MVV algemeen

09 mrt 2023 13:41
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV algemeen #7786
Zoals je wellicht weet, Napoleon, gaat het inkomen van iemand vanaf zijn AOW-leeftijd gemiddeld met 30 procent omlaag. Dat is dan ook al vroeg de aanleiding geweest de toegangsprijzen voor deze groep aan te passen aan het lagere inkomen. Ik denk dat wanneer MVV de toegangsprijzen voor ouderen gaat verhogen, dit een averechts effect zal hebben. Menig oudere zal dan opnieuw zich bedenken of zij of hij nog wel geld wil besteden aan een seizoenskaart van MVV. De Engelsen hebben daar een fraaie uitdrukking voor: pennywise but poundfoolish!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 13:48 09 mrt 2023 13:49 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 550
Meer
MVV algemeen #7787
Ik snap best wat Napoleon bedoeld met dat ze prijzen van seizoenskaarten op kunnen schroeven aangezien ze dat bij veel clubs die een bepaalde ambitie hebben ook doen.
Het brengt dan natuurlijk meer geld in het laadje.
Aan de andere kant vind ik nu het nu prima gaat qua aantal bezoekers, en als je nu die prijzen omhoog gooit ben je misschien ook weer mensen kwijt die dit niet kunnen betalen.
En zeker in deze tijd waar alles duur zou het zonde zijn als mensen niet meer naar MVV kunnen komen.

Zeker van mening dat ze dit over een tijdje wel kunnen doen want als je meer wil bereiken zul je nu eenmaal meer geld moeten verdienen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 14:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
MVV algemeen #7788

De Zwarte Vogel schreef : Zoals je wellicht weet, Napoleon, gaat het inkomen van iemand vanaf zijn AOW-leeftijd gemiddeld met 30 procent omlaag. Dat is dan ook al vroeg de aanleiding geweest de toegangsprijzen voor deze groep aan te passen aan het lagere inkomen. Ik denk dat wanneer MVV de toegangsprijzen voor ouderen gaat verhogen, dit een averechts effect zal hebben. Menig oudere zal dan opnieuw zich bedenken of zij of hij nog wel geld wil besteden aan een seizoenskaart van MVV. De Engelsen hebben daar een fraaie uitdrukking voor: pennywise but poundfoolish!


en je vergeet er bij te vermelden dat ze 100% vrijetijd er voor terug krijgen


Ik ben daarnaast van mening dat menig pensionata voldoende middelen heeft om gewoon het volle pond te kunnen betalen .
Die korting is vaak onnodig en er zal er wellicht iemand afvallen ,dan is dat maar zo .
Kosten stijgen , prijzen moeten omhoog het kan niet anders

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 14:31
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 550
Meer
MVV algemeen #7789
Beetje raar om dat te zeggen vind je niet?
Je kan toch niet op iemand zijn banksaldo kijken?
Niet iedereen heeft het breed genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 14:36
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #7790
Het lijkt mij onontkoombaar dat MVV haar prijzen flink verhoogt de komende 2 jaar (denk tussen de 10-20%). Kosten zullen gestegen zijn, salarissen gaan stijgen, alles is duurder geworden. Niet alleen voor mensen, ook voor voetbalclubs.

Het is lullig, maar wel een realiteit. Ik vond het al knap dat MVV na corona de prijzen niet significant verhoogd heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 14:45
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
MVV algemeen #7791

CatenaccioMestreech schreef : Beetje raar om dat te zeggen vind je niet?
Je kan toch niet op iemand zijn banksaldo kijken?
Niet iedereen heeft het breed genoeg.



Dat is waar , maar er zijn er genoeg die t huis vrij hebben als ze met pensioen gaan , daarnaast een aanvullende pensioen hebben en noem maar op , en omdat ze 65 zijn ( leeftijd klopt dus niet meer) krijgen ineens een cadeautje van 30 procent !

Iedere volwassen gewoon dezelfde prijs , geen onderscheidt maken . En kun je t niet betalen dan ga je maar iets minder of je vrienden waar je altijd mee gaat zijn solidair en springen bij .

Nogmaals jeugd daar snap ik t van ! Volwassen gewoon t volle pond !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 15:05 09 mrt 2023 15:20 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
MVV algemeen #7792
Volgens mij heb je geen idee wat er in de onderste regionen van de maatschappij leeft ? Typisch iemand die het zelf wel goed heeft. Niet iedereen is tweeverdiener, alleenverdiener met een goed salaris, heeft een vrij huis, goed pensioen etc. En 18-21 jaar studeert tegenwoordig, voor mvv weer andere zaken waar ze geld aan kunnen geven. Je scheert werkelijk alles over 1 kam. Als ze niet meer willen betalen, is het de verkeerde doelgroep...koekoek. Ben zelf van mening dat we nog aan de bovenkant gezeten hebben qua prijs met het niveau wat we afgelopen jaren gezien hebben. Als dat structureel wordt zoals het niveau van dit jaar, zullen velen daar zeker meer voor betalen. Het is echter aan de commerciële afdeling van mvv om veel meer geld op te halen om financiële armslag te vergroten en kans op dat niveau te verhogen. Heb ik het nog niet over sommige nog steeds onder de maat zijnde faciliteiten binnen de poorten waardoor prijzen plus 20-30% eigenlijk niet gerechtvaardigt is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 15:28
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV algemeen #7793

Napoleon schreef : Iedere volwassen gewoon dezelfde prijs , geen onderscheidt maken . En kun je t niet betalen dan ga je maar iets minder of je vrienden waar je altijd mee gaat zijn solidair en springen bij .


Al degenen met een Franse "nickname" behoren in Maastricht driedubbel te betalen vanwege de berovingen in het verleden door de Fransen in Maastricht onder bevel van een bekende veldheer!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 15:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
MVV algemeen #7794
Haha , zoiets ja !

Ik vind 12,50 voor een kaartje op de Boschpoort icm een seizoenskaart ( 237,50 ) nog zelfs aan de lage kant

Bij 15 euro ( 285 seizoenskaart) zou ik er ook nog geen moeite mee hebben .
Bij 10,50 voor een kaartje ( 200 seizoenskaart) zijn we t weg aan t geven gezien alle inflatie stijgingen

Ergens rond 12,50-13 euro zou ik snappen ( boschpoort)


Ik ben t verder met Rood Wit eens dat uit commercie gewoon te weinig komt , een goede gokdeal als uitzondering ( maar die pompen overal veel geld in)

Maar waarom denken mensen dat Noor weggaat op 1-5 die ziet de bui al aankomen , die kent de cijfers de tekorten en de liquiditeit problemen . Daarbij hoeft hij 2023-2024 niet meer te begroten en 2022-2023 niet meer af te sluiten . Die verlaat tijdig t schip

Neemt niet weg dat ik een fikse prijsverhoging verwacht aankomend seizoen op kaarten , hou er maar rekening mee .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 17:09 09 mrt 2023 17:27 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 432
Meer
MVV algemeen #7795

De Zwarte Vogel schreef :

Napoleon schreef : Iedere volwassen gewoon dezelfde prijs , geen onderscheidt maken . En kun je t niet betalen dan ga je maar iets minder of je vrienden waar je altijd mee gaat zijn solidair en springen bij .


Al degenen met een Franse "nickname" behoren in Maastricht driedubbel te betalen vanwege de berovingen in het verleden door de Fransen in Maastricht onder bevel van een bekende veldheer!

idit, zie nu dat het sarcasme was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 17:26 09 mrt 2023 17:26 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV algemeen #7796
Mijn achternaam werd door mijn voorvaderen al in de 11de eeuw gebruikt! [attachment=3888]
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 18:55
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV algemeen #7797

Napoleon schreef : Het eerste wat de nieuw AD mag doen wat mij betreft is de ticketprijzen eens fors verhogen

De seizoenskaarten en losse ticketprijzen zijn te goedkoop ,
Een seizoenskaart op de boschpoort koop je al voor € 200,- dat is € 10,52 per match . Die prijzen moeten mijn inziens met minimaal 20 procent omhoog.

Ook moet MVV af van de zogenaamde 65+ kaarten , uberhaupt is de AOW leeftijd in NL al 66 jaar en wat maanden en is die volgend jaar al 67 jaar.
Daarbij is het verschil tussen een 65+ kaart en een reguliere Boschpoort seizoen kaart in dit geval al € 60,-

Voor de jeugd wil ik nog een uitzondering maken maar voor de rest mag het van mij minimaal 20% tot 30% "duurder"


Ik moet mij echt inhouden nu…ik ben razend ik reageer allang niet meer op je andere post hier op MVVfans!
Nu ga je echt je boekje te buiten,voetbal is het weinige wat er nog voor de gewone man financieel mogelijk is!
Dat je nu ff oppert dat de AOW’ers procents gewijs maar ff 20 procent minimaal meer moeten gaan betalen geeft aan dat je niet weet wat AOW’ers maandelijks op hun ,,loonstrookje,,hebben staan!
Het enigste waar ik het wel mee eens ben dat de korting naar de werkelijke leeftijd door mag schuiven!
Maar zelfs dan veel mensen redden die 65+ nog maar net of helemaal niet!
Informeer eerst eens wat de gemiddelde AOW’ers maandelijks binnen,,krijgen,,!
Ik hoop als je dalijk zelf ,,bejaard,,bent dat je nog eens achterom kijkt wat je voor een domme reactie hebt geplaatst op 9 maart 2023!…..mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, jovkle, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 18:59
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV algemeen #7798

Napoleon schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Zoals je wellicht weet, Napoleon, gaat het inkomen van iemand vanaf zijn AOW-leeftijd gemiddeld met 30 procent omlaag. Dat is dan ook al vroeg de aanleiding geweest de toegangsprijzen voor deze groep aan te passen aan het lagere inkomen. Ik denk dat wanneer MVV de toegangsprijzen voor ouderen gaat verhogen, dit een averechts effect zal hebben. Menig oudere zal dan opnieuw zich bedenken of zij of hij nog wel geld wil besteden aan een seizoenskaart van MVV. De Engelsen hebben daar een fraaie uitdrukking voor: pennywise but poundfoolish!


en je vergeet er bij te vermelden dat ze 100% vrijetijd er voor terug krijgen


Ik ben daarnaast van mening dat menig pensionata voldoende middelen heeft om gewoon het volle pond te kunnen betalen .
Die korting is vaak onnodig en er zal er wellicht iemand afvallen ,dan is dat maar zo .
Kosten stijgen , prijzen moeten omhoog het kan niet anders


Vrije tijd wil niet altijd zeggen dat je extra inkomen kunt binnenharken,en met vrije tijd betaal je de binnenkomende rekeningen niet!…..mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 19:09 09 mrt 2023 19:10 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 432
Meer
MVV algemeen #7799

De Zwarte Vogel schreef : Mijn achternaam werd door mijn voorvaderen al in de 11de eeuw gebruikt!

Dat kan kloppen. Maar achternamen werden door Napoleon ook ingevoerd voor het "gewone" volk. Dat gebeurde in eerste instantie heel simpel. Men vroeg hoe je wilde heten. B.v. aan een boer die op het land werkte. Hij keek dan b.v. naar een "ploeg", en zei dan "ploeg"? Oké je heet vanaf nu van de achternaam "ploeg" enz enz. Mensen van adel, gebruikten al veel langer de achternamen. Maar ja, je hebt Napoleon en Napoleon heh...

De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 19:22
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV algemeen #7800
@ napoleon .

Entreekaartje of seizoenskaart betalen naar je inkomen heb ik totaal geen moeite mee hebben .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.282 seconden