Rommeltje natuurlijk dit. KNVB die weer eens uitblinkt in het niet tonen van leiderschap en in plaats van een verbindende factor juist zorgt voor een splijtzwam tussen clubs en competitites onderling. Die hele stemprocedure, de discussie over het principe van onthouden van stemmen, het lekken naar de pers, het is gewoon lachwekkend hoe onprofessioneel dit allemaal gegaan is.
De Keukenkampioendivisieclubs weten ook weer waar ze staan. 14 van de 16 stemgerechtigde KKD clubs hebben voor promotie/degradatie gestemd. Maakt geen zak uit, sterker nog in de analyse van VI werd gesuggereerd dat dat juist een argument was voor de KNVB om niet voor promotie/degradatie te kiezen. Uit de analyses valt verder te lezen dat het oorspronkelijke plan van de KNVB wel degelijk was om ADO en RKC te laten degraderen, maar dat er ergens op het laatste moment een switch heeft plaatsgebonden in de hoogste regionen van de bond. Hoe dat gegaan is zullen we wel nooit achter komen. Met name ADO schijnt flink geronseld en gelobbyd te hebben. Wel opvallend: Roda is een van de twee KKD clubs die tegen promotie/degradatie heeft gestemd. Wie stemde namens Roda? Van As. Waar werkte van As tot voor kort? Bij ADO (is ie weggestuurd, maar dat was vooral onder druk van de aanhang. Ik kan ook niet hard maken dat van As' verleden bij ADO hier een rol speelt hoor maar vond het wel frappant). Tja, we zullen er nogmaals wel nooit achter komen wat zich achter de schermen heeft afgespeeld. Maar ik ben benieuwd hoe dit alles verlopen was als niet ADO maar bijvoorbeeld Emmen of VVV op plek 17 had gestaan.
Frustratie bij Cambuur en Graafschap is natuurlijk terecht en logisch. Al moet ik wel zeggen in geval van Cambuur... Soms zit het mee soms zit het tegen he. In 2013 zijn zij mede kampioen geworden doordat twee clubs failliet gingen en zij daar nauwelijks last van hadden. Toen zat een onvoorziene situatie hen enorm mee. Nu niet. Appels met peren vergelijken natuurlijk, snap ik ook wel. Voor supporters van die clubs is deze hele gang van zaken gewoon dik klote en begrijpelijk dus ook dat zij woest zijn.
Verder overigens in zijn algemeenheid wel terecht dat de competitie beeindigd is in de huidige situatie. En vanuit MVV oogpunt al helemaal. Hoezeer ik alweer snak naar een lekkere pot in een volle Geusselt, je moet er toch niet aan denken dat dit rampseizoen voor ons nog langer zou gaan duren, dat we straks in september nog een aantal van die zinloze om des keizers baard potjes aan het doen zijn.
En dan zal het nu afwachten worden wat de komende maanden gaat gebeuren. Afhankelijk van hoe lang eea gaat duren zal het voetballandschap wellicht enorm gaan veranderen. Pogingen tot onderlinge solidariteit lijken nauwelijks van de grond te komen, niemand kijkt verder dan de eigen achtertuin en in plaats van samen elkaar eensgezind te steunen zit iedereen in de loopgraven (mede dankzij de KNVB). Zoals het helaas altijd gaat. Ben benieuwd hoe het met MVV gaat. Wat wellicht scheelt is dat MVV net als andere bedrijven aanspraak maken op overheidssteun, NOW. Ik ken de regels niet exact, maar zoals ik heb begrepen vult de overheid 90% van de salarissen aan tot maximaal 9538 euro per maand. De meeste spelers van MVV komen hier echt niet aan. Kleinere clubs zijn met deze regeling voordeliger uit dan grotere. Situatie is immers heel anders wanneer je spelers voor ettelijke tonnen op de begroting hebt staan, dan zul je dat bedrag boven die 9538 euro zelf moeten ophoesten. Dat is dus wellicht een meevaller voor ons, maar goed de schade is natuurlijk veel groter en breder dan dit, de recessie die er aan gaat komen zal ook ons ongetwijfeld hard raken de komende jaren.
We gaan het meemaken.
Last edit: 26 Apr 2020 00:23 by Tuor.
The following user(s) said Thank You: Napoleon, Jacques, middenstip, jovkle, topschutter, itsman, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Medusa
Please Log in or Create an account to join the conversation.