Ben ik kom ook op die 300.000 uit , en mss zie ik ook iets over het hoofd ( zou zo maar kunnen , ben net zo als jij geen accountant
)
Ik sta er toch iets anders in , MVV leeft op de pof mijn inziens ! Alles van een beetje investering moet worden gehuurd , geleased of in termijn worden betaalt
De 75000,- euro huur die wordt betaald voor het stadion ( zeg maar het gebouw , daar vind ik dat het geen belachelijk bedrag is) Dat destijds in de afspraak blijkbaar niet is bedongen ( of kunnen worden bedongen ) dat bv faciliteiten zoals kleedlokalen of berging etc in de huurprijs zat daar kun je de Gemeente nu niet op aanspreken . Het is gewoon blijkbaar voor kosten MVV .
Dat het totaal bedrag hoog is ( 300.000) heeft ook te maken , dat MVV werkelijk alles op afbetaling moet " kopen " Want ik neem aan dat van 2041 de commandoruimte wel is afbetaalt ?? MVV heeft geen euro op de bank voor dit soort zaken blijkbaar !( mag ik dat beleid noemen ??)
Ik ben het met je eens dat de WC en overige een schande zijn , ook de stoeltjes en noem maar op , dat is diepe ellende en niet meer van deze tijd . Daar zou de Gemeente iets aan moeten doen ?? ( maar is dat afgesproken , geen idee, wanneer komen die aan de beurt en voor wie zijn de kosten ??)
Hoe dan ook , we moeten kosten maken inzake veiligheid ( camera systemen en commando ruimte ) en we hebben de centen niet , dan "helpt" de Gemeente in ieder geval om het te bouwen en te betalen( voor te schieten voor MVV) ( ik weet ook niet welke verplichtingen de Gemeente daar heeft ( huur/contract MVV) inzake ruimte /financiering etc richting MVV)
Wat moet gebeuren is hoe kan MVV de vaste kosten structureel verlagen , dat geldt ook voor de BC ruimte ( die spant de kroon wat betreft huursom , en dan tel ik het contract ( intern) met YveY niet eens mee) .
Dus er zullen gesprekken ( constructief met de Gemeente moeten komen hierover) , met Hoes in de RVC wat zijn tot nu toe zijn inspanningen hierin en zijn resultaten ?? En hoe staan de politieke partijen ( coalitie en oppositie hierin ) .
Dan op de 2de plaatst en de belangrijkste is dat MVV eens moet ophouden geld uit te geven wat we structureel niet hebben , we leven zoals gezegd veel te veel op de pof en dat leidt hoe dan ook tot problemen voor korte maar ook lange termijn . En zoals ik al eerder schreef we zullen naar bezittingen toe moeten , dus geen trainings veld voor het stadion maar ergens een accommodatie + voorzieningen die van ons zijn ( financiering is een dingetje , maar laat daar de knappen kopen maar eens over na denken )
Dan op de 3de plaatst de inkomsten moeten omhoog , alleen denken vanuit de BVO gedachten en de voetbal gerelateerde gedachte om daar het geld te verdienen gaat een club als MVV ( en tevens geldt dat voor de overige 70% van de BVO's ook ) het niet redden . Het geld moet dus mede buiten het voetbal om verdiend gaan worden , sterker nog totaal off-football . Ik had en heb daar plannen over en ook daar passen de(mede) studenten van het UM ( daar kom ik weer /wordt een beetje eentonig en saai , juist heel goed in ) In de BVO gaan wij het namelijk nimmer voor elkaar krijgen om structureel veel meer inkomsten te verdienen zodat we richting de 4 -5 miljoen begroting kunnen
En de laatste plaatst , laat ik het "voorzichtig omschrijven voordat iedereen weer hier ontploft" laat MVV nu eens wat "zuiniger" en preciezer omgaan met dat kleine beetje goud wat we in handen hebben/hadden