MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016

13 juli 2015 17:24
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #61
u menneke mit un Gee op znne boek?

G-eleujetige , welke G-ewajde heat dit bedach.
Heat emes G-eld betaald um dit te loate bedinke?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 17:28
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #62
:thinking: Als het dan toch het G-elftal wordt, laten we dan toch Danny Schreurs maar weer terughalen.

:whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 18:07
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #63

houtengerard schreef :


Je zou toch verwachten dat de eindverantwoordelijke binnen het bestuur inziet dat dit niet kan? Daar hoeft een raad je niet over te adviseren. Als club hoor je baas te zijn over je eigen shirt, daar moet een richtlijn voor zijn. Moet je voorstellen dat Klaas Puul van FC Volendam een levensgrote garnaal op het shirt zet..
[/quote]

Als klaas er een ton extra bij geeft zegt volendam ook "hoe groot moet hij zijn Klaas !"
Geld bepaald alles, niks is meer heilig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 18:23
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #64
Het is natuurlijk weer het mooiste shirt zonder enige twijfel. Mooi rode tenue, witte broek en witte sokken. Geweldig.
Schitterend logo....en het sub-logo de Engel van Maastricht.
Achterop komen weer de namen van de sterren dragers die met trots dit shirt weer willen en mogen dragen.
Dit shirt is voor mij af, maar er moet natuurlijk ook geld verdient worden dus er staan een aantal sponsor namen op.
Dit is mijn grootste ergernis maar dat hoort er al decennia's bij. Wat er ook op staat het shirt wordt niet mooier.
Drink water had wat mij betreft iets groter gemogen en dit symbolisch mannetje kleiner.

Verder een prachtig shirt.......voor mij kampioens waardig ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, tanteke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 19:11
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #65
Buiten dat kinderachtig menneke, een geweldig shirt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u tanteke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 21:59 13 juli 2015 22:11 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #66
Wat ik niet snap is de meerwaarde van het poppetje. De drink water slogan is amper te lezen op camera afstand. Het enige wat straks tijdens de interviews in beeld komt is het karikatuur, drink water valt in zijn geheel weg. Dus wat is de informatie die deze sponsor wilt overbrengen? Je ziet straks een poppetje in beeld die je geen enkele informatie geeft over wie ze zijn en wat ze doen.

Wellicht zoals "Us Clubke' al zei, is er misschien flink in de buidel getast om dit te realiseren. Maar dan nog begrijp ik niet waarom een stichting zoveel geld zou willen steken in iets wat totaal onherkenbaar is voor de gemiddelde Nederlander.

Bij Barcelona hebben ze een tijdje met 'Unicef' op gevoetbald, ook een liefdadigheidsstichting. Iedereen kent het Unicef logo, iedereen weet wat unicef doet vanwege landelijke campagnes en reclame op televisie. Van 'Drink Water' is ooit één uitzending gemaakt op L1 TV, waarbij een paar open deuren werden ingetrapt ala 'Co Adriaanse stijl'. En een paar pronkstukken kwamen vertellen hoe nat het Limburgse drinkwater wel niet was. Ik geloof dat daar een uur voor is uitgetrokken, verder heb ik daar nooit meer iets over gehoord in de media.

De stichting die hier o.a. achter zit is Stichting Jogg. jongerenopgezondgewicht.nl/

Ik wil niemand beledigen, maar dit soort initiatieven zijn één grote geldzwendel. Eén iemand zet de kraan open bij de overheid, weekt de subsidie los en aan de andere kant staat men bedrijven op te richten die kunnen leven van dit geld. Allemaal onder de vlag we gaan de wereld verbeteren met onze nieuwe trend. Prima, dit gebeurt dagelijks, en voor een club als MVV is dit het redmiddel bij een failliete provincie. Maar breng het aub geloofwaardig en verneuk niet een heel t-shirt met deze non-informatie..

Shirt is prima. Het rood loopt prachtig door langs de nek. Rugnummers en namen, wat wil je nog meer?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jim Cemint

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 22:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #67

houtengerard schreef : Wat ik niet snap is de meerwaarde van het poppetje. De drink water slogan is amper te lezen op camera afstand. Het enige wat straks tijdens de interviews in beeld komt is het karikatuur, drink water valt in zijn geheel weg. Dus wat is de informatie die deze sponsor wilt overbrengen? Je ziet straks een poppetje in beeld die je geen enkele informatie geeft over wie ze zijn en wat ze doen.


Inderdaad dit soort reclame heeft alleen maar nut als je het op veel plekken ziet.. dus buiten het MVV shirt ook op TV reclames, internet advertenties etc. zodat je direct weet waar het om gaat als je het poppetje ziet.

Misschien komt het nog maar ik heb dit poppetje nog nooit eerder gezien.. rare beslissing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 00:54
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #68

jeoff schreef :

houtengerard schreef : Wat ik niet snap is de meerwaarde van het poppetje. De drink water slogan is amper te lezen op camera afstand. Het enige wat straks tijdens de interviews in beeld komt is het karikatuur, drink water valt in zijn geheel weg. Dus wat is de informatie die deze sponsor wilt overbrengen? Je ziet straks een poppetje in beeld die je geen enkele informatie geeft over wie ze zijn en wat ze doen.


Inderdaad dit soort reclame heeft alleen maar nut als je het op veel plekken ziet.. dus buiten het MVV shirt ook op TV reclames, internet advertenties etc. zodat je direct weet waar het om gaat als je het poppetje ziet.

Missclhien komt het nog maar ik heb dit poppetje nog nooit eerder gezien.. rare beslissing.


Laat ik nu net een bidon met datzelfde mannetje in mijn keuken op de aanrecht hebben staan...........deze is via een project eerder via 1 limburg al aangegeven, op diverse scholen uitgedeeld.

Het poppetje is dus niet geheel onbekend als je het regionaal nieuws een beetje volgt ;)

Dit even ter info.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 08:54
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #69

Jim Cemint schreef : Maar hoe kun je het nou in je hoofd halen om een kinderachtig poppetje op het wedstrijdshirt van een BVO te zetten? Dat iemand met zo'n idee komt is nog tot daar aan toe, maar dat het dan niemand is gelukt om dat idee af te schieten snap ik niet. Toch bedankt voor de moedige poging


Goh... iech hub de gezet gehaold B)

Hier het volledige artikel:

TENUE MVV Wel waardering voor spelersnaam en skyline Maastricht
door Roel Frissen

De MVV-selectie presenteerde zich gisteren op de foto-persdag in het nieuwe wedstrijdtenue. En er was gelijk beroering onder de fans. „Wat een aanfluiting. Dat stripfiguurtje is een regelrechte schande.” Het ontwerpbureau ziet het juist heel anders. „Het is een jeugdige sportfanaat.”

De eerste bal moet er nog mee worden getrapt en er heeft zelfs nog geen druppel zweet in gevloeid. En toch maakt het nieuwe
wedstrijdshirt van MVV al de tongen los. Vooral op de fansite van de Maastrichtse eerstedivisionist regende het gisteren kritische reacties.

„Wat een aanfluiting. De skyline van Maastricht is wel ruig, maar dat stripfiguurtje is een regelrechte schande. Mijn zoon heeft nog een ruiger rompertje dan dit kinderachtig shirt. Dit doe je toch niet voor de lol aan op vakantie?” En: „Hoe kun je het in je hoofd halen om een kinderachtig poppetje op het shirt van een BVO te zetten? Dat iemand met dat idee komt is nog tot
daaraan toe, maar dat het dan niemand is gelukt om dat idee af te schieten… Toch bedankt voor de moedige poging.”

Algemeen directeur Frans Erens geeft aan dat de sponsoruitingen op het MVV-shirt voor goedkeuring aan de KNVB zijn voorgelegd. Bovendien is het nieuwe tenue enkele maanden geleden met de fans besproken. Volgens Erens was het gemor toen al hoorbaar. „De supporters vinden het maar niks en vrezen gevolgen voor de merchandising. Ik moet dat nog zien. De club heeft een financiële afweging gemaakt. Ik ben blij dat we met de Stichting Maatschappelijke Projecten Maastricht een hoofdsponsor hebben en die gunnen we alle eer.”

In de lange historie van MVV zal het niet eerder zijn voorgekomen dat een wedstrijdshirt zoveel emoties onder de eigen aanhang heeft los gemaakt. Positief, maar toch vooral ook negatief. En dat terwijl het elftal nog niet eens een officiële wedstrijd in de nieuwe outfit heeft gespeeld.

Brede waardering is er zeker voor de iconen uit de skyline van Maastricht, die aan de onderzijde op de roodwitte tenues zijn aangebracht. De weergave van de Onze Lieve Vrouwe Basiliek, de Sint Servaas Basiliek, het Bonnefantenmuseum en het stadhuis zal de trots van elke Maastrichtenaar versterken. En ook de noviteit van de spelersnamen op de achterzijde van het shirt kan ieders goedkeuring dragen. Bedenkingen hebben de MVV-supporters vooral bij de afbeelding van het poppetje De Gamin, Maastrichts oerwoord voor kwajongen, dat in het nieuwe seizoen prominent op de borst van de spelers zal prijken. Het mannetje met het waterglas, ter promotie van het maatschappelijke thema Drink Water, stuit op veel onbegrip.

Is alle ophef en verontwaardiging terecht? Peggy van Sebillen, directeur van grafisch ontwerpbureau Zuiderlicht dat verantwoordelijk is voor de beeltenis van De Gamin, kan zich het onbegrip bij volwassenen wel voorstellen. „Maar”, voegt ze er gelijk aan toe. „Het mannetje met het glas maakt onderdeel uit van een campagne die uitsluitend gericht is op jongeren tussen de 7 en 12 jaar.” Het maatschappelijk project ‘Scoren met gezondheid’ wil de jeugd bewuster maken van een gezondere levensstijl. Veel bewegen,water drinken en geen alcoholische dranken nuttigen, dat is de boodschap. Op scholen en bij
sportverenigingen in de wijken krijgt de campagne alle aandacht. Van Sebillen: „De Gamin beeldt een jeugdige sportfanaat uit. Een kleine held op gymschoenen. Het is geen uiting waarmee we een boodschap aan volwassenen willen uitdragen. Dat is niet onze doelgroep. Het beeld is juist ontworpen voor kinderen.”

En de MVV-spelers? Die relativeren de commotie. „Het shirt is rood-wit en dat telt”, zegt Nick Kuipers nuchter. „Fans hebben twijfels bij de uitstraling van dat poppetje. We moeten gewoon goed voetballen. Het Nederlands elftal is in 1988 ook met een lelijk shirt Europees kampioen geworden.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 09:14
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #70
Typisch, alleen de negatieve reacties halen de krant. Want precies wat Nick zegt, is hier ook een paar keer gezegd: als ze alles winnen in dat shirt wordt dat poppetje een icoon en is iedereen positief. Ook een domme fout, stellen dat spelersnamen op de rug een noviteit is. Eind jaren negentig en volgens mij ook begin van het millenium hadden we dat ook al. Roel, je leest blijkbaar mee, volgende keer beter je huiswerk doen.

Dit maakt wel eens te meer duidelijk dat je moet oppassen wat je zegt op het forum, voor je het weet staat het verdraait in de krant. Ik wilde gisteren op iets wijzen en heb dat maar voor me gehouden. Ik ben daar nu blij om, Roel Frissen had nog een stuk negatiever kunnen zijn als hij wilde.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 09:20
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #71
Zo negatief is dat verhaal toch helemaal niet? Roel Frissen geeft exact de mening van de fans op dit forum weer, met de reactie van Erens en het ontwerpbureau. Met de reactie van Kuipers als afsluiter krijgt het verhaal exact het slot dat het verdient: als MVV straks de eerste vijf wedstrijden wint, horen we niemand meer over het shirt.
Lijkt me trouwens ook niet gek dat een journalist hier mee leest. Hier staan nieuwtjes en het gevoelen van de fans, dat nu heeft uitgemond in een artikel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 09:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #72

Brncic schreef : Zo negatief is dat verhaal toch helemaal niet? Roel Frissen geeft exact de mening van de fans op dit forum weer, met de reactie van Erens en het ontwerpbureau. Met de reactie van Kuipers als afsluiter krijgt het verhaal exact het slot dat het verdient: als MVV straks de eerste vijf wedstrijden wint, horen we niemand meer over het shirt.
Lijkt me trouwens ook niet gek dat een journalist hier mee leest. Hier staan nieuwtjes en het gevoelen van de fans, dat nu heeft uitgemond in een artikel.


Sorry, had iets duidelijker moeten zijn misschien. Ik vind het artikel in zijn algemeen helemaal niet zo negatief inderdaad. Staat uitgelegd waar het poppetje vandaan komt, afsluiter met Nick die aangeeft dat de resultaten op het veld het belangrijskte zijn. Prima.

Negatief over de fans en dit forum bedoel ik. Alsof hier alleen maar zeikers zitten. Precies wat Nick zegt, gaven hier meerdere mensen ook al als nuance aan: als ze in dit shirt promoveren, koop ik de hele voorraad op en laat dat poppetje op mijn voorhoofd tatoeëren*. Het wordt nu drie alinea's lang neergezet alsof de fans alleen maar kritiek hebben. De fans zijn weer de holbewoners die altijd negatief in het nieuws komen. Zoiets bedoelde ik.

*deze uitspraak is niet bindend en niet rechtsgeldig :P

Brncic schreef : Lijkt me trouwens ook niet gek dat een journalist hier mee leest. Hier staan nieuwtjes en het gevoelen van de fans, dat nu heeft uitgemond in een artikel.



Nee dat vind ik logisch en vanzelfsprekend, het is ook een openbaar forum. Maar tegelijkertijd denk ik er echt niet bij iedere post aan dat mijn bericht de krant zou kunnen halen. En dat geldt denk ik wel voor meer mensen. Er reageerden gisteren bijvoorbeeld heel wat mensen op een manier die disrespectvol naar homoseksuelen en mensen met het syndroom van down genoemd zou kunnen worden. Zo bedoelden die mensen dat helemaal niet, maar als Roel Frissen echt negatief had willen zijn, had hij daar ook iets over kunnen zeggen/dat uit zijn verband kunnen rukken.

Net zo goed leest de politie mee; reden waarom je bijvoorbeeld beter niet over combi-ontwijkende tactieken op het forum kunt praten. Het is bekend, maar soms vergeet je het. Dit was voor mij weer eens een herinnering aan het feit dat er niet alleen fans meelezen. Meer hield mijn opmerking niet in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 09:57
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #73
Juist en dat is nou precies wat ik vaak roept ,eerst eens afwachten wat er mee bedoelt wordt en dan beginnen af te kraken .Ik vind het een schitterend idee om de jeugd erbij te betrekken want die hebben we in de toekomst nodig ,om van mvv een boeiende club te maken in onze stad.Bestuur jullie zijn goed bezig ga zo door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 09:57
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #74
Eens met Brncic. Het artikel geeft precies weer wat de meeste MVV supporters denken en hier op het forum hebben geventileerd. Niks mis mee. En ja, namen op de rug is niet echt een noviteit. Dat klopt Jacques. Maar het ging met name om de Gamin. Ik vind het goed dat de krant er de aandacht op vestigt. Benieuwd of de bedenker van dat poppetje het nog steeds zo geniaal vindt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2015 10:04
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV Maastricht Wedstrijdtenue 2015-2016 #75
Het poppetje is inderdaad vreemd op een voetbalshirt. Maar hoeveel mensen lopen niet trots rond met een t-shirt met een poppetje, bloemetjes of wat dan ook rond tegenwoordig. We moeten het ook niet meteen afzeiken, laten we de gedachte erachter maar omarmen :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Ivinho, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden