MVV algemeen

22 feb 2022 09:50
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #7411
Napoleon, ik verwacht niet dat de Ledenraad zal tegenstemmen in het geval het een minderheidsaandeel is. Ik ben echter wel heel benieuwd hoeveel geld een investeerder wil besteden aan een minderheidsbelang. Want dan heb je uiteindelijk nog niet zo veel te zeggen als aandeelhouder. Een kapitaalkrachtige investeerder zal waarschijnlijk voor een meerderheidsbelang (nu of op termijn) willen gaan, schat ik zo in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2022 12:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7412

Frank Salemans schreef : Napoleon, ik verwacht niet dat de Ledenraad zal tegenstemmen in het geval het een minderheidsaandeel is. Ik ben echter wel heel benieuwd hoeveel geld een investeerder wil besteden aan een minderheidsbelang. Want dan heb je uiteindelijk nog niet zo veel te zeggen als aandeelhouder. Een kapitaalkrachtige investeerder zal waarschijnlijk voor een meerderheidsbelang (nu of op termijn) willen gaan, schat ik zo in.



@Frank , waarom denk je dat de leden van de ledenraad niet gaan tegenstemmen bij een minderheidsaandeel ? Bij een minderheidsbelang hoef je niet te rekenen op een geweldige stap vooruit als het gaat om financieel waar jij op doelt ! Dus dat zou een hele goede reden zijn om tegen te stemmen.
Je verkoopt als club aandelen en die ben je dan voorgoed kwijt . Heb je na 2 jaar nieuw geld nodig dan zul je weer een gedeelte van je aandelen moeten verkopen totdat je op t punt komt dat je geen meerderheid meer hebt als club .

De vraag is ook bij een minderheid aandeel verkoop , gaat een partij eenmalig bedrag X betalen of jaarlijks een bedrag in de begroting investeren ?

Daarom dat je ook juist stelt dat een kapitaalkrachtige investeerder een meerderheid aandeel wil hebben maar dan ook tevens met een open begroting kan gaan werken wat die partij wil gaan investeren .

Maar MVV wil dat niet , en waarom niet ?? . Het is dus alleen of een minderaandeel verkoop of niks . En bij een minderheid aandeel kan de huidige directie aanblijven tenzij dat de nieuwe aandeelhouder heeft bedongen om zelf op die plek te willen gaan zitten als inbreng van zijn investering
Maar wat denk je zelf gaat dat gebeuren ?

Ik meen dat VVV destijds op 4,5 miljoen is gewaardeerd als waarde van de club . Echter hebben die een stadion en grond als onderpand wat ze aan de aandeelhouders kunnen aanbieden bij verkoop aandelen .
MVV heeft dat allemaal niet , dus als je MVV als totaal op 1 miljoen zou waarderen dan zit je volgens mij al aan de bovenkant en bij 25% verkoop zou dat bv 250.000 euro zijn ( eenmalig)
Dus reken maar uit , met die bedragen ga je geen stappen maken !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2022 13:04
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
MVV algemeen #7413
De vraag wat de club waard is of wat een investeerder ervoor wil betalen is niet eens zo interessant. Het gaat erom wat er na de aandelenverkoop wordt gedaan om de waarde van de club te verhogen.
Daar zal het een aandeelhouder om te doen zijn en dat is - als het goed is - ook in het belang van de club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jovkle, Porthos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2022 13:59
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7414

Boschpoort schreef : De vraag wat de club waard is of wat een investeerder ervoor wil betalen is niet eens zo interessant. Het gaat erom wat er na de aandelenverkoop wordt gedaan om de waarde van de club te verhogen.
Daar zal het een aandeelhouder om te doen zijn en dat is - als het goed is - ook in het belang van de club.


Je zult er toch een prijskaartje aan moeten hangen . Een partij die met 25 % partner van deze club wordt zal iets gaan leveren en als dat iets is o.a ieder jaar 150.000 cash in inzake spelers budget dan is dat een waardebepaling die je vooraf afspreekt .

Maar het is volgens mij helemaal niet zo moeilijk , om structureel weg te komen uit deze plek waar we nu voetballen dan heb je minimaal 300-500K per jaar nodig aan spelers budget extra . Als een investeerder die niet gaat inbrengen dan wel in geld dan wel in een heel netwerk waardoor nieuwe partners ook contracten gaan afsluiten dan ga je mijn inziens geen stappen zetten
VVV werkt mekt een spelers budget van 2 miljoen , Roda met 1.8 miljoen en wij met 750.000 euro

En ik geloof niet dat een minderheid aandeel deze bedragen gaan leveren dan wel dit netwerk , dus ik blijf dat geen juiste optie vinden om echt een stap te maken . Omdat met een investering van 3 jaar 300.000 je in mijn inziens de eigenaar van de club bent en geen minderheid belang meer hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2022 14:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7415

Punker73 schreef :

Napoleon schreef : @strucht , dank voor t plaatsten ik lees al jaren de VI niet meer.
Goed het bekende riedeltje van Noor ,


Ik heb sinds hele lange tijd het forum weer eens geopend en heb er gelijk weer spijt van ...... het voordeel is wel dat ik meteen zie welke berichten van jouw zijn (lange lappen tekst) en als ik er dan een klein beetje snel doorheen ga zie ik eigenlijk in elke bericht weer hetzeflde:

blablabla ...... Noor is incompetent blablabla ...... rest van het bestuur is er niet blablabla ...... leaseauto van 9000 blablabla ...... hotelovernachting blablabla ......
mijn masterplan blablabla ...... ik heb het altijd al geroepen blablabla ...... ik wist het toen al blablabla ...... had maar naar mij geluisters blablabla ......

Wanneer neem je nou eens actie ipv van hier op een forum te roeptoeteren ...... kom eens met je uitgewerkte masterplan.
Als dat zo goed is heb je hier zo iedereen achter ja maar ik zie maar weinig concreets terug.



MVV is aan zet met Noor aan t roer , die wordt er voor betaald om beleid te voeren en uit te voeren
En je mag kritisch na mij zijn prima hoor , maar ben dan ook een kritisch na bijna 2 jaar Erik Noor aan t roer , daar hoor ik je niet over ( of ik heb dat gemist)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2022 09:33
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7416
Nu we bijna de absolute onderkant van het betaalde voetbal aantikken wordt het uitzicht voor een goede toekomst met de week kleiner.

Hoe het zo ver heeft kunnen komen is mijn inziens niet meer dan een aan combinatie van veel verkeerde besluiten in de verkeerde volgorde
Het eerst verkeerde besluit is het afstand nemen van Veer Zien MVV .
Voor mij is die groep , die mensen nog altijd het meest positieve beeld wat ik van MVV heb gehad in de laatste jaren. Hun aanwezigheid in de grachten en hun diensten hebben MVV echt geholpen om in ieder geval moeilijke jaren te doorstaan en een goed verdien model te bouwen
Daarbij hadden ze bij (ik denk bijna iedereen) de gun factor . Ook hebben ze hun werk ( op vrijwillige basis) meer dan goed gedaan.
Afscheid nemen van deze club als leverancier voor de catering is een van de meest verkeerde besluiten die Noor heeft gemaakt.

Het vernieuwen van de businessclub zonder dat er een plan aan ten grondslag lag hoe je meer business gaat genereren is mijn inziens een verkeerde werkwijze en denkwijze . Immers kunnen we concluderen dat Erik Noor geen enkel business plan heeft gemaakt in zijn bijna 2 jaar dienstverband bij MVV maar wel een compleet nieuwe businessclub heeft laten bouwen met een dito contract tot 2030 waar de club dus onder andere afscheid ging nemen van Veer Zien MVV. Dus we bouwen eerst het huis ( zonder tekening) en gaan hem dan inrichten ! Zoals gezegd 2 jaar na dato geen marketing plan/business plan hoe de BC te vullen met bedrijven en partners dat gaat nu pas komen

En dat de businessclub zeker een keer een nieuwe facelift nodig heeft daar ben ik t mee eens alleen dan wel in de juiste volgorde en met inbreng van Veer Zien MVV , maar deze ten uitvoer brengen zonder plan voor groei is de verkeerde manier van werken. Het is wel gebeurd en gedaan en daar had eerst een plan voor moeten zijn .
Noor wilde scoren door te laten zien met een nieuwe businessclub komen de nieuwe sponsoren wel . Complete onzin natuurlijk . En natuurlijk helpt corona niet maar in die tijd hadden we al met corona te maken, dus voorzichtigheid was geboden .

Ik had nooit afscheid genomen van Veer Zien MVV als cateraar , had gekeken hoe er een model gemaakt had kunnen worden waar ook de businessclub gefaseerd ( desnoods extern) in gepast had .
Met de beslissing van Veer Zien MVV veel meer naar de achtergrond te brengen is veel goede invloed ( mijn inziens) verloren gegaan

MVV zet volledig in op de Academy , een noodgreep mijn inziens. MVV heeft de laatste 10 jaar amper spelers afgeleverd . Kuijpers , Smeets , Braken , Kostons zijn allemaal spelers uit de opleiding maar behoren tot bovenkant eerste divisie en onderkant ere divisie . Moet je daar jaarlijks 250.000 voor investeren ?
MVV zal ook in deze nieuwe opzet van de Academy nimmer succesvol zijn , de onzin wat Bert van Marwijk op L1 uitkraamt dat het een verdienmodel gaat worden slaat helemaal nergens op, Welke MVV jeugdspeler is de laatste 10 jaar verkocht ?
Zolang MVV niet in de eredvisie speelt en zolang er in een regio van Maastricht clubs als Genk en Luik liggen zal de betere jeugd nooit voor MVV kiezen . Dat is uitgesloten . Inzetten op de Academy in deze manier is kansloos
Dat er nu 2 jeugdspelers in MVV1 spelen doet daar niks aan af , de voorbeelden kennen we voldoende . Zo speelde Last ook een goed eerste jaar om daarna nooit meer terug te mogen komen . Spelers als Schenk en Penders moeten nog jaren rijpen in MVV2 om alvorens een stap te kunnen maken , als ze die al maken

Het enigste model om een jeugd Academy te verbeteren en draaiend te houden is om de ouders/verzorgen/grootouders de kinderen voor de opleiding te laten betalen . Wil je MVV een opleiding volgen dan zal dat een brede opleiding moeten zijn , waarin naast sport, school, begeleiding en overige zaken worden aangeboden . De kosten worden gedragen door ouders en co en kosten voor de opleiding zullen tussen de 4000-6000 per kind per jaar !
Dat klinkt veel maar voor een goede particuliere sport opleiding is dat helemaal niet duur

Op dit moment spelen alle jeugteams in de laagste klasse ! Het kost jaren om dit op niveau te brengen , zonder geld goede faciliteiten en goede begeleiding en trainers gaat dat nooit lukken , daarnaast is de instroom van talent bepalend . Die slag is allang gemist in de laatste 10 jaar en ga je niet meer inhalen
Het geld wat nu wordt geinvesteerd in deze opleiding is weg gegooid geld geweest dat hebben de laatste 10 jaar wel aangetoond.
Daarom ouders laten betalen voor de opleiding van hun kind , dat is de enigste manier maak er een particuliere opleiding van en biedt meer dan voetbal zodat de kinderen waarvan uiteindelijk toch 95% afvalt voor het eerste wel een gedegen opleiding hebben gehad die breder is dan voetbal en die ze op hun 18de meer kansen biedt , en tevens heeft MVV de kosten gedekt en kan het zelfs uitbreiden
Wanneer je 100 kinderen in je opleiding hebt spreek je ineens wel over een budget van 500.000 ! En ja niet iedereen kan het betalen maar dat is ook een keuze , moeten we spelers opleiden die nooit in MVV1 komen maar het kost de club wel jaren geld of gaan ouders/verzorgen/grootouders dit aan hun kids aanbieden en de rekening voor zich nemen . Daarnaast kun je as club altijd een wildcard geven aan een kind wat de zogenaamde briljant blijkt te zijn als ouders het niet kunnen betalen .

Het geld wat je nu zinloos investeer in de jeugdopleiding kun je dan gaan inzetten voor algemene zaken zoals het versterken van je commercie en backoffice en service en ook in MVV1
We lopen nu achter de feiten aan en hebben alleen maar ingeleverd aan service , aandacht , netwerk door het uitdunnen van kwaliteit en aan mensen .

Binnenkort gaan we het plan de Magie van Maastricht zien en dat plan zal als basis hebben de jeugd Academy in de huidige vorm. Maar in deze vorm heeft de deze opleiding al te kampen met een niet sluitende begroting en met dat tekort moet je dus weer aan de slag voor 2022-2023

Wil MVV enige rol gaan betekenen in het voetbal dan zal de club aan een meerderheid belang verkocht moeten gaan worden , een minderheid belang met als inzet de Academy is een model gedoemd om te mislukken en zal de club in de komende 1-3 jaren definitief naar de kelder van het voetbal brengen waar uit eindelijk een Wageningen model als uitkomst zal zijn .
Laat nu net MVV inzetten op een minderheid belang met tevens als Academy als mede verdienmodel ! Kansloos !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2022 15:51
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #7417
En of Erik Noor aan de weg timmert !

Er komt een nieuw team : meisjes U-17.................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2022 16:58
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV algemeen #7418

Boer458 schreef : En of Erik Noor aan de weg timmert !

Er komt een nieuw team : meisjes U-17.................


Oei, das niet niks. Dat heeft een serieuze beleidsaanpassing tot gevolg. Je kunt immers niet vanuit het niets starten met een TUSSENjaar.
Ben benieuwd hoe men dit probleem gaat tackelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2022 18:14
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
MVV algemeen #7419

Boer458 schreef : En of Erik Noor aan de weg timmert !

Er komt een nieuw team : meisjes U-17.................


Dat worden dat ballenmeisjes……mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2022 19:10 14 mrt 2022 19:11 door Zeikbak.
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV algemeen #7420
Is dit iets nieuws dan? We hebben toch wekelijks 11 dames op het veld staan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2022 21:56 14 mrt 2022 21:57 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #7421
Lijkt me duidelijk, ondanks de vele fans - zover ze nog bestaan - dat we hier mee moeten stoppen en fuseren met Leonidas of Geusselt Sport.
Verkoop de Geusselt maar.

Wat een armoe. Wat sommigen zeggen Maastricht zonder prof club, neen in Den Haag doen ze het lekker, er is gewoon geen basis meer.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 07:55
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #7422
Supporters moeten nu echt zelf gaan in gaan grijpen. Sloten op de hekken, en geen enkel directielid meer toelaten tot de Geusselt. Ze maken de club kapot. De Geusselt is steeds leger aan het worden en hun portemonnee steeds voller.
Noor, ga weg. Klaas, neem ook je rotzooi mee. We zijn als supporters helemaal klaar met jullie.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 08:22
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV algemeen #7423
gelukkig krijgen "we"volgend jaar n damesteam want daar liggen op dit moment ook echt de prioriteiten he meneerje Noor. Radiostilte vanuit die lamzak op alle fronten maar wel dit soort onnozele initiatieven. En wat is de rol/functie van onze Ronny???? Slechtste selectie in jaren met ongeïnteresseerde voetballetjes (blumel. orhan) en n trainer die meer wauwelt dan wat anders. Die van Zweden werd 2 jaar geleden weggehoond toen die waarschuwde voor meneertje Noor maar zijn voorspelling komt angstig dichtbij. Club kapot kas leeg en meneertje Noor vertrekt straks met de noorderzon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 08:45
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #7424
Man man man , voorlaatste!!!!! onbegrijpelijk het contrast met de tweede seizoenshelft van vorig seizoen!
Daar had je als op MVV zijnde moeten doorpakken.. nee iedere speler met een beetje kwaliteit vertrok.

Kalezic wordt vervangen door een trainer wat gewoon inhoudelijk 10x minder is.. selectie is ongemotiveerd , maar vooral ongeinspireerd.
Zoals vaker beschreven, er zit geen idee achter. Tuurlijk we scoren veel te weinig, maar krijgen veel te veel tegen! Omschakel momenten zijn zovaak finest.. en dan zie je dat iedereen als een kip zonder kop rondloopt.. geen idee wat ze moeten doen.

Dit seizoen kan enorme gevolgen hebben voor MVV.
1. Minder aantrekkelijk voor spelers met wat extra kwaliteit
2. Betere spelers willen sneller vertrekken
3. Mensen zijn het zat en de seizoenskaart verkoop zal steeds meer achteruit gaan
4. Er komt steeds minder publiek

En uiteindelijk komt er steeds minder geld... zo gaan we a la Fortuna steeds net het hoofdje boven water houden in de onderste regionen van de KKD.

Er is eindeloos kritiek geweest op het "old boys netwerk" , nu hebben we externe mensen aan het roer.. en zie hier het resultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 08:57 15 mrt 2022 09:00 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7425
Het wordt nog erger dan dit.

Als straks het plan " De Magie van Maastricht" in werking zal gaan dat gaan we als club het laatste zetje krijgen richting het einde van ons bestaan.

Onder deze directie , en neer gezet door een incompetent bestuur ( althans een aantal leden) is al jaren bezig deze club structureel naar de afgrond van haar bestaan te brengen , niet door Corona maar door structureel wanbeleid

Pas nu na 2 jaar van aantreden van Erik Noor komt er een plan. Welke nieuwe AD die met grote praatjes is aangetrokken mag 2 jaar wat aankloten en niks beleidsmatig indienen .
Noor komt er mee weg omdat het slappen bestuur hem de kans geeft. Noor had na 6 maanden met een plan moeten komen , volgens zijn eigen zeggen had hij ook al plannen geschreven voor andere BVO maar hij kwam met niks en declareerde maar . Het upgraden van de BC zonder plan er achter is zon voorbeeld en daarmee ook VZM grotendeels buitenspel zetten , een van zijn enorme blunders !

Deze man is compleet ongeloofwaardig en volledig verantwoordelijk voor het aanstellen van Klaas Wels . Een trainer die niet is geschikt voor het betaalde voetbal zoals wij dat willen spelen .

Maar goed ik hamer er al bijna 2 jaar op , vind veel kritiek op mijn weg maar zie allang waar het structureel fout gaat .


Straks krijgt dit incompetente beleid de kans om onze club te verpatsen zodat wij voor altijd niet(volledig) meer baas in eigen huis zijn . Dit een gevolg van jaren afbreken en denken dat je wat toevoegt aan MVV.
Het huidige bestuur onder leiding van Joris heeft feitelijk deze club in de ellende gebracht , dat die er nog zitten heeft ook te maken dat niemand hun weggestuurd
Zijn het vriendjes van elkaar , geen idee ?? Wat ik wel zie en dat ziet iedereen dat de tijdelijke effecten op de korte termijn zichtbaar zijn , de lange termijn effecten die komen nog en dat is een faillissement van MVV Maastricht . Dit beleid leid tot die uitkomst , daar is als er niks gebeurd ( dus ingrijpen in alle bestuurlijke niveaus ) 100 procent de uitkomst . Dan bestaan we niet meer !


Ook het bestuur van ledenraad die dat kunnen hebben dat niet gedaan, zodat alles maar blijft zitten en ze gezamenlijk optreden .
De schade die nu wordt aangericht op alle vlakken is al goed zichtbaar !
Noor loop straks gewoon via de achterdeur naar buiten , zoals een aantal andere en MVV is een gesloten boek !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden