Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden)

23 juni 2022 06:12
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #16

jovkle schreef : Wellicht in opdracht van de nieuwe investeerder?


Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is ....... :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2022 22:49
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 700
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #17
Eerste oefenwedstrijd vandaag tegen Berg: 0-16.
Goals van Blummel (3), Dzepar (2), Remans (2), tester Livramento (2), Deenen van U18 (2), Tim Zeegers, Rico Zeegers, Ruben van Bommel, Penders en Schenk.
Ik was zelf niet bij de wedstrijd. Weet ook niet of er veel over te zeggen is? Iemand die er wel bij was?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2022 00:10
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #18

Brncic schreef : Eerste oefenwedstrijd vandaag tegen Berg: 0-16.
Goals van Blummel (3), Dzepar (2), Remans (2), tester Livramento (2), Deenen van U18 (2), Tim Zeegers, Rico Zeegers, Ruben van Bommel, Penders en Schenk.
Ik was zelf niet bij de wedstrijd. Weet ook niet of er veel over te zeggen is? Iemand die er wel bij was?


Niet veel over te zeggen.
Je oefent immers tegen een 5e klasser, dus moet 0-16 een normale uitslag zijn.
Vond onze nieuwe aanwinst niet veel aan.
Onze tester Livramento vond ik een prima techniek hebben.
Zou mij niks verbazen als ze die er bij nemen.
Tsja voor de rest is het uitkijken naar ‘echte’ oefenpotjes.
Dit was meer zelfvertrouwen tanken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2022 08:07
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #19
Typisch potje zomeravondvoetbal. Inderdaad, tegen een tegenstander die nauwelijks weerstand kon bieden. Het was vooral tegenhouden en de schade beperken voor Berg. Niet gek overigens gezien het niveauverschil. Voor MVV een leuk wedstrijdje om er weer in te komen met een compleet ander elftal voor en na rust. Een hoop bekende gezichten en een aantal nieuwelingen.
In de eerste helft was dit volgens de socials van MVV het elftal: Matthys, T. Zeegers, Waem, Arifi, El Basri, Souren, T. van Bommel, Noviello, Blummel, Livramento. Alleen zag ik ook nog Schenk dus ik weet niet wie er dan niet in stond.
In de tweede helft begon MVV zo: Lambrix; Cavcic, R. Zeegers, Dzepar, Labylle; Kleinen, Penders, Nalbou; R. van Bommel, Deenen, Remans. Vervolgens werd er ook nog gewisseld en kwam Maho voor Nalbou.
Matthys had in de eerste helft al niet veel te doen, maar Lambrix in de tweede helft nog minder. Blummel scoorde een prachtige vrije trap en bij de andere 15 zaten ook leuke doelpunten. Van de andere kant: soms mochten MVV’ers compleet vrijstaand aanleggen. Gold ook voor jeugdspits Hugo Deenen, die wel leuke dingen liet zien. Nu nog tegen een ploeg die meer weerstand biedt. Ik ben benieuwd. Wel lekker dat het weer begonnen is.

Daar meteen ook even op inhakend: ik lees een hoop (al dan niet terechte) negativiteit op dit forum over komend seizoen. Met name over de eventuele komst van een investeerder en ook over het aantal seizoenskaarten dat verkocht is/gaat worden. Ik snap de zorgen, maar ik denk dat je ook moet waken voor een té negatief sentiment. Dat al die negativiteit een soort aangenomen werkelijkheid wordt. Je denkt dat het niks wordt, dus dan wordt het ook niks. Natuurlijk, ik maak me geen illusies. Met het budget van MVV speel je niet mee om de prijzen (uitzonderingen daargelaten). Maar er is toch altijd hoop? Hoop op een stuntje. Hoop op een periodetitel? Al is het maar een sprankje. Het gaat toch over de club die ‘noets de mood verlore heet’. Dat moet wat mij betreft de instelling op het veld én op de tribune zijn. En dan moeten de leidinggevenden en commerciële mensen binnen de club zorgen voor zoveel mogelijk financiën en goede faciliteiten en uiteraard nog een paar kwalitatieve impulsen in de spelersgroep.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Anna D., johan, opadiehard, Lassie80, Tommyd, M-MVV, pieter, Hier menier, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2022 19:43
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #20

CatenaccioMestreech schreef :

Brncic schreef : Eerste oefenwedstrijd vandaag tegen Berg: 0-16.
Goals van Blummel (3), Dzepar (2), Remans (2), tester Livramento (2), Deenen van U18 (2), Tim Zeegers, Rico Zeegers, Ruben van Bommel, Penders en Schenk.
Ik was zelf niet bij de wedstrijd. Weet ook niet of er veel over te zeggen is? Iemand die er wel bij was?


Niet veel over te zeggen.
Je oefent immers tegen een 5e klasser, dus moet 0-16 een normale uitslag zijn.
Vond onze nieuwe aanwinst niet veel aan.
Onze tester Livramento vond ik een prima techniek hebben.
Zou mij niks verbazen als ze die er bij nemen.
Tsja voor de rest is het uitkijken naar ‘echte’ oefenpotjes.
Dit was meer zelfvertrouwen tanken.


Kiest Verberne nog steeds met 3 spitsen? Dus met Blummel op rechts en Remans op links?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2022 01:30
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #21
Overgenomen van: www.mvv.nl/nieuws/scharn-mvv-0-13

---

Zondag 03 juli 2022:

SCHARN - MVV: 0-13

Op een stroef, niet nat gespoten, kunstgrasveld van VV Scharn heeft MVV Maastricht - in het nieuwe Nike-tenue - uiteindelijk 13-0 op het scorebord gezet. Trainer Maurice Verberne gebruikte op een warme zomeravond 22 spelers. Hierdoor stonden in de eerste en de tweede helft twee verschillende teams op het veld.

In de eerste helft ging het spel vrij snel, werd goed druk gezet. Vooral de 17-jarige Ruben van Bommel viel op door zijn dadendrang. Na 9 minuten viel dan al het eerste doelpunt, tester Livramento tekende hiervoor. In de rest van de eerste helft zou hij nog drie keer het net vinden. Opvallend was dat de spelers niet zelfzuchtig waren, dat duidelijk het spel ten goede kwam. Bij rust stond een 8-0 op het scorebord.

In de tweede helft liep het iets stroever in vergelijking met het eerste bedrijf. De bal werd geregeld naar achteren gespeeld terwijl in de eerste helft vooral de oplossing voorwaarts werd gezocht. Maar al snel kwam ook dit team in het ritme en vielen de doelpunten als rijpe appels van een boom. In de 52e minuut was het Noviello die voor 'MVV tweede helft' de score opende. Ook de 17-jarige Hugo Deenen mocht opnieuw met de hoofdmacht meespelen. En ook nu deed hij geregeld van zich spreken.

De volgende oefenwedstrijd is dinsdag 5 juni (lees: juli; BS). Dan speelt MVV om 19.00 uur in Heer, tegen de lokale RKSV.

Opstelling MVV eerste helft: Matthys, T. Zeegers, R. Zeegers, Waem, Labylle, Dzepar, Kleinen, Thomas van Bommel, Ruben van Bommel, Livramento, Remans.

Opstelling MVV tweede helft: Ancion, Schenk, Blummel, Souren, Noviello, Van Dijck, Cavcic, Penders, Maho, Deenen, Arifi.

Doelpuntenmakers: Livramento (9e, 27e, 30e, 45e), Tim Zeegers (21e), Dzepar (33e, 45e), Ruben van Bommel (39e), Novielle (52e), Maho (57e), Blummel (66e en 85e), Van Dijck (90e)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2022 22:46 05 juli 2022 22:47 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #22
Net als 799 anderen naar het oefenpotje tegen Heer geweest. Al leek het bij aankomst nóg drukker. De rij voor de kassa stond tot op de hoek van de Dokter Willemsstraat/Majellastraat. Eenmaal binnen was het typerende spelbeeld van deze voorbereiding te zien: MVV viel aan de tegenstander hield tegen. Anders dan tegen vijfdeklasser Berg en derdeklasser Scharn verliep het tegen tweedeklasser Heer een stuk stroever. Het verschil werd pas in het laatste kwartier gemaakt. Tot die tijd stond het 0-1. Uiteindelijk werd het 0-5. Dan is de vraag: deed MVV het zo matig of Heer het naar omstandigheden zo goed? Een beetje van beiden. Heer bood goed tegenstand, groef zich in en probeerde te counteren. Dat laatste lukte niet echt. MVV viel aan, maar was slordig. Ik heb met name in de eerste helft weinig opvallends gezien. De tester (Griekse spits) kwam nauwelijks in het stuk voor. Aan het eind van de wedstrijd liet Livramento nog wel een heel mooi doelpunt zien. De keeper uitgekapt, verdedigers het bos ingestuurd en beheerst in de goal gewipt. Ook jeugdspeler(?) El Basri liet zien aardig te kunnen ballen.
Uiteindelijk kun je over die oefenpotjes, waarbij iedere helft met een bijna compleet ander team wordt gespeeld, weinig zinvols zeggen. Het niveau van de tegenstanders in deze oefencampagne wordt langzaam opgeschroefd. Benieuwd hoe en wanneer de basiself vorm gaat krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2022 22:50
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #23
Die Livramento presteert in de eerste drie oefenpotjes niet verkeerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2022 04:29 06 juli 2022 04:31 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #24
Vond Heer het vooral in de 1e helft goed pot dicht houden. Ook lijken de keepertjes tegen MVV allemaal een wereldpot te keepen, want ook deze pot had 0-12 kunnen zijn als die kansen waren benut.

Over spelers..
Livramento zou ik toch eens beginnen met een contractje te geven.
Wat hij laat zien (en ja tegen amateurs) vind ik toch erg aardig. Zeer lichtvoetige buitenspeler die leuke dingen kan met de bal, en ook nog eens kan scoren.
Tuurlijk moet hij dit nog maar bewijzen in de KKD.

De Griekse spits heeft niks laten zien op een halve volley na.
Maar dat kwam ook vooral omdat ze totaal geen ballen voor gaven.
Als je dan een targettman wil, dan moet je de ballen ook voorleggen en moet je niet er doorheen voetballen of van allerlei afstanden gaan schieten.
Zo kan die spits zich natuurlijk ook niet bewijzen.
Het grappige is dat de 2e helft dit meer werd gedaan terwijl er geen enkele lange man voor in stond.
Ik vind dat we deze spits zeker tegen Meerssen nog een kans moeten geven.

Van Dijck vind ik gewoon een prima verdediger, en als Waem blijft zou hij prima naast hem kunnen fungeren.
Kopsterk zagen we weer en weet gewoon weer te scoren.
Vind het alleen raar dat we deze jongen moeten testen.
Als je 25 potjes bij VVV hebt gespeeld hoef je toch niet meer te bewijzen om bij MVV te komen voetballen lijkt mij. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Spelers die ik echt minder vond:
Blummel, T Van Bommel, Penders en Labylle.

Penders, was slordig in de passing maar verder geen extreem dramatisch optreden, maar dit zal vast ook nog het jeugdige zijn.
Voetballend vind ik hem normaal juist sterk.
Blummel vind ik sowieso de laatste tijd minder en minder worden. Hij creëerde dit keer ook weinig, en zijn voorzetten kwamen vrij weinig aan.
Thomas Van Bommel vind ik gewoon te licht voor MVV en die zal denk ik na dit contract gewoon in het amateurvoetbal belanden ofzo.
Ik zie daar verder echt niet veel speciaals in.
Of hij moet opeens heel anders gaan spelen.
Zijn broertje daarintegen zie ik echt wel groeien en als hij body krijgt en ervaring op doet kan die nog wel eens leuke dingen gaan laten zien.

Labylle vind ik echt niet meer kunnen.
Speelde de 2e helft tegen de rechtsback van het 2e van Heer en daar verloor hij veel duels van.
Dan zou je denken hij komt er voetballend nog wel langs. Maar ook dat zit er niet meer in.
Heel zonde als je kijkt naar hoe die was in zijn goede periode. Dat was de perfecte rechts back voor MVV toen.

Nu op naar Meerssen, een tegenstander van 2 klasses beter.
Ben benieuwd of we weer nieuwe aan het werk zien.
Begreep dat Kostons er dan bij is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2022 09:13
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #25
We weten natuurlijk allemaal dat het elftal nog volledig om aanwinst Kostons heen moet worden gebouwd / gestructureerd. Pas dan gaan wij goed voetballen! (voor de azijndrinkers onder ons, dit is sarcasme).

Op basis van gisteren (en de andere twee potjes) kun je weinig zeggen. Van Dijck is niet getest, heeft makkelijke duels en speelt iedere bal breed of na de back. Daar zit geen enkele verrassing in. Dat hoeft verder ook niet als je een voetballende verdediger zoals Waem naast je hebt staan. Ik vind die Van Dijck best lang, maar ook vrij smal. Van Dijck is wel een ander type CV dan die we nu hebben met Zeegers en Waem. Dus lijkt me een prima ''aanwinst''. Ik weet niet of op de achtergrond nog met andere kandidaten wordt gesproken.

De backposities zou ik ingaan met Zeegers en Schenk. Jongens die nog fouten maken en moeten groeien, maar waar wel potentie in zit. Labylle is verleden tijd. Aan de andere kant, iets van ervaring achterin mag toch ook wel.

Het middenveld voor komend seizoen lijkt me duidelijk ; Souren, Kleinen en Dzepar op 10. Als je die zag voetballen tegen Scharn begrijp je niet waarom hij altijd als 6 of zelfs als CV werd gebruikt. Ja, het is Scharn i know... Dan hebben we met topper Alberg , Kostons, Penders en T. van Bommel voldoende mogelijkheden achter de hand.

Voorin heb je twee niet renderende buitenspelers; Remans is geen buitenspeler , Blummel heeft er totaal geen zin in een een targetman loopt er dan verloren bij. Dan wordt het lastig kansen creëren , zelfs tegen Heer. Met de huidige spelers kun je geen 4-3-3 spelen. Remans rendeerde bij Top Oss in een tweespitsen systeem. Dan kan Blummel (als hij al blijft ) eromheen zwerven en zoeken we een type Livramento. Als hoop ik nog altijd op Van de Schepop!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2022 09:42
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 700
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #26

Lijnsje@tappunt schreef : We weten natuurlijk allemaal dat het elftal nog volledig om aanwinst Kostons heen moet worden gebouwd / gestructureerd. Pas dan gaan wij goed voetballen! (voor de azijndrinkers onder ons, dit is sarcasme).

Op basis van gisteren (en de andere twee potjes) kun je weinig zeggen. Van Dijck is niet getest, heeft makkelijke duels en speelt iedere bal breed of na de back. Daar zit geen enkele verrassing in. Dat hoeft verder ook niet als je een voetballende verdediger zoals Waem naast je hebt staan. Ik vind die Van Dijck best lang, maar ook vrij smal. Van Dijck is wel een ander type CV dan die we nu hebben met Zeegers en Waem. Dus lijkt me een prima ''aanwinst''. Ik weet niet of op de achtergrond nog met andere kandidaten wordt gesproken.

De backposities zou ik ingaan met Zeegers en Schenk. Jongens die nog fouten maken en moeten groeien, maar waar wel potentie in zit. Labylle is verleden tijd. Aan de andere kant, iets van ervaring achterin mag toch ook wel.

Het middenveld voor komend seizoen lijkt me duidelijk ; Souren, Kleinen en Dzepar op 10. Als je die zag voetballen tegen Scharn begrijp je niet waarom hij altijd als 6 of zelfs als CV werd gebruikt. Ja, het is Scharn i know... Dan hebben we met topper Alberg , Kostons, Penders en T. van Bommel voldoende mogelijkheden achter de hand.

Voorin heb je twee niet renderende buitenspelers; Remans is geen buitenspeler , Blummel heeft er totaal geen zin in een een targetman loopt er dan verloren bij. Dan wordt het lastig kansen creëren , zelfs tegen Heer. Met de huidige spelers kun je geen 4-3-3 spelen. Remans rendeerde bij Top Oss in een tweespitsen systeem. Dan kan Blummel (als hij al blijft ) eromheen zwerven en zoeken we een type Livramento. Als hoop ik nog altijd op Van de Schepop!


Helemaal eens, al denk ik dat de jonge Van Bommel (Ruben) ook zijn kansen gaat krijgen dit seizoen. Dan zou je, op basis van wat we nu hebben, tot de volgende opstelling komen:

Matthys - T. Zeegers, R. Zeegers (Van Dijck), Waem, Schenk - Kleinen, Dzepar, Souren - Remans, Kostons (Livramento), Blummel. Qua potentiële basis hebben we er al minder voor gestaan. Dat er nog versterking nodig is, is ook duidelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2022 14:20 06 juli 2022 14:25 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #27

Lijnsje@tappunt schreef : ........ Voorin heb je twee niet renderende buitenspelers; Remans is geen buitenspeler , Blummel heeft er totaal geen zin in een een targetman loopt er dan verloren bij. Dan wordt het lastig kansen creëren , zelfs tegen Heer. Met de huidige spelers kun je geen 4-3-3 spelen. Remans rendeerde bij Top Oss in een tweespitsen systeem. Dan kan Blummel (als hij al blijft ) eromheen zwerven en zoeken we een type Livramento. Als hoop ik nog altijd op Van de Schepop!


Misschien een stomme vraag maar waarom, Lijnsje geeft het ook al een beetje aan, speelt een club als MVV in 4-3-3 terwijl ze daar de spelers niet voor hebben? Waarom niet gewoon 4-4-2 spelen?
Als je een kleine club bent, en MVV is dat nou eenmaal ten aanzien van 3 kwart van de KKD, dan ben je 9/10x kansloos als jij, als MVV-zijnde, 'heel aanvallend' 4-3-3 gaat spelen tegen een andere/betere club die dan ook 4-3-3 spelen.
De meeste clubs in de KKD kunnen dat natuurlijk ook, 4-3-3 spelen, die hebben daar het elftal voor, maar als je dat niet hebt, en MVV heeft dan gewoonweg niet, dan zou ik kiezen voor een versterkt middenveld, met op links iemand, op rechts iemand, en in het midden van je middenveld dan een CAM met een CVM erachter, en 2 aanvallers ervoor, waarmee je in de praktijk d.m.v. eentje te laten terugzakken (als je tegen de écht grote clubs in de KKD speelt) je dan zelfs 4-5-1 zou kunnen spelen. Misschien ultra-verdedigend en niet mooi om te zien maar who cares? Het gaat om de punten en niet om het je tegenstander te vergemakkelijken. Je moet spelen naar je eigen mogelijkheden, en met een versterkt middenveld sta je veel beter en stabieler en wordt je ook niet zo snel/vaak overlopen. En misschien krijgen we dan ook eens, in tegenstelling tot afgelopen seizoenen, niet meer zo belachelijk veel tegendoelpunten te incasseren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2022 09:36
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #28
Hoe heette die Griekse spits die in de oefenwedstrijd tegen Heer meespeelde?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2022 09:40
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #29

jovkle schreef : Hoe heette die Griekse spits die in de oefenwedstrijd tegen Heer meespeelde?


Lioumis Athanasios
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2022 18:31 09 juli 2022 18:35 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #30
Katwijk - Jong AZ 0-5 :ohmy: terwijl van de week PEC Zwolle nog verloor van Katwijk. Nou zeggen oefenpotjes meestal niet veel maar ik vind dit wel een behoorlijk opmerkelijke uitslag tegen de grootste amateurclub van het land (kampioen topklasse)
PEC, die waarschijnlijk voor de titel in de KKD gaat spelen komend seizoen, verliest ervan, terwijl een club die afgelopen seizoen 13e eindigden (met maar 2 punten meer dan MVV) die walst eroverheen.
Is dit een voorteken voor hoe de 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen straks tegen J. AZ zal gaan? Zo ja, dan staan wij straks dus stijf onderaan na die 1e uitwedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden