MVV algemeen

17 nov 2020 07:44 17 nov 2020 07:44 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV algemeen #6481
Opinie: Onbegrijpelijk dat MVV-leiding geen afstand neemt van wangedrag van fans Vandaag (17 Nov) om 06:00 door Emil Visser

MVV-fans kwamen afgelopen weekeinde opnieuw negatief in het nieuws. Dat de clubleiding niet openlijk afstand neemt van hun wangedrag is onbegrijpelijk.
Fans van MVV waren zondag betrokken bij opstootjes rond een Kick Out Zwarte Piet-betoging. Een dag eerder overtraden zij opzichtig de coronamaatregelen en dan waren er nog racistische berichten aan het adres van Roda-speler Roland Alberg. Formeel vindt de clubleiding dat ze zich nergens voor moet excuseren. Evenmin dat ze haar afkeuring moet laten blijken.

Coronaboetes moeten immers door de politie worden uitgedeeld. Als MVV-fans zich misdragen op het Vrijthof, is eveneens de politie aan zet. Racistische opmerkingen richting een speler van de tegenstander? Laat het slachtoffer eerst maar eens aangifte doen.

MVV kiest hier voor de makkelijkste weg. De club gaat er prat op te bouwen aan een topsportmentaliteit en een bijbehorende uitstraling. Misdragingen van fans passen niet in dat plaatje. De uitstraling van een club wordt niet alleen bepaald door hetgeen zich afspeelt op het veld en de clubburelen. Ook het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid getuigt van een strakke koers en van klasse.

Op dat vlak heeft MVV sowieso nog een inhaalslag te maken. In het (recente) verleden is het veel te vaak misgegaan bij de Maastrichtse supporters. Dit tot ongenoegen en verontwaardiging van het overgrote deel van de MVV-supporters, dat met pijn in het hart moet toezien hoe een kleine groep onruststokers de club stelselmatig in diskrediet brengt. Net als de sponsors, die de club in de toch al zware coronatijd trouw zijn gebleven, zitten zij niet te wachten op een clubbestuur dat zijn eigen straatje schoonveegt. Door te verwijzen naar andere instanties, geeft de clubdirectie het signaal af dat rotte appels binnen de fanschare worden getolereerd.

Als een speler van de tegenpartij aangeeft dat hij racistisch is bejegend door MVV-fans, is het wel zo duidelijk als het MVV-bestuur afstand neemt van dit laakbare gedrag. Als blijkt dat MVV-supporters zonder demonstratievergunning rottigheid uithalen tijdens een tegendemonstratie in de Maastrichtse binnenstad, dient de club daar stelling tegen te nemen. Supporters die geen anderhalve meter afstand bewaren tijdens het uitzwaaifeestje van de spelersbus? Laat hardop weten dat dat absoluut niet kan in deze tijd. Voetbal is nota bene zowat de enige activiteit die in deze coronaperiode gewoon door kan gaan, terwijl de rest van het land bijna stilligt.

Dat MVV dit allemaal verzuimt, doet het toch al gedeukte imago van de club geen goed. Jawel, de eerstedivisionist kwam afgelopen weekeinde met een statement op haar website. De keeperstrainer had fans ‘sukkels’ genoemd omdat zij tijdens het uitzwaaifeestje tegen de bus sloegen en schopten. Hij moest op de clubwebsite officieel excuses maken voor zijn woorden.

Hoe je als club duidelijk de verkeerde prioriteiten kunt leggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 08:09 17 nov 2020 08:09 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6482
Ik wilde het gisteren al posten, maar bedacht me dat we dit eigenlijk het beste bewust kunnen doodzwijgen op dit forum. Dat vodje verdient geen aandacht.
Voor de verandering heeft MVV prima gereageerd, en de verslaggevers (met die eikel van een Delait aan kop) beginnen te stuiteren, dat is eigenlijk aandoenlijk om te zien.

Ze willen juist dat mensen hier en op Facebook etc. reageren op dat artikel, dan krijgt dat stervende medium toch weer een beetje aandacht en wat clicks. Als ze hadden verwacht dat de meerderheid van de bevolking het met hun eens zou zijn dan komen ze van een koude kermis thuis, gezien de reacties onder de post op Facebook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Kletswief, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 09:20
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #6483
Hoe komt MVV aan een gedeukt imago? Door de laatste jaren voetbal van mindere kwaliteit te leveren? Wellicht. Maar mijns inziens ongenuanceerde berichtgeving van dagblad De Limburger doet ook een flinke duit in het zakje.

MVV zou pas afstand moeten nemen als club als er onomstotelijk sprake is van voetbalgerelateerd wangedrag. Als een MVV-supporter Arlberg racistisch bejegent, dan is er een link tussen de club en dat wangedrag. Dan zou wat mij betreft een afwijzing van dergelijk gedrag door de club inderdaad op zijn plaats zijn. Dat MVV elke vorm van racisme afkeurt en er alles aan doet dat buiten het stadion te houden.

Maar als een groep mensen ageert tegen KOZP, dan heeft dat niets met voetbal en in dit geval MVV te maken. Als er tijdens een voetbalwedstrijd racistisch gereageerd wordt op donkere spelers, dan is die link wel helder en dient MVV afstand te nemen en actie te ondernemen. Bijvoorbeeld door dergelijke incidenten te melden aan de Commissie Stadionverboden. Maar bij de acties op het Vrijthof is er geen causaal verband met MVV; hoogstens en correlationeel verband: enkele mensen treffen elkaar onder andere bij MVV.

Stel je voor: ik zou vernemen dat er onder de tegenstanders van KOZP enkele Meerssenaren aanwezig waren. En ik zou dan de gemeente Meerssen verzoeken dringend afstand te nemen van dergelijk gedrag van betreffende inwoners. Dat zou toch nergens op slaan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 09:21
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #6484
Dit soort riooljournalistiek moet je inderdaad geen aandacht geven, maar soms kun je je als club ook niet alles laten zeggen. Tegen bepaalde berichten die een club in een kwaad daglicht zetten moet je gewoon anticiperen. Dat hebben met name Noor, maar ook voor de eerste keer dat ik die Jöris iets goed zie doen, gedaan.

Ik zie meneer Visser nog bij een oefenwedstrijd tegen Bunde staan; sandalen, korte ruitjesbroek en een fancy kick hemd erop. Niet veel later zag ik het wedstrijdverslag en had meteen moeite met deze meneer. Het simpel opschrijven van doelpuntenmakers in een oefenwedstrijd was voor hem nog te lastig. Kennelijk was dit destijds al het niveau wat hij moest behalen om verder te mogen borduren op zijn kwalitatieve sterke verhalen.

MVV moet deze ''krant'' voortaan gewoon weigeren. Een stuk schrijven is oké , we hebben immers vrijheid van meningsuiting in dit land. Maar een club keer op keer in een kwaad daglicht zetten, schade proberen toe te brengen over de rug van supporters ; MVV mag een statement maken en zeggen tot hier en niet verder.

Bij de Limburger zitten ze nu weer met een stijf plassertje, een vers geperste jus en een net afgemaakte kruiswoordpuzzel achter achter hun laptopje te genieten van hun meesterstuk en alle aandacht die dit (helaas) met zich meebrengt.

Benieuwd wat het volgende stuk is; MVV-supporters rijden massaal te hard ? Vrouw algemeen directeur doet te veel boter op de boterham? MVV bereidt gerechten niet met biologische vrije uitloopeieren?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, Lassie80, jovkle, Kletswief, Och jeh, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 09:50
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV algemeen #6485

Frank Salemans schreef :
Als een MVV-supporter Arlberg racistisch bejegent, dan is er een link tussen de club en dat wangedrag. Dan zou wat mij betreft een afwijzing van dergelijk gedrag door de club inderdaad op zijn plaats zijn. Dat MVV elke vorm van racisme afkeurt en er alles aan doet dat buiten het stadion te houden.


Zelfs dit is oncontroleerbaar voor clubs en ook voor MVV om hier verantwoordelijkheid voor te nemen. Tegenwoordig kan iedereeneen account aanmaken met de naam MVV. Ook hier kan een club helaas geen verantwoordelijkheid voornemen. Ook al komt de naam van de club hierin voor, wil het nog niet zo zijn dat het ook daadwerkelijk om een supporter zijn. Misschien was het wel de verslaggever van de leugeneer die zo wat probeert te stoken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 09:53 17 nov 2020 09:55 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #6486
Ik twijfelde om dezelfde redenen als Jeoff of ik moest reageren. Kan het niet laten. Emil Visser schrijft een opiniestuk. Daar heeft iedereen recht op natuurlijk, een opinie. Tegelijkertijd heeft iedereen ook het recht om de mening van een ander niet serieus te nemen. Emil Visser staat bij mij al sinds zo ongeveer zijn eerste wedstrijd in het boekje van 'niet serieus nemen'.

De eerste officiële wedstrijd die hij versloeg was MVV - Go Ahead in 2017, wedstrijd die in 4-3 eindigde. Inderdaad een hectische wedstrijd met onverwacht scoreverloop (MVV stond in de 88e minuut nog achter met 2-3). Emil mocht zijn eerste officiële stukje vanuit de Geusselt typen. Hij kreeg het voor elkaar "Ondanks dat de ploeg matig voetbalde, trok Go Ahead uiteindelijk aan het langste eind" te typen. Blijkbaar wilde Emil het autoverkeer voor zijn, had de laptop in de 85e minuut dichtgeklapt en was naar huis vertrokken. Door De Limburger aangepast na honende reacties op facebook, maar had voor de baas van Emil al een signaal moeten zijn. Later dat seizoen was het dezelfde Emil (dit is mijn favoriete incident) die een doelpunt van Schrooijen
toewees aan Nwakali. Het was ook geen scrimmage doelpunt, Joeri en Kelechi stonden ongeveer 40 meter uit elkaar ten tijde van het doelpunt. Je kunt Emil geen racisme verwijten, voor hem zijn Schrooijen en Nwakali tweelingbroers, hulde!

Ik moet eerlijk zeggen dat Emil sinds dat eerste seizoen minder snel fouten maakt in zijn wedstrijdverslagen - of meer waarschijnlijk: dat De Limburger zijn artikelen niet meer plaatst zonder controle van iemand die wél goed naar de wedstrijden kijkt. Maar hij heeft het al een tijd op de supporters van MVV gemunt. En ook in die strijd neemt Emil het met de waarheid niet zo nauw. Emil plaatste anderhalf jaar geleden een artikel waarin hij de MVV-supporters wegzette als walgelijk tuif door simpelweg dingen te verzinnen (bijvoorbeeld rond MVV - FC Twente, waar de politie letterlijk zelf aangaf dat er helemaal geen confrontatie tussen uitpubliek en thuispubliek was geweest, meldde Emil dat toch echt als vaststaand feit) en wekt de indruk dat vechtpartijen in het stadion aan de orde van de dag zijn. Ik kan me de laatste vechtpartij in de Geusselt oprecht niet heugen, de play-off finale was de laatste wedstrijd met gedoe tussen supportersgroepen maar ook toen werd er niet gevochten.

Emil gaat in dit artikel gewoon verder met leugens verspreiden. Het is klein, maar vilein. Hij zegt bijvoorbeeld over de MVV-clubleiding dat die vindt "Evenmin dat ze haar afkeuring moet laten blijken." Maar in het interview lees je dat Noor vindt dat er aangifte gedaan moet worden tegen het racistische bericht gestuurd aan Alberg (alleen niet door MVV, en dat is gewoon zo, MVV kan daar niet eens aangifte tegen doen) en dat MVV het dan zal onderzoeken. Je leest ook dat hij vindt dat mensen die zich op het Vrijthof hebben misdragen, moeten worden aangepakt. Alleen wederom niet door MVV, en wederom is dat volstrekt logisch. Tsja, dat is gewoon afkeuring laten blijken. Maar ook reëel aangeven dat de club de supporters niet buiten het stadion permanent kan en wil volgen en aanpakken. Wat verwacht Emil precies van Noor? Is mij compleet onduidelijk. Dat doet er ook niet toe, als de club maar weer in de hoek gezet kan worden.

Om deze redenen is de opinie van Emil Visser nog minder waard dan een flesje Oranjeboom bier.

Emil, je bent een parodie op een journalist. Ik weet dat je meeleest. Ben je nou echt trots op je werk? Voldaan gevoel aan het eind van de dag? Oprechte vraag. Ik zou doodongelukkig worden als ik jouw baan had.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle, Kletswief, Kloeteklaos, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Och jeh, TPC en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 10:17
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV algemeen #6487
Dit "krantje"moet t hebben van dit soort artikeltjes waar ze hopen dat ze clicks krijgen want dat is hun enige verdienmodel nog. Abonnees lopen massaal terug en t niveau van de "journalisten" ontstijgt t niveau van schoolkrantje al jaren niet meer. Met de heer delait aan t hoofd van sportredactie zal de teneur richting mvv negatief blijven aangezien dit voor hem n persoonlijk iets is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 10:33
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #6488
Vraagje, weet iemand eigenlijk wat precies de reden is dat Delait en consorten een (al dan niet persoonlijk) probleem met MVV hebben? Is er wellicht iets voorgevallen, is dit terug te voeren op het feit dat men op de redactie fan is van andere clubs in de regio of speelt er iets anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 11:21 17 nov 2020 11:23 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #6489

Kloeteklaos schreef : Vraagje, weet iemand eigenlijk wat precies de reden is dat Delait en consorten een (al dan niet persoonlijk) probleem met MVV hebben? Is er wellicht iets voorgevallen, is dit terug te voeren op het feit dat men op de redactie fan is van andere clubs in de regio of speelt er iets anders?


Dat soort vragen zijn niet kort te beantwoorden omdat er zo veel speelt.

Ik ken wat mensen die bij De Limburger werken en van sommigen heb ik een hele hoge pet op, mijn verhaal over Visser is geen blinde rant van iemand die geen idee heeft waar hij over praat of iemand die De Limburger sowieso totaal waardeloos vindt. Ik woonde jaren geleden ver buiten Maastricht en bezocht uitwedstrijden vaak klandestien, gewoon een kaartje voor de hoofdtribune van de desbetreffende club kopen en je normaal gedragen, en dan interesseert het bij de meeste clubs niemand iets dat je officieel in het uitvak hoort te zitten. Enfin, na verloop van tijd zie je natuurlijk steeds dezelfde gezichten op zo'n hoofdtribune. Bij veel KKD-clubs zit je praktisch op of naast de perstribune. Dus na verloop van tijd ga je de MVV-watchers van de lokale media herkennen en je begroet elkaar en hebt wel eens een kort praatje. John Bannier (en Frank de fotograaf) hebben me samen met een vriend zelfs een paar keer naar Maastricht teruggereden. De echt oplettende luisteraar heeft me wel eens op de achtergrond gehoord als John een MVV speler aan het interviewen was na de wedstrijd en ik het niet eens was met de vraagstelling - tot terechte ergernis van John overigens :cheer: Sorry, ik maak er weer eens een veel te lang verhaal van. Wat ik wil zeggen: mannen als John Bannier en Roel Wiche kregen op dit forum ook vaak kritiek. Soms terecht, maar soms werd er ook gesteld dat ze geen MVV-fan waren. Ik kan je verzekeren dat deze mannen blij waren als MVV won. Wiche hield zich nog iets neutraler maar John was en is gewoon uitgesproken MVV-fan (zijn broer zit of zat in het bestuur van MVV en had een tijdlang supporterszaken onder zijn hoede). Alleen liet hij dat op de radio nooit merken. John ergerde zich kapot aan Ben Dols die op de radio duidelijk liet merken dat hij Fortuna-fan was. Hij vond dat je als journalist objectief moest blijven. Het is in het algemeen dus echt niet zo simpel als wij fans soms denken, dat een afkeer van MVV bij journalisten ten grondslag ligt aan het negatieve gedoe.

Iets concreter naar de huidige situatie bij de Limburger:

Voor zover ik het kan inschatten spelen er twee dingen nadrukkelijk mee: MVV negatief wegzetten verkoopt kranten. En Patrick Delait, je zou zijn columns eens terug moeten lezen van toen hij nog geen hoofdredacteur sport was. De man is fanatiek hardloper en vindt dat voetbal veel te veel aandacht en geld krijgt. Die man haat profvoetbal echt, althans dat sprak uit zijn columns vroeger. Heeft volgens mij niets tegen MVV specifiek; sterker nog: zijn zoon speelt (of speelde?) in onze jeugdopleiding.

Hoe Emil Visser in de wedstrijd staat, geen idee. Ik woon alweer een hele tijd in Maastricht en heb de perstribune al jaren niet meer van dichtbij gezien. Ik vind gewoon dat hij zijn werk slecht doet en dat zijn invalshoek een zuigende, vervelende is. Tegelijkertijd moet ik ook eerlijk bekennen dat je misschien als club de journalisten krijgt die je verdient. Je kunt moeilijk verwachten dat gezien het spelniveau van MVV, de journalisten er omheen van Bayern München-niveau zijn. Als Visser een goede journalist was, dan deed hij al lang iets anders dan MVV verslaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Tuor, Kloeteklaos, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 11:49
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #6490
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik ben te lang weg uit Nederland om er goed over te kunnen oordelen, maar ik heb het idee dat de relatie tussen MVV en dit krantje die in mijn tijd al niet geweldig was alleen maar verslechterd is. Er zijn meer dan genoeg redenen om kritisch over MVV te schrijven, het verbaast me dat er dan toch regelmatig aantoonbare leugens uit de hoge hoed getoverd worden, terwijl bijvoorbeeld alleen al het (gebrek aan) beleid door de jaren heen genoeg stof zou moeten geven om het sportkatern te vullen.

PS. Als uitgesproken criticaster van de stijl van Bannier moet ik hem nageven dat hij inderdaad (vrijwel) niet op een gebrek aan objectiviteit te betrappen was. Dat is bij een aantal anderen ver te zoeken. Wellicht dat ik daarom graag naar Maarten Omvlee luister :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 12:41 17 nov 2020 12:47 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #6491
Dat De Limburger nu een journalist een opiniestuk laat schrijven, laat alleen maar zien dat MVV eindelijk eens de juiste response geeft op zaken die buiten de club gebeuren. Voor mij mag MVV altijd zo objectief blijven reageren op zaken die buiten hun macht liggen, dan houden deze rioolstukjes vanzelf op in de krant. Juist het emotioneel meelopen is wat ons jaren op de slachtbank heeft gelegd. Deze correct geformuleerde response geeft de pulp-journalistiek heel weinig brood.

Als het dragen van kledij van een voetbalclub je een ambassadeur van die club maakt, dan zou ik als Ajax, PSV of Feyenoord zijnde maar snel stoppen met de verkoop via de reguliere retail in dit land. Anders kun je iedere dag een persbericht laten uitgaan en de KNVB zal zich met haar database moeten aansluiten bij Europol als dit ons rechtssysteem is. Ik denk dat het verstandig is om ook onze gedoneerde shirts in Afrika voor de zekerheid terug te vragen, voor je het weet moeten we ook nog afstand gaan nemen en excuses gaan aanbieden voor lokale genocides.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, jovkle, Kletswief, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 12:57 17 nov 2020 12:59 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV algemeen #6492
Tja, de (landelijke) zwarte piet discussie en de opstootjes in Maastricht worden nu ook al automatisch toegeschreven aan MVV. Ik lees deze krant al lang niet meer door deze negatieve berichtgeving en het doelbewust schade proberen toe te brengen aan MVV. Eigenlijk zouden de beroepsrelschoppers, waarvan vele niks met MVV te maken hebben - en degene die dat wel hadden in veel gevallen al lang een stadionverbod hebben gekregen - eigenlijk zouden zij eens een vlag van Dagblad De Limburger mee moeten nemen als ze weer iets gaan uitspoken. Benieuwd hoe dan de berichtgeving is.

Als ddl kiest al voor subjectieve berichtgeving over de profclubs in Limburg, doe het dan aub met open vizier. Dus zet dan gewoon erbij dat Visser voor Fortuna is. En neem om het evenwicht te bewaren ook eens een Maastrichtse sportverslaggever aan. Ik maak er verder geen woorden meer aan vuil. Lees vanmiddag het nrc wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 14:07
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV algemeen #6493
Anouk deelt sneer uit naar Mark Rutte

Anouk deelt sneer uit naar Mark Rutte© Redactie Grazia Anouk deelt sneer uit naar Mark Rutte
Anouk spreekt zich op haar Instagram Stories fel uit tegen de minister-president. De zangeres vindt dat premier Rutte meer moet doen om demonstranten te beschermen.

KOZP-demonstratie
Anouk laat van zich horen naar aanleiding van de Kick Out Zwarte Piet-demonstratie afgelopen zondag. De actiegroep wilde demonstreren op het Vrijthof in Maastricht, maar kreeg al snel te maken met honderden tegendemonstraten die onder andere met vuurwerk en eieren gooide. Ook naar de politie werd er met vuurwerk gegooid.

Op Instagram doet de actiegroep verslag: ‘KOZP demonstranten belaagd door honderden hooligans in Maastricht.’ Volgens Anouk is dit bericht nog te zacht verwoord. “Hooligans/tegenbetogers?” vraagt de zangeres in haar Insta-stories. “Jullie bedoelen gewoon racisten. Alle liefde voor de demonstranten van Kick Out Zwarte Piet, ik hoop dat jullie veilig thuis zijn gekomen.”

Sneer naar de premier
Anouk vindt het tijd dat Mark Rutte ingrijpt. “Minister-president, wanneer ga je hier echt eens wat aan doen?” schrijft ze in haar story, met daarachter een emoji-middelvinger.

Op haar feed laat Anouk ook zien dat ze het tijd voor verandering vindt. Veel van haar foto’s hebben plaatsgemaakt voor afbeeldingen protestafbeeldingen tegen Zwarte Piet. Ook haalde ze daarmee al eerder uit naar de premier. Bij een tekening van Rutte is te lezen: "Als minister-president van een verdeeld land dat kampt met agressie en discriminatie leek het Mark het beste om zich als leider totaal afzijdig te houden."

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 14:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #6494

Kloeteklaos schreef : Er zijn meer dan genoeg redenen om kritisch over MVV te schrijven, het verbaast me dat er dan toch regelmatig aantoonbare leugens uit de hoge hoed getoverd worden, terwijl bijvoorbeeld alleen al het (gebrek aan) beleid door de jaren heen genoeg stof zou moeten geven om het sportkatern te vullen.



Ja, dit verbaast me enerzijds ook, maar anderzijds snap ik het wel. Om inhoudelijk terecht op het soms zwalkende beleid kritiek te hebben, moet je wel weten hoe een voetbalclub geleid dient te worden. Sportverslaggevers zijn vaak prima mensen en zeker niet dom, maar bedrijfskundige zaken hebben ze totaal geen kaas van gegeten, financiën nog minder (verlies en schuld zijn voor de gemiddelde sportjournalist precies hetzelfde - lees de dossiers van Roda er maar op na). Daarnaast leest de gemiddelde Limburgse dorpspastoor helemaal niet graag inhoudelijk over het beleid van een voetbalclub. Dat verkoopt niet. Supporters aanpakken, dat verkoopt wel. Het maakt eigenlijk helemaal niet uit wat het onderwerp is; "strenger straffen" is als journalist letterlijk altijd een veilige invalshoek wat de gemiddelde krantenlezer (toch iets meer op leeftijd, autochtoon, gezagstrouw, en ik voeg er voor MVV specifiek aan toe: geilt op het Limburgse verenigde dorpsgevoel waar wij als Maastricht niet helemaal inpassen*) ziet als de heilige graal.

Voeg daar nog eens aan toe dat het gemakkelijk is om de supporter weg te zetten als randdebiel, omdat je niet letterlijk één persoon aanwijst. Kritiek op het beleid komt bij kleine clubjes als MVV al heel snel neer op één of twee bestuurders aanpakken. Dat is niet zo veilig, dan moet je je dossier wel erg goed onderbouwd hebben. Waarom denk je dat men inzake Noor zo vaag bleef met wat anonieme bronnen, wat louche Oost-Europeanen en een compleet gestoorde "behang"koning met zwartgeldgeur?

*Voor mijn medeforumers: Ik ken genoeg mensen die aan dit profiel voldoen en het zijn over het algemeen hele aardige mensen met wie ik graag een glas bier drink. Voel je niet persoonlijk aangevallen als je jezelf herkent, er is niets mis met je ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2020 14:17
Jack Luijten
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #6495
het gaat van kwaad tot erger. Ik lees zojuist de reactie van MVV op de berichtgeving van de leugeneer:

In dagblad De Limburger en in hun podcast maakt De Limburger melding van enkele misstanden in Maastricht. Daarbij wordt gemakshalve de naam van MVV ge- cq misbruikt. De krant vindt dat de club iets moet vinden van zaken die zich ver buiten het stadion afspelen. Opmerkelijk is dat de schrijver van het artikel – Emil Vissers - nergens zelf getuige van is geweest en in de podcast van de krant daarom ook terecht opmerkt: “Dat je er nooit keihard je vinger op kunt leggen”. Hij verwijst hiermee naar het feit dat ook hij niet zeker weet of er MVV-supporters bij betrokken zijn.

MVV distantieert zich al sinds de oprichting in 1902 van geweld en racisme. Dat draagt de club ook anno 2020 op diverse manieren uit. Maar dat wil niet zeggen dat de club op elk -vaak door de media geframed- beeld wil en moet reageren.

Dat De Limburger in de krant van 17 november onder meer een doodshoofd, biohazard-teken, een bliksemschicht en radio-actieflogo op het trotse shirt van MVV Maastricht meent te moeten afbeelden, vindt MVV Maastricht zeer kwalijk.


De foto die in de krant kan absoluut niet door de beugel. per direct deze enge mensen weren bij alles wat met onze club te maken heeft.
Emil, de bis um te kotse
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden