Investeerder of overname...

01 aug 2018 11:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Investeerder of overname... #16
En uiteraard zien wij het helemaal verkeerd, op het prikbord leggen ze het even uit.

Nu betaal je 2 plastic "Roda-penningen" dat is in principe hetzelfde.




:lachen: :lachen:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 12:00
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Investeerder of overname... #17
Eigen identiteit is relatief simpel te beschermen dmv een gouden aandeel, deze constructie gebruikt Fortuna ook. Zou me eerder druk maken over de investeerder zelf aangezien daar natuurlijk behoorlijk wat charlatans tussen lopen. Als het geen absolute noodzaak is zou ik het ook niet doen. MVV is gezond en speelt jaarlijks mee in de play-offs. Je kunt ook gewoon op de huidige weg doorgaan en accepteren dat het kwartje een keer goed moet vallen in de play-offs. Dat kan dit seizoen zijn maar ook pas over 10 seizoenen(bij wijze van).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 12:34 01 aug 2018 12:36 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Investeerder of overname... #18
Heb jij je ooit druk gemaakt om Gün Gohf. Van het begin af aan alleen maar hoesanna over gesproken. Maar goed: als niets, iets wordt, dan weet iets vaak niet meer dat het niets was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 12:51
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Investeerder of overname... #19
Ik had van te voor wel wat vraagtekens ja. Maar FortunaSC heeft die vraagtekens kunnen wegnemen dmv enkele gespreken die ze toen destijds hebben gevoerd met Gün en co. Daarnaast had Fortuna ook weinig keuze gezien de nijpende financiële situatie.

In het begin voordeel van de twijfel gekregen daarna heeft hij alle credits verdiend met beleid zowel sportief als bestuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 12:59
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Investeerder of overname... #20
De kracht van een crypto munt word hier door velen onderschat.
Er kan van alles gebeuren maar onderschat nooit de mogelijkheden van crypto currency.
Er zeer meer dan genoeg voorbeelden te noemen.
Echter ook voorbeelden van toen het mis ging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2018 20:14
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1149
Meer
Investeerder of overname... #21
We kunnen zeker op de huidige weg doorgaan en blijven hopen dat al die lokale Maastrichtse miljoenenbedrijven (kuch) onze begroting met 2 a 3 miljoen omhoog zullen brengen. Wel is dan de vraag of er over 5 jaar nog 2500 mensen op de tribune zitten als we spelen voor het rechter rijtje eerste divisie. (Zie de toeschouwersaantallen bij Fortuna enkele seizoenen geleden)

Het hoeft niet omdat we er slecht voor staan, maar het moet wel om te groeien. We zitten nu dus in de meest geschikte situatie om externe investeerders aan te trekken.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2018 17:24
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Investeerder of overname... #22
Aardig artikel als achtergrond bij deze discussie:

www.nrc.nl/nieuws/2018/08/03/oliedollars...c-den-bosch-a1612083

In een artikel van VIA Maastricht geeft voorzitter Marcel Jörissen aan dat er voor MVV drie scenario’s zijn:
1, op eigen kracht doorgaan (hij geeft erbij aan dat het realiseren van promotie dan moeilijk is)
2, een inniger samenwerking met andere clubs zoals Standard en Genk voor spelers op huurbasis. Op technisch, maar ook op commercieel vlak moet daar meer uitgehaald worden (de optie die Jörissen zelf het meest kansrijk acht)
3, een investeerder toelaten tot de club (hij wil de club niet zomaar verkopen aan de hoogste bieder en vervolgens niets meer te zeggen hebben over de eigen identiteit. MVV zit in de luxe positie dat verkopen niet per se nodig is)

Volgens mij is deze discussie ook al eens gevoerd in een ander topic, maar toch...

Ik ben zelf blij met het feit dat MVV zelfstandig is. Om een aantal redenen:
- continuïteit is gewaarborgd. Geld is afkomstig van meerdere (lokale) sponsoren. Dat spreidt het risico wanneer een geldschieter er mee stopt. Een sponsor die er mee kapt hoeft geen financiële strop te zijn. Als je wordt opgekocht door een (buitenlandse) investeerder weet je niet hoe lang het voortbestaan van de club is gegarandeerd.
- de identiteit is gegarandeerd. Clubkleuren kunnen bijvoorbeeld niet zomaar worden aangepast. Natuurlijk kun je allerlei zaken bij een eventuele verkoop vast laten leggen, maar wat zijn die waard als de geldkraan wordt dichtgedraaid en een failissement dreigt?

Natuurlijk is een Maastrichtse Frans van Seumeren van harte welkom. Ik ben niet tegen iemand die belangeloos en uit clubliefde geld in de club pompt. Helaas lijkt die er in Maastricht niet te zijn (ik heb nog steeds niet de loterij gewonnen). Ik ben ook niet tegen geldschieters. Maar ik ben wantrouwend tegenover investeerders. Mensen die verwachten iets uit de club te kunnen halen. Financieel gewin. Dat is niet het doel van een voetbalclub. Ik heb het denk ik al eens genoemd, maar wat dat betreft is het boek ‘Dure spitsen scoren niet’ van Simon Kuper en Stefan Szymanski goed leesvoer.

De best bezochte (dus niet succesvolste) competitie in Europa is de Duitse:

www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bundesliga...t-aan-fans~a3c8fce7/

Daar mogen clubs (op uitzonderingen na) niet in handen zijn van een eigenaar:

en.m.wikipedia.org/wiki/50%2B1_rule

Terug naar het artikel in NRC. Het voordeel dat wij hebben t.o.v. FC Den Bosch is dat MVV financieel gezond is. MVV heeft een investeerder niet nodig als waarborg om te blijven voortbestaan. Ik heb het niet over promoveren. Daar heb je zeker meer geld voor nodig.
Bovendien hebben we meer supporters en betere voorzieningen (of minder slechtere, tis maar hoe je het bekijkt) dan Den Bosch. Clubverkoper Paul van der Kraan zegt het zelf in het artikel: ,,Denk niet dat zo’n verkoop een luxe is hè. (...) Liefst had ik het met Den Bosch op eigen kracht gedaan.” Met als conclusie: een club verkoop je als het niet anders kan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 03:31
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Investeerder of overname... #23

M.V.V. 1902 schreef : Een club verkoop je pas als het niet anders kan.

Prachtige, wijze conclusie (het woordje 'pas' heb ik toegevoegd). Die hoort op een tegeltje te gezet!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2018 09:29
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Investeerder of overname... #24

Ben Salemans schreef :

M.V.V. 1902 schreef : Een club verkoop je pas als het niet anders kan.

Prachtige, wijze conclusie (het woordje 'pas' heb ik toegevoegd). Die hoort op een tegeltje te gezet!


Kijk FC Den Bosch. Die zaten in hetzelfde schuitje als Fortuna Sittard en staan nu ook bij de kopposities. Het zou me niks verbazen als die dit seizoen gewoon ook promoveren.

Ik denk dat je als club in de loop van de tijd niet meer anders kan. Je ziet dat wij veel te weining kwaliteit op het veld hebben vanwege de beperkte financiële middelen wat zich uit in onze positie op de ranglijst.
Dit resulteert tevens in een zeer krappe selectie.
We zitten nog niet op 1/3 van het seizoen en we moeten al een halve bus jeugdspelers meenemen.....

Ik begin er ook langzaam de schijt van te krijgen. De afgelopen seizoenen waren er meer goede dan slechte wedstrijden. Nu is het andersom. Het jarenlange beleid wordt nu langzaam zichtbaar. Nu de weg naar de afgrond is ingezet zullen de toeschouwers aantallen dezelfde weg volgen. Probeer dan maar eens die vicieuse cirkel te doorbreken.

Het is goed geweest. Ik zeg; No Guts No Glory.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2018 10:56
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
Investeerder of overname... #25

tuutsje schreef :

Ben Salemans schreef :

M.V.V. 1902 schreef : Een club verkoop je pas als het niet anders kan.

Prachtige, wijze conclusie (het woordje 'pas' heb ik toegevoegd). Die hoort op een tegeltje te gezet!


Kijk FC Den Bosch. Die zaten in hetzelfde schuitje als Fortuna Sittard en staan nu ook bij de kopposities. Het zou me niks verbazen als die dit seizoen gewoon ook promoveren.

Ik denk dat je als club in de loop van de tijd niet meer anders kan. Je ziet dat wij veel te weining kwaliteit op het veld hebben vanwege de beperkte financiële middelen wat zich uit in onze positie op de ranglijst.
Dit resulteert tevens in een zeer krappe selectie.
We zitten nog niet op 1/3 van het seizoen en we moeten al een halve bus jeugdspelers meenemen.....

Ik begin er ook langzaam de schijt van te krijgen. De afgelopen seizoenen waren er meer goede dan slechte wedstrijden. Nu is het andersom. Het jarenlange beleid wordt nu langzaam zichtbaar. Nu de weg naar de afgrond is ingezet zullen de toeschouwers aantallen dezelfde weg volgen. Probeer dan maar eens die vicieuse cirkel te doorbreken.

Het is goed geweest. Ik zeg; No Guts No Glory.

Helaas Tuutsje. Dat zal bij ons nooit gebeuren. Wij blijven tot in lengte van jaren priegelen in de marge en zakken steeds verder weg omdat de andere clubs gewoon veel grotere stappen maken dan wij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 09:50 11 nov 2018 09:52 door HIER!!.
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Investeerder of overname... #26
Als mvv een fatsoenlijke nummer 10 had gehaald, en een normaale rechtsbuiten ipv een paralympic van willem2... dan was dit allemaal niet aan de orde!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 11:27
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Investeerder of overname... #27
Jawel, dan hadden we dit ook gehad. Het valt me op dat bovendien de helft van het 11- tal halverwege de competitie geblesseerd is. Met een nummer 10 en rechtsbuiten en de helft geblessseerd, schiet je 0,0 op. Ik weet dat we niet mogen vergelijken, maar ik doe het gemakshalve toch eens even. Als je het vergelijkt met Fortuna Sittard. Die spelen iedere week met zowat dezelfde spelers. Week in week uit met bepalende spelers als Stokkers, Vidigal, Semedo, Diemers, Rodriguez, Ciranni. Wanneer zijn die geblesseerd? Juist ja. Nooit. Waarom is bij MVV altijd de helft van het basis elftal geblesseerd? Ik begin er langzaam in te geloven dat het ook een mentaliteits kwestie is geworden. Als dan maar zondag de mentaliteit even naar 1000% wordt geboost, want dat maakt iets ervan goed. Voor de rest kijk ik al naar 2019/2020 ( neem me het niet kwalijk), en mag MVV nú al gaan kijken ( nu !!!) naar geschikte spelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 12:02
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Investeerder of overname... #28
Wat is dit voor populistisch geneuzel, over die blessures. We hebben tot 2 weken terug wekelijks 0 tot max 2 blessures gehad, nu vallen er een paar spelers weg en zie jij een structureel probleem dat jaarlijks terugkeert (was alleen vorig jaar maar goed).
Elsen staat er juist om bekend niet te wisselen met basis elf en had 2 jaar geleden zelfs het 'record' dat er halverwege de competitie pas 15 spelers gebruikt waren. (kan de bron niet meer vinden maar goed).

Tegen de Moffen staan Ippel, Abu, Lavalee er sowieso weer in en met beetje geluk Nys en 1 Martina.

En volgens mij zit het qua mentaliteit dit jaar juist weer erg sterk in mekaar.

Maar goed, maak jij jezelf maar gek met deze 'complottheorie', dan kijkt Elsen alvast naar de winterstop om dan toch eindelijk wél die 3 missende puzzelstukjes te halen.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 12:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Investeerder of overname... #29
Ik zie er niet zo'n "complot theorie" in maar goed. Over een sructureel probleem gesproken, daar raak je de juiste snaar. Die is er sowieso iedere zomerstop. Ik maak me gek volgens jou, tja misschien beter dan je ogen ervoor sluiten. Dat schiet ook niet echt op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 12:36 11 nov 2018 12:39 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Investeerder of overname... #30
Ik kan me trouwens een tijd herinneren (in de jaren '80) dat als MVV zowat 4 thuiswedstrijden op rij verloor, het halve stadion uitliep naar de voorkant, om het ontslag van de trainer c.q. betere prestaties te eisen. Dat was ook nog in de eredivisie, i.pv. de eerste. Die tijden zijn al lang voorbij. Dat was pas complot theorie en populistisch geneuzel, maar wel een met de harde hand. En zal ik je wat zeggen? Het werkte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.250 seconden