Natuurgras

28 mrt 2023 18:28
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Natuurgras #16

Zwegel schreef :

Sjotelsplak schreef : Weer een leuke fata morgana van Erik Noor, of blijkt het straks toch een 1 april grap te zijn?


Uiteraard, een fata morgana van Erik Noor.
Hij staat op het punt om te vertrekken, en nu komt die ineens uit de hoge hoed.
Kan die straks weer met het vingertje wijzen richting gemeente.
Vraag me af wat dit weer gekost heeft......... ?

Exact. Ik vrees dat dit hersenspinsel wederom een forse rekening van een architectenbureau gaat opleveren. Ik kan me nuttiger bestemmingen voorstellen in deze tijd. Maar Noor kan nog even goede sier maken met zijn ‘visionaire’ ideeen voordat hij vertrokken is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2023 22:01
Klaos Dèks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 20
Meer
Natuurgras #17
Gras in de Geusselt is uiteindelijk geen hersenspinsel. De rest van het verhaal en dan mn de halfverdiepte parkeergarage icm het trainingsveld op het dak is een absolute 1 april’grap’. Want vergunningtechnisch een onmogelijkheid ( en dat moeten die 2 zg. visionairen weten).
Volgens mij zitten er veel meer mogelijkheden in de samenwerking (onder regie van de gemeente) met de amateurclubs in de directe omgeving en gebruik maken van de accommodaties ( mogelijk upgraden).
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 10:26
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Natuurgras #18

Mr Sjaan schreef : Ik mag toch aannemen dat dit een 1 april grap is. Hoewel, uit het brein van Eric Noor is nog wel meer (en zelfs nog grotere) onzin ontsproten.


Dit blijkt geen 1 april grap te zijn, Noor is daadwerkelijk met dit plan naar de gemeente Maastricht gestapt (zo hoorde ik gisteren van een ambtenaar van de gemeente). En zo zullen er waarschijnlijk duizenden Euros aan advieskosten naar architect Mathieu Bruls zijn gegaan, ik ga er van uit dat hij dit niet gratis gedaan heeft.

Hoewel Noor nog maar een maand directeur van onze club zal zijn ben ik er een voorstander van dat hij met onmiddellijke ingang op non actief gesteld wordt. Hij heeft MVV al enorm veel financiële schade berokkend, de ellende moet niet nog groter worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 11:43
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Natuurgras #19
Met zoveel suggestieve toeschouwers (zijn volgens mij geen supporters) heb je geen vijanden meer nodig. Ik heb juist veel waardering voor Erik Noor hoe hij in zijn laatste maand bij onze club, de gemeente in beweging probeert te krijgen op het gebied van: de noodzakelijke verbeteringen in het stadion, het supportershome en trainingsfaciliteiten voor de MVV Academie en het ierste.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, Klomeleer, Roei baank, jovkle, M-MVV, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 16:50
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Natuurgras #20

Huib schreef : Met zoveel suggestieve toeschouwers (zijn volgens mij geen supporters) heb je geen vijanden meer nodig. Ik heb juist veel waardering voor Erik Noor hoe hij in zijn laatste maand bij onze club, de gemeente in beweging probeert te krijgen op het gebied van: de noodzakelijke verbeteringen in het stadion, het supportershome en trainingsfaciliteiten voor de MVV Academie en het ierste.


Beetje sneue opmerking van je Huib. Erg jammer, ik had je hoger ingeschat.

Prima dat je waardering voor hem hebt, ik vind dat hij afgerekend moet worden op zijn financiële en commerciële wanprestaties. Ik ben benieuwd of je nog zoveel waardering voor hem zult hebben als straks de boeken opgemaakt worden en wij wederom het laagste spelersbudget hebben. Naar alle waarschijnlijkheid nog een stuk lager dan dit seizoen.

Voor wat betreft de trainingsfaciliteiten, wat is er mis met de accommodatie van IBC?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 17:14
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Natuurgras #21
Ik vind dat nogal een stelling Huib. Iemand die kritisch is op het functioneren van de algemeen directeur te diskwalificeren als zijnde geen supporter. Ik voel me, nee ik word, hiermee aangesproken dus moet ik ook reageren.

Iedereen mag van Noor vinden wat-ie wil maar naar mijn mening probeert hij met zijn ongenuanceerde acties richting gemeente vooral zijn eigen falen te maskeren. Zonder enig vooroverleg dumpt hij dit waanidee van een trainingsveld boven de parking bij de gemeente om straks te kunnen zeggen 'zie je wel, de gemeente wil niet meewerken en daarom houd ik de eer aan mezelf en stap ik op'.
Er zal nog wel blijken of het verblijf van Erik Noor in Maastricht zo geweldig geweest is als zijn fanclub denkt. Vooralsnog zie ik vooral dat hij heel veel geld heeft uitgegeven - dat er niet was - en dat er onder zijn regime veel te weinig aan sponsorinkomsten is binnengekomen. De rekening wordt later wel opgemaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, aait wief, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 19:16
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Natuurgras #22

Mr Sjaan schreef :

Huib schreef : Met zoveel suggestieve toeschouwers (zijn volgens mij geen supporters) heb je geen vijanden meer nodig. Ik heb juist veel waardering voor Erik Noor hoe hij in zijn laatste maand bij onze club, de gemeente in beweging probeert te krijgen op het gebied van: de noodzakelijke verbeteringen in het stadion, het supportershome en trainingsfaciliteiten voor de MVV Academie en het ierste.


Beetje sneue opmerking van je Huib. Erg jammer, ik had je hoger ingeschat.

Prima dat je waardering voor hem hebt, ik vind dat hij afgerekend moet worden op zijn financiële en commerciële wanprestaties. Ik ben benieuwd of je nog zoveel waardering voor hem zult hebben als straks de boeken opgemaakt worden en wij wederom het laagste spelersbudget hebben. Naar alle waarschijnlijkheid nog een stuk lager dan dit seizoen.

Voor wat betreft de trainingsfaciliteiten, wat is er mis met de accommodatie van IBC?


Wat vind je zo sneu Mr. Sjaan?
Dus voorstanders van Erik Noor zijn sneu, maar jij hebt het recht om te roepen dat hij op non actief gezet moet worden? Hoe sneu is dat dan?

Had je Huib hoger ingeschat?
Dus we moeten jouw als alwetende standaard vanaf nu gaan hanteren?
Ben je zelf zo'n succesvolle ondernemer die recht van spreken heeft?
Wanneer ga jij de club dan eens helpen met al je kennis?

Of blijf je hier maar wat aannames doen en andere mensen beledigen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 01:18 04 apr 2023 01:20 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Natuurgras #23

Huib schreef : Met zoveel suggestieve toeschouwers (zijn volgens mij geen supporters) heb je geen vijanden meer nodig. Ik heb juist veel waardering voor Erik Noor hoe hij in zijn laatste maand bij onze club, de gemeente in beweging probeert te krijgen op het gebied van: de noodzakelijke verbeteringen in het stadion, het supportershome en trainingsfaciliteiten voor de MVV Academie en het ierste.

Ik zou het mooi vinden als het plan zou slagen. Wel kijk ik op van de aanpak van Erik Noor. Eerst schopt hij fors tegen de schenen van (de gemeente) Maastricht door o.a. te zeggen dat hij in Maastricht niet kan ondernemen en dat de gemeente treuzelt of niet met hem of MVV meewerkt. Zo maakte hij zich natuurlijk niet geliefd bij de gemeente Maastricht. En dan komt 'schenenschopper' Noor nu in een keer met dit gedurfd plan op de proppen, waarvan hij weet dat het zonder de hulp en goedkeuring van dat vermaledijde Maastricht niet kan worden gerealiseerd. Deze aanpak is opmerkelijk te noemen. Maar misschien heeft Erik Noor met zijn klagende opmerkingen iets positiefs losgemaakt bij de gemeente?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 09:18
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Natuurgras #24
@Ben. als het klagen van Noor de gemeente zo in positieve stemming naar Mvv moet brengen dan is dat zowel van de gemeente als van een ondernemer erg zwak. Volgens mij, en ik ben geen ondernemer of hoog opgeleide, lijkt het me dat je met goed onderbouwde argumenten moet komen waaruit een win win situatie moet ontstaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 11:49
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Natuurgras #25
Ik hier een tijdje terug een idee beschreven voor MVV wat mij een stuk goedkoper, beter en realistischer zijn.

Een mooi voorbeeld hiervan vind ik FC Utrecht die in een jaar tijd een super accommodatie hebben laten bouwen voor het eerste Elftal.
Bij een amateurclub die wat velden overhad hebben ze een nieuw complex laten bouwen. En vrij goedkoop.

Hoe ik het zou zien. Een amateurclub met velden over ( zijn er zat in regio maastricht ) een gebouw laten bouwen en twee velden 1 natuurgras en 1 kunstgras.
Complex afsluiten van de amateurclub en in het gebouw een kleine gym, kleedkamers, trainersruimte, spelersruimte, restaurant voor spelers tussen trainingen. En dan in het gebouw een andere vleugel speciaal voor de jeugd. Lijkt me mooi om zo iets in eigen beheer te hebben. Gewoon een net trainingscomplex met twee velden, waar de jeugd en 1 samen spelen en trainen, en waar de jeugd zijn wedstrijden afwerkt. dat tien keer liever dan zon rare constructie waarbij 1 op het parkeerdek gaat trainen en de jeugd wordt weggestopt op een echt amateurcomplex.

www.fcutrecht.nl/nieuws/2021/juli/fc-utr...m-voor-eerste-elftal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 12:59
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Natuurgras #26

Voetbalfanaat schreef : Ik hier een tijdje terug een idee beschreven voor MVV wat mij een stuk goedkoper, beter en realistischer zijn.

Een mooi voorbeeld hiervan vind ik FC Utrecht die in een jaar tijd een super accommodatie hebben laten bouwen voor het eerste Elftal.
Bij een amateurclub die wat velden overhad hebben ze een nieuw complex laten bouwen. En vrij goedkoop.

Hoe ik het zou zien. Een amateurclub met velden over ( zijn er zat in regio maastricht ) een gebouw laten bouwen en twee velden 1 natuurgras en 1 kunstgras.
Complex afsluiten van de amateurclub en in het gebouw een kleine gym, kleedkamers, trainersruimte, spelersruimte, restaurant voor spelers tussen trainingen. En dan in het gebouw een andere vleugel speciaal voor de jeugd. Lijkt me mooi om zo iets in eigen beheer te hebben. Gewoon een net trainingscomplex met twee velden, waar de jeugd en 1 samen spelen en trainen, en waar de jeugd zijn wedstrijden afwerkt. dat tien keer liever dan zon rare constructie waarbij 1 op het parkeerdek gaat trainen en de jeugd wordt weggestopt op een echt amateurcomplex.

www.fcutrecht.nl/nieuws/2021/juli/fc-utr...m-voor-eerste-elftal


De velden van IBC en ( vroeger) v.v.Standaard liggen er nog altijd....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 14:38
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Natuurgras #27
Perfect dus om die velden te gebruiken, die liggen er toch al en er is de ruimte..... Gemeente is dan toch ook tevreden lijkt mij dat er wat met die velden gedaan wordt. Tevens lijkt het me ook gewoon een vrij goedkope optie om dat over te nemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 15:05 04 apr 2023 15:06 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 592
Meer
Natuurgras #28

Vriethof18 schreef :

Voetbalfanaat schreef : Ik hier een tijdje terug een idee beschreven voor MVV wat mij een stuk goedkoper, beter en realistischer zijn.


De velden van IBC en ( vroeger) v.v.Standaard liggen er nog altijd....


‘T veld vaan Standaard? Oppe Ravelijn….stoon noe deure koupwoeninge en is al laank neet mie in gebruuk…!

Veur de get jongere gaste:

De eerste club VV Standaard werd opgericht in 1932 onder de naam VV Royal, omdat de club was opgericht door een paar medewerkers van de fietsenstalling van Cinema Royal. De clubkleuren waren toen rood-wit. De KNVB keurde de naam VV Royal niet goed en de club moest op zoek naar een andere naam. De eigenaar van Cinema Royal, en tevens de sponsor van VV Royal, was de heer Putzeist afkomstig uit Luik. Hij vernoemde de club naar de bekende club uit Luik, Standard. Om er een Maastrichtse naam van te maken werd er een extra A aan toegevoegd: VV Standaard. De clubkleuren werden blauw-wit omdat MVV al in het rood-wit speelde.

Ter info : Cinema Royal lag in het midden van de grote Staat nl.pinterest.com/pin/772085929842743971/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 16:21
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Natuurgras #29
De velden van Standaard zijn niet meer beschikbaar, daar heeft de Gemeente inmiddels een andere bestemming voor gevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2023 19:35
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Natuurgras #30
Heb dat al eerder geopperd: de velden van IBC waren altijd wel in orde (MVV heeft hier vroeger ook wel eens vaker getraind). Worden ook nu nog onderhouden door gemeente (opdracht was al gegeven voor heel jaar nog voordat club werd opgeheven). Velden liggen buiten de dijken, wat het ongeschikt maakt voor woningbouw. Kleedlokalencomplex flink opknappen en je hebt een mooi complex met voldoende parkeergelegenheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.452 seconden