>
Ontvangen bedankjes 586
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
De Zwarte Vogel schreef : Zoals je wellicht weet, Napoleon, gaat het inkomen van iemand vanaf zijn AOW-leeftijd gemiddeld met 30 procent omlaag. Dat is dan ook al vroeg de aanleiding geweest de toegangsprijzen voor deze groep aan te passen aan het lagere inkomen. Ik denk dat wanneer MVV de toegangsprijzen voor ouderen gaat verhogen, dit een averechts effect zal hebben. Menig oudere zal dan opnieuw zich bedenken of zij of hij nog wel geld wil besteden aan een seizoenskaart van MVV. De Engelsen hebben daar een fraaie uitdrukking voor: pennywise but poundfoolish!
CatenaccioMestreech schreef : Beetje raar om dat te zeggen vind je niet?
Je kan toch niet op iemand zijn banksaldo kijken?
Niet iedereen heeft het breed genoeg.
Napoleon schreef : Iedere volwassen gewoon dezelfde prijs , geen onderscheidt maken . En kun je t niet betalen dan ga je maar iets minder of je vrienden waar je altijd mee gaat zijn solidair en springen bij .
idit, zie nu dat het sarcasme was.De Zwarte Vogel schreef :
Napoleon schreef : Iedere volwassen gewoon dezelfde prijs , geen onderscheidt maken . En kun je t niet betalen dan ga je maar iets minder of je vrienden waar je altijd mee gaat zijn solidair en springen bij .
Al degenen met een Franse "nickname" behoren in Maastricht driedubbel te betalen vanwege de berovingen in het verleden door de Fransen in Maastricht onder bevel van een bekende veldheer!
Napoleon schreef : Het eerste wat de nieuw AD mag doen wat mij betreft is de ticketprijzen eens fors verhogen
De seizoenskaarten en losse ticketprijzen zijn te goedkoop ,
Een seizoenskaart op de boschpoort koop je al voor € 200,- dat is € 10,52 per match . Die prijzen moeten mijn inziens met minimaal 20 procent omhoog.
Ook moet MVV af van de zogenaamde 65+ kaarten , uberhaupt is de AOW leeftijd in NL al 66 jaar en wat maanden en is die volgend jaar al 67 jaar.
Daarbij is het verschil tussen een 65+ kaart en een reguliere Boschpoort seizoen kaart in dit geval al € 60,-
Voor de jeugd wil ik nog een uitzondering maken maar voor de rest mag het van mij minimaal 20% tot 30% "duurder"
Napoleon schreef :
De Zwarte Vogel schreef : Zoals je wellicht weet, Napoleon, gaat het inkomen van iemand vanaf zijn AOW-leeftijd gemiddeld met 30 procent omlaag. Dat is dan ook al vroeg de aanleiding geweest de toegangsprijzen voor deze groep aan te passen aan het lagere inkomen. Ik denk dat wanneer MVV de toegangsprijzen voor ouderen gaat verhogen, dit een averechts effect zal hebben. Menig oudere zal dan opnieuw zich bedenken of zij of hij nog wel geld wil besteden aan een seizoenskaart van MVV. De Engelsen hebben daar een fraaie uitdrukking voor: pennywise but poundfoolish!
en je vergeet er bij te vermelden dat ze 100% vrijetijd er voor terug krijgen
Ik ben daarnaast van mening dat menig pensionata voldoende middelen heeft om gewoon het volle pond te kunnen betalen .
Die korting is vaak onnodig en er zal er wellicht iemand afvallen ,dan is dat maar zo .
Kosten stijgen , prijzen moeten omhoog het kan niet anders
De Zwarte Vogel schreef : Mijn achternaam werd door mijn voorvaderen al in de 11de eeuw gebruikt!
Dat kan kloppen. Maar achternamen werden door Napoleon ook ingevoerd voor het "gewone" volk. Dat gebeurde in eerste instantie heel simpel. Men vroeg hoe je wilde heten. B.v. aan een boer die op het land werkte. Hij keek dan b.v. naar een "ploeg", en zei dan "ploeg"? Oké je heet vanaf nu van de achternaam "ploeg" enz enz. Mensen van adel, gebruikten al veel langer de achternamen. Maar ja, je hebt Napoleon en Napoleon heh...