MVV algemeen

28 dec 2021 21:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
MVV algemeen #7351

Schapendonk schreef : Het enige maar dat is dan ook alles, wat MVV nodig heeft is een investeerder. Waarom lukt het Fortuna, een club die nagenoeg, en nog meer failliet was dan MVV om wél een (betrouwbare) investeerder te vinden? Waarom lukt het Rjc ook iedere keer weer opnieuw. Dat heeft een rede. Noem eens een op. Want een stad als Maastricht heeft veel meer uitstraling dan Kerkrade of Sittard.




Omdat de huidige “beleidsbepalers” de meerderheid van de aandelen niet uit handen wil geven. Want iemand die 51 procent van de aandelen in handen heeft die bepaald !!

Nog even terug komen op de grote afwezigen tijdens het voetbaldiner . Hier wordt gesuggereerd dat we niet te snel conclusie moeten trekken . Dat is zeker waar , maar dat doen we ook niet . Als de AD van MVV ziek zwak of misselijk was geweest dan was dat wel ter spraken gekomen . Het is een bewuste keuze geweest om Ronny van G te sturen .
Verder heb ik even naar het verhaal van Ronny geluisterd en babbel zieke manager die maar weinig goeds aan MVV kon ontdekken . Niks klopte , er was zelfs geen ontbijt meer etc . Ik vraag me wel eens af als deze Ronny alle wijsheid in pacht heeft dat met wat meer research hij wel had kunnen weten hoe MVV er voor staat .
Maar ook voor Ronny geldt , de clubs staan niet in de rij om uit te kiezen om op korte afstand van je huis te kunnen werken . Dus dan is de keuze snel gemaakt

Wederom worden het 2 jaar met open deuren in trappen , alles wat goed was ( nog enigszins) wordt de laan uit gestuurd ( medische staff ) en worden er allerlei deals gesloten met de vraag voor wie die nu goed zijn , voor MVV of voor de mensen die de deals maken .

Het kan in mijn ogen niet kloppen als een fysio zoals Erik Wintjens na 20 jaar en Remco Loeffe ik meen 8 jaar zo maar het toneel verlaat , daar klopt helemaal niks van .
Onze club wordt heel langzaam de nek omgedraaid , de nieuwe beleidsmakers noemen dat professionalisering, was het dat maar , er is werkelijk helemaal niks professioneel aan dit beleid te herkennen.

Er spelen hele andere belangen en dat zijn niet de belangen die MVV ten goede komen .
Zometeen over een pak een beet een half jaar kunnen we scherven gaan opruimen van 2 jaar een tafeltennisster aan t roer !! Wat zeggen ze toch altijd over hoe kleiner de bal hoe groter de …..
Ik ben die even kwijt, maar ik verzeker je dat deze manier van werken als een boemerang naar ons terug gaat komen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2021 11:29 29 dec 2021 11:30 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #7352

Napoleon schreef :

Schapendonk schreef : Het enige maar dat is dan ook alles, wat MVV nodig heeft is een investeerder. Waarom lukt het Fortuna, een club die nagenoeg, en nog meer failliet was dan MVV om wél een (betrouwbare) investeerder te vinden? Waarom lukt het Rjc ook iedere keer weer opnieuw. Dat heeft een rede. Noem eens een op. Want een stad als Maastricht heeft veel meer uitstraling dan Kerkrade of Sittard.




Omdat de huidige “beleidsbepalers” de meerderheid van de aandelen niet uit handen wil geven. Want iemand die 51 procent van de aandelen in handen heeft die bepaald !!


Als meer dan het halve forum keer op keer roept dat MVV failliet gaat en we blij mogen zijn als we over 2 jaar nog kunnen gaan kijken, wordt het niet eens tijd dat dit dan veranderd? Schijnbaar gaat het nog te goed met MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2021 12:35
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV algemeen #7353

Schapendonk schreef : Het enige maar dat is dan ook alles, wat MVV nodig heeft is een investeerder. Waarom lukt het Fortuna, een club die nagenoeg, en nog meer failliet was dan MVV om wél een (betrouwbare) investeerder te vinden? Waarom lukt het Rjc ook iedere keer weer opnieuw. Dat heeft een rede. Noem eens een op. Want een stad als Maastricht heeft veel meer uitstraling dan Kerkrade of Sittard.


Die Gün heeft de meerderheidsbelang van Fortuna toch? Dat is iets wat MVV niet wilt. Met de minderheidsbelang wat MVV wilt, schiet je weinig mee op.

Maar grote bedrijven willen zich niet (meer) vestigen in het zuiden. Dat is een nadeel van de ligging van Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2021 12:48
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV algemeen #7354
Laten we niet doen alsof een investeerder de enige oplossing is. Fatsoenlijk, degelijk beleid, kansen zien op gebied van sponsoring zou al een stuk helpen. Er zijn nog steeds succesvolle en ook nieuwe bedrijven in de regio. Maar een kundig en betrouwbaar voorzitter is een absoluut vereiste. Daarnaast moet je skills en ervaring koesteren ipv alles uit te besteden en maar mensen de laan uit te laten lopen. Waarom onze medische staf weg en wéér zonder echte verklaring?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2021 13:35
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV algemeen #7355
Bekijk deze video: Amerikaanse investeerders nemen Patro Eisden over: "Patro naar eerste klasse brengen" www.hbvl.be/cnt/dmf20211228_94322649

Zelfs daar lukt het!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2021 19:36
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV algemeen #7356
Geen stadion en er mag geen industrie rond het stadion dat hebben de beleids bepalers op geschreven in het bestemmings plan anders was Hornbach er gekomen en andere .

Vind het wel terecht dat dit in het bestemmings plan staat .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2022 11:44
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
MVV algemeen #7357

Jo70 schreef : Bekijk deze video: Amerikaanse investeerders nemen Patro Eisden over: "Patro naar eerste klasse brengen" www.hbvl.be/cnt/dmf20211228_94322649

Zelfs daar lukt het!!


Dat moet nog maar blijken........
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2022 18:36
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #7358
Uit de column van Noor:

Wat komend jaar spannend wordt, is ons contact met een investeerder. We gaan zoals bekend daarbij niet over één nacht ijs, we doen grondige research en inmiddels lopen de gesprekken.

Ben benieuwd!

www.mvv.nl/nieuws/blog-erik-noor-quot-op-naar-2022-quot
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2022 20:29
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV algemeen #7359
Ik ben heel bang dat het hier gaat om "Fried Air Ltd"!
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2022 09:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV algemeen #7360

De Zwarte Vogel schreef : Ik ben heel bang dat het hier gaat om "Fried Air Ltd"!


Toch blijf ik hopen want als Diehard blijf ik vasthouden aan het gegeven…hoop doet leven…mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, Burgundian043, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2022 10:42
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 503
Meer
MVV algemeen #7361
Ik vind het stukje vooral bekende luchtkastelen. Er staat niet veel nieuwe zaken in.
Ik zou het geweldig vinden als er iets van waar is maar ik blijf er toch een hard hoofd in hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2022 13:15 02 jan 2022 13:27 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
MVV algemeen #7362
2022 is nog niet een aantal uren oud of het eerste bericht komt al uit de MVV burelen .

Een blog met een titel " De magie van Maastricht " of was het een schrijffout en moest het de maggie van Maastricht zijn ?
Wat een slecht gekozen titel voor het "delta" plan voor iemand die zich algemeen directeur durft te noemen . Al meer dan 1,5 half jaar komt er weinig zinnigs uit de koker van de inwoner uit Arnhem die MVV als zijn laatste reddingsboei zag , maanden kon hij wachten op groen licht vanuit het toenmalige bestuur om de sleutel van het instituut MVV in handen te krijgen . Iedere andere kandidaat had of was al afgehaakt hij bleef wachten omdat hij niks anders had !

Maar goed de beste man is aangesteld op basis van zijn gesprekken met het bestuur o.a Joris en Lange waren/zijn verantwoordelijk voor zijn aanstelling . En ze zullen zeker naar eer en geweten hebben gehandeld , alleen hebben ze te weinig onderzoek gedaan en daarnaast zijn ze verblind geworden door zijn "praatjes" en doordat er ook veel te weinig tegen kandidaten waren .
Mij werd in die tijd door de bestuursleden verteld dat hij de job kreeg omdat hij een succesvolle ondernemer was, want dit had hij de bestuursleden wijs gemaakt en die beschikken blijkbaar over te weinig zakelijk instinkt om daar door heen te prikken . Daarnaast heeft het bestuur nimmer getoetst op basis van cijfer is mij toen verteld

De nieuwe AD van MVV is geen succesvolle ondernemer , los van zijn verleden laat zijn heden dat zien , zijn Multo Management BV ( zijn onderneming die hij al vanaf 2008 drijft) laat amper een succesverhaal zien van een succesvolle ondernemer . Deze BV waar ook de handels naam Papillon onder valt , het bedrijf uit Tunesie waar hij zo groot over sprak tijdens de sollicitatie periode.
Als je naar de jaarrekeningen kijkt dan zien je over de laatste jaren dat dit bedrijf amper over een eigenvermogen beschikt , tussen de 32K en 50K ( een hele belangrijke pijler in cijfers )s, de laatste gepubliceerde jaarrekening circa slechts 50,000 euro EV ( en dat is dan op papier ) ! de jaarrekening daarvoor ongeveer het zelfde. Hij werkte toen nog niet voor MVV want dat doet hij vanuit een eenmanszaak een Consultancy "bureau" het is niet meer dan een manier om als zzp-er te kunnen facturen en niet in dienst te moeten .

Zijn Multo Management is zijn 'succesvolle" onderneming maar dat zie je niet terug aan de cijfers en dat is geen verwondering, deze man is geen succesvolle ondernemer . Daar is voor mij niks mis mee, wat wel ergens iets mis is dat deze man het podium krijgt om het gepruts wat hij in zijn eigen ondernemingen kan doen , nu ineens mag doen in een instituut als MVV met straks verstrekkende gevolgen voor de club

Onder zijn "beleid" is het complete eigen vermogen van de club verdampt en zijn de laatste berichten zeer zorgelijk als het gaat over de cijfers van afgelopen seizoen en de liquiditeit !
MVV moet dus de club gaan verkopen , het is niet eens meer tegen de beste condities maar het is om straks gaten te kunnen vullen .
De transfer van Deom heeft voor dit seizoen met circa 150K nog even wat brandjes kunnen oplossen maar gezien alle ontwikkelingen gaan we hard richting een heel zwaar Q2 2022 toe . Het geld van een minderheids belang want dat is wat MVV wil zal alleen gaten opvullen en niet meer dan dat. Daarnaast vraag jij je af wie gaat nu investeren met deze AD aan t roer ? als je zeker wilt zijn dat je geld snel verdampt dan is dit wel de juiste manier. Zoals ik al laatst schreef het is of 51 procent van de aandelen en de nieuwe eigenaar bepaald of aan modderen zoals we nu doen . 25% van de aandelen verkopen of 35% procent levert tijdelijk maar iets op , maar tevens ben je de club voorgoed kwijt !!!! en dat is een minderheidsaandeel in mijn optiek niet waard !!

Anderhalf jaar heeft de man een plan mogen maken, nu ineens omdat de club het water bijna aan de lippen staat zijn een aantal mensen achter de schermen bereidt gevonden om mee te schrijven en te denken , want de AD heeft dat absoluut niet in zijn pakket een ondernemersplan schrijven . Het verzinnen van een slechte naam en het ondertekenen van een blog en wat delegeren dat zal nog wel lukken maar inhoudelijk maakt hij niks paraat .
En dat laten ook al zijn jaarrekeningen van de laatste jaren zien , dat stelt helemaal niks voor !

Welnu , deze man staat aan t roer van onze club en er zullen hem zeker mensen steunen maar de groep die het niet meer in hem ziet zitten wordt met de dag groter , en dat komt gewoon omdat hij niet levert en ook niet gaat leveren .
Zijn blog laat dat ook weer zien , open deuren en alles zoveel mogelijk positief inkleuren , daar waar De Limburger door hem structureel wordt geweigerd wordt nu ineens een quote aangehaald . En daar had De Limburger gelijk in , De Geusselt het stadion waar ik ook al 43 jaar kom kan een mini kuip zijn , dat is zeker waar ! Dat was vroeger nog meer dan nu maar nu ook is het soms prachtig , zeker gezien het dramatisch niveau van het getoonde spel.

Het plan de Magie van Maastricht , zal de volgende lege huls blijken te zijn , als zou t een topplan zijn , deze zal nooit door een dramatisch ondernemer zoals de AD van MVV ten uitvoer kunnen worden gebracht want daar mist hij de kwaliteiten voor .

MVV ons MVV is in handen gekomen van de slechts mogelijke optie die er eigenlijk is , en dat voorspelt geen goeds voor 2022 !
Wanneer worden mensen eens wakker !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2022 13:51
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #7363
Eindelijk he Napoleon, je kunt weer los gaan. Eerst klagen over een gebrek aan communicatie om vervolgens bij het eerste bericht je klaagzang hier weer dumpen. Nu wordt het weer wachten op het beleidsplan; heb je je tekst al klaar liggen om dat finaal af te kraken? Ongeacht de inhoud.
En dat terwijl er een samenwerking met de UM wordt aangekondigd; werkelijk het enige wat jij tijdens je interview met radio Maastricht noemde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Lassie80, jovkle, Burgundian043, M-MVV, Hier menier, 60 jaar supporter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2022 15:29 09 jan 2022 15:30 door Clochard.
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #7364
Napoleon kan vrij vervelend overkomen, maar zijn pessimisme over MVV deel ik. Het is een beetje als de kikker die in een glas water zit en langzaam gekookt wordt: ieder jaar glijd onze club een beetje verder af, zowel qua sponsorbestand als qua prestaties op het veld. Je hebt het bijna niet door wanneer je van seizoen op seizoen kijkt, maar kijk je eens 5 jaar of 10 jaar terug dan is het ongelofelijk hoe ver we zijn afgegleden. In het bijzonder de afgelopen paar jaren.

Ik zie een aantal belangrijke scenario's voor MVV.

1. Faillissement
Dit lijkt mij op korte termijn misschien wel het meest reele scenario. Alles wijst er voor mij op dat we afstevenen op grote financiële problemen. Ik verwacht dat het sponsorbestand klappen gaat oplopen, na alles wat er het afgelopen jaar (niet) is gebeurd. Er komen minder toeschouwers en er lijkt geen plan te zijn om financieel stappen vooruit te kunnen zetten. De uitbestedingen komen op mij vreemd over. En de organisatie is inmiddels zo uitgedund dat enkel nog aan de meest cruciale zaken aandacht kan worden besteed (en zelfs dat kun je betwijfelen). Als het zo doorgaat, gaat MVV budget inleveren en dan ga je vanzelf in de problemen komen. Vragen die mij bezig houden: is er intern genoeg capaciteit en intelligentie om dit te keren? En mochten we ooit weer in de situatie van een aankomend faillissement zitten, zijn er dan nog wel zoals in het verleden genoeg vermogende MVV-sponsoren en supporters om het te voorkomen?

2. Eeuwige irrelevantie
Wanneer we inzetten op een "investeerder" met een minderheidsaandeel dan zal het wel op dit scenario uitdraaien. Je gaat er geen serieuze partij mee aantrekken (wie doet zoiets nou?) en het zal ook niet gaan om miljoenen erbij, hoogstens tonnen. Daarmee koop je tijd. Niet meer, niet minder. We zullen ons tevreden moeten stellen met ieder jaar een nieuw elftal en hopelijk weer eens een keertje play offs eens in de zoveel jaren. En een failissement ligt altijd op de loer, zeker naar mate het stadion ouder wordt.

3. Overname
MVV wordt daadwerkelijk overgenomen door een serieuze partij en er komt op die manier geld de club in. Op zich heeft de stad voldoende uitstraling om interessant te zijn voor een investeerder. De uitstraling van de stad maakt dan de abominabele staat van de club goed, hopelijk. Verder is dit een scenario dat bol staat van de onzekerheid. Vanuit de huidige staat van de club onderhandel je altijd vanuit zwakte. Dus wie weet wat je dan moet binnenlaten en toestaan, om tot een deal te komen. Investeerders zijn daarnaast geen supporters. Die kunnen zo weer weg zijn en het is dus ook geen lange termijn-oplossing. Wel kan het een bandwagon-effect hebben op andere bedrijven in de regio.

4. Op eigen kracht vooruit
Een scenario dat eigenlijk vrijwel niet meer besproken wordt, maar toch nog wel interessant kan zijn. Ik ben ervan overtuigd dat met de juiste mensen aan het roet de club wel degelijk op eigen kracht weer stappen vooruit (of beter gezegd: stappen terug) kan zetten. Het lijkt wel alsof iedereen ervan overtuigd is dat alleen een exotische investeerder ons nog kan redden, maar deze club en deze stad hebben zelf heus nog wel wat in de mars. Dit scenario leunt op drie zaken: 1) een verbond met de gemeente en mogelijkheden onderzoeken voor een nieuw stadion, 2) een paar jaar investeren in de organisatie ten koste van de prestaties op het veld, 3) die organisatiekracht inzetten om een maximale inspanning te leveren het sponsorbestand te vergroten en ook de betrokkenheid te vergroten, evenals de supporters een centrale factor te maken in de club.
Als er dan over 5 jaar stappen zijn gezet, kan je altijd nog op zoek naar een investeerder (als dat nog nodig is) maar dan op basis van eigen kracht
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Maosbrögk, Anna D., Tuor, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2022 10:18
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV algemeen #7365
Ik denk dat het voor MVV vooral heel belangrijk is om duidelijk voor ogen te hebben wat onze rol zou moeten zijn binnen het betaald voetbal. En op basis daarvan kun je een goed plan maken over hoe je nu verder wil en hoe je dat denkt te kunnen betalen.

Er zijn heel veel scenario's:
- deelnemen aan de KKD met af en toe een uitschieter naar boven, kan bijvoorbeeld prima op eigen kracht
- meedoen om promotie is een hele andere uitdaging en daar is zeker veel meer geld voor nodig
- opleidingsclub is misschien ook een optie. Met regionale talenten en dus af en toe transfer opbrengsten het budget verhogen
- en zo kun je er misschien nog wel 10 bedenken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.255 seconden