Oud-MVV'ers

07 juli 2022 12:12
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
Oud-MVV'ers #946
Levert MVV dit nog wat kleingeld op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2022 20:45 08 juli 2022 20:51 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 778
Meer
Oud-MVV'ers #947

TPC schreef : Levert MVV dit nog wat kleingeld op?

In pro-agent.nl/opleidingsvergoeding-solida...oppercentage-deel-2/ lees ik o.a.:

Voor de jaren dat de opleidende club de speler heeft opgeleid tussen zijn 12e en 15e jaar krijgt de oude club 0,25% van de vergoeding per jaar. Voor de jaren dat de opleidende club de speler heeft opgeleid tussen zijn 16e en 23e jaar, krijgt de opleidende club 0,5% van de vergoeding per jaar.

Brian Linssen werd geboren op 8 oktober 1990 en was dus 18, haast 19 jaar, toen hij in seizoen 2009-2010 voor MVV begon te spelen. Hij speelde dat seizoen 30 gewone wedstrijden plus 1 bekerwedstrijd. In het aansluitende seizoen 2010-2011 speelde hij 10 gewone wedstrijden en 1 bekerwedstrijd voor MVV. Toen vertrok hij naar VVV.

Brian heeft dus 1 en 1/3 seizoen voor MVV gespeeld toen hij tussen de 16 en 23 jaar oud was. MVV heeft daarom recht op een vergoeding van 0.5% plus 0,16% (is 1/3 deel van 0,5%): samen ongeveer 0,66%. Het transferbedrag dat de Japanse club moet betalen aan Feijenoord is 1,3 miljoen euro; 0,66 procent van 1,3 miljoen euro = 8.645 euro, zeg: een dikke 8 duizend euro. Of maak ik een of meer rekenfouten en/of denkfouten?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2022 12:29
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Oud-MVV'ers #948

Ben Salemans schreef :

TPC schreef : Levert MVV dit nog wat kleingeld op?

In pro-agent.nl/opleidingsvergoeding-solida...oppercentage-deel-2/ lees ik o.a.:

Voor de jaren dat de opleidende club de speler heeft opgeleid tussen zijn 12e en 15e jaar krijgt de oude club 0,25% van de vergoeding per jaar. Voor de jaren dat de opleidende club de speler heeft opgeleid tussen zijn 16e en 23e jaar, krijgt de opleidende club 0,5% van de vergoeding per jaar.

Brian Linssen werd geboren op 8 oktober 1990 en was dus 18, haast 19 jaar, toen hij in seizoen 2009-2010 voor MVV begon te spelen. Hij speelde dat seizoen 30 gewone wedstrijden plus 1 bekerwedstrijd. In het aansluitende seizoen 2010-2011 speelde hij 10 gewone wedstrijden en 1 bekerwedstrijd voor MVV. Toen vertrok hij naar VVV.

Brian heeft dus 1 en 1/3 seizoen voor MVV gespeeld toen hij tussen de 16 en 23 jaar oud was. MVV heeft daarom recht op een vergoeding van 0.5% plus 0,16% (is 1/3 deel van 0,5%): samen ongeveer 0,66%. Het transferbedrag dat de Japanse club moet betalen aan Feijenoord is 1,3 miljoen euro; 0,66 procent van 1,3 miljoen euro = 8.645 euro, zeg: een dikke 8 duizend euro. Of maak ik een of meer rekenfouten en/of denkfouten?


Klopt wel als ik het goed heb over Linssen.

Maar ik denk dat tpc Schrooijen bedoelde. Maar dat levert MVV niks op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2022 17:55
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Oud-MVV'ers #949
xavier mbuyamba staat in belangstelling van Fc Volendam
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 11:29
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Oud-MVV'ers #950
Xavier Mbuyamba naar Volendam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2022 00:13
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Oud-MVV'ers #951
Voor de ouderen onder ons: RIP Gerard Bühler.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2022 15:11 13 okt 2022 15:12 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
Oud-MVV'ers #952
Ik heb hem nog gezien bij MVV. Destijds vond ik het jammer dat hij overstapte naar Go Ahead (toen nog zonder Eagles).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2023 22:37
MVVMestreech02
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Oud-MVV'ers #953
Weet iemand of Brian Smeets inmiddels weer een club heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2023 23:12
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 560
Meer
Oud-MVV'ers #954
Zijn contract zou nog ontbonden worden maar ik zie nog nergens staan dat het gebeurd is.
Hij heeft iniedergeval niet meer bij de selectie gezeten bij Molenbeek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 22:03
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Oud-MVV'ers #955
Gisteren al een stunt in De Geusselt gezien, vanavond een nog grotere stunt in Utrecht. Spakenburg verslaat FC Utrecht. Wimilio Vink die in 2014/2015 één seizoen in Maastricht speelde beleefde het hoogtepunt van zijn carrière met een prachtige volley en een plek in de halve finale van de beker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2023 09:18
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Oud-MVV'ers #956
Xavier Mbuyamba (Ajax, PSV, AZ)
www.voetbalzone.nl/nieuws/fabrizio-roman...ivisie-kelder/419018

Wellicht gaat hij dan toch nog wat opleveren voor MVV...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2023 09:21
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 580
Meer
Oud-MVV'ers #957
Rick Hoogendorp
Rick HoogendorpRick Hoogendorp • 1e • 1e Assistant Coach FC Dordrecht and Head coach 021 FC Dordrecht;
gepromoveerd met FC Dordrecht 021 naar de 2de divisie.



Gefeliciteerd Rick !



goalkeeper trainer Wim Dusseldorp, Sacha van Wissen, Marco Gentile, goalkeeper Rein van Duynhoven, goalkeeper Martijn Besselink, Sjoerd Sanders, Jeffrey van As, assistant trainer Roger Rijnders of Mvv (Middle row L-R) teammanager Frans Schobbe, Ramond Libregts, Louie van Schijndel, Anton Vriesde, coach Jan Reker, Roel Janssen, Roger Knarren, Armand Benneker, physiotherapist Sef Hoenjet of Mvv (Front row L-R) assistant trainer Ron Elsen, Yvo Joordens, Rick Hoogendorp, Maurice Hofman, Roberto Lanckohr, Stijn Haeldermans, Edwin Hermans, assistant trainer Jean Maas of Mvv MVV First Division 1995 1996
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 09:44
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Oud-MVV'ers #958
Oud MVV keeper Nigel Bertrams moet per direct stoppen met het spelen van betaald voetbal vanwege artrose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 20:48
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Oud-MVV'ers #959
Kürsad Sürmeli naar ADO. Hebben hem transfervrij opgepikt bij het Turkse Altinordu. Ik vond het een goede (nuttige) speler destijds voor MVV, maar als dit het kaliber speler is waar ADO zich op moet richten dan gaan ze denk ik wederom een zwaar seizoen tegemoet. Wat natuurlijk lekker zou zijn, want een concurrent minder voor de playoffs ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 12:28
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Oud-MVV'ers #960
Over Jonker in zijn MVV-tijd.

Bondscoach Andries Jonker: belerend, KNVB-geschoold, alcoholvrij, maar met humor

Bjorn Thimister
10:00
18 jul 2023

Andries Jonker (60) gaat als bondscoach met de Oranje Leeuwinnen op jacht naar goud in Australië en Nieuw-Zeeland. Wat is hij voor een type trainer en mens? SoccerNews.nl sprak met mensen die in het verleden nauw met hem samenwerkten.


Inkijkje in de werk- en denkwijze van vrouwenbondscoach Andries Jonker
Het was in de zomer van 2004 toen Nico Jongen, op dat moment de belangrijkste technische beleidsbepaler bij MVV, die Andries Jonker uit de hoge hoed toverde als nieuwe trainer voor de Maastrichtse volksclub. Intern werd oud-prof Willy Boessen, op dit moment assistent bij Jong PSV, nog aangedragen als kandidaat, maar Jongen – rechterhand op dat moment van de inmiddels overleden MVV-redder Leon Melchior – koos voor Jonker.

De geboren Amsterdammer was net klaar met een bijzonder avontuur als assistent-trainer van Louis van Gaal bij het grote Barcelona. Van Camp Nou naar De Geusselt. Van de Spaanse zon naar het bourgondische Maastricht. Ron Elsen was in die jaren hoofd jeugdopleidingen bij MVV. “In die hoedanigheid had ik contact met Andries als hoofdtrainer en hij haalde mij op een gegeven moment als assistent bij de selectie”, legt Elsen uit.



‘Hij is duidelijk van de KNVB-scholing’
“Ik vond Jonker een trainer die werkte met een idee”, vervolgt de huidige manager voetbalacademie van MVV. “Andries werkte altijd volgens goed georganiseerde structuur en onderbouwde alles theoretisch. Hij had duidelijk de KNVB-scholing gehad, dat kon ik aan alles heel goed merken.” Het duo hield ook na twee seizoenen, toen Jonker MVV verruilde voor een nieuwe job bij Willem II, nog contact.

“Dat vind ik wel veelzeggend ja, dat we altijd contact zijn blijven houden. We konden goed met elkaar opschieten. Toen ik later technisch directeur was bij MVV, heb ik nog met Andries gestoeid toen hij bij Arsenal in Engeland werkte. Zo kwamen we dus weer in aanraking met elkaar, alleen allebei wel in andere functies.”

‘Arrogante’ Jonker maakte niet alleen maar vrienden
Jonker maakte echter binnen MVV niet met iedereen vrienden. Iemand die nauw met hem samenwerkte, maar niet met naam genoemd wil worden, blikt terug op hun gezamenlijke tijd bij de roemruchte Keuken Kampioen Divisieclub. “Andries was inderdaad een hoofdtrainer die alles tot in de puntjes had voorbereid. Altijd dus, hij was in zijn werk heel erg precies. Hij gedroeg zich als een schoolmeester, ook naar andere mensen toe.”


“Hij ging iedereen binnen de club vertellen hoe het moest. Dus niet alleen aan de spelers maar ook aan mensen die zelf Eredivisie hadden gevoetbald. Andries gedroeg zich als onze technische baas, op een arrogante manier. Hij was duidelijk een protegé van Louis van Gaal.”, vertelt de anonieme oud-collega van Jonker. Ondanks de niet zo prettige herinneringen ziet hij nu nog wel positieve kanten van Jonkers werkwijze. “Je leerde ook dingen van hem. Hij had natuurlijk niet met de eerste de beste gewerkt, ook na zijn tijd bij MVV overigens nog”, vervolgt de voormalig werknemer van de Maastrichtse club.

‘Vaak hetzelfde, geen alcohol, maar hij had wel humor’
“Andries was echt een KNVB-trainer, alles moest volgens die dingen die hij daar geleerd had. Zijn trainingen waren overigens niet afwisselend, we deden heel vaak hetzelfde. Jonker was een serieuze man in zijn doen en laten. Hij dronk geen alcohol, had ook wel humor hoor. Tijdens een trainingskamp na het seizoen in het buitenland had iemand sterke drank in zijn 7UP gedaan haha. Dat kon hij wel hebben, vond hij helemaal niet erg.”

“Of hij wereldkampioen kan worden met de vrouwen? Dat weet ik niet. Wat ik wél weet is dat hij al eerder bij de Oranje Leeuwinnen heeft gewerkt, dus hij heeft al wat ervaring op dat gebied. Ik ben dus benieuwd, we zullen zien.” Andries Jonker werkte in het verleden onder meer ook nog bij het Duitse Wolfsburg en Telstar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.479 seconden