MVV algemeen

15 nov 2020 13:14 15 nov 2020 13:17 door HIER!!.
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #6466
Wat mvv moet doen, of een externe groep moet doen: stel een (nieuwe groep adviseurs samen) met rasechte Maastrichtenaren met connecties op alle fronten: zoals, Benoit Wesly, Carl Ditrich, Theo Bovens, Paul Rinkens, Felix Murders, en evt de familie Melchior. Alleen zij kunnen alle neuzen de zelfde kant op sturen. Maarja gaan zij hier de handen aan branden? Zij kunnen een Ward vleugels weer over de streep trekken. Met ons jeu de boulesbestuur van nu glijden we nog verder af!! Fijne zondag samen!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR, Burgundian043, Zakelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 18:59
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV algemeen #6467
Is de media met n hetze tegen mvv bezig? Gisteren filmpje van sfeeractie als demonstratie tegen Corona typeren (ad) en nu in Telegraaf wordt er heel stuk bijgehaald dat gedeelte antidemonstranten van mvv waren . Ik vraag we af waarom iedere keer dit erbij halen. Mirgen in Limburger zal er ook wel weer hetze stuk staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 19:20
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV algemeen #6468
Tsja, op Twitter zijn er sites als UltrasNl die er trots over berichten. 300 hooligans van MVV die de demonstratie bestormen. Waar of niet, het is wel weer mooie reclame voor de club......

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 20:15
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV algemeen #6469
Volgens het goed geinformeerde dagblad Trouw waren MVV supporters aanwezig bij de tegen demonstratie van Kick out Zwarte Piet op de Vrijthof
in Maastricht .De politie werd bekogeld en de demostratie werd toen verplaatst naar een andere locatie in Maastricht .De mvv supporters dropen af toen het harder begon te regenen volgens dagblad Trouw .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 20:45
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #6470
Welke club? We zijn het lachertje van de keuken kampioen divisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 21:06
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #6471
Het zijn voorstanders van zwarte piet.. geen idee wat de clubvoorkeur daarmee te maken heeft. Is weer lekker makkelijk scoren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 22:33 15 nov 2020 22:39 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #6472
Er waren ook tegendemonstranten aanwezig die “patat” i.p.v. “friet” zeggen. Tevens waren er enkele die ketchup prefereren op hun frikandel speciaal i.p.v. curry . Deze groepen worden nader getelt en toegevoegd aan de diverse groeperingen die aanwezig waren.

Makkelijk scoren , snelle conclusies trekken en het iets spannender maken. Journalist ben je tegenwoordig al snel.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 23:15
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #6473
Een nette correcte reactie trouwens van MVV op een absurde vraag. Ik begrijp niet waarom de journalisten op zoek zijn naar een voetbalclub bij dit item. Als er iets strafbaars is gebeurd is dit inderdaad de verantwoordelijkheid van het openbaar ministerie om dit te signaleren en daar een zaak van te maken.

Het zou absurd zijn als sportverenigingen of andere hobbyverenigingen hun leden moeten gaan controleren en straffen voor iets wat zij in privétijd uitvoeren, dat helemaal niet gerelateerd is aan de desbetreffende hobby. Stel iemand is lid van meerdere verenigingen, welke vereniging moet dan ingrijpen? Zoiets is toch niet uit te voeren? Gelukkig is daar het justitieel apparaat voor, waar jaarlijks heel veel geld in gepompt wordt door de samenleving. Onbegrijpelijk dat een journalist hiervoor een voetbalclub gaat bellen om over verantwoordelijkheden te spreken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 23:30 15 nov 2020 23:38 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
MVV algemeen #6474
De allergrootste blunder ligt volgens mij bij Penn. Iedereen loopt al maanden op zijn tandvlees, we mogen niks: Maximaal met tweeën op straat lopen. Kroegen dicht. Restaurants dicht. Stadions dicht. Nachtclubs dicht. Geen vakanties. Geen huisfeestjes. Alles om dat kutvirus eronder te krijgen.
En dan als burgervreemde burgemeester toestemming geven voor een demonstratie tegen een fictief figuur. terwijl een stille meerderheid al jaren meegaat met veranderingen naar kleuren of roetveegpieten (wellicht met enige tegenzin, maar goed je wil ook niemand kwetsen). Kortom, geen enkele dringende reden om dit soort protesten niet een jaartje over te slaan. Het hele sinterklaasfeest zelf en de intocht worden dit jaar niet eens fatsoenlijk gevierd. Maar nee - een nieuwe kick out zwarte piet demonstratie moest en zou plaatsvinden. met alle besmettingsrisico’s van dien, terwijl zoals gezegd mensen al maanden op hun tandvlees lopen. En met de sluimerende onvrede op de achtergrond, want het is nooit leuk om aangesproken te worden op een traditie. (Hoe terecht of onterecht ook.)
Tja, als je dit dan niet ziet aankomen als burgemeester, dan ben je gewoon ongeschikt.

De rol van MVV is er niet. Gewoon duidelijk(er) afstand nemen van de hele situatie in het centrum. Er liepen hooguit wat mensen bij die ook wel eens bij MVV geweest zijn. Jammer dat de rioolmedia dit weer zo brengen. Neem gewoon duidelijker afstand zodat je niet dit soort imagoschade loopt. En stel alsjeblieft een capabele burgemeester aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2020 23:55 16 nov 2020 00:16 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #6475

Hill28 schreef : De allergrootste blunder ligt volgens mij bij Penn. Iedereen loopt al maanden op zijn tandvlees, we mogen niks: Maximaal met tweeën op straat lopen. Kroegen dicht. Restaurants dicht. Stadions dicht. Nachtclubs dicht. Geen vakanties. Geen huisfeestjes. Alles om dat kutvirus eronder te krijgen.
En dan als burgervreemde burgemeester toestemming geven voor een demonstratie tegen een fictief figuur. terwijl een stille meerderheid al jaren meegaat met veranderingen naar kleuren of roetveegpieten (wellicht met enige tegenzin, maar goed je wil ook niemand kwetsen). Kortom, geen enkele dringende reden om dit soort protesten niet een jaartje over te slaan. maar nee - een nieuwe kick out zwarte piet demonstratie moest en zou plaatsvinden. met alle besmettingsrisico’s van dien, terwijl zoals gezegd mensen al maanden op hun tandvlees lopen.
Tja, als je dit dan niet ziet aankomen als burgemeester, dan ben je gewoon ongeschikt.

De rol van MVV is er niet. Gewoon duidelijk(er) afstand nemen van de hele situatie in het centrum. Er liepen hooguit wat mensen bij die ook wel eens bij MVV geweest zijn. Jammer dat de rioolmedia dit weer zo brengen. Neem gewoon duidelijker afstand zodat je niet dit soort imagoschade loopt. En stel alsjeblieft een capabele burgemeester aan.


Ik begrijp de frustratie. Maar dit komt door de grondrechten. Er is geen wet die demonstraties mag verbieden (mits aangekondigd en volgens de regels). Dit is in het leven geroepen voor mensen met communistische trekjes (zoals ik) die in dit land (En binnen de Unie)een coup willen plegen en het volk monddood proberen te maken. Die wet beschermt daar tegen en kan niet tijdelijk worden opgeheven, omdat je dan als land kwetsbaarder wordt voor een staatsgreep. Ook vrijheidsontneming is een sterk recht, daarom zit overal "Een dringend advies op". Oftewel sanctioneel helemaal niks. Je kunt de cassiere morgen bij de Albert Heijn ook een dringend advies geven om niks aan te slaan wat er op de band ligt. Het helpt evenveel.

Ik heb zelf nooit het nut gezien in demonstraties. In een democratisch land als Nederland protesteer je gewoon met je stembiljet. En de meerderheid bepaalt. Maar blijkbaar is dit item voor sommigen belangrijker dan zelfbescherming tegen corona.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2020 00:10 16 nov 2020 00:11 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
MVV algemeen #6476
Misschien toch even rechtzetten. Ik ben volledig voor het recht op demonstraties. Demonstraties hebben wel degelijk een waardevolle plek in een democratie.
Je mag dan ook enkel een demonstratie verbieden indien de openbare veiligheid erdoor in het geding kan komen. Je voelde al op je klompen aan dat dit het geval zou kunnen zijn, vanwege besmettingsgevaar, vanwege het gevoelige onderwerp waarover verdeeldheid is (je hoeft facebook maar te openen om dat te weten) en vanwege de gespannen situatie ivm corona.
Maar dat is kennelijk hogere wiskunde voor iemand als Penn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2020 09:17 16 nov 2020 09:18 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #6477
Ik vind persoonlijk dat je ze niet allemaal op een rij hebt als je midden in een pandemie gaat protesteren voor of tegen zwarte piet. Het is een grote middelvinger richting horeca, richting zorgpersoneel, richting vuurwerkverkopers, noem maar op. En ja, ook richting ons voetbalsupporters, want hierdoor gaan de stadions niet eerder open. In deze tijd demonstreren, dan moet er wel iets heel ergs aan de hand zijn. Zwarte piet valt absoluut niet onder die urgentie, ook al omdat de discussie helemaal niet nieuw is.

Maar goed, ik heb geen hoge pet op van Penn-Te Strake, maar als burgemeester mag ze natuurlijk niet de afweging maken die ik hierboven maak - als burgemeester moet je iedere demonstratie gelijk behandelen. Alles maar verbieden is staatsrechtelijk gezien een beetje twijfelachtig (al zou ik persoonlijk voorstander van zijn).

Nog iets, ik verbaas me er over hoe trots de pro-pieten op internet gedichtjes en dergelijke gooien dat ze de anti-pieten verjaagd hebben. Beseffen ze niet dat ze de anti-pieten hiermee 100% in de kaart gespeeld hebben? Was er niets gebeurd, dan had dit protest nauwelijks aandacht gehad. Nu is het groot nieuws.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2020 18:22
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV algemeen #6478
Ik zie dat MVV bezig is om deze week de 6 shirtsponsors voor te stellen, wat natuurlijk logisch en helemaal prima is. Die 6 verdienen wat aandacht.
Alleen zou het dan misschien ook handig zijn om te vertellen wat het bedrijf precies doet...wat de core business is, want met onderstaande haal ik dat er niet uit...


Wie siert voorzijde MVV-shirt?
Maandag 16 november 2020
Vorige week presenteerde MVV Maastricht het nieuwe wedstrijdshirt met de nieuwe shirtsponsors. Om precies te zijn: zes shirtsponsors. Een uniek initiatief in het Nederlandse betaalde voetbal, met speciale toestemming van de KNVB. De zes sponsors pronken trots op de voorzijde van het MVV-tenue. Verbondenheid staat bij deze sponsoring centraal.

We stellen de zes sponsors deze week aan u voor.

Vandaag de sponsor ‘MIDDAG’

MIDDAG-partner Angelo van Hooren kent De Geusselt van binnen en buiten. Al 25 jaar is hij supporter van de Maastrichtse voetbalclub. “Als ondernemer en supporter is dit een unieke kans om shirtsponsor van MVV te zijn. Het thema verbondenheid spreekt ons team enorm aan. Met deze stap steunen we sport in de regio Maastricht, de stad waar ons kantoor gevestigd is en waar we sterk mee verbonden zijn. Daarnaast dragen we zo een steentje bij aan de maatschappelijke projecten geïnitieerd door MVV”.

Wat MVV en MIDDAG verbindt is de passie voor sport, constant in beweging zijn en de drive om succesvol te zijn. Middels deze sponsoring hopen zij dit nog een extra duwtje te geven en is dit een mooie manier om zichtbaarder te zijn. “We zijn trots op deze gezamenlijke sponsoring, waarbij we laten zien dat we ook in deze periode samen sterk staan” aldus Angelo.

MIDDAG zal niet alleen op de shirts te zien zijn. Je komt MIDDAG op meerdere plekken tegen in het stadion bijvoorbeeld op de tribunes en in de skybox.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2020 22:57
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV algemeen #6479
Is de titel ‘creative and digital agency’ later toegevoegd of ontbreekt die gewoon aan de copy?
Als dat eerste het geval is, leest MVV wel héél goed mee, want dit staat nu in het MVV-bericht vermeld.
Los daarvan is het maar de vraag of de doorsnee MVV-supporter dan weet wat Middag daadwerkelijk doet!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 07:42 17 nov 2020 07:44 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
MVV algemeen #6480
Ik plaats het maar even in deze groep. Hoe je als krant stelselmatig sensatie zoekt en een club bewust in slecht daglicht stelt...

Weer incidenten met MVV-fans: ‘Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat het de club schaadt’ Gisteren (16 Nov) om 18:48 door Emil Visser

MVV-fans waren afgelopen weekeinde betrokken bij drie incidenten. Clubdirecteur Erik Noor reageert op de voorvallen. „Voor mij is er hoe dan ook niets om afstand van te nemen.”
Een groep fans van MVV was in negatieve zin betrokken bij een tegendemonstratie jegens Kick Out Zwarte Piet in het centrum van Maastricht. Daar neemt de club geen afstand van?

„Wat moet ik er van zeggen? Ik ben er niet bij geweest en heb het niet gezien. En als het MVV-fans zijn die zich hebben misdragen op het Vrijthof, wat kunnen we doen? Ze zijn daar niet namens de club. Als een stuk of tien werknemers van Perry Sports naar het Vrijthof gaan en daar rellen veroorzaken, dan wordt Perry Sports ook niet genoemd.”

Dat lijkt mij wel, als zij als groep zo in de stad bekendstaan en ook als groep optreden, dan worden zij ook zo benoemd.

„Voor mij is er hoe dan ook niets om afstand van te nemen. Als mensen zich misdragen, dan moeten ze aangepakt worden. Maar dat is in dit geval niet aan ons.”

Een dag eerder was er een uitzwaaifeestje bij de MVV-spelersbus, voorafgaand aan de wedstrijd tegen Roda JC. Daar werden de coronaregels niet in acht genomen.

„Die actie was in samenspraak met de politie op poten gezet. De politie was ook aanwezig en er zijn geen bekeuringen uitgedeeld. Dat er niet is opgetreden tegen het overtreden van de coronaregels zijn overwegingen die de politie moet maken, dat is niet aan ons.”

Daarbovenop werd Roda JC-speler Roland Alberg op social media racistisch bejegend door, naar zijn zeggen, MVV-fans.

„Dat is het verhaal van de speler van Roda. Als dat is gebeurd, dan zal hij aangifte moeten doen, dan pas kunnen wij ook onderzoek gaan doen.”

Drie incidenten in een weekeinde. Schaadt dat de club?

„Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat het de club schaadt.”

Potentiële sponsors zullen toch wel een keer extra nadenken als ze deze berichten lezen.

„Ik ben zelf ook ondernemer. En als een ondernemer er over nadenkt om sponsor te worden, zal hij onderzoek naar de situatie doen, zoals ik ook zal doen. Die denkt echt niet: tjongejonge, dat zijn MVV-supporters die allemaal problemen veroorzaken, nu ga ik niet meer sponsoren. Dat staat helemaal los van elkaar.”

Er zijn nogal wat incidenten geweest met MVV-fans de laatste jaren. Hoe gaat u als directeur om met ‘de supporter’?

„De MVV-supporter is onze belangrijkste stakeholder. Ik kan alleen maar spreken over de tijd dat ik er ben. Over het verleden heb ik niets te zeggen. Sinds ik hier zit heb ik gezegd: mochten er zaken zijn waar supporters het niet mee eens zijn, dan ben ik altijd bereid om in gesprek te gaan. Het is belangrijk om regelmatig contact te hebben en te overleggen. Hoe het tot nu toe gaat, daar kan ik geen kwaad woord over zeggen. Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen. Het is van groot belang dat beide partijen op de hoogte zijn van bepaalde zaken en dat je van elkaar weet hoe je dingen ten goede kan verbeteren.”

MVV-voorzitter Marcel Jöris: ‘Raar dat groep altijd gelabeld wordt als voetbalsupporter’

Ook clubvoorzitter Marcel Jöris reageerde op verzoek van deze krant op de incidenten van het afgelopen weekeinde. Ook hij zegt dat er geen reden is om afstand te doen van wat er is gebeurd op zaterdag en zondag. „Ik weet niet of er MVV-supporters op het Vrijthof waren. Ik was er niet bij en ze stonden niet met rood-witte vlaggen te zwaaien, volgens mij. Als het al fans van onze club zijn, staan ze er niet als MVV-fans om een statement te maken. Er staan mensen in hun vrije tijd. Ik vind het raar dat bij dit soort momenten een groep mensen altijd gelabeld wordt als voetbalsupporter en niet als D66’er ofzo. Ze zijn daar als privé persoon. Niet namens de club.”

Het uitzwaaimoment voor de derby tegen Roda JC, noemt Jöris een goedbedoelde actie. „De coronaregels zijn niet de hele tijd in acht genomen, dat kan iedereen zien op de video’s die gemaakt en gedeeld zijn. Maar dat is in het heetst van de passie gebeurd. Ik vind daar niet zo veel vreemds aan.” Net als directeur Erik Noor denkt Jöris niet dat dergelijke incidenten het imago van de club schaden. „Het is maar de vraag hoe mensen dat zien. Dat is ter beoordeling van iedereen zelf. Iedereen die een beetje kan nadenken, ziet dat het één niet met het ander heeft te maken.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden