publieke opkomst

10 nov 2012 12:07
Graasvrete
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Onderwerp Auteur
publieke opkomst #1
Wat ik me al een tijdje afvraag is of de publieke opkomst bij MVV een verband heeft met de stand van MVV in de JL van de laatste jaren. Als je bijvoorbeeld de wedstrijd van Sparta en Den Bosch met elkaar vergelijkt maar natuurlijk ook de overige wedstrijden. Er zullen zeker genoeg factoren een rol spelen over de opkomst zoals het weer, de tegenstander, economische crisis en noem maar op. Het aantal seizoenskaarten zegt al iets over hoe goed MVV het doet maar is er een verband te achterhalen. Er zullen op dit forum zeker MVV fanatica zijn die zich hier graag in verdiepen en een eventueel verband ontdekken tussen de opkomst en de prestaties van us MVV. Deze vraag stel ik ook omdat ik me afvraag waarom bij dit soort belangrijke wedstrijden en de kwaliteit van het spel het stadion niet uitverkocht is of meer gevuld. De hoofdtribune blijft wat mij betreft oa in verhouding ver achter op de overige tribunes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 12:19
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
publieke opkomst #2
Er zijn genoeg mensen die niet komen omdat het -als je niet zeer vroeg bij het stadion bent- godsonmogelijk is om je auto ergens kwijt te raken. Veel mensen moeten nu voor en na de wedstrijd nog een kwartier lopen om bij hun auto te komen. MVV kan hier niks aan doen, maar de verkeerssituatie bij de Geusselt is abominabel en dat was al zo voordat ze aan de A2-tunnel gingen werken. Bij een voetbalstadion waar steeds veel mensen komen, hoort nu eenmaal veel parkeergelegenheid en dat mag de gemeente zich aanrekenen. Als het nieuwe zwembad open is, zal het alleen nog maar erger worden. Gratis busvervoer naar het stadion zou wellicht helpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 12:37
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
publieke opkomst #3
Ik hoop dat ze in een toekomstig stadion (mocht dat ooit komen) een zelfde bestemmingsplan maken als bij Aachen Noord. Het stadion bouwen midden in een groot winkelcentrum of industriegebied. Op vrijdagavond zijn toch alle winkels dicht, dan heb je zoveel plaats, dan kan zelfs Onno met Albert, de limo dwars parkeren.

Ik kom er ook niet bij dat in het nieuwe Geusselt plan, geen enkele parkeervoorziening voor MVV is meegenomen. Zegt mijn inziens genoeg over de politieke waarde van MVV in deze stad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 12:41 10 nov 2012 12:50 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
publieke opkomst #4

Graasvrete schreef : Deze vraag stel ik ook omdat ik me afvraag waarom bij dit soort belangrijke wedstrijden en de kwaliteit van het spel het stadion niet uitverkocht is of meer gevuld. De hoofdtribune blijft wat mij betreft oa in verhouding ver achter op de overige tribunes.


MVV speelt al 13 jaar in de JL. Wat denk je dat in die tijd gebeurt is. Hebben we daar meer supporters/sponsors mee gekweekt of juist minder. Je hebt het over de hoofdtribune. Velen zijn al lang vertrokken. MVV moet een aantal jaren minimaal middenmoot eredivisie draaien willen er 11000 mensen komen zitten. Buiten de wedstrijd dat MVV kampioen zou kunnen worden of eventueel de wedstrijden in aanloop daarnaar toe, zullen er nooit geen 11000 komen. Maximaal 8500. In kampioensjaar 96 hebben we alleen de laatste wedstrijd uitverkocht huis gehad!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 13:12
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 902
Meer
publieke opkomst #5

houtengerard schreef : Ik hoop dat ze in een toekomstig stadion (mocht dat ooit komen) een zelfde bestemmingsplan maken als bij Aachen Noord. Het stadion bouwen midden in een groot winkelcentrum of industriegebied. Op vrijdagavond zijn toch alle winkels dicht, dan heb je zoveel plaats, dan kan zelfs Onno met Albert, de limo dwars parkeren.

Ik kom er ook niet bij dat in het nieuwe Geusselt plan, geen enkele parkeervoorziening voor MVV is meegenomen. Zegt mijn inziens genoeg over de politieke waarde van MVV in deze stad.


Ik zie een stadion het liefst in een woonwijk, puur vanuit nostalgisch en romantiek oogpunt. Praktisch gezien is dit echter niet werkbaar wat betreft bereikbaarheid en veiligheid.
ALS er OOIT een nieuw stadion zou komen, dan moet je qua locatie kijken dat het makkelijk te bereiken is vanuit de stad zelf, de autoweg en wellicht naast het spoor ligt (uitsupporters middels verplichte treincombi direct uitvak inloodsen, zoals in Eindhoven en Amsterdam).
Maar ik denk dat er geen nieuw stadion zal komen. Momenteel zitten we met 6000 toeschouwers tegen de max qua onze mogelijkheden in het "De Geusselt-gebied".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 13:19
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
publieke opkomst #6
Het is inderdaad een combinatie van factoren. Ik denk ook dat, net als Schapendonk al zei, na al die jaren ellende voor velen het een tijdje duurt voordat ze de weg naar het stadion weer eens vinden. Als we na de winterstop nog zo hoog staan zullen er misschien tegen de 8000 mensen in het stadion zitten. En tegen die tijd vervloek ik alles en iedereen omdat er zelfs in witte vrouwenveld geen parkeerplekje meer te vinden is.

Maar na 2 of 3 verliespartijen kan het ook weer zo over zijn. Dat zijn nu de succes supporters en daar doe je niks aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 13:44
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
publieke opkomst #7
Gisteren was natuurlijk een leuke wedstrijd, ook voor een gewone voetballiefhebber, maar over het algemeen is het niveau van de Jupiler League heel bedroevend en kun je niet verwachten dat mensen die geen 'die-hard' supporter zijn structureel MVV gaan bezoeken in die entourage. Tel daar ook de beperkte faciliteiten bij op, dan heb je mensen buiten het voetbal niet veel te bieden en wordt het zeker in de koude wintermaanden moeilijk meer publiek te trekken. Behalve als we echt kampioen kunnen worden, dan trekt natuurlijk heel Maastricht uit voor de beslissende wedstrijd(en), want van een feestje houden we hier wel.
Ik vind het ook jammer dat die merkwaardige uitspraak van Trost over structurele toeschouwersaantallen van 8.000 een eigen leven is gaan leiden. Alsof we eerst die aantallen moeten halen om te kunnen promoveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 14:36 10 nov 2012 14:37 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
publieke opkomst #8
als je meer publiek wil trekken, dan moet je allereerst je klandizie iets bieden en niet alleen maar die "happy few" die op de voor maximaal kwart gevulde hoofdtribune zit...

Iets bieden hoeft niet veel te zijn en is ook niet te veel gevraagd:

- goede en voldoende parkeerfaciliteiten !
Hebben we niet een Q-park tribune; Q- park dus = kennis genoeg dus in huis om er iets moois van de maken ;)

- genoeg en betere sanitaire voorzieningen, met name de toiletten:
In de hotels van de bestuursleden heb je toch ook niet een toilet voor alle gasten... :thumbsdown:
Als "klant" van MVV voel ik me behoorlijk bekocht...sjendaolig...veural veur uzze vrowlui !!!
want dit is van een nivo dat laat denken aan de WC van een dorpscafe in België vroeger...
Daar moet toch met de Gemeente als eigenaar van de Geusselt over te spreken zijn en MVV als men maatschappelijk bezig wil zijn, op de prioriteitenlijst staan...
of zoals noonk "Paul" op zijn website schrijft "maakt dagelijkse dingen bijzonder"
Dus Paol, laot dat mer ins bij us MVV-ke zien ! ;)

- degelijke en professionele catering ( met alle respect voor de jonges en meisjes die dit doen) : met alle horeca ervaring in het bestuur is dit tot een bevret van onvermogen en dikke onvoldoende.
Zet desnoods stagiaires van de horeca opleidingen in; bedien je publiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 14:44
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
publieke opkomst #9

Schapendonk schreef :

Graasvrete schreef : Deze vraag stel ik ook omdat ik me afvraag waarom bij dit soort belangrijke wedstrijden en de kwaliteit van het spel het stadion niet uitverkocht is of meer gevuld. De hoofdtribune blijft wat mij betreft oa in verhouding ver achter op de overige tribunes.


MVV speelt al 13 jaar in de JL. Wat denk je dat in die tijd gebeurt is. Hebben we daar meer supporters/sponsors mee gekweekt of juist minder. Je hebt het over de hoofdtribune. Velen zijn al lang vertrokken. MVV moet een aantal jaren minimaal middenmoot eredivisie draaien willen er 11000 mensen komen zitten. Buiten de wedstrijd dat MVV kampioen zou kunnen worden of eventueel de wedstrijden in aanloop daarnaar toe, zullen er nooit geen 11000 komen. Maximaal 8500. In kampioensjaar 96 hebben we alleen de laatste wedstrijd uitverkocht huis gehad!

11.000? Er kunnen maximaal 10.000 in het stadion, en de buffervakken weggelaten +-9500 dacht ik.
Toeschouwersaantallen van 15/20 jaar geleden kun je niet vergelijken met nu. De laatste jaren zijn er wel enkele wedstrijden geweest die bijna waren uitverkocht of geheel waren uitverkocht. Ik denk als we op deze manier doorgaan met punten pakken dat we gestaag gaan groeien naar een uitverkocht huis. Het seizoen is pas op 1/3 ongeveer.
Maargoed, bijv. de catering moeten ze sowieso gaan veranderen met een muntjes systeem,want gisteren was het weer dramatisch. En dan heb je ook nog 2 man staan die van het woordje ''tempo'' nog nooit hebben gehoord.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 14:51
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
publieke opkomst #10
Ik denk dat de parkeer situatie en de uitvalswegen naar de Geusselt niet echt uitnodigen om naar de Geusselt te komen.Ik weet niet of dit in de toekomst veel beter wordt maar ik hoop het wel.

Om de hoofdtribune voller te krijgen kun je misschien hier verwarming ophangen( ik weet niet wat hiervan de kosten zijn) maar ik hoor vaker van oudere mensen dat ze niet komen omdat het koud is.

De catering en de toiletten zijn niet meer van deze tijd en hier valt voor MVV ook veel(winst) meer uit te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2012 18:11 10 nov 2012 18:12 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
publieke opkomst #11

vette sajs schreef : Om de hoofdtribune voller te krijgen kun je misschien hier verwarming ophangen( ik weet niet wat hiervan de kosten zijn) maar ik hoor vaker van oudere mensen dat ze niet komen omdat het koud is.


Absoluut. Ik snap echt niet waarom dit nog niet is. Een willekeurig terrasje heeft dit nog. Waarom dan niet 1,5 uur MVV?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2012 12:45
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
publieke opkomst #12
Bekijk het eens bij Vitesse.
Top eredevisie, en er zijn genoeg lege plekken tijdens de topper tegen Twente.
Oorzaak??

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2012 12:48
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
publieke opkomst #13

peter ruiver schreef : Bekijk het eens bij Vitesse.
Top eredevisie, en er zijn genoeg lege plekken tijdens de topper tegen Twente.
Oorzaak??


de ellefde vaan de ellefde oppe Vriethof :lol: :lol:

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2012 21:08
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
publieke opkomst #14

Nao Väöre schreef :

peter ruiver schreef : oppe


ojee :lol:

De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2012 01:56
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
publieke opkomst #15
De parkeervoorziening rondom het mvv stadion is gewoon slecht.
Qpark zou eigenlijk een 2deks garage kunnen bouwen waar nu de eigenlijke paarkeerplekken zijn.
Dan kun je samen met qpark bepaalde actie,s bedenken.

- seizoenskaarhouders tijdens wedstrijddag gratis parkeren.
-bepaalde combi kaarten voor de tribunes.

Veel supporters zeggen tot ze de tribunes willen doortrekken tot op het veld. Dan zou je aan de achterkant van Qpark en angelside trappen omlaag laten lopen en daar nieuwe goedwerkende catering neer zetten.

Het munten systeem werk redelijk goed. heb dit meerdere malen mee gemaakt in belgie.
Bij fc koln had je een apart pasje nodig. Dit moet je speciaal aanschaffen,zonder dit pasje kreeg je nergens binnen het stadion eten en drinken, dus dat systeem werk in mijn ogen niet geweldig.

Mvv zou in en rond om maastricht ook wat vaker laten zien tot ze spelen en tegen wie.
Flyers ophangen,of uitdelen in het stadcentrum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden