Bestuur MVV Maastricht

20 okt 2014 01:47
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Onderwerp Auteur
Bestuur MVV Maastricht #1
Lang heb ik nagedacht of dit het schrijven waard was, deze gedachten wandelen al lang door de spelonken van mijn geest, dwalen af en toe weer weg, maar zijn na gisteren weer volledig terug.

Het vertrouwen ben ik, en vele met mij kwijt. Zo dat is er uit, maar wat nu. Ik zal het rustig en duidelijk proberen uit te leggen.

Dat het niet goed gaat met onze liefde, MVV, dat moge duidelijk zijn. Onze liefde is van een prachtige, aanvallende, pittige brunette veranderd in een grijze, lamlendige, terminale graftak.
Natuurlijk zeggen veel mensen, "ut mot op ut veld gebeure" "veer hubbe gein cent" etc etc.
Maar deze problemen ontstaat ergens. Waarom is erg geen geld? Waarom kunnen de mannen op het veld niks?
Dan probeer ik de kijken naar de bron, waar ontstaat deze ellende eigenlijk, waardoor de dominostenen nu plots allemaal de verkeerde kant op blijken te vallen.

En dan helaas, kan ik niet anders dan concluderen dat daar waar de bron begint, ons bestuur, het vreselijk mis gaat.

We waren blij met een redding van onze liefde, de oude graftak was gereanimeerd en zelfs wonderbaarlijk hersteld. We waren blij en trots dat we nog bestonden. Daarna sloegen we (red het bestuur) de Maatschappelijke kant op, niks mis mee, de gedachte was, "Maatschappelijk draagvlak creëert goodwill, daardoor meer toeschouwers, sponsoren, inkomsten en voila we gaan Europa in.

Maar voetbal is een sport die kom uit je hart, vooral het zijn van supporter is voor vele van ons meer dan zomaar een bezigheid, het houdt ons wakker, en sust ons helaas op de tribunes vaak in slaap.

De maatschappelijke route was en is verkeerd, maar toch gingen we hierin door. We gingen mis budgetteren, we haalden de doelstellingen niet. Langzaam de verkeerde kant op. Maar ingrijpen? Ja we verhogen de toegangsprijzen want, de helft minder bezoekers keer de dubbele prijs is nog het zelfde resultaat in cijfers wordt er gedacht.

Waarom kan een club uit een stad met zoveel elan, met zo een euregionale locatie, met zo een uitstraling, niet 1 grote hoofdsponsor hebben? Waarom betalen wij als supporters voor een kaartje meer dan een toegangsbewijs dan voor een match in de eredivisie. Waarom staat er met Koeieletters Drink Water op ons shirt en niet Vodafone.

Natuurlijk, roept u maar, doe het dan, regel het zelf. Die mannen van het bestuur zijn al dag en nacht met MVV bezig.
Nou het spijt me, dat zijn ze niet, het is dit bestuur dat eigenhandig onze club naar de afgrond duwt, beetje bij beetje, stukje voor stukje. En ik ga niet aanzien hoe dit gebeurd en mezelf dan afvragen als het te laat is, had ik maar iets gedaan.

Nee daar ga ik niet op wachten. Ik denk, en ik weet zeker, dat er genoeg supporters zijn met kennis van zaken, met de juiste achtergrond, de juiste contacten, de juiste instelling en de juiste visie om dit volledige bestuur te vervangen. Man man wat jeuken mijn handen en met mij nog een aantal supporters om ons MVV weer terug op de rails te krijgen.

Ik ben er klaar mee, ik kan dit niet langer aanzien.
Erkennen van dit bestuur hoeft van mij niet meer, bedankt voor de eerste redding, maar zie alsjeblieft onder ogen dat jullie niet de juiste mensen op de juiste plaats zijn.

Gegroet, Omnisciens

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Smirnoff, La Chouffe, Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 12:24
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 509
Meer
Bestuur MVV Maastricht #2
Iech höb met dezellefde gedachte roondgeloupe en iech bin ut met diech eins. Missjien is ut inderdaad un good idee um ut euver te neume en daan gebruuk te maake van de professionele kinnis die oongetwiefeld beij veul supporters aonweezig is, iech zow wel wille metdoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 13:56
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Bestuur MVV Maastricht #3
Ik weet niet op het tij nog te keren is. Ik denk dat we helemaal opnieuw moeten beginnen. Ik zie ons diehards dit niet oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 14:13 20 okt 2014 14:16 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Bestuur MVV Maastricht #4
Mooi en goed onderbouwd geschreven omnisciens (al had dit natuurlijk gewoon in het topic MVV algemeen gekund) maar of er zomaar even een voltallig bestuur vervangen kan worden door 'eigen' achterban, en als dat dan mislukt? Volgens mij is dit dan een herhaling van zetten van enkele jaren geleden en kom je wederom geen steek verder.

Wellicht is het beter om het huidige bestuur dringend aan te zetten tot een koerswijziging en hiermee de zaak voort te zetten en de focus en vizier weer op scherp te zetten. Daar zijn geijkte kanalen voor, toch?

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 14:57 20 okt 2014 14:59 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Bestuur MVV Maastricht #5
Sorry maar ik vind het echt heel naief te denken dat een paar goedwillende supporters, waarvan er een aantal best wel wat kennis van zaken zullen hebben, de boel zo maar even kunnen overnemen en dan betere resultaten kunnen halen dan het huidige bestuur.

Ten eerste is er geen geld, dus ook deze supporters zullen met minieme middelen een heel weinig salaris hun werk moeten doen (brood moet op de plank, dus dan toch maar part-time aan MVV werken??). Daarbij hebben al zeer veel bestuurders die in het normale zakenleven heel succesvol waren zich enorm gebrand aan de voetbalwereld.

Het is allemaal niet zo makkelijk als je het hier doet voorkomen. Het feit dat je het oude 'Vodafone' verhaal weer oprakelt laat dat al zien. Vodafone is helemaal niet geinteresseerd in een Jupiler clubje, dat is al vaak genoeg geprobeerd. Voor de rest zitten hier weinig tot geen grote bedrijven, en al helemaal geen die MVV willen helpen.

Het is triest maar we moeten eigenlijk nog blij zijn met de mensen die er zitten. Rinkens had al lang willen stoppen maar ze vinden geen opvolger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Boer458, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 15:42
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Bestuur MVV Maastricht #6
Er zou een grote sponsor moeten komen, die als gunst MVV flink sponsort.
Het kan zijn dat zo'n sponsor komt, vanwege de voorzitter die er is. Met alle respect, er is geen supporter met een dergelijk netwerk. Anders was het geen "gewone supporter".
Ik ben van mening dat het huidige bestuur een groter/beter netwerk heeft dan de supporter (Maar blijkbaar niet groot genoeg of het is de crisis wat ons tegenzit).
Wat de supporter wel kan doen is zorgen voor extra inkomsten en die mogelijkheden worden al zeer goed benut, d.m.v. VZM: Leden, catering, merchandise.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 15:52
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Onderwerp Auteur
Bestuur MVV Maastricht #7
Nou ik ben wel van mening dat het huidige bestuur teveel op een voetstuk staat, als de heren toch zo een gigantisch netwerk hebben en zoveel kennis van zaken, waarom is er dan 0.0 resultaat.
En ja veelal van deze bestuurders hebben hun handen vol aan andere dingen, MVV komt daar echt niet altijd op de eerste plaats, en ik denk dat dit beeld niet helder is bij vele, die denken dat de heer Rinkens om 07:00 bij MVV is en er om 21:00 weg gaat, maar dat is niet het geval, er zit totaal geen visie of missie meer in, er wordt vastgehouden aan een route die tot nu toe "kut met peren " is.

En om nou te zeggen dat het leiden van een BVO zo een gigantische opgave is, een bedrijfje met een begroting van 2.5 miljoen, we hebben het niet over het besturen van een mondiale organisatie met 50.000 werknemers, we hebben het over de nummer voorlaatste van de Juuplegeau met een handje vol mensen in dienst en een zeer dunne spelers selectie. Dus ja ik weet wel zeker dan er genoeg mensen zijn die hier makkelijk aan de slag kunnen hoor. Ik pleit daarom om eens te kijken welke mensen hiervoor openstaan en dit we dit keurig aangeven bij het huidige bestuur. Samen sterker toch. En nee ik hoef geen euro van MVV. Het feit dat ik al 30 jaar met mijn vader naar MVV ga en hopelijk nog 30 jaar kan doen is mij veel meer waard.

Daarnaast.
Het stadion staat er, de lichten zijn aan, laat dan gewoon altijd de kinderen onder de 14 gratis naar binnen! altijd. Dan komen ze tenminste met papa mee en kopen ze mss nog een broodje kroket of een colaatje, vinden ze het zo leuk dat ze komend jaar wel bijvoorbeeld een SK willen kopen. Het KOST MVV niks, als je mensen binnen laat die absoluut niet voor overlast zorgen en wel de supporters van de toekomst zijn. Of er nou 2000 of 5000 mensen zitten, die gratis 3000 leveren wel nog iets op! En nee je vrouw, kind, oma of opa of hoef je niet extra te fouilleren dus waarom niet. (het is maar een idee)

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 16:20
Gamin
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Bestuur MVV Maastricht #8
Helemaal mee eens. Het stadion staat er en er wordt gevoetbald. Of er nu lege plekken zijn of dat je kaarten weggeeft aan de jeugd, wat maakt het uit en wat kost het MVV?
Kan voor de toekomst alleen maar geld opleveren!

Kompleminte
Gamin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 16:31 20 okt 2014 16:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Bestuur MVV Maastricht #9
Zoals hierboven al gezegd is. We hebben iemand nodig met een goed draaiende onderneming/franchise die de rol van voorzitter/bestuurslid op zich wilt nemen. Ward Vleugels was zo iemand die twee petten op had. Dat is een verschil tussen dag/nacht geweest voor deze club. En nu zijn wegen zijn gescheiden met Qpark, merk je het gemis.

Ik ben van mening dat niemand van onze eigen supporters-poel een onderneming heeft die jaarlijks minimaal 150.000 euro kan schenken aan een voetbalclub.

Hoe kleiner de supporter-poel wordt, des te kleiner de kans bestaat dat die desbetreffende persoon zich in het stadion bevindt. En als je die cirkel begint door te trekken dan zit je in de fase waarin MVV nu verkeert. Elke supporter die je naar binnen trekt, kan een potentiële sponsor van de club worden. Maar met dit voetbal, trek je geen supporters meer aan. En als je die lijn doortrekt, dan kom je al gauw uit bij het einde van een voetbalclub (Veendam, AGOVV, RBC etc)

Om die ban te doorbreken moet je of:

a) Supporters lokken ( attractief voetbal, uniek concept) Wat financieel (nu) dus niet meer mogelijk is
b) Binnen je supporters-poel en haar connecties een hoofdsponsor vinden.
c) De staatsloterij winnen of hopen dat iemand van de supporters die wint.
d) De gemeente vragen om een politieke koerswijziging => Meer ruimte voor industrie in de stad. (lange termijn oplossing)
e) Als supporters een onderneming starten met een uniek concept. (Het wiel is al uitgevonden. En elk dorp heeft zes fritures. Het uurloon in China is 2 cent. En je hebt een startkapitaal nodig. )

(A),(B ),(C). Lijken me in deze fase zeer onwaarschijnlijk. (E) is ook een godsgeschenk. Alleen (D) is de meest praktische methode, maar biedt op korte termijn geen oplossing. Kortom MVV heeft een groot probleem.. daarom hoop ik nog steeds op (B )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 16:45
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Bestuur MVV Maastricht #10
Ik ga voor optie (C), morgen is er een 165 miljoen in de euromillions.
Mocht ik die winnen, is alles opgelost!

Echter de kans dat het bestuur voor morgenavond een grote sponsor aan de haak slaat is groter dan het winnen van de euromillions....

Zodra deze pot op 190 miljoen staat, gaat hij er uit, als die dan niet valt op rang 1, wordt de pot verdeeld over rang 2, de kans dat je dan wint is ongeveer 10 keer zo groot.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 17:06
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
Bestuur MVV Maastricht #11
Mvv4live 180.000.000 zit in de pot ach ja kan het verschil naar Mvv :-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 20:10
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Bestuur MVV Maastricht #12
De contacten met Chengdu ( Sjengdoe) zijn meer dan uitstekend... Een stad met meer dan 10 miljoen inwoners. Daar hoeft maar één stinkend rijke Chinees tussen te zitten met een voetbaldroom.

Glapje
(Met dank aan NAC-supporters tegen ADO)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 21:16
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Bestuur MVV Maastricht #13
Laten we eerlijk zijn. Met wat inzet, wat harder werken, wat leuke concepten en wat passie in t werk en MVV heb je zo een sponsor die wil sponsoren voor een leuk bedrag. Laten we eerlijk zijn, MVV sponsoren is geen big business. en gaan geen miljoenen in om. Met het benutten van t netwerk en het netwerk van anderen heb je zo contact met een aantal geïnteresseerden.

Het verhaal dat de "grote" bedrijven mvv niet willen sponsoren is naar mijn mening ook Kwatsj. Ik heb t gevoel dat er bij MVV een mail uitgaat met. "wilt u MVV sponsoren. PUNT" Maar helaas komt er wat meer tijd, moeite bij kijken.

DUS
1. Zorg voor meerwaarde voor de sponsoren, Netwerkbijeenkomst of wat dan ook.
2. benut je Netwerk.
3. Passie en tijd
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 22:55
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Bestuur MVV Maastricht #14
Dat van die e-mail kan ik beamen helaas.....

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2014 23:10
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Bestuur MVV Maastricht #15
Om die ban te doorbreken moet je of:

a) Supporters lokken ( attractief voetbal, uniek concept) Wat financieel (nu) dus niet meer mogelijk is
b) Binnen je supporters-poel en haar connecties een hoofdsponsor vinden.
c) De staatsloterij winnen of hopen dat iemand van de supporters die wint.
d) De gemeente vragen om een politieke koerswijziging => Meer ruimte voor industrie in de stad. (lange termijn oplossing)
e) Als supporters een onderneming starten met een uniek concept. (Het wiel is al uitgevonden. En elk dorp heeft zes fritures. Het uurloon in China is 2 cent. En je hebt een startkapitaal nodig. )

(A),(B ),(C). Lijken me in deze fase zeer onwaarschijnlijk. (E) is ook een godsgeschenk. Alleen (D) is de meest praktische methode, maar biedt op korte termijn geen oplossing. Kortom MVV heeft een groot probleem.. daarom hoop ik nog steeds op (B )[/quote]

Ik opteer voor optie F.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden