Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie)

22 apr 2022 21:18
Ridenaje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 18
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #16
Nou Kletswief, jij doet je naam eer aan.... ieder zijn eigen mening, maar ik ben er blij mee. Hij is nog jong en ik denk dat hij MVV nog geld gaat opleveren. Een groeibriljant, let op mijn woorden...
Prettig weekend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2022 08:38
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #17
Prima zet van Mvv!
Mvv heeft op het juiste moment toegeslagen (na de blunder).
Mathys was vrijwel iedere wedstrijd een van de betere spelers, enorm talentvol en gaat zeker nog veel punten pakken voor Mvv!
Matthijs heeft de potentie om een van de beste keepers te worden in Nederland.
Goed gehandeld Mvv!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2022 11:01 23 apr 2022 11:01 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #18
Proficiat, Romain en MVV, met dit nieuwe contract. Een keeper met groeipotentie. Ik vind het een prima keuze!

Ik denk wel dat het (in mijn ogen nogal rigide) concept van MVV om van achteruit bij spelhervattingen de bal in de ploeg te houden aan herziening toe is. De keeper kan de bal dan soms moeilijk kwijt omdat hij de bal moet uitgooien. Ook al zijn er directe tegenstanders in de buurt. Dat heeft MVV volgens mij al enkele doelpunten gekost. In het geval spelers kort gedekt worden, lijkt me een degelijke uittrap naar voren beter dan de bal riskant achterin rond te spelen.

De spelhervattingen van Romain kunnen beter, maar dat ligt niet alleen aan de keeper, maar ook aan de instructies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2022 12:13
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #19
Kletswief
Naast het feit dat fouten onvermijdelijk zijn, zijn ze ook relatief. Een feit dat jij iets als een fout ziet, is misschien alleen een fout vanwege jouw interpretatie en verwachting


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2022 13:13 23 apr 2022 13:19 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #20
Degene die liever een andere keeper hadden gezien 1. Alsof de overal genoemde eerdere keepers (verrips, coppens, geens, koopmans) bij MVV geen problemen hadden in het begin of fouten maakten 2. Matthys heeft zeker zijn foutjes gehad maar dit seizoen een van de beste mvv'ers zoniet beste. Prima keeper die hopelijk nog meer gaat groeien, vergeet niet dat hij de eerste 12 wedstrijden nog tweede keeper was. En met 'n beetje geluk in de toekomst weggeplukt voor wat geld. Als je het hebt over doorselecteren is het jammer dat juist diverse spelers vastliggen die je nou zou moeten laten gaan en salaris kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2022 17:23
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #21
Geweldige keeper voor mvv. Kletswief zie je ook eredivisie samenvatingen. Geweldige keepers he?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2022 01:56 24 apr 2022 07:50 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #22
Ook ik ben heel blij dat Romain Matthys een vast contract voor minstens 2 jaar heeft gekregen.

Ondanks enkele flaters was hij continu een van de beste spelers van MVV. Een zeer talentvolle keeper! Matthys gaat punten voor ons pakken. Zeker als hij (en zijn medespelers én de trainer) leert van zijn fouten als opbouwende, meevoetballende keeper.

Het/de idee - afkomstig van de trainer/coach lijkt mij - om als keeper bij een uittrap niet te kiezen voor een verre trap, maar in 8 of 9 van de 10 keer voor de trap naar een verdediger of middenvelder om de bal in de ploeg te houden, werkt niet of nauwelijks. Dat is bloedlink, zoals enkele malen is gebleken.

Een goed geïnformeerde tegenstander stelt zich daarop in en blijft bij uittrappen van de keeper heel hoog, kort bij de goal van Matthys, staan. Af en toe, bij bijvoorbeeld een kwart van de uittrappen (of bij 1 op de 10 uittrappen?), zo opbouwen vanuit de verdediging kan natuurlijk wel.

Maar als de tegenstander al heel hoog staat, anticiperend op de uittrap van Matthys naar een MVV-speler (verdediger of middenvelder), moet je kiezen voor een lange uittrap. In ieder geval niet voor een trap naar een dichtbij staande, maar al flink gedekte verdediger of middenvelder.

Saintekut, sjeet dee bal daan nao väöre!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2022 12:32
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #23
Goede zet van MVV volgens de visie zoals die uitgezet is. Jonge spelers een kans geven, bij Romain in eerste instantie op basis van huur en nu vastleggen.
Iemand schreef het hier goed: in eerste instantie sportief een versterking en door het langere contract hopelijk ook op financieel gebied in de toekomst.

Qua speelstijl vind ik het wel meevallen.
Ja hij maakte 2 grote identieke fouten tegen Excelsior, maar het meevoetballen via de laatste linie of richting de uitzakkende Souren of Kleinen leverde 8 van de 10 keren ook balbezit en een opbouw op ipv een blinde bal naar voren.
Als Marthys daar nog een betere balans in weet te vinden levert die speelwijze gewoon een extra man op achterin, dus vooral beter worden in die speelwijze dan op basis van 2 fouten meteen alles maar blind naar voren rammen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2022 12:38
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #24
Een hele goede zet van MVV. Met deze jongen kun je goed geld vangen. Voor MVV een prima keeper. Voor meerdere KKD-clubs. Ook voor de top- en subtop.

Matthys heeft MVV vele malen op de been gehouden, ook wel een aantal blunders. Maar het meeste heeft hij toch een goede indruk achtergelaten.

Oké, hij maakt foutjes. Maar dat zie ik ook bij keepers op het hoogste niveau. En als Matthys alles zou beheersen als keeper, dan zou hij ook niet bij MVV spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2022 12:42
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #25

Frank Salemans schreef : Proficiat, Romain en MVV, met dit nieuwe contract. Een keeper met groeipotentie. Ik vind het een prima keuze!

Ik denk wel dat het (in mijn ogen nogal rigide) concept van MVV om van achteruit bij spelhervattingen de bal in de ploeg te houden aan herziening toe is. De keeper kan de bal dan soms moeilijk kwijt omdat hij de bal moet uitgooien. Ook al zijn er directe tegenstanders in de buurt. Dat heeft MVV volgens mij al enkele doelpunten gekost. In het geval spelers kort gedekt worden, lijkt me een degelijke uittrap naar voren beter dan de bal riskant achterin rond te spelen.

De spelhervattingen van Romain kunnen beter, maar dat ligt niet alleen aan de keeper, maar ook aan de instructies.


Met de nieuwe trainer zal het rigide systeem wel verdwijnen,ik denk ook dat de,,schuld,,positief bedoeld bij romain ligt.
Hij komt nogal graag uit en loopt dan vaak een stuk op met de bal,dan word vaak gedacht door de verdedigers laten we hem nog maar ff terug spelen op onze keep die weet er wel raad mee….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2022 19:58
Ab Intus 2022
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
Matthys krijgt contract voor 2 jaar + 1 (optie) #26
Uiteraard erg blij met deze "transfer"!
Prima keeper voor MVV natuurlijk en fijn dat deze basis al is gelegd voor het komend seizoen. Benieuwd wat erop gaat volgen :)

Toch hoop ik dat dit ook echt positief gaat zijn. Romain heeft natuurlijk een prima seizoen gehad, zal ongetwijfeld meerdere aanbiedingen hebben gekregen, waarom dan MVV?
Buiten dat zijn kwaliteiten voor ons goed zijn denk ik dat MVV gokt om hem te kunnen verkopen (na dit seizoen? na het seizoen erop?). Dan zou MVV hem best wel eens een vorstelijk salaris hebben aangeboden, om andere clubs "de loef af te steken" :)
Gaat dit lukken?
Romain is 1.83, erg klein voor eredivisie;
Lamprou 1.78 en v. Osch 1.83, komen in de buurt en we kennen allemaal de kritiek die op deze 2 (Lamprou wellicht wat meer dan v. Osch) steeds terugkomt.
Gaat er niet teveel van het bescheiden spelersbudget naar deze keeper?

Dit is niet als aanval bedoeld hoor, ik denk dat we vooral blij moeten zijn met een keeper als Matthys, hoop alleen dat MVV niet teveel gokt... voorbeelden op "ons niveau" als Nick Olij (al is die 1.88) zijn er natuurlijk ook
Of denk ik te...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden