MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren .
- MVV4life
- Platinum Member
- Kom op die roeie!
Re: Re: MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren .
06 Mar 2013 13:57Dat klopt Snuf! Vandaar de huidige sfeer impasse, maar ook daar MOETEN we uitkomen!Snuf wrote: beleid is meer dan enkel het financiële aspect.
Wij moeten als 12e man weer op de oude manier support kunnen leveren aan het team en hun bv schreeuwen naar de juiste motivatie om net dat stapje extra te doen, zodat we die verrekesköp met 0 punten naar huis sturen.
Ik reageerde (tegelijk met Schapendonk) op de post van ouwe rot over de financiele situatie.
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
- Topic Author
- Platinum Member
06 Mar 2013 14:52 - 06 Mar 2013 14:55Wel geeft Marcel Andrien in een andere topic aan dat er nog geld binnen moet komen om het seizoen een sluitende begroting te hebben, door tegenvallers etc zijn daar dus gaten ontstaan.
Nu heb ik al eerder aangegeven dat MVV een behoorlijk aantal sponsoren minder heeft dan verleden jaar, een bedrag geschat op 90.000-100.000 tel daar bij andere zaken op zoals minder recette en bedrijven die failliet gaan, dan kom je toch snel ergens uit rond de 135.000 euro wat dus blijbaar het tekort op dit moment is
De actie met duurderde kaarten tegen Fortuna is daar een onderdeel van, tevens gaan de bestuursleden altijd een smeek rondje bellen in april dan worden bestaande sponsoren benaderd of ze wat extra willen doen en dan krijg je bv een paar BC kaarten daar voor terug.
Wij hebben dat in het eerste jaar ook gedaan , maar we doen hier nu niet meer aan mee...
Het wordt nog een behoorlijke klus om dat gat van rond de 135.000 te gaan dichten , ben ook benieuwd in deze tijd of sponsoren nog graag iets extra's willen doen...
- Napoleon
- Topic Author
- Platinum Member
24 Apr 2013 16:31MVV Maastricht is door de licentiecommissie van de KNVB een categorie teruggeplaatst.
MVV stond bij eerdere metingen te boek als financieel gezond, maar zakt nu van categorie 3 naar 2.
De Maastrichtse voetbalclub had bij de laatste meting 140.000 euro minder dan begroot, waardoor de club dus zakt naar de op een na beste categorie waarin de meeste BVO’s zijn ingedeeld. Volgens bestuurslid financiën Maurice Vrancken is het logisch dat MVV zakt naar categorie 2: “Toen wij zagen dat we 140.000 euro negatief hadden bij het halfjaarresultaat, verwachtten wij deze indeling: hij is logisch en volgt uit het gehanteerde systeem. Je mag dit wel zien als een winstwaarschuwing: Het is alle hens aan dek om het bescheiden positief jaarresultaat dat we hebben begroot te halen."
MVV zegt dat de mindere inkomsten te wijten zijn aan achterblijvende opbrengsten van sponsorpakketten rond wedstrijden en van zakelijke bijeenkomsten in MVV’s businessruimte
Vooral die laatste alinea zegt genoeg denk ik....MVV heeft eigenlijk voor veel sponsoren geen enkele toegevoegde waarde en die haken dus af in deze tijd....
- jeoff
- Administrator
24 Apr 2013 20:59Volgens mij projecteer je graag jouw problemen met MVV op de andere sponsoren
- opadiehard
- Platinum Member
24 Apr 2013 22:08Napoleon wrote: Bron L1:
MVV Maastricht is door de licentiecommissie van de KNVB een categorie teruggeplaatst.
MVV stond bij eerdere metingen te boek als financieel gezond, maar zakt nu van categorie 3 naar 2.
De Maastrichtse voetbalclub had bij de laatste meting 140.000 euro minder dan begroot, waardoor de club dus zakt naar de op een na beste categorie waarin de meeste BVO’s zijn ingedeeld. Volgens bestuurslid financiën Maurice Vrancken is het logisch dat MVV zakt naar categorie 2: “Toen wij zagen dat we 140.000 euro negatief hadden bij het halfjaarresultaat, verwachtten wij deze indeling: hij is logisch en volgt uit het gehanteerde systeem. Je mag dit wel zien als een winstwaarschuwing: Het is alle hens aan dek om het bescheiden positief jaarresultaat dat we hebben begroot te halen."
MVV zegt dat de mindere inkomsten te wijten zijn aan achterblijvende opbrengsten van sponsorpakketten rond wedstrijden en van zakelijke bijeenkomsten in MVV’s businessruimte
Vooral die laatste alinea zegt genoeg denk ik....MVV heeft eigenlijk voor veel sponsoren geen enkele toegevoegde waarde en die haken dus af in deze tijd....
OPA ZEET:... :sick: ...ik ga het hoofdstuk napoleon afsluiten...wrijven helpt niet rennies ook niet...wat een enorme negatieveling omtrent de gehele organisatie mvv...nooit betrap ik hem op iets positiefs.
Jeoff je hebt dubbel gelijk in je reactie....het is net alsof napoleon geniet in elke nederlaag die mvv leid omtrent het hele sponsor gebeuren.
Jeetje napoleon ik ben helemaal klaar met je...in deze crisis tijd ben jij de negatieve factor om maar enigszins positief financieel mvv op een hoger front te zien uit komen.
Ik hoop dat je met je verhaal giga tegen een enorme wall oploopt en dat je ooit het licht ziet.
Zodat je je werkelijk inzet waar het eigenlijk voor bedoeld is nl je bijdrage storten waarbij je belasting technies gematst word,zo niet trek niet meer je portomonee en geef geen negatieve respons meer...gr een zeer verbolgen mvv dieharder :thumbsdown:.
- Jacques
- Platinum Member
24 Apr 2013 23:52Tegelijkertijd stoor ik me ook, net zoals opadiehard, aan het in meerdere topics "triomfantelijk" posten van dit nieuwsbericht. Het lijkt wel alsof je er blij mee bent dat MVV tegenvallers heeft op sponsorgebied. Let op dat je niet doordraaft in een persoonlijke kruistocht. C'est le ton qui fait la musique, en momenteel ergeren in ieder geval Opadiehard en ik ons aan jouw toon.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat in het tijdperk-Goumans MVV ook gigantische blunders op sponsorgebied heeft gemaakt. Ik geloof er niet zo in dat de tegenvallende sponsorresultaten komen door het huidige beleid. Wel denk ik dat MVV meer geld zou kunnen binnenhalen met een beter beleid.
- Napoleon
- Topic Author
- Platinum Member
25 Apr 2013 08:18MVV is de enige BVO die geen commerciele afdeling heeft bestaande uit FTE's , er zijn dus een heleboel sponsoren die geen enkele aandacht krijgen....daarbij opgeteld de huidige economische crisis en sponsoren zien dan ook geen enkele meerwaarde om MVV te blijven sponsoren en haken dus af...heel verstandig lijkt me dat.
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat daar triomfantelijk aan is of negatief....dat zijn keiharde feiten.
Vooral de laatste 2 seizoen is het sponsor beleid van MVV van een dramatisch niveau, dit resulteert nu in het afhaken van velen sponsoren iets wat ookin het nieuwsberciht van MVV naar voren komt....
Voor mij is dat dus geen enkel nieuws maar meer een bevestiging van de ingeslagen weg....en of dat nu wel of niet negatief overkomt is dat zal me een zorg zijn.....mijn investering van de laatste 3 seizoenen ( waarvan de laatste 2 seizoen echt duidelijk) is verspilling van geld geweest.... en gezien de berichten sta ik daar helaas niet alleen in...
MVV heeft het budget om een goede commerciele tak op te zetten alleen maken ze de keuze om het geld in spelers te investeren....zeker in deze tijden willen sponsoren/bedrijven aandacht hebben....sterker nog, MVV bestuurders geven dat ook nog eens aan dat het eigenlijk niet van deze tijd is dat MVV geen commerciele afdeling heeft .... blijkbaar zitten bestuurders niet op één lijn in deze ...
Ik weet dat Opadiehard het allemaal "goed "bedoelt maar , volgens mij snapt hij zelf niet wat MVV in zijn persberciht heeft geschreven laat staan zijn gelul over dat de belasting dienst je mats dat is natuurlijk wel een opmerking die op een basisschool thuis hoort.....Opa sponsoren moeten de rekeningen gewoon betalen van MVV !!!
Helaas is dit misschien voor sommige geen goed nieuws, dan is dat maar zo...het zijn de feiten, wij hebben onze financieele verantwoordelijk bij MVV genomen ook de laatste 3 jaren...met als resultaat een zure nasmaak.
- Boe is dat feeske?
- Platinum Member
25 Apr 2013 11:27 - 25 Apr 2013 11:27Jij ziet sponsoren van een voetbalclub als verspilling van geld? Dan kunnen we het voetbal beter opdoeken als iedereen zo denkt.
Vraag me af met welke pet op je eigenlijk op het praotkaffee was? Als toegewijde supporter of om je frustratie weer eens naar buiten te brengen? "Nooit eens een bestuurslid op de boschpoort", "waarom is Harkema nooit eens op praotkaffee" en meer van dat soort blabla. MVV schuift Erens naar voren en weer is het niet goed. Kom eens met een positieve bijdrage, daar worden we allemaal beter van.
- Napoleon
- Topic Author
- Platinum Member
25 Apr 2013 12:45Boe is dat feeske? wrote: Napoleon je blijft het maar oprakelen, daar gaat het sommigen hier om. Schade veroorzaken aan MVV lijk je te willen doen. En lekker lachen ermee. Je zal zeker ergens een punt hebben, maar het is een attitude. Dat je dat een 'zorg zal zijn' zegt mij genoeg, hoeveel liefde heb je daadwerkelijk voor MVV?
Jij ziet sponsoren van een voetbalclub als verspilling van geld? Dan kunnen we het voetbal beter opdoeken als iedereen zo denkt.
Vraag me af met welke pet op je eigenlijk op het praotkaffee was? Als toegewijde supporter of om je frustratie weer eens naar buiten te brengen? "Nooit eens een bestuurslid op de boschpoort", "waarom is Harkema nooit eens op praotkaffee" en meer van dat soort blabla. MVV schuift Erens naar voren en weer is het niet goed. Kom eens met een positieve bijdrage, daar worden we allemaal beter van.
Jij als gemiddelde supporter hebt waarschijnlijk geen idee hoe de sponsoring werkt bij MVV, je hebt waarschijnlijk ook geen idee hoeveel geld sponsors gemiddeld betalen en wat ze daarvoor terug krijgen (ROI)....je hebt dan waarschijnlijk ook geen idee dat het helemaal niets met frustratie te maken heeft....
Ik vraag me dan af als ik jou kritische teksten aan mij gericht hier boven lees ( en dat mag hoor) wat jou positieve bijdragen is aan het oude en nieuwe MVV , en welke prijs je daarvoor bereidt bent om te betalen....
- jeoff
- Administrator
25 Apr 2013 13:59 - 25 Apr 2013 13:59JIJ hebt persoonlijk problemen met MVV gekregen en vanuit dat perspectief ga je er maar vanuit dat veel andere sponsoren dat ook hebben.
- Danny1983
- Banned
- Gruuts op MVV
25 Apr 2013 14:13Napoleon wrote:Boe is dat feeske? wrote: Napoleon je blijft het maar oprakelen, daar gaat het sommigen hier om. Schade veroorzaken aan MVV lijk je te willen doen. En lekker lachen ermee. Je zal zeker ergens een punt hebben, maar het is een attitude. Dat je dat een 'zorg zal zijn' zegt mij genoeg, hoeveel liefde heb je daadwerkelijk voor MVV?
Jij ziet sponsoren van een voetbalclub als verspilling van geld? Dan kunnen we het voetbal beter opdoeken als iedereen zo denkt.
Jij als gemiddelde supporter hebt waarschijnlijk geen idee hoe de sponsoring werkt bij MVV, je hebt waarschijnlijk ook geen idee hoeveel geld sponsors gemiddeld betalen en wat ze daarvoor terug krijgen (ROI)....je hebt dan waarschijnlijk ook geen idee dat het helemaal niets met frustratie te maken heeft....
Ik vraag me dan af als ik jou kritische teksten aan mij gericht hier boven lees ( en dat mag hoor) wat jou positieve bijdragen is aan het oude en nieuwe MVV , en welke prijs je daarvoor bereidt bent om te betalen....
Boe is dat Feeske draagt genoeg bij iedere week weer doe gewoon eens positief waarom zo negatief?
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
- Napoleon
- Topic Author
- Platinum Member
25 Apr 2013 14:35 - 25 Apr 2013 14:38jeoff wrote: Je kunt zeggen wat je wilt Napoleon, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het komt door het beleid van MVV. Natuurlijk zullen enkele kleine sponsoren wat minder behandeld zijn (met name de 2400-Euro sponsoren), maar ik denk dat de crisis de voornaamste reden is. Andere clubs hebben hier ook last van dus dat is een veel aannemelijkere conclusie.
JIJ hebt persoonlijk problemen met MVV gekregen en vanuit dat perspectief ga je er maar vanuit dat veel andere sponsoren dat ook hebben.
nee hoor , heb binnen MVV met niemand een probleem, sommige zullen mij misschien wel wat minder graag zien dat zou kunnen,
Nogmaals , de economie is zeker een factor , echter MVV heeft na vorige seizoen ervoor gekozen om zonder FT medewerker op commercieel gebied aan de gang te gaan....Het contract van Sammy B is niet verlengd , volgens voorzitter Rinkens omdat Sammy niets had "verkocht" daar kan ik me opzicht iets bij voorstellen, zonder Sammy tekort te doen, deze jongen is te licht voor die functie....
Dit jaar heeft MVV dus niet geinvesteerd in een persoon of meerdere personen voor deze afdeling....begin van het seizoen hebben al diverse sponsoren opgezegd dat tekort zit in die € 140.000 euro.... na dit seizoen zal het sponsor aantal bij MVV nog meer afnemen....niet zo zeer economische malaise is volgens mij de oorzaak maar het ingeslagen commercieel beleid van MVV van de laatste 2 jaar is daar schuld aan...
Je kunt veel zeggen van Brigitta Menten , maar ze had in ieder geval nog een gunfactor....nu MVV haar sponsoren minder aandacht kan geven en ook niemand meer op die functie heeft zitten is de gunfactor waarschijnlijk nog verder gedaald....
Jullie mogen geloven wat je wilt geloven....aandacht en nakomen van afspraken en een goed klimaat is bepalend voor ondernemers om te investeren in een BVO.... bij MVV is dat op dit moment ver te zoeken.....helaas want ik sponsor MVV liever wel dan niet....maar als het resultaat structureel negatief is en er is geen verbertering zichtbaar dan moet je beslissingen nemen....en ik ben bang dat wij niet de enigste zijn....
- jeoff
- Administrator
25 Apr 2013 15:44Daar staat overigens ook dat Frans Erens als bijna FTE (wel als vrijwilliger) zich gaat inzetten voor de sponsoring de komende tijd.
- Napoleon
- Topic Author
- Platinum Member
25 Apr 2013 15:56jeoff wrote: uit het andere sponsor topic: Twaalf van achttien clubs zijn minder gaan betalen. Door de dalende sponsorinkomsten en tv-gelden was er geen ontkomen aan.
Daar staat overigens ook dat Frans Erens als bijna FTE (wel als vrijwilliger) zich gaat inzetten voor de sponsoring de komende tijd.
alle lof voor weer een vrijwilliger bij MVV die moet je ook hebben,mag ook best aan aanvulling op commercieel gebied.
Maar waar zij wij als club meebezig als MVV niet eens meer een betalende commerciele afdeling ( fatsoenlijk) op poten kan zetten...... en nu een gepensioneerde vrijwilliger dit moet gaan doen.... ik kan dat niet rijmen .......
MVV zou Mischa Rook van FC Oss aan zich moeten binden....een alles kunner , commercieel, verstand van voetbal, organisatorisch ....etc ect.....de ideale man om het bestuur te ondersteunen en de lijnen uit de zetten op dagelijks gebied....
- Hughes
- Elite Member
25 Apr 2013 17:06 - 25 Apr 2013 17:07Napoleon wrote:jeoff wrote: uit het andere sponsor topic: Twaalf van achttien clubs zijn minder gaan betalen. Door de dalende sponsorinkomsten en tv-gelden was er geen ontkomen aan.
Daar staat overigens ook dat Frans Erens als bijna FTE (wel als vrijwilliger) zich gaat inzetten voor de sponsoring de komende tijd.
alle lof voor weer een vrijwilliger bij MVV die moet je ook hebben,mag ook best aan aanvulling op commercieel gebied.
Maar waar zij wij als club meebezig als MVV niet eens meer een betalende commerciele afdeling ( fatsoenlijk) op poten kan zetten...... en nu een gepensioneerde vrijwilliger dit moet gaan doen.... ik kan dat niet rijmen .......
quote]
Dat komt omdat wij denken dat er in Maastricht persé een profclub moet zijn, terwijl daar blijkbaar geen geld voor is. Als ik Rinkens hoor zeggen dat er bij MVV slechts 4 mensen op de (kantoor)loonlijst staan, dan zegt dat genoeg. Deze club is nooit echt professioneel gerund geweest en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Als je de organisatie wil versterken dan kost dat geld en dat gaat weer ten koste van andere (voetbal)zaken. En in een economische slechte tijd haalt een dure commerciele kracht ook geen tonnen aan sponsorbijdragen binnen, daar is hier gewoon geen markt voor.