Concept speelprogramma 2015/2016

12 juni 2015 08:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Onderwerp Auteur
Concept speelprogramma 2015/2016 #1
Het concept speelprogramma voor volgend seizoen is bekendgemaakt. Volgens mij vorig jaar vrijwel één op één ook definitieve programma voor MVV. Hier te bekijken:

home.knvb.nl/media/4562/concept-programma-betaald-voetbal.pdf

Interessante bevindingen:

De zaterdagwedstrijden zijn volledig geschrapt.

We spelen een aantal keer thuis op een maandag. Alle keren is dat als er een geheel programma op de maandag wordt afgewerkt, en twee keer tegen een Jong-team, die toch al weinig publiek trekken. Maar ook beide derby's tegen Fortuna staan nu op een maandag ingepland. Dat vind ik nogal opmerkelijk.

Van de andere kant spelen we op een vrijdag bij Jong Ajax, de vrijdag voor Ajax - Feyenoord. Dat is gunstig: Ajax zal dan geen enkel risico nemen qua spelers laten meedoen die eventueel bij het eerste mee zouden kunnen doen.

Thuis tegen Den Bosch, Volendam en NAC spelen we op een zondag. Ik vind dat vreemd. Is dat uit veiligheidsoverwegingen? Rond ale drie de clubs is in het verleden wel wat gebeurd, tegelijkertijd vind ik het vooral bij Volendam thuis nergens op slaan.

Ten slotte: onze eerste thuiswedstrijd is tegen Jong PSV, de tweede op een maandag tegen Telstar. Dat betekent twee keer een leeg stadion, verwacht ik. Pas de zesde competitieronde zal het drukker zijn in het stadion; dat is de zondagwedstrijd tegen NAC.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 08:51 12 juni 2015 08:51 door Smicerke.
Smicerke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #2
Ik dag trouwens dat de eerste 2 wedstrijden uit waren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 09:15
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #3

Smicerke schreef : Ik dag trouwens dat de eerste 2 wedstrijden uit waren?

De eerste wedstrijd is ook uit, de tweede is een thuiswedstrijd. Dit heft MVV ook aangevraagd bij de KNVB ivm de verbouwing van de voorzieningen in het stadion.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 09:27
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #4
Typisch weer dit. Beide wedstrijden tegen MVV op een Maandag. Ben hier zo klaar mee. Gewoon supportertje pesten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Jacques, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 09:38
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #5

Gohf schreef : Typisch weer dit. Beide wedstrijden tegen MVV op een Maandag. Ben hier zo klaar mee. Gewoon supportertje pesten.


Dat zeker. Als ze dan eens een wedstrijd op een zondagmiddag moeten zetten, zijn het deze wedstrijden. Maar denk dat de burgemeesters het op een handjeklap hebben gegooid. Maarjah, voor een maandagavond is het iets gemakkelijker om zoveel ME op de been te krijgen voor een "zeer gevaarlijke" derby.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Gohf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 09:40
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #6

Raffalaldo schreef :

Gohf schreef : Typisch weer dit. Beide wedstrijden tegen MVV op een Maandag. Ben hier zo klaar mee. Gewoon supportertje pesten.


Dat zeker. Als ze dan eens een wedstrijd op een zondagmiddag moeten zetten, zijn het deze wedstrijden. Maar denk dat de burgemeesters het op een handjeklap hebben gegooid. Maarjah, voor een maandagavond is het iets gemakkelijker om zoveel ME op de been te krijgen voor een "zeer gevaarlijke" derby.


Ben benieuwd hoeveel euro's weer weggegooid gaan worden door Cox en zijn Maastrichtse collega. Gebeurd tegenwoordig geen klote meer rondom deze derby.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Jacques, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 09:46
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Onderwerp Auteur
Concept speelprogramma 2015/2016 #7

Gohf schreef : Typisch weer dit. Beide wedstrijden tegen MVV op een Maandag. Ben hier zo klaar mee. Gewoon supportertje pesten.


De KNVB zal dit niet opzettelijk doen, die zal het geen bal uitmaken gok ik zo. Denk je dan dat de burgemeesters/lokale driehoek hier om verzocht hebben? Vanuit Maastricht kan ik me dat lastig voorstellen namelijk.

Ach ja, om eerlijk te zijn is de derby tussen Fortuna en MVV al een paar jaar dood aan het bloeden qua sfeer en bezoekersaantallen. Dit zal weer een extra stap zijn. Ga maar eens op een maandag met de buscombi mee als je de maandag en dinsdag gewoon moet werken - los nog van dat een buscombi altijd een gedrocht is. Ik zal er uiteraard bij zijn want ik wil het niet missen, maar ik snap heel goed dat veel mensen afhaken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 10:04
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #8

Jacques schreef :

Gohf schreef : Typisch weer dit. Beide wedstrijden tegen MVV op een Maandag. Ben hier zo klaar mee. Gewoon supportertje pesten.


De KNVB zal dit niet opzettelijk doen, die zal het geen bal uitmaken gok ik zo. Denk je dan dat de burgemeesters/lokale driehoek hier om verzocht hebben? Vanuit Maastricht kan ik me dat lastig voorstellen namelijk.

Ach ja, om eerlijk te zijn is de derby tussen Fortuna en MVV al een paar jaar dood aan het bloeden qua sfeer en bezoekersaantallen. Dit zal weer een extra stap zijn. Ga maar eens op een maandag met de buscombi mee als je de maandag en dinsdag gewoon moet werken - los nog van dat een buscombi altijd een gedrocht is. Ik zal er uiteraard bij zijn want ik wil het niet missen, maar ik snap heel goed dat veel mensen afhaken.


De mensen verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid in Maastricht zijn fossielen, die zijn overal bang voor. Ik durf te wedden dat zij hebben aangedrongen om de derby in Maastricht op maandag te spelen. Hetzelfde geldt voor de wedstrijd tegen NAC op zondag, wij mogen bijvoorbeeld wel gewoon vrijdagavond naar Breda. En ik heb niet het idee dat ze in Sittard beter zijn maar dat weet GOHF beter dan ik.

Helaas is de derby helemaal dood, een risicowedstrijd, het zal wel reuze meevallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 10:07
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #9
Het aller kutste programma aller tijden. Dit gaat MVV flink geld kosten. :puke: :puke: :puke:

Maandag:
MVV-telstar
MVV-Fortuna
jong PSV-MVV
MVV-Almere city
MVV-jong Ajax
Fortuna-MVV


Zondag:
MVV-Nac
MVV-Volendam
MVV-Den bosch
Volendam-MVV
achilles-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 11:09 12 juni 2015 11:09 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #10
Als dit klopt ben ik wel teleurgesteld aangezien we vorig jaar duidelijk een keuze hebben laten zien en dat was dat we op vrijdag wilde voetballen.
Zodoende kregen we enkelen wedstrijden op maandag en zondag.
Nu een seizoen later word die keuze dus gewoon genegeerd en mogen we maar liefst 7 keren aantreden ( thuis ) op deze dagen. en maar liefst 11 keer in het totaal.
PFFF wat een KUT KNVB is het ook.
Fortuna uit en thuis op maandag ?
Ik word er niet happy van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 11:18 12 juni 2015 11:20 door manmetpet.
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #11
helaas krijg de bijlage niet toegevoegd, dan maar zo.

MMP


Dag Datum Thuis Uit Speelronde

vrijdag 07-Aug Helmond MVV 1
vrijdag 14-Aug MVV Jong PSV 2
vrijdag 21-Aug FC Oss MVV 3
maandag 24-Aug MVV Telstar 4
vrijdag 28-Aug Eindhoven MVV 5
zondag 13-Sep MVV NAC 6
vrijdag 18-Sep Almere MVV 7

22-23-24 Sep Beker 2e ronde

vrijdag 25-Sep MVV Dordrecht 8
vrijdag 02-Oct Den Bosch MVV 9
zondag 18-Oct MVV Volendam 10
11
27-28-29 Oct Beker 1/16 finale

vrijdag 30-Oct MVV Go Ahead Eagles 12
vrijdag 06-Nov Jong Ajax MVV 13
vrijdag 20-Nov MVV Archilles 14
vrijdag 27-Nov VVV MVV 15
maandag 30-Nov MVV Fortuna 16
vrijdag 04-Dec Emmen MVV 17
vrijdag 11-Dec MVV RKC 18

15-16-17 Dec Beker 1/8 finales

vrijdag 18-Dec Sparta MVV 19
vrijdag 15-Jan MVV Helmond 20
maandag 18-Jan Jong PSV MVV 21
vrijdag 22-Jan FC Oss MVV 22
vrijdag 29-Jan MVV Eindhoven 23

2-3-4 Feb Beker kwartfinales

vrijdag 05-Feb Telstar MVV 24
vrijdag 12-Feb NAC MVV 25
maandag 15-Feb MVV Almere 26
vrijdag 19-Feb Dordrecht MVV 27
zondag 28-Feb MVV Den Bosch 28

1-2-3 maart Beker halve finales

zondag 06-Mar Volendam MVV 29
vrijdag 11-Mar Go Ahead Eagles MVV 30
maandag 14-Mar MVV Jong Ajax 31
zondag 20-Mar Archilles MVV 32
33
vrijdag 08-Apr MVV VVV 34
maandag 11-Apr Fortuna MVV 35
vrijdag 15-Apr MVV Emmen 36
vrijdag 22-Apr MVV Sparta 37

zondag 24-Apr Bekerfinale

vrijdag 29-Apr RKC MVV 38

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 11:20 12 juni 2015 11:20 door Och jeh.
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #12
Super raar dat je als voorkeur vrijdag als vaste speeldag is, er toch in veel te veel gevallen gewoon gedaan wordt hoe het voor het programma het beste uitkomt. Dit moeten ze niet accepteren! Het is wel nog een concept, maar goed in hoeverre wordt daar nog vanaf geweken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 11:20
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #13
Belachelijk programma! Omdat Jong Twente uit de competitie is, heeft iedere ploeg 2 speelrondes vrij per seizoen. Laat dat voor MVV nou 2x op vrijdag zijn, al kun je dat nog wijten aan pure pech..

Dan al die verschrikkelijke maandag-speelrondes, maar wel in de interland weekenden vrij... Bedankt KNVB en Jong Ajax... Omdat jong Ajax in dit soort weekenden veel spelers kwijt was (oa Jong Oranje, NL-19, etc), hebben ze 2 seizoenen geleden geklaagd. De KNVB is hier in meegegaan (want ohwee, het is het almachtige Ajax...), waardoor de Jupiler League nu een keer of 4 stil ligt vanwege interlands. En dat terwijl er nauwelijks spelers zijn die verplichtingen hebben dan. Daarnaast speelt Jong Ajax niet eens een rol van betekenis, en het boeit hun niet om 's maandags te spelen voor die 200 man. Alle andere clubs lopen echter inkomsten mis door die klote-maandag.

In ieder geval gaat dit programma MVV duizenden euro's kosten, de maandagavond kost je sowieso al flink wat toeschouwers, en al zeker bij de wedstrijd tegen Fortuna > automatisch ook minder inkomsten voor Veer Zien MVV (want zeg nou zelf, op vrijdag wordt er veel meer gedronken en omgezet dan op een doordeweekse maandag, waarbij iedereen de dag erna weer vroeg op moet om te werken, etc).

Verder de thuiswedstrijden op zondag, dit zijn 3 wedstrijden waarbij er voor de lokale driehoek een risico geldt. NAC kan ik nog enigszins inkomen, vanwege het recente verleden en waarschijnlijk het volle uitvak (Al vind ik nog dat zo'n wedstrijd op vrijdagavond in een kolkende Geusselt gespeeld moet worden, ipv de gezapige zondagmiddag, waarbij je ook nog kans hebt dat zo'n wedstrijd voor Fox om 12:30 wordt gespeeld..). Maar MVV-Volendam op zondag, puur omdat er 2 seizoenen geleden een incident is geweest in Volendam.. Alsjeblieft zeg! Deze wedstrijd wordt op papier qua veiligheid hoger ingeschaald dan MVV-NEC afgelopen seizoen! Terwijl iedereen weet dat er maar maximaal 4/5 man meekomen uit dat dorp...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 12:51 12 juni 2015 13:01 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #14

manmetpet schreef : helaas krijg de bijlage niet toegevoegd, dan maar zo.

MMP


Dag Datum Thuis Uit Speelronde

vrijdag 07-Aug Helmond MVV 1
vrijdag 14-Aug MVV Jong PSV 2
vrijdag 21-Aug FC Oss MVV 3
maandag 24-Aug MVV Telstar 4
vrijdag 28-Aug Eindhoven MVV 5
zondag 13-Sep MVV NAC 6
vrijdag 18-Sep Almere MVV 7

22-23-24 Sep Beker 2e ronde

vrijdag 25-Sep MVV Dordrecht 8
vrijdag 02-Oct Den Bosch MVV 9
zondag 18-Oct MVV Volendam 10
11
27-28-29 Oct Beker 1/16 finale

vrijdag 30-Oct MVV Go Ahead Eagles 12
vrijdag 06-Nov Jong Ajax MVV 13
vrijdag 20-Nov MVV Archilles 14
vrijdag 27-Nov VVV MVV 15
maandag 30-Nov MVV Fortuna 16
vrijdag 04-Dec Emmen MVV 17
vrijdag 11-Dec MVV RKC 18

15-16-17 Dec Beker 1/8 finales

vrijdag 18-Dec Sparta MVV 19
vrijdag 15-Jan MVV Helmond 20
maandag 18-Jan Jong PSV MVV 21
vrijdag 22-Jan FC Oss MVV 22
vrijdag 29-Jan MVV Eindhoven 23

2-3-4 Feb Beker kwartfinales

vrijdag 05-Feb Telstar MVV 24
vrijdag 12-Feb NAC MVV 25
maandag 15-Feb MVV Almere 26
vrijdag 19-Feb Dordrecht MVV 27
zondag 28-Feb MVV Den Bosch 28

1-2-3 maart Beker halve finales

zondag 06-Mar Volendam MVV 29
vrijdag 11-Mar Go Ahead Eagles MVV 30
maandag 14-Mar MVV Jong Ajax 31
zondag 20-Mar Archilles MVV 32
33
vrijdag 08-Apr MVV VVV 34
maandag 11-Apr Fortuna MVV 35
vrijdag 15-Apr MVV Emmen 36
vrijdag 22-Apr MVV Sparta 37

zondag 24-Apr Bekerfinale

vrijdag 29-Apr RKC MVV 38


Meh MMP... Diech weurs aoch une daag awwer merk iech, want diech vergits DE twie grootste vaan ut ganse sezoen.... :blink:

Dun enig egte derby ...

19 mei oet nao Aoke Noord
En
22 mei de kampioenswedstrijd in de Geusselt !!!! B)
En daan de merret op... :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 14:05
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Concept speelprogramma 2015/2016 #15
Zullen we de ultras dit seizoen niet vaak horen...
En terecht voetbal in de jupiler league hoort gewoon op een vrijdagavond.
Dit gaat MVV inderdaad geld kosten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden