeten en vergeven. (zie onderstaande foto)
Vandaar Pinobel's reactie op VanderLuer, Schreurs en zo....(ook trouwens de voorzichtigheid van Rene Trost bij de eerste open dag toen hij aangesteld werd als trainer ...)
Dat komt nooit meer goed met ons oudjes...tja wie zaajt (en zo...), zal oogsten.... :whistle:
tot zover onze passie ( toen van ons en nu van de huidige generatie...die meer dan waardig onze fakkel hebben overgenomen)
Over de successen kan ik kort zijn...zonder ome Nol waren jullie allang " met de zeikstroom afgedreven.."
zoals we dat vroeger als antwoord zongen op Diederik( onze voorzinger) toen die hard vroeg:
"waar is *oda nu gebleven...? Holadiejee, holladiejo... "
Hetgeen ook gebeurde toen een stel wijsneuzen binnen jullie cluppie dacht ome Nol als oud vuil buiten de deur te zetten..
Zonder ome Nol was er geen *oda! Zie de degradatie...
Dat is nu hetzelfde met "noonk Sjrouf"..als die pleite is , stort het kaartenhuis in elkaar.
Draagvlak zeg je...? Schandalig dat er zoveel miljoenen in de club worden geduwd...als die politici echt mannen met visie, ethisch handelen , integriteit en echte eerlijke idealen waren en dus dan werkelijk iets voor de regio wilden doen,
dan hadden ze al die poen in amateur sportverenigingen moeten duwen zoals de locale handbal, basketbal, tafeltennis, atletiek zwemclub en noem maar op.
Dan had je echt iets gedaan voor de kansarmen onder de bevolking, meer mensen bereikt en de sport een goede financiële impuls gegeven...
Nu hou je een zinkend schip overeind met als top de masturbantjes en demagogen Jack Vinders en die Timmermans, die goedpraten wat krommer dan krom is .... !
Die spelen gewoon manipulatief en Wilderiaans in op das gesunde Volksempfinden...
Dat was je met Leers niet gelukt !

Geen jaloezie maar feiten...
Zonder grote sponsoren uit het bedrijfsleven is er ook voor jullie geen toekomst..
dus kijk ik gewoon weer uit naar de enige echte derby binnenkort in de Geusselt ! Hell Yeah ! :applaus:
- Nao Väöre
-
- Platinum Member
-
26 Jan 2016 20:53Verschrikkelijk hoe wij daar destijds behandeld werden.
Vaders, moeders met huilende kinderen met de angst in de ogen moesten vluchten om niet door de sterke arm getrakteerd te worden op een slag met de gummiknuppel..
Sinds die tijd heeft een groot deel van de door jou genoemde aw buulle een absolute aversie tegen Aachen - Nord
Een vreemde zal dit nooit snappen, immers je moet erbij geweest zijn om dit te begrijpen.
- Drerjc
-
- Visitor
-
26 Jan 2016 21:31Dat is nog voor mijn tijd geweest en inderdaad, mvv en ook fortuna waren ons in de derbys meer de baas dan andersom. Neemt niet weg dat de derbys van de jaren 90, mij het meeste zijn bijgebleven. Het in de hekken hangen, schreeuwen alsof je leven ervanaf hangt en de oh zo gezellige ritjes naar maastricht en sittard.
Tuurlijk zijn onze gloriedagen mede te danken aan dhr Hendriks en de redding nu van dhr Schrouff. Maar is het niet zo dat er zon personen bij veel volksclubs in de geschiedenis zijn geweest. Feyenoord kent ze, ajax kent ze, nac, nec en ga maar door. Wanneer je veel mensen weet aan te spreken en een grote trouwe achterban hebt is alles mogelijk en staan er altijd mensen op.
Naar mijn optiek is een club zo groot als zijn achterban, die maken de club, dat is met geen geld in de wereld te kopen.
Vergis je niet dat we met 30000 man sterk zijn, onderschat die kracht niet. Wij supporters hebben al 2x fc limburg verkomen, samen de afgrijselijke play-offs jaren gespeeld en nu uiteindelijk de degradatie overwonnen. Nota bene een roda-supporter koopt roda en al haar schulden af, dat alleen moet bewijs genoeg zijn, dat de achterban én draagvlak de club maken tot wat die is. Een club van het volk!
Het gevoel "nie meer" overheerst dit seizoen maar iedereen binnen roda beseft dat dit seizoen een coin toss is die beiden kanten kan opvallen, maar zolang je strijdend ten onder gaat, zullen wij ook weer met 12.000 man in de jupiler spelen. Valt die de goede kant op, kan fase 2 van start gaan om roda weer te brengen waar het hoort, dé subtop....
- Drerjc
-
- Visitor
-
26 Jan 2016 21:37
- Mr Sjaan
-
- Administrator
-
26 Jan 2016 21:56Please Log in or Create an account to join the conversation.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
26 Jan 2016 21:59 - 26 Jan 2016 22:11Drerjc wrote: ?.. Het hele verhaal van jou straalt nogal een zij zijn groot en ik ben klein gehalte uit.
Dan heb je niets van m'n verhaal begrepen! Ik gaf alleen wat feiten aan....maar het zij zo en ik kan me er niet druk om maken.
Calimero gedrag is me vreemd: ik was er in 1970 bij toen we met 30.000 de europa en wereldcup houder Ajax met 1:0 naar huis stuurden, maar zat net zo trots en toegewijd mijn cluppie op een koude winterse avond enkele jaren geleden met maar een paar duizend man toe te juichen.
Andere clubs in NL interesseren en boeien me niet en wat er gebeurd raakt me niet...
Ik kan wel meedelen, dat we bij al onze degradaties altijd trouw achter onze club en spelers zijn blijven staan en ze nooit zo minachtend en schandelijk hebben behandeld zoals ik dat van en bij jullie zag...te triest voor woorden !
Angelside forever, forever Angelside ! :thumbsup:
Daarnaast getuigen je opmerkingen over MVV en FSC eerder van Calimerogedrag...FSC heeft meer historie en traditie , sinds '54 dan jullie in je hele bestaan...en met ons kunnen jullie je nooit meten...!

- Drerjc
-
- Visitor
-
26 Jan 2016 22:11Klopt als een bus. Maar goed dat we een zodanig grote achterban hebben dat wanneer we in de shit zitten de supporters de club er weer uit trekken. Was het niet schrouff dan was het wel dhr meijer, was het niet dhr meijer dan wel als supportercollectief of een andere bobo.
@rouges
Dan kan je je voorstellen hoe trots wij waren toen we 2e werden achter het grote ajax van 94/95 met maar liefst 2 punten verschil.....
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
26 Jan 2016 22:13 - 26 Jan 2016 22:18Het laaide bij mij weer op toen ik vorig seizoen als tweede bus bij jullie het stadion plein opdraaide, :puke: ...sorrie ben oudere man,maar zit niet met wrok maar met een eeuwig afkerende blik op heel het 045 gebeuren bij jullie...vandaar dat ik als app adoreer dat video beeld van mvv thuis tegen 045...heerlijk.
Elke keer als ik mij weer opfok bekijk ik die beelden...ik zie smeets nog giga juichen...en mijn kleinzoon zal deze wedstrijd nooit meer vergeten,hij zei toen:grampeer is uit altijd zoe geweldig in ut stadion kwa sfeer?...gr grampeer

Ps Het zal voor mij altijd zo zijn, kijken naar de uitslagen in de eredivisie in het weekend...ben opgewekt als feyenoord wint en super opgelucht als 045 weer verliest...jammer excelsior was ff niet bij machten en feyenoord te slap in alkmaar helaas.
Zo moest het ff kwijt hart gelucht kan dalijk lekker slapen.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
26 Jan 2016 22:21 - 26 Jan 2016 22:32Zie je nou werkelijk niet in dat het PLS stadion momenteel geen enkele waarde vertegenwoordigd, alleen maar schuldaandelen? De Geusselt dateert uit de jaren zeventig, die is afbetaald (toch?). Als je dat aan de gemeente verkoopt, vertegenwoordigd het de volledige waarde. Het PLS stadion vertegenwoordigd schuld bovenop een klein vermogen. Als iemand zijn huur niet betaalt moet hij daarvoor rente betalen plus een dwangsom. Omdat je zo de eigenaar op kosten jaagt. Jullie gemeente is verhuurder, eigenaar en financier.. Als dat geen subsidie meer is dan weet ik het ook niet meer. Zelfs de rente wordt niet door gefactureerd.
De Gemeente Maastricht heeft een volledig stadion gekregen destijds, plus een trainingsaccommodatie die volledig terug in eigen beheer is gegaan. Dat laatste is niet eens meer van de club zelf, daar traint nu een andere sportclub op. Wat dat betreft zijn we kleiner geworden. MVV betaalt een ton per jaar aan de gemeente om deze accommodatie te huren . Jullie betalen vier ton per jaar, daar zit zelfs aflossing bij, voor een accommodatie die twee tot drie keer zo groot en nieuw is. Dat is zeker gewoon marktconform?
Natuurlijk verdient het kwijtschelden geen schoonheidsprijs. Het was het tweede faillissement door interne corruptie. Maar ga nou niet doen of Roda het braafste jongetje van de klas is nu ze de tv gelden hebben laten overboeken naar de Gemeente. Er is meer geld verdwenen tussen wal en schip in Kerkrade, dan er bij de Gemeente Maastricht ooit in het dossier MVV op tafel is besproken. 1,1 miljoen euro voor skyboxen te huren bijvoorbeeld. Hoe noem je dat? Bijzaken? Dat zou mooi zijn dat je een compleet voetbalstadion dat speciaal voor jou is gebouwd niet hoeft af te betalen.. kom op hé. Ik ben benieuwd of jullie volgend jaar als club ook een heel seizoen de strooiwagens van de gemeente gaan huren ter compensatie.. Als bedankje voor het huren van de skyboxen.
Dit was nog voor de Jupiler League stuiptrekkingen. Een meting uit 2011. De top 10 van Nederlandse bedelclubjes. Zie je onze naam ertussen staan? Ik zie wel jullie club ertussen staan. (MVV 11 Miljoen euro totaal aan gemeentelijke steun) RJC het drie dubbele, excl. wat zich de afgelopen vijf jaar heeft afgespeeld. Dat is natuurlijk niets bij de gedrochten Ado en Vitesse.
www.groene.nl/artikel/wie-betaalt-het-voetbal
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Roda, )
26 Jan 2016 22:26 - 26 Jan 2016 22:36Drerjc wrote:
@rouges
Dan kan je je voorstellen hoe trots wij waren toen we 2e werden achter het grote ajax van 94/95 met maar liefst 2 punten verschil.....
Niks mis mee om trots te zijn op sportieve prestaties :thumbsup:
Belangrijker is er te staan en te zijn voor je club in mindere tijden...
Dan laat je pas zien wat je waard bent...of niet !

De zgn gifbeker met waarde leegdrinken en vervolgens de volgende wedstrijd je jongens omarmen en naar de ovverwinning toeschreeuwen...!
- Mr Sjaan
-
- Administrator
-
26 Jan 2016 22:29 - 26 Jan 2016 22:33Drerjc wrote: @ mr sjaan
Klopt als een bus. Maar goed dat we een zodanig grote achterban hebben dat wanneer we in de shit zitten de supporters de club er weer uit trekken. Was het niet schrouff dan was het wel dhr meijer, was het niet dhr meijer dan wel als supportercollectief of een andere bobo.
quote]
Waar was die grote achterban dan in het seizoen dat jullie degradeerden, waarom is toen niemand opgestaan? Waar was jullie grote achterban afgelopen seizoen toen jullie rond de jaarwisseling al wisten dat rechtstreekse promotie onwaarschijnlijk zou zijn?
Jullie hebben verrekte veel geluk (en niets anders) gehad met de onverwachte promotie en de vrijgevigheid van een zeer gefortuneerde supporter.
Wat denk je wat er van die achterban overblijft als je 16 jaar achter elkaar in de eerste divisie speelt?
- Drerjc
-
- Visitor
-
26 Jan 2016 22:37Feit is, dat ze in maastricht en sittard jaren een grote mond hadden dat er niemand meer kwam in de jupiler, feit is dat we ook iedereen de mond hebben gesnoerd door in grote getalen te blijven komen met als afsluiting de markt.
Feit is dat wat jullie deccenia niet lukt, wij in 1 jaar geflikt hebben, met kunst en vliegwerk maar toch!