MVV algemeen

24 okt 2020 20:46
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV algemeen #6376
Ik heb hier al zo vaak ideeën neergezet, maar daar wordt toch niks mee gedaan.

Paar voorbeelden:

- Zorg dat de MVV-kleding verkrijgbaar is bij sportzaken in Maastricht. Menig sportzaak was/is sponsor, en dan hoor je dat MVV-shirts niet geleverd worden, dat MVV afspraken niet nakomt hierin en dat de communicatie slecht is. Je loopt omzet mis en je verliest goodwill bij partners. En dat voor iemand die - ik zal het positief uitdrukken - “ervaring heeft in de sportkleding”.

- als je dan al geen (grote) shirtsponsor vindt, doe dan in elk geval IETS met je ruimte op het shirt. Doe bestaande sponsoren bv een aantrekkelijke aanbieding om per wedstrijd het shirt te sponsoren. Of zet trouwe bestaande sponsoren op het shirt totdat er een grote shirtsponsor is. Zet er een goed doel op en pak daar wat media en goodwill mee. Laat supporters(namen) of kleine ondernemers een (klein) plekje op het shirt kopen, wat ook al bij andere clubs gedaan is in het verleden. Of neem genoegen met een lager shirtsponsor bedrag, niemand hoeft dit bedrag toch te weten..

- Doe iets met de ruimte in het stadion waar nu geen publiek is. Je hebt gewoon 90 min zendtijd per week op Fox. Ik zit nu FC Utrecht te kijken en dat hele stadion hangt vol met spandoeken van T-Mobile, Toto, Schoonderbeek en Herman & Herman. De enige die hierop komt is kennelijk VZM, die dus een spandoek gaat aanbieden aan (foto’s van) supporters.

Ik kan wel even doorgaan, maar er zijn al zoveel ideeën geopperd, door andere forumleden en ook VZM. Er is geen creativiteit in de leiding.

Ik weet dat er ook veel dingen wél zijn geregeld, dat we een goede trainer gestrikt hebben, dat de social media beter gerund worden, dat de communicatie tussen MVV en supporters (bv over kaartjes) verbeterd is en dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn. Maar op veel andere gebieden (sponsoring, technisch beleid) vind ik het persoonlijk ondermaats.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2020 23:19 24 okt 2020 23:21 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
MVV algemeen #6377
Even iets organisatorisch. Mvv heeft een directie met een algemeen en een technisch directeur. Hoe worden belangrijke beslissingen dan genomen met slechts twee personen. Of is het voetbalzaken alleen Elsen en de rest voor Noor. Dat is sowieso toch geen goede numerieke samenstelling toch ? (Wellicht nog een financiële of commerciële man ernaast als net zo belangrijke pijlers of ligt dit ook allemaal bij Noor)

Terugkomend op hill28. Vragen hierbij. Ligt 't ook hier weer aan geld (onderbezetting/goede mensen) dat ideeën/zaken blijven liggen, te langzaam opgepakt. Is er nu eenmaal te weinig creativiteit aanwezig. Of is de huidige commercieel manager wel de juiste man. Etc

Buiten kantoor...zouden er niet voor de baat uit 1 of 2 man meer de boer op moeten. Het vertegenwoordigersprincipe op basis van provisies. Er wordt vaak gezegd, op 't veld moet 't gebeuren. Vzm sponsort daar ook voor om dan maar te hopen dat mvv er iets goeds mee doet, in feite n gok. Zou het dan geen idee zijn om extra vzm geld uit te geven aan het basissalaris voor buitensales mensen om eens te kijken of dat aanslaat en uiteindelijk onder de streep wellicht meer kan opleveren op het veld ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2020 23:47
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
MVV algemeen #6378

Schapendonk schreef : Dat Roda en Fortuna wél investeerders vinden heeft een rede. Mijn inziens is dit het stadion en alles eromheen. MVV heeft dit niet. Bijna iedereen zal het wel weten als je richting Hornbach rijdt en het bergje oprijd. Er doemt een gebouw voor je ogen op, waar je als investeerder wel ogen naar hebt. Bij Fortuna is dit idemdito, al is dit misschien iets minder, en daar heeft het ook iets langer geduurd, maar is er wel gekomen. De zak met geld. Er ging een investering van de gemeente aan vooraf. Bij MVV niks, 0,0. Als investeerder wil je toch iets wat in de toekomst zijn vruchten afwerpt? Maar ja, ik ga nu in de herhaling en deze rede werd hier op het forum faliekant van tafel geveegt. Ik denk dat een investeerder op dit moment nog liever FC Meerssen overneemt dan MVV. Daar hoeft minder aan te gebeuren.


Ga eens bij SK Lommel kijken naar dat stadion.
Investeerder: City Group.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 00:19
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
MVV algemeen #6379
De City Group is ook wel een investeerder op zich. Als je de hoop hebt dat MVV door een partij als deze wordt overgenomen, dan kun je het maar beter direct opgeven. Als zij binnen een paar jaar merken dat hun plan werkt met Lommel, dan kopen ze daar ergens een stuk landbouwgrond op en pompen ze daar een gigantisch stadion uit de grond (voor Lommelse begrippen). Dan heb je het over een stadion van enkele tientallen miljoenen. Daar draaien ze bij de City Group hun handen niet voor om. Ik denk dat we bij MVV al blij mogen zijn als er een lokale/nationale ondernemer een kans ziet bij MVV. Helaas heeft Schapendonk de hele kern te pakken in zijn bericht. MVV als voetbalclub is niet interessant voor een investeerder. Als De Geusselt nou eigendom was van de club was dat al anders geweest, hoe bouwvallig het stadion ook is. Nu kan een investeerder nergens zijn geld mee terugverdienen, want sponsorschappen in de Eerste Divisie zijn geen vetpot. En het zal nog wel een aantal jaar duren voordat we Champions League gelden kunnen bijschrijven... ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 00:27 25 okt 2020 01:04 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6380

Karakter schreef : MVV als voetbalclub is niet interessant voor een investeerder. Als De Geusselt nou eigendom was van de club was dat al anders geweest, hoe bouwvallig het stadion ook is. Nu kan een investeerder nergens zijn geld mee terugverdienen, want sponsorschappen in de Eerste Divisie zijn geen vetpot. En het zal nog wel een aantal jaar duren voordat we Champions League gelden kunnen bijschrijven... ;-)


En Lommel is wel interessant voor investeerders? Overigens was het Fortuna stadion ook eigendom van de gemeente toen Gun instapte. Dat heeft hij later voor een appel en een ei gekocht van de gemeente, iets waar de gemeente Maastricht waarschijnlijk ook voor open zou staan met de Geusselt. Ik denk dat ze al lang blij zullen zijn van dat stadion af te zijn. (net als Sittard met de betonbak trouwens, met veel achterstallig onderhoud destijds).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Frank Salemans, Ben Salemans, jovkle, De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 09:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6381
Ik heb hem ook vaak op. Maar ik denk dat de rood/witte bril eens afgezet moet worden. Dan zie je het misschien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 10:14 25 okt 2020 10:35 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV algemeen #6382
Er was jaren geleden een Amerikaans bedrijf in de gambling industry die in MVV wou investeren, maar vanwege het overheidsmonopolie ( hoezo vrije markteconomie...) kon dat geen doorgang vinden. Was Harrah, is nu Ceasar’s Entertainment.

Nu online gambling wel wordt toegelaten, zou MVV toch eens een balletje kunnen opwerpen bij deze gigant, toch?
Heb je ook meteen een shirtsponsor!

Ijzer smeden als het heet is....

Moet je wel meteen met de top van je bedrijf aan het werk: dus Noor, zet je beste beentje voor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 11:33
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
MVV algemeen #6383

jeoff schreef : En Lommel is wel interessant voor investeerders? Overigens was het Fortuna stadion ook eigendom van de gemeente toen Gun instapte. Dat heeft hij later voor een appel en een ei gekocht van de gemeente, iets waar de gemeente Maastricht waarschijnlijk ook voor open zou staan met de Geusselt. Ik denk dat ze al lang blij zullen zijn van dat stadion af te zijn. (net als Sittard met de betonbak trouwens, met veel achterstallig onderhoud destijds).


De precieze redenen waarom ze nou net Lommel overnemen weet ik natuurlijk ook niet. Ik kan me voorstellen dat de Nederlandse en Belgische competities aantrekkelijk zijn als je spelers wil verhandelen (wat bij de CFG uiteraard het geval is). Er zijn geen regels wat betreft hoeveelheid niet-EU spelers, enkel een minimumsalaris. Ik weet niet eens of dat in België ook zo is. Zo niet, is dat al één voordeel voor Belgische clubs tegenover Nederlandse clubs. Ik denk dan vooral aan Braziliaanse voetballers, die vaak goed in de markt liggen. Eén goed seizoen en wie weet wat ze ervoor terugkrijgen. Daarnaast hebben ze hun oog wellicht gericht op de (middel)lange termijn. Stel dat ze met Lommel richting de Belgische top willen, dan is een Club Brugge op dit moment sneller te evenaren of zelfs in te halen dan een Ajax. Puur financieel gezien alleen al.

Goed, terug naar MVV. En een beetje Fortuna dan. Want het Fortuna stadion was natuurlijk wel al een potentiële goudmijn. Aanzienlijk moderner dan de Geusselt en belangrijker nog: het gebied eromheen is nog volop in ontwikkeling. Ja, bij De Geusselt met zijn groene loper ook natuurlijk, maar daar pluk je als investeerder weinig vruchten van. Het stadion leent zich niet om er winkels onderin te leggen. Hooguit horeca waar eerder het kegelhome zat. Je had een hotel aan kunnen leggen op de plek waar nu Basic fit zit, maar Maastricht centrum zit bomvol hotels. Daarnaast heb je ook al een hotel op die plek zitten, dus de kans dat je daar je investering dik mee terugkrijgt lijkt me klein. Aan de sporthal kant is niets uit te baten. Hebben we het nog niet gehad over de renovaties die het stadion moet ondergaan. Nee, dan zou een investeerder al moeten gaan denken aan een heel nieuw stadion en zo snel mogelijk, wil hij rendement behalen. Tel daarbij op dat de gemeente de laatste jaren weinig inlevingsvermogen heeft getoond richting de club. Medewerking om op een A-locatie het stadion te bouwen zit er dus niet in. Veel te veel haken en ogen voor iemand die geld wil verdienen met een club. Dan stappen ze liever naar een club die kleiner van naam is, maar wel in de basis al iets verdiend kan worden. Wellicht met kleine investeringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 12:23
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV algemeen #6384
Medprotex (nieuwe Maastrichtse producent van mondkapjes), ook al geprobeerd zeker?

Een groot spandoek over de gehele Boschpoort-tribune Basic Fit de Geusselt? Dat geeft toch meer exposure dan bv een advertentietje van een middenpagina in DDL van een paar duizend piek..

Maar wie weet is het allemaal al geprobeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 12:41 25 okt 2020 12:45 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6385
@karakter, het ontbreekt me aan de capaciteiten om het zo uit te leggen. Maar beter had je het niet kunnen verwoorden. Hulde. Het neemt niet weg dat ook ik heel graag een investeerder zie komen. Maar dat wordt (denk ik) heel moeilijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 12:46 25 okt 2020 12:49 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6386

Karakter schreef :
De precieze redenen waarom ze nou net Lommel overnemen weet ik natuurlijk ook niet. Ik kan me voorstellen dat de Nederlandse en Belgische competities aantrekkelijk zijn als je spelers wil verhandelen (wat bij de CFG uiteraard het geval is). Er zijn geen regels wat betreft hoeveelheid niet-EU spelers, enkel een minimumsalaris. Ik weet niet eens of dat in België ook zo is. Zo niet, is dat al één voordeel voor Belgische clubs tegenover Nederlandse clubs. Ik denk dan vooral aan Braziliaanse voetballers, die vaak goed in de markt liggen. Eén goed seizoen en wie weet wat ze ervoor terugkrijgen. Daarnaast hebben ze hun oog wellicht gericht op de (middel)lange termijn. Stel dat ze met Lommel richting de Belgische top willen, dan is een Club Brugge op dit moment sneller te evenaren of zelfs in te halen dan een Ajax. Puur financieel gezien alleen al.

Goed, terug naar MVV. En een beetje Fortuna dan. Want het Fortuna stadion was natuurlijk wel al een potentiële goudmijn. Aanzienlijk moderner dan de Geusselt en belangrijker nog: het gebied eromheen is nog volop in ontwikkeling. Ja, bij De Geusselt met zijn groene loper ook natuurlijk, maar daar pluk je als investeerder weinig vruchten van. Het stadion leent zich niet om er winkels onderin te leggen. Hooguit horeca waar eerder het kegelhome zat. Je had een hotel aan kunnen leggen op de plek waar nu Basic fit zit, maar Maastricht centrum zit bomvol hotels. Daarnaast heb je ook al een hotel op die plek zitten, dus de kans dat je daar je investering dik mee terugkrijgt lijkt me klein. Aan de sporthal kant is niets uit te baten. Hebben we het nog niet gehad over de renovaties die het stadion moet ondergaan. Nee, dan zou een investeerder al moeten gaan denken aan een heel nieuw stadion en zo snel mogelijk, wil hij rendement behalen. Tel daarbij op dat de gemeente de laatste jaren weinig inlevingsvermogen heeft getoond richting de club. Medewerking om op een A-locatie het stadion te bouwen zit er dus niet in. Veel te veel haken en ogen voor iemand die geld wil verdienen met een club. Dan stappen ze liever naar een club die kleiner van naam is, maar wel in de basis al iets verdiend kan worden. Wellicht met kleine investeringen.


Wellicht heb ik het mis, maar er zijn volgens mij genoeg investeerders die niet zo veel met de omgeving van een stadion doen. Bijv Gun bij Fortuna, is hij actief bezig hiermee? De meeste investeerders zijn vooral met het team bezig en de handel in spelers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 12:51
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6387
Waar veel mensen komen, maak je ook veel reclame....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 13:23 25 okt 2020 13:25 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6388
Handelen in spelers kun je bovendien bij iedere willekeurige club. Daar heb je MVV niet voor nodig. Ik denk dat een stadion met een leuke omgeving, een investeerder eerder over de streep trekt dan dat je dit niet hebt. Maar goed, wellicht heb ik het mis en klopt morgen vodafone aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 13:39
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
MVV algemeen #6389

jeoff schreef : Wellicht heb ik het mis, maar er zijn volgens mij genoeg investeerders die niet zo veel met de omgeving van een stadion doen. Bijv Gun bij Fortuna, is hij actief bezig hiermee? De meeste investeerders zijn vooral met het team bezig en de handel in spelers.


Dat is in mijn ogen ook de beste investeerder voor de supporter, want dan ga je waarschijnlijk het verschil ook direct op het veld zien, zoals bij Fortuna dus ook het geval is geweest. Maar een investeerder zal ook weten dat een club alleen kan groeien als álle randzaken zich ontwikkelen. Stel je voor dat MVV weer een keer promoveert, dan moet er heel veel veranderen aan het stadion voordat je je als een Eredivisieclub kunt presenteren en sponsorpakketten op Eredivisie niveau kunt gaan uitgeven. Die mogelijkheid zal zich sneller voordoen bij andere clubs, maar dat is het idee dat ik heb. Daarnaast heb je -zoals eerder ook al getypt- de pech dat de gemeente niet bekend staat als een gemeente die meedenkt met MVV (of überhaupt met topsport in de stad). En als je als club wil groeien denk ik dat je beter een gemeente kunt hebben die met je meedenkt dan een gemeente die het hakken in het zand zet bij elk idee. Wellicht dat dat ook afschrikt.

Ik merk van mijzelf dat ik doorgaans extra kritisch ben bij ideeën over MVV, omdat ik bang ben dat ik anders teveel door een rode bril ga kijken. Wellicht kan het voor mij ook een eye-opener zijn als jij mij kunt vertellen waarom een investeerder juist wél in MVV moet stappen, Jeoff? Of iemand anders die zich hiertoe geroepen voelt. Want de voordelen voor een investeerder bij MVV die ik mij kan bedenken zijn de stad (maar in hoeverre kan die je geld opleveren?), de competitieregels (maar dat voordeel heb je bij pak 'm beet Telstar ook) en wellicht de Euregionale ligging. Veel verder kom ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2020 14:01 25 okt 2020 14:04 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6390
Oké, als het goed is krijgen we nu het antwoord op, waarom een investeerder voor MVV kiest, en waarom investeerders in een rij voor de Geusselt gaan staan. Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.300 seconden