Mvv Maastricht - Volendam 10-03

10 apr 2015 23:14
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #31
Zul je zien dat Eindhoven volgende week niet wint en wij ook niet. Maar stel je voor........en daan door noa de eredivisie. MVV spot met alle voetbalwetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2015 23:34 10 apr 2015 23:35 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #32
Het was trouwens wel weer heel typerend dat meteen de gelijkmaker valt, op het moment dat we de openingsgoal scoren. Ik vond dat zeer zwak verdedigd van Kuipers/Peeters, ik zag het niet goed wie het precies was. Als hij daar even een professionele overtreding maakt en de tegenstander uit balans duwt, dan is die hele aanval weg, en kom je misschien op zijn hoogst met een gele kaart weg. Nu kwamen ze in een overtal situatie, omdat hij vrij van de man kwam, en daar viel de gelijkmaker uit.

Die hoge ballen waren inderdaad verdwenen zoals Schapendonk zei, en dan zie je dat MVV over de grond beter voetbalt. Aan inzet heeft het dit seizoen zeker niet gelegen, want het aantal gecreëerde kansen was nog hoog in verhouding tot de doelpunten. Maar gelukkig gaan er zes ballen in. Over de grond is in ieder geval rendementsvoller dan via de lucht.

Het koffiedik kijken hoe het verder gaat met MVV. Maar mochten ze naast de periode grijpen, dan poetsen die punten die je misschien in de resterende wedstrijden verdient, toch een beetje de ranglijst op. Dan eindig je misschien wel bij de top 11. Dat vind ik ook niet onbelangrijk, met het perspectief op het volgende seizoen en de slagvaardigheid op de transfermarkt. Het geeft in ieder geval een hoop goodwill, of je er nu een prijs voor krijgt of niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 00:10
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #33
Wat dacht huup met dat verschrikkelijke hoempa hoempa variant van het Maastrichts volkslied te doen........gelukkig gaf het publiek duidelijk aan hoe het wel moest.

Over de wedstrijd valt niks te zeggen, door gaan met winnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 06:40
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #34
Volgens mij wist hij dat zelf ook niet. Had het idee dat er een verkeerd bandje werd opgezet. En dan nog playbacken ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 07:48
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #35

Boer458 schreef : Proficiat Opadiehard met je 60e verjaardag !!
kadootje van MVV : 6 doelpunten voor 6 kruisjes... :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:


Zo wil toch iedereen zijn 60ste verjaardag vieren...niet dan :lachen: ...ook nog zoeen lekker weer :thumbsup:.
Wat een blamage dat maastrichts volkslied...heerlijk hersteld door boschpoort en angelside :applaus: :applaus:.
Lekker katertje nu niet van de wedstrijd maar meer van overheerlijke goudgele vocht.
Jongens wat een wereld prestatie.
11 supporters van maatsen hadden een spandoek meegenomen maar mochten dit niet ophangen(brand gevaarlijk)?
Opa zou opa niet zijn als hij niet was gaan bemiddelen en ja hoor in de pauze kwam hij op te hangen(spandoek) :applaus:,zodat de mensen een super gevoel aan maastricht hebben overgehouden,en vandaag kunnen terug rijden naar vlaardingen(250 km).
Nu tegen oss winnen...emmen winnen...te gek toch als je zo kan dagdromen.
Men heeft het over oss en de vijfde plaats maar die hebben toch al een periode?,of is het als ze hoger eindigen dat ze gunstiger aan de nacompetie kunnen deelnemen?...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schapendonk, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 07:49
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #36
Beste forumleden, ik ben 74 jaar en ga 64 jaar na het voetbal kijken, maar wat ik gisteren heb gezien
heb ik nog nooit gezien, ongelooflijk.
Dat een linksback een hele wedstrijd na zijn hand kan zetten, bij alle doelpunten betrokken was en ook
nog scoord is wonderbaarlijk,wat een speler, jammer jammer dat hij niet meer van ons is.
LEROY proficiat met deze geweldige wedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 08:19
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #37
Miljaar, wat een wedstrijd, sjevraoje.
Indien we de komende twee wedstrijden, net zo spelen als gisteravond (tweede helft), voorspel ik een mooi slotakkoord, van een seizoen dat in mineur dreigde te eindigen.
Als straks het item MOTM geopend wordt, ben ik ervan overtuigd dat Leroy afgetekend de titel in de wacht sleept. Het lijkt mij heel raadzaam om snel contact op te nemen met Zwolle om de huurperiode te verlengen.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 10:29
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #38
Ron elsen haalde Leroy Labylle weg bij Standaard Luik (hoezo geen netwerk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 10:30
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #39
Een geweldig, goed gemotiveerd spelend Mvv gezien. Mvv is in vorm! Goede combinaties met Labylle als de grote uitblinker. Het valt me op dat de Mvv spelers allemaal over een zeer goede conditie beschikken. Ze bleven maar gaan. Het begon slecht met Huub Adriaans, wat een aanfluiting, ik vraag me af wat daar allemaal mis ging.
Achterin zonder Knops gaat een stuk beter, middenveld met een zwoegende Smeets en een goed spelende Peeters.Volendam werd bij vlagen weggespeeld, als Labylle aan de bal kwam raakten de spelers van Volendam in paniek. Heerlijke wedstrijd en een lekkere sfeer. Ook een compliment aan Elsen, hij heeft de ploeg toch aan het draaien gekregen en misschien kunnen we het seizoen nog wel heel leuk afsluiten, met een periodetitel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 11:38
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #40
Wat een wedstrijd. Vooral de tweede helft. 5x scoren in een helft. In de eerste seizoenshelft zouden we dit tegen krijgen, maar nu zijn de rollen omgedraaid.

Het volkslied was een aanfluiting. Schande!

Wat speelde Labylle een sterke pot! Hij is weer de oude Labylle. Achterlijn halen (als linksback) dan terugleggen naar de penaltystip/16 meter en afmaken. Heerlijk! Alles ging via Labylle. Met Croux en Labylle hebben we toch een gevaarlijke linkerkant. Het doet me denken aan Labylle met Esajas. Ik hoop dat Zwolle Labylle volgend jaar nog een jaar stalt bij MVV. Peeters goed, Smeets had ook bepaalde aandelen in de doelpunten, maar verder vond ik hem niet zo bijzonder spelen. Maatsen weer goed. Brouwers speelde denk ik zijn slechtste wedstrijd, maar scoort wel weer doelpunt nr 15 dit seizoen.

Vrijdag FC Oss. Daar winnen en je hebt volle bak tegen Emmen thuis. Maar eerst komende vrijdag FC Oss.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 11:46 11 apr 2015 11:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #41

ouwe rot schreef : Ron elsen haalde Leroy Labylle weg bij Standaard Luik (hoezo geen netwerk)


Hij stond zelf voor de deur bij MVV om gehuurd te worden, ging vroeger met zijn vader wel eens bij MVV kijken. Dat was hem positief bevallen.

Standaard Luik wilde van hem af, hij speelde al bij MVV (verhuurd) toen zijn contract niet werd verlengd door Standaard. Hij schijnt nu zijn eigen huurperiode ook zelf te hebben geregeld vanuit Zwolle. Dus het aandeel van Elsen was zeer klein te noemen. En één speler is niet representatief voor de kwaliteit van een heel elftal vind ik.

We hebben gisteren met 6-2 gewonnen. Maar als je naar de effectiviteit kijkt, dan gaf MVV 300% inzet en Volendam 100%. Dat is veel te hoog om iedere wedstrijd vol te houden. En heeft vaak niet met geluk te maken, maar met ervaring. Als Volendam vlak voor rust de 1-2 op het bord had gezet, was het een hele andere wedstrijd geworden. MVV zette steeds een tandje bij, maar in de eerste helft bleef de beloning voor al dat extra werk uit. Gelukkig ging dat in de tweede helft beter en dan zie je hoeveel doelpunten MVV kan maken per wedstrijd, als het de kansen weet te benutten. Maar dat heeft mijn inziens niets meer met geluk te maken, maar met kwaliteit (Netwerk). En de manier waarop dat netwerk benut wordt. Knops wordt nu pas uit de basis gehaald, terwijl hij het hele seizoen al zwak speelde. Maatsen heeft meer lef en kan sneller schakelen, en dat vertaalt zich meteen terug in aanvallender voetbal.

Overigens niets meer dan lof, voor de manier waarop dit elftal zich dit seizoen blijft inzetten. Dat was vorig seizoen wel anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 12:02 11 apr 2015 12:16 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #42
Wat een topavond!

Met Labylle heb je echt een eredivisiespeler in huis. Hij geeft de ploeg, die toch al redelijk voetbalt, nét dat beetje extra wat we nodig hebben. Met Kuipers achterin, Smeets op het midden en Croux voorin heb je dan gewoon een van de sterkste teams van de JL.

Misschien dat Elsen eens moet overwegen Labylle door te schuiven naar linkshalf. Aanvallen opzetten vanaf de zijkant is duidelijk zijn kracht en daar krijgt hij dan meer ruimte voor, ook als hij niet tegen een gehandicapte verdediging speelt.

Kuipers is trouwens echt van zeer grote waarde, de hele verdediging staat met hem. Mooi hoe hij vlak voor de 1-0 de spits van Volendam een duw geeft nadat die zich vlak daarvoor had laten vallen. Zo van 'opletten jij' :D

Verder Mustafa nog eens prijzen; deze gast verdient salaris Rinkens/Elsen.

Wat een onbenul trouwens die Volendam-trainer, de penalty de schuld geven van de nederlaag..

Huubke kreeg wel mooi het publiek aan het zingen, niks mis mee;)

Nu doorpakken en dan Roda uit de play offs voetballen en zelf promoveren;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 12:37 11 apr 2015 12:38 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #43
Over de wedstrijd is al veel gezegd.. Wil zelf ook nog eens Maatsen noemen. Ik zag het eerlijk gezegd niet zo zitten in deze jongen tot een aantal wedstrijden geleden. Hij had een moeizame start, waarschijnlijk door gebrek aan wedstrijdritme, maar hij is enorm gegroeid! Zowel verdedigend als opbouwend erg sterk.

Verder natuurlijk genoten van Labylle en de inzet van het hele team. Wanneer hebben we voor het laatst 6 goals van MVV gezien in de Geusselt?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 14:35
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #44
De sjevroaje wat ver sinds de wedstrijd tegen roda neet mie gezeen hadden waor er gister weer.
Ver speule weer urges um en dat woar te merken bie t thoespubliek. er woar weer passie!
Dit is het MVV wat ver willen zien en iech deenk dat ze met volle vertrouwen door goon noar Oss.

Stel dig veur dat ver de periode pakken, wie top zou dat zien!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2015 15:57
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Mvv Maastricht - Volendam 10-03 #45
Wat een geweldige wedstrijd gisteren. Eerste helft ging nog gelijk op en je hoopte dat met een tikje geluk de 2-1 behaald zou kunnen worden. Hoe anders ging het lopen met de grote Leroy Labylle Show. De Volendammers konden hem niet bespelen; ze wisten niet of ze hem kort moesten dekken of ruimte geven. Het maakte niets uit: Labylle sneed door de defensie alsof het boter was. De 2-1 was helemaal zijn verdienste en verder had hij bij alle goals wel een aandeel of assist.

Wat is nu het verschil met voorgaande wedstrijden? Ik denk dat dit op de eerste plaats begint met het ijzersterke duo Kuipers-Maatsen (en daarachter een steeds zeker keepende Coppens) achterin. Ik schreef het al eerder, die vullen elkaar perfect aan. Maatsen durft in te schuiven naar het middenveld, waardoor er ook vanuit het middenveld meer naar voren gespeeld kan worden. En ik vind Kuipers in het duel gisteren ijzersterk. Toen hij uitviel en Volendam drong nog even aan, werd het 62. Ik zeg niet dat Knops dat schuld was, maar je ziet wel onmiddellijk het kwaliteitsverschil.

Die aanvallende impulsen zie je het beste aan Stef Peeters, die de laatste wedstrijden veel meer ballen naar voren geeft en in dit team (met Smeets) de lijnen uitzet. En dat kan ook, want veel meer spelers lopen nu in de diepte vrij in plaats van opzij van de bal, zoals we de eerste helft van dit seizoen zo vaak gezien hebben: plichtmatige tikjes naar links en naar rechts. En dan krijg (het werd al geconstateerd) je levensgevaarlijke situaties als de bal van de achterlijn wordt voorgezet.

Heeft Elsen de ploeg toch aan het draaien gekregen (in combinatie met aflopende contracten)! Ik had het eerlijk gezegd niet meer verwacht. Net zo min als ik nog verwacht had dat Peeters op toeren begint te komen. Heerlijk, ik kan eindelijk weer eens op mijn werk met trots over MVV praten, maandag aanstaande. Alleen jammer dat we deze positieve ontwikkeling met dit team volgend seizoen niet meer doorzetten, al hoop ik vurig dat contracten van Kuipers, Maatsen, Labylle, Peeters, Croux en Brouwers verlengd worden. En jammer dat Smeets weggaat; hij was gisteren niet uitblinkend, maar speelde voor de zoveelste keer dit seizoen een solide wedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden