MVV algemeen
- InDoDoNnY
-
- Junior Member
-
Re: MVV algemeen
08 Dec 2020 23:16Organisatorisch
Denk dat we het allemaal ermee eens zijn dat Penders niet de organisatie structureel op orde heeft weten te krijgen. Daarvoor was hij te veel een speelbal van de grote jongens achter de schermen en kon hij geen vaste koers varen. Tel daarbij het gebrek aan bestuurlijke en leidinggevende ervaring van een grote organisatie bij op en het resultaat is een instabiele kwetsbare BVO. Nu Erik Noor er zit lijkt er meer rust in de organisatie te zijn en worden processen gestandaardiseerd. Mannen als Tom, Wouter en Mauro krijgen meer vertrouwen en hebben aardig stappen gemaakt. Volgens mij zijn commerciële targets gehaald, regeert hij goed in de media en is goed in gesprek met de supportersvertegenwoordigingen (VZM, SV1902 en Angel-Side) dit is ook wel eens anders geweest. Om te zeggen dat Erik Noor onze redder is, dat denk ik niet, tenzij hij de gouden graal weet binnen te halen waardoor we grote financiële stappen kunnen maken. Al met al, er is rust in de organisatie, er worden stappen gemaakt. Denk dat MVV dit nodig had.
Commercieel
Thal is met hoop bombarie binnen gekomen maar heeft geen grote sponsoren opgeleverd. Door een slechte deal met Brandbier en door zijn houding richting bepaalde sponsoren hebben we ook nog onnodig geld laten lopen. Thal was aangenomen om stappen te zetten en grote sponsoren te overtuigen, maar de kroonprins van de Maastrichtse commercie heeft helaas niets(s) gebracht wat onze club vooruit heeft geholpen. Ik had het lieverd anders gezien want het is wel een prima ambassadeur van onze club. Maar daarom denk ik dat Tom Daemen en Mauro niets te verwijten is. Zij zijn nog nieuw en krijgen pas sinds dit jaar de vrijheid en vertrouwen om te werken aan een commercieel sponsornetwerk, dit heeft tijd nodig. Maar ik hoorde dat ze goed op weg zijn. Ik krijg in ieder geval signalen dat sponsoren zich gewaardeerd voelen.
Voetbal
Dan komen we bij onze 'core bussiness'. Je kunt immers alle andere zaken op orde hebben, als het op het veld niet gebeurd dan tel je gewoon niet mee. Laat het daar nou net al jaren misgaan. Als eerste ben ik het ermee eens dat het ondenkbaar is dat MVV en een TD en een hoofdtrainer met 3 veldtrainers heeft en dat met een budget van nog geen 700k. Zeker als die TD al 70k voor zijn rekening neemt er geen significante pluspunten over de selecties van afgelopen jaren te melden zijn. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik geen kijk heb op het voetbalspel. Ik kan wel zien dat selecties al jaren in onbalans zijn zowel op voetbaltechnisch gebied, fysieke keuzes en topsport mentaliteit. In mijn mening mag je dit de TD en voorheen de(zelfde) trainer aanrekenen. En nee, ik ben niet blind voor de budgetaire beperkingen die opgelegd zijn, maar het samenstellen van een elftal dat goed draait ligt m.i. niet alleen aan geld maar begint met een duidelijke visie. Het geluk dat we nu hebben is dat er een lichting lijkt aan te komen waar veel potentie in zit, de backs Last en Zeegers doen het prima. Van Bommel valt een aantal keer aardig in en Delrock en Visser konden me bekoren in de voorbereiding. Wat mij betreft krijgt Kalezic volgend jaar gewoon weer een kans maar dan ook de vrijheid om zijn team samen te stellen. Voor nu, laat de jonge (en goedkope) spelers groeien zodat er volgend jaar in de as eerste divisie waardige spelers worden gehaald waar de rest van het team zich aan kan optrekken.
Bestuurlijk
Toch wil ik het even noemen. De periode waar Penders de scepter voerde is er te weinig controle gevoerd over de het gevoerde beleid van de club. Dit resulteerde dat de club in een sneltreinvaart in elkaar zakte. Uiteindelijk heeft het bestuur (te laat) de durf gehad om afscheid te nemen van een aantal mensen maar helaas niet doorgepakt en helemaal schoon schip te maken. Ook gericht op de toekomst van de club zijn vanuit alle gelederen handen aangereikt om door te pakken en te kijken naar de toekomst op langere termijn. Zeker toen de gedroomde samenwerking met een buitenlandse topclub (eigenlijk al vrij snel) onhaalbaar leek te zijn. In eerste instantie leek het bestuur toch te willen en kunnen doorpakken. Helaas, toen de rust bij MVV wederkeerde, ook de urgentie om verder te kijken naar. Deze urgentie is er dit en komend jaar echt wel, anders zullen we in de negatieve cijfers komen. Het is dus zaak om nu te handelen en de deur nu eens echt open te zetten naar een investeerder, want een 3e divisieclub willen we allemaal niet worden.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- InDoDoNnY
-
- Junior Member
-
08 Dec 2020 23:28 - 08 Dec 2020 23:29Mr Sjaan wrote:
Er komt echt helemaal niks naar buiten en de directeur en de voorzitter verkopen de club ook voor geen meter aan de buitenwacht. Het sportieve verval doet heel veel pijn maar de uitzichtloosheid vind ik nog veel erger. Er is niks waar we ons aan vast kunnen klampen.
Enerzijds deel ik je zorgen. Er komt er weinig naar buiten en ik denk ook dat de (externe) stakeholders van de club geïnformeerd en het liefst betrokken moeten worden. Wat transparantie is zeker wenselijk.
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik altijd redelijk geïnformeerd ben, maar wel heel anders dan afgelopen jaren waarbij alles, maar werkelijk alles, naar buiten toe lekte. Dit is nu niet meer het geval en ervaar ik als een positief punt.
Maar waarschijnlijk omdat ik nog het gevoel heb dat ik goed op de hoogte ben stoorde ik me er niet zo erg aan. Maar je hebt zeker gelijk, er mag echt wat meer transparantie komen naar de achterban.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
09 Dec 2020 08:49 - 09 Dec 2020 09:11De Zwarte Vogel wrote: Zoals al eerder geschreven, Tom Daemen is nog maar kort geleden begonnen, hem kun je niet veel verwijten. Thal en Penders hebben veel voor "Us MVV-ke" vernield, daarna kost het extra veel moeite nieuw vertrouwen te winnen. Hopelijk kan MVV in de winterstop van een paar van de niet geslaagde spelers afscheid nemen en met gemotiveerde jonge spelers verder opbouwen. Het is niet anders, we moeten geduld hebben, maar wel vertrouwen houden in de jeugd van MVV!
Helemaal met je eens hopelijk kun je in de winterstop een paar spelers afstoten,maar wat krijg je er voor terug?
MVV kennende ligt er geen fatsoenlijk plan b klaar met het creatief omgaan als het gaat over spelers aantrekken.
Het feit dat er volgens mij nog steeds niet fatsoenlijk gescout word,en meer met aannames word gewerkt van derden zegt al genoeg.
Laat ik het helemaal mis hebben en alsnog in de winterstop verrast worden met een kleine renovatie....Gr opa.
Ps Ik vind dat er een te duur en te massaal aanwezigheid is van het geen zich buiten het spelend gedeelte begeeft binnen het mvvse.
Elsen,Noor,Vrede,kalezic,Servais vind ik wat teveel van het goede.
Vooral volgens mij de dubbele bezetting met Noor en Elzen stuit mij een beetje tegen de borst,ik denk dat vooral de discussie binnen het bestuurlijke moet worden aangegaan omtrent de positie van Noor.
Er worden naar mijn inziens te weinig grote vissen binnen gehaald omdat de financiële zoektocht alleen maar kleine sponsors opbrengt,er zijn nl (nog) geen grote vissen op de markt die binnen het mvvse willen investeren.
Aandelen of een investeerder moet toch ergens binnen te halen zijn.
Het geen wat we nodig hebben om te overleven is alleen maar €€€€€,anders houd mvv op met te bestaan.
Het kan toch niet zo zijn dat mede de schuld worden gegeven aan de laatste 20 jaar eerste divisie?.
- Lijnsje@tappunt
-
- Platinum Member
-
- Hool beer, hool beer!
09 Dec 2020 09:03LAOT US DRUIME!
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
09 Dec 2020 10:16Thal en Penders hebben vrijwel alle relaties van MVV, bestaande en potentiële, met een zeer hautaine houding benaderd. Zo win je niets!Zakelijk wrote: Ik ben wel benieuwd wat Thal en Penders hebben vernield?
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Dec 2020 12:01Voeg daar aan toe sponsoren die best iets meer wilden doen maar simpelweg niet teruggebeld werden... zal vast een reden voor geweest zijn maar ik heb iets te veel van dat soort verhalen gehoord om het als incident af te doen.
Als je Ajax bent, kun je je arrogantie veroorloven. Die business seats zijn toch wel uitverkocht. Iedere andere Nederlandse club komt daar niet mee weg, laat staan een clubje in de marge van het betaald voetbal, aan drie kanten omsloten door het buitenland (wat qua sponsoring toch een grote drempel is).
- FatyPapy1990
-
- Elite Member
-
09 Dec 2020 21:00Minder geld voor top clubs in NL....alles komt dus weer dichter bij elkaar. Jong-ajax heeft hun niet geholpen.
Met deze trainer Ten Hag wist je naar Tottenham dat het niks meer zou worden.
Inderdaad we hebben meer schoorstenen (zoals destijds rond de Boschpoort) weer rond de stad nodig wil MVV nog ooit een rol van betekenis spelen.
Zou zeggen dat ze maar een kern-centrale bouwen rond Eisden of rond de Enci langs de Maas (Zuid Limburg is ook dun bevolkt)
Niet EDF op het truitje maar EDM....
Maar met dit intellect hier in Maastricht zal dat nooit realiteit worden.
Maastricht zal het nieuwe Valkenburg blijven
- jeoff
-
Topic Author
- Administrator
-
09 Dec 2020 21:16Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Dec 2020 21:26 - 09 Dec 2020 21:26Voor een kerncentrale er staat zijn we twintig jaar verder, dat gaat ons qua sponsoring niet verder helpen.
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
- Sjarelke
-
- Elite Member
-
10 Dec 2020 12:50Please Log in or Create an account to join the conversation.
- LRB
-
- Platinum Member
-
- Angel-Side official
-
- Verified
-
11 Dec 2020 11:19 - 11 Dec 2020 11:19De Angel-Side sinterklaas heeft vorige week een aantal kinderen die normaal geen sinterklaascadeaus krijgen blij kunnen maken met een MVV-schoolsetje. Na de hartverwarmende reacties van de kinderen gezien te hebben, pakt de Angel-Side door!
Sinterklaas is terug naar Spanje maar helaas vergeten om alle kinderen in Maastricht een cadeautje te geven. Angel-Side wil ook die kinderen een mooie decembermaand geven en blij maken met mooie kerstcadeaus. Daar hebben we jullie hulp bij nodig!
Enerzijds zetten we in om de kinderen die we een seizoenskaart hebben aangeschaft maar vanwege het coronavirus nog geen wedstrijd te hebben gezien te steunen. Anderszijds willen we dit keer de actie breder uitzetten binnen Maastricht en hebben we contact gezocht met mensen die weten waar onze inspanningen echt naar toe moeten gaan.
Wat kunnen we samen doen!
We vragen van al onze volgers die het kunnen missen een vrijwillige en vrijblijvende donatie. Van elke 25 euro (de kosten van een schoolsetje) die wij binnen krijgen zorgen wij dat er een schoolsetje terecht komt bij kinderen die dit kunnen gebruiken.
Direct een tikkie ? (Bij een volle tikkie graag een andere link proberen)
tikkie.me/pay/ti4hs78iv1tiqb2e0oh9
tikkie.me/pay/gve5td20uccn6gg6qhld
tikkie.me/pay/3kq58tqi7ak1eehlhht3
tikkie.me/pay/pj5c31e18a45kr8hgud7
Geldig t/m 23 december
Dit willen we doen voor kinderen van onze From Father To Son actie, maar we kijken verder dan alleen MVV en betrekken hier Marielle Bijlders van de Facebookgroep: Een ander helpen maakt Je een Gelukkiger mens bij. Zij weet als geen ander welke kinderen echt een cadeau zouden moeten krijgen van de Kerstman.
Maar we gaan nog meer doen: zowel gebruikt als nieuw speelgoed gaan we inzamelen en verdelen over kinderen die normaal naar een lege kerstboom zouden kijken.
Steun jij ons in ons kerstinitiatief en wil je een (deel van een) schoolset doneren of heb jij speelgoed dat nog prima een ronde mee kan? Stuur ons een bericht via Facebook messenger of via Whatsapp wa.me/+31627055856
Met beide acties worden kinderen blij gemaakt die niks hebben. Help ons en laat deze kleintjes in Maastricht ook stralen met kerst!
Support your locals
Angel-Side Mestreech
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
13 Dec 2020 10:10 - 13 Dec 2020 10:12Maar hoe is het dan mogelijk dat bij het ontbreken van die nodige cash zo geïnvesteerd word in alles wat niet voetbalt?
Een directeur,een technisch directeur en maar liefst 3 trainers?
Je hoeft geen glazen bol te hebben gehad om te kunnen aanvoelen dat in de Coronatijd we echt op de kleintjes moesten gaan letten.
700.000 euro budget om een selectie samen te stellen dat zijn al peanuts om spelers binnen te harken!
Je kunt al bijna niet creatief te werk gaan met zo weinig geld!
Waarom dan niet investeren in het geen je nodig hebt om punten te pakken nl spelers en niet in begeleiding en anderen die de club completeren buiten het geen dat op het veld zou moeten staan?
Mijn MVV hart bloed en weet zeker als er geen complete renovatie komt binnen het mvvse de club ophoud te bestaan!
Laten we hopen dat er ergens in Europa of verder mensen opstaan met een enorm MVV hart en mvv uit deze diepe put halen!
Je kunt heel cynisch zeggen dat we op sportief gebied niet verder kunnen zakken,maar financieel kan het eigenlijk niet slechter om betaald voetbal te blijven spelen...Gr opa.
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
13 Dec 2020 21:20Please Log in or Create an account to join the conversation.