Oud-MVV'ers

18 okt 2023 10:23
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Oud-MVV'ers #976
Chris Coenen en toenmalig MVV-trainer Barend Braaksma konden niet meer samen door een deur. Dat is de reden dat hij naar een andere club verhuisde. Braaksma was maar 30 wedstrijden trainer van MVV. Jammer dat Chris Coenen daarna niet meer terug is gekomen,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2023 22:56
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Oud-MVV'ers #977
Voor Cris Coenen kwam je naar De Geusselt ............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2023 20:08
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Oud-MVV'ers #978
Rubben van Bommel scoort 2 keer voor jong oranje tegen zweden
Voor het Ek
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2023 20:16
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
Oud-MVV'ers #979

ouwe rot schreef : Rubben van Bommel scoort 2 keer voor jong oranje tegen zweden
Voor het Ek


+1 assist

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2024 12:02
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Oud-MVV'ers #980
Interview met Ruben van Bommel (De Limburger)

Ruben van Bommel blijft nuchter na jaar vol hoogtepunten: ‘Ik heb niet geteld hoeveel clubs er geïnteresseerd waren’

In 2023 schitterde Ruben van Bommel bij MVV en stapte vervolgens over naar AZ. De 19-jarige vleugelaanvaller blijft erg koeltjes onder zijn wonderbaarlijke jaar. „Voor mij is er eigenlijk niks veranderd.”

Het lijkt even alsof we een jaar terug zijn in de tijd. Door de gordijnen van restaurant Dreamz in Maastricht kunnen we stadion De Geusselt zien. Dat is waar het profvoetbal begon voor Ruben van Bommel. Het is de plek waar hij het publiek op de banken bracht met zijn goals, met zijn acties. Daar zorgde hij samen met zijn teamgenoten voor het mooiste MVV-seizoen sinds vele jaren. Het is haast niet voor te stellen, maar het is pas een jaar geleden dat Van Bommel vaste waarde werd in de hoofdmacht van MVV.

Inmiddels speelt hij in de top van Nederland. Een dag voor dit interview kwam hij met AZ in actie tegen Hardenberg in de strijd om de KNVB-beker. Van Bommel maakte de winnende treffer in de verlenging: 2-3. Zo sloot hij 2023 in stijl af. Want 2023 was zíjn jaar. Met MVV bereikte hij de vijfde plek in de competitie, hij werd verkozen tot beste talent van de eerste divisie, verdiende een overstap naar AZ, scoorde bij zijn debuut in de eredivisie en werd vaste waarde in Jong Oranje. Een indrukwekkende lijst.

Je hebt veel meegemaakt het afgelopen jaar. Wat was voor jouzelf het hoogtepunt?
„Ik vond zelf het seizoen bij MVV heel mooi. Omdat we toch met het laagste budget van alle clubs vijfde zijn geworden. Dat was bijzonder. Helaas zijn we in de play-offs uiteindelijk niet ver gekomen, maar dat we zo hoog eindigden, dat was mooi. Dat is het eerste waar ik aan moet denken als je me dit vraagt. Maar om er echt een uit te kiezen vind ik moeilijk. De transfer naar AZ, mijn eredivisiedebuut met een assist en een goal, Jong Oranje. Ik denk dat ze allemaal wel op hetzelfde niveau zitten.”

Besef je al een beetje wat voor grote stap je hebt gemaakt?
„Jawel, dat besef ik nu wel. Van MVV naar AZ, dan ga je van één keer in de week spelen naar soms twee keer per week. En dan is er ook nog het niveauverschil. In december 2022 vorig jaar stond ik voor het eerst in de basis bij MVV en volgens mij kreeg ik in die periode bijna elke wedstrijd kramp. Nu ben ik veel fitter.”

Volg je MVV nog?
„Natuurlijk. Ik kan ze nooit live aan het werk zien. Maar als ik de mogelijkheid heb, kijk ik altijd het schakelprogramma op ESPN. Morgen ben ik wel van plan om in het stadion te gaan kijken als ze tegen TOP Oss spelen (op 22 december, red.). Vorig seizoen was dat een heel mooie wedstrijd. Toen werd het 5-1 en ik scoorde twee keer. Ik heb nog met best veel jongens van vorig seizoen contact. Met Koen Kostons en Nicky Souren bijvoorbeeld, en ook met een paar spelers die zijn vertrokken. We hadden een heel bijzondere groep. Een hecht team en we kwamen allemaal een beetje uit de buurt. Ik denk dat we daarom ook zo goed hebben gepresteerd. Echt jammer dat we in de play-offs de wedstrijd tegen NAC in eigen huis zo snel weggaven.”

In hoeverre heb je wat je nu hebt bereikt te danken aan MVV?
„Moeilijke vraag. Ik heb drie jaar bij MVV gespeeld, daarvoor zes jaar bij PSV. Kijk, het laatste seizoen hier in Maastricht was natuurlijk heel goed voor mijn ontwikkeling. Daarvoor had ik het wel wat moeilijk bij MVV in de jeugd. Dus in hoeverre ik mijn prestaties heb te danken aan MVV, durf ik eigenlijk niet te zeggen. Maar door het laatste jaar heb ik wel de stap naar AZ kunnen maken.”

Trainer Maurice Verberne gebruikte jou pas laat als basisspeler. Heb je daar problemen mee gehad?
„Nee, problemen niet. Natuurlijk ben ik niet blij als ik niet speel. Maar ja, wat noem je problemen? Ik had geen ruzie met hem. Maar ik was het er niet mee eens dat ik zo lang op de bank moest zitten.”

Je moest in zijn optiek meer loopwerk verrichten en meer meeverdedigen.
„Ja, klopt. Of mij dat beter heeft gemaakt? Ik denk niet dat meer lopen in een wedstrijd mij beter heeft laten spelen bij MVV. Maar als ik eerlijk ben; ik verdedigde ook niet heel veel mee bij MVV. Dat was ook omdat ik toen niet topfit was. En ik legde eigenlijk al mijn energie in die aanvallende acties. Dat leverde ook rendement op. Nu bij AZ wordt wat anders gevraagd. Voor mijn gevoel verdedig ik nu veel meer mee. Bij AZ wordt het gewoon geëist. Dus dan moet je dat gewoon uitvoeren als je wilt spelen.”

Bij AZ speel je ook niet altijd. Is dat lastig?
„Simpel, als je niet speelt, dan speel je niet. En dan probeer je gewoon op de trainingen je best te doen om jezelf te laten zien. Dan moet je er op die manier gewoon voor zorgen dat je weer gaat spelen. Dat is het enige wat je kan doen. Ik kan er verder niet veel van vinden. Natuurlijk ben ik dan teleurgesteld. Je kan het wel laten merken, maar wat schiet je daarmee op? Ik blijf gewoon altijd rustig in mijn hoofd. Bij MVV speelde ik in het begin ook niet, maar uiteindelijk kreeg ik mijn kans. Dan moet je er staan, net zoals nu bij AZ.”

Er waren door jouw goede prestaties bij MVV erg veel clubs in jou geïnteresseerd. Als 18-jarige jongen kan dat best overweldigend zijn.
„Ik heb dat niet zo ervaren. Ik besefte dat ook niet echt, denk ik. Ik stond daar niet echt bij stil. Ik heb ook niet geteld hoeveel het er waren.”

Hoe maak je zo’n keuze tussen al die geïnteresseerde clubs? Iedereen heeft natuurlijk de mooiste plannen met je.
„Eerst maak je een selectie van wat interessant is en wat niet. Dan kan je al heel veel wegstrepen. Met de interessante clubs ga je praten en uiteindelijk blijven er twee of drie over. Daar denk je dan langer over na. Maar op de momenten dat ik bij MVV was, was ik er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Dat nadenken doe je vooral tijdens de autorit na zo’n gesprek. Uiteindelijk is AZ een goede keuze. Ik wilde ook per se in Nederland blijven.”

Maar je had geen contract bij MVV. Hoe is dat nu allemaal precies gelopen?
„Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet alle details weet. Ik weet wel dat MVV nog een vergoeding gekregen heeft. Dus ik ben niet transfervrij weggegaan, als je het zo kan zeggen. Dat was echt mijn specifieke wens. Dat had ik vooraf gezegd, dus dat is ook gebeurd. Maar ik heb me daar verder buiten gehouden. Hoe hoog dat bedrag is, dat weet ik ook niet.”

In het begin van het jaar speelde je in Oss, Helmond en Dordrecht. Nu heb je bijvoorbeeld tegen Feyenoord in een uitverkochte Kuip gespeeld. Is dat anders voetballen?
„Op het moment zelf is dat heel mooi. Maar ik moet zeggen, ik denk dat ik bij MVV dezelfde wedstrijdspanning had als ik nu heb bij AZ. Dus het verschil voel ik niet echt.”

Je spreekt ontzettend nuchter en koel over alles wat je dit jaar hebt meegemaakt.
„Ik hoor dat wel vaker, maar dit is gewoon hoe ik ben. Ik doe gewoon altijd hetzelfde. Ik heb sowieso geen reden gezien om andere dingen te gaan doen omdat ik bijvoorbeeld voetballer ben. Voor mij is er eigenlijk niks veranderd. Alleen woon ik nu ergens anders en speel ik voor een andere club.”

AZ zelf heeft een eerste seizoenshelft gedraaid met pieken en dalen, maar is inmiddels uitgeschakeld in Europa en de titel wordt erg lastig gezien de achterstand op PSV. Hoe zie jij de tweede seizoenshelft?
„Kijk, plek één en twee zijn goed voor Champions League-deelname, plek drie is de Champions League-voorronde en plek vier Europa League. Dus als je in de top vier eindigt, speel je volgend seizoen op een hoger podium dan dit jaar. Dan doe je het gewoon goed, denk ik. En we zitten nog in de beker, daarmee kan je je ook kwalificeren voor de Europa League. Dus of top vier eindigen óf de beker winnen, dan zit je gewoon goed. Dat is hoe ik erin sta. Voor mijzelf wil ik gewoon zo veel mogelijk aan spelen toekomen.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2024 19:37
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 593
Meer
Oud-MVV'ers #981
Sjiek um te zien tot Brokamp tog weer get affiniteit met zien & us MVV-ke trök heet.
Jaorelaank waor dao neet väöl, zier zeeker in ziene tied in Kanne...
noe oucch neet zoe, behalve este met häöm efe gings klasjeneere op zien terras...

meh dit te zien... deed miech good....!


Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2024 08:40
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
Oud-MVV'ers #982
Volendam-speler Mbuyamba was lang afwezig door hartritmestoornis

10 apr. 2024

FC Volendam-speler Xavier Mbuyamba heeft verklaard waarom hij dit seizoen nog maar weinig in actie is gekomen voor de Noord-Hollandse club. De centrumverdediger heeft te kennen gegeven dat hij hartritmestoornissen heeft, maar dat die zijn carrière niet meer in de weg zitten nu er een S-ICD bij hem is geplaatst.

Mbuyamba heeft op de website van Volendam een verklaring geplaatst. 'Na een lange periode van stilte kan ik nu vertellen over mijn afwezigheid. Tijdens de jaarlijkse medische keuring voor het seizoen 23/24 kwam ik erachter dat ik een hartritmestoornis heb. Dit kwam als een grote verrassing, omdat ik nooit verschillen in mijn gezondheid of prestaties had gemerkt. Na deze ontdekking belandde ik in een reeks uitgebreide medische onderzoeken. Dit is de reden dat ik dit seizoen slechts sporadisch heb gespeeld', begint Mbuyamba.

De supporters kunnen hem dit seizoen nog op het veld verwachten. 'Na een lange periode van onderzoeken en testen hebben de artsen, FC Volendam en ik besloten om een S-ICD te laten implanteren voor primaire preventie. De eerste fase van rust en herstel is nu voorbij, en ik ben alweer begonnen met individuele trainingen. Ik zal de komende tijd werken aan mijn terugkeer bij FC Volendam, en wees gerust, ik zal dit seizoen nog met het team op het veld staan.'

S-ICD is de afkorting van Subcutane Implanteerbare Cardioverter Defibrillator. Het apparaat dient om het hartritme te bewaken en een einde te maken aan ritmestoornissen. Een S-ICD wordt onder de huid geplaatst, links van de borstkas. Met dat hulpmiddel kan Mbuyamba zijn loopbaan spoedig vervolgen.

Mbuyamba debuteerde in het profvoetbal bij de club uit zijn geboortestad, MVV Maastricht. Via Barcelona en Chelsea belandde hij in de zomer van 2022 in het Kras Stadion. Dit jaar speelde de aanvoerder van Volendam slechts zeven wedstrijden, sinds januari is hij absent. Nu weten we dus waarom. Mbuyamba heeft nog een verbintenis tot medio 2025 aan De Dijk. De Wijdbroeken hebben ook nog een optie voor een extra jaar.

=========================
Uiteraard in de eerste plaats vreselijk voor die jongen, die toch al wat mooie clubs op z'n CV heeft staan. Was bij Volendam ook goed bezig en leek klaar voor de volgende stap. Wellicht naar het buitenland dus.
Dat zou dan weer een extra centje voor MVV hebben betekend.
In sommige landen mag je met zo'n apparaat niet meer spelen (ik meen Italië; had Eriksen dat ook niet bij Inter?).
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2024 22:53
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 593
Meer
Oud-MVV'ers #983
op e terräske örregens in Mestreech...



aw speulers of wie Hofland zag "De die hards of “bende van ellende” :lachen:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 11:34
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Oud-MVV'ers #984
Ik herken Thal, Hofman en van As maar die 4 anderen niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 12:23
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Oud-MVV'ers #985

Mr Sjaan schreef : Ik herken Thal, Hofman en van As maar die 4 anderen niet.

Ed Braken en Twan Scheepers herken ik verder nog. Blijven er 2 over ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 12:51
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Oud-MVV'ers #986

Jim Cemint schreef :

Mr Sjaan schreef : Ik herken Thal, Hofman en van As maar die 4 anderen niet.

Ed Braken en Twan Scheepers herken ik verder nog. Blijven er 2 over ;-)


Scheepers tweede van rechts en Braken in het midden achteraan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 13:39
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Oud-MVV'ers #987
Scheepers tweede van rechts inderdaad, maar ik dacht in de man links voor Ed Braken te herkennen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 13:51
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Oud-MVV'ers #988
De andere twee zijn geen oud-MVV'ers: ondernemer René Persoon en motard Jos Hayen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden