MVV-Fc Oss

23 jan 2016 14:28
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Fc Oss #16

Frank Salemans schreef : Ik kijk met wat dubbele gevoelens terug op de wedstrijd van gisteren.

Een geconcentreerd en met zelfvertrouwen spelend MVV kan winnen van elke tegenstander in de Jupilerleague. Maar zodra MVV overschakelt naar mindere concentratie (dat zien we dan bij galleryplay, maar ook als de tegenstander meer druk zet), dan vallen er gaten, komen er misperen in de achterhoede en zien we een compleet ander MVV. Dan worden soms onbegrijpelijke risico's genomen door bijv. Ippel; die speelt de hele wedstrijd als een terriër, maar overschat soms zijn mogelijkheden en begint een pingelactie vanaf zijn zestien, waar een eenvoudige oplossing minder risico met zich mee had gebracht.

Het was natuurlijk een plezier om naar Jordi Croux te kijken tegenover de strooptrage Kok. Met alweer een fraaie Robben-achtige goal en twee assists als gevolg. En als het middenveld loopt, dan draait het ook echt lekker. Maar als het even tegenzit, speelt men uit positie en komt te veel druk op het hart van de defensie met een mijns inziens te trage Knops en Pereira die wat mij betreft echt te veel Pereiraatjes laat zien in een wedstrijd. De tweede goal van het onthutsend zwakke Oss was een persoonlijke fout van Pereira.

Ik hoop dat er centraal achterin snel wat ervaring wordt aangetrokken, bijv. in de persoon van Biemans. Want met een rammelend verdedigend centrum halen we de nacompetitie niet. En dat is jammer, met een van de beste middenvelden van de Jupilerleague.

Wat gun ik Santi een doelpunt! Keihard werkend, goed meevoetballend; hij verdient het gewoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 15:49
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV-Fc Oss #17
Mag wel ff gezegd worden, coppens zat er een aantal keer goed bij !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 16:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV-Fc Oss #18

Ster_Drager schreef : Mag wel ff gezegd worden, coppens zat er een aantal keer goed bij !


Ik vind het steeds lastiger om over Jo iets te zeggen. Hij heeft echt twee gezichten. Hij pakt gisteren inderdaad een keer of twee, drie, heel knappe ballen. Maar de 4-2 begint met een dramatisch slechte uittrap van Jo, waarna Pereira onder druk komt te staan en de bal verspeelt. En bij corners en vrije trappen bleef Jo nog altijd op de lijn staan ook al kwam de bal in het vijfmetergebied. Oss was niet goed genoeg om daarvan te profiteren maar dat heeft ons al heel wat tegengoals gekost.

Met zijn reflexen is absoluut niets mis, als iemand hem zou kunnen leren om 90 minuten bij de les te blijven en om meer durf te hebben bij hoge voorzetten, dan is Jo voor de Jupiler League een topper.

Moet wel bij worden gezegd; met twee sterke koppers als Kuipers en Biemans achterin, zou Coppens bij dat soort situaties veel minder in actie hoeven te komen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 16:52
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV-Fc Oss #19
MVV speelde gisteravond een goede eerste helft en ging volkomen terecht met 4 - 1 rusten.
Terwijl vriend en vijand aan het wachten waren op de definitieve knock out, verzuimden Jordy en Santi de trekker over te halen.
Na twee geweldige droomkansen onbenut te laten scoort Oss de 4 - 2. Door dit doelpunt kreeg Oss weer hoop en wij mochten van geluk spreken dat Oss 10 minuten voor tijd niet de 4 - 3. Wij hadden dan beslist niet gewonnen.

Naast deze onverwachte kentering snap ik het wisselbeleid van Ron Elsen niet. Guvenc speelde dreigend en zorgde voor voldoende aanvoer in de voorste linie. Toch werd hij gewisseld. In mijn ogen werd hiermee de angel uit de aanval gehaald.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 17:59 23 jan 2016 18:00 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV-Fc Oss #20
Dat is een stuk lekkerder het weekend in gaan. Ben blij met de overwinning! Geen zin om alleen maar te hameren op de mindere 2e helft waar we inderdaad verzuimen uit te lopen (Palacios & Croux) en een doelpunt cadeau doen. Genieten van het wonderschone doelpunt van Croux en dan op naar vrijdag FC Eindhoven. Hebben nog wat goed te maken tegen hun. Geeft in ieder geval weer vertrouwen na de mentale opdoffer van de vorige wedstrijden.

Voor de Biemans 'fans', die kunnen we vergeten, financieel niet haalbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 19:51 23 jan 2016 19:52 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-Fc Oss #21
Wat e clubke! :lachen:

Door het strontsweer en het oer-negativisme van de Mestreechteneer was het minder druk maar toch hadden een 3000 man de weg naar de Geusselt gevonden. De mensen die er waren hebben, geholpen door de goals ook, een leuke pot ervan gemaakt. Was leuk sfeerke, geen ongeregeldheden, een gast die als een lul op een trom sloeg, en een lekkere Sjokemel met Bite gehad (Rum)

Elsen is goed bezig vind ik:
MVV was gewoon GOED bezig totdat Labylle uitviel. Daardoor/na kwam Polizzi minder uit de verf en was er een angel uit het spel. Daarnaast is Moustafa ook zwakker zonder Nick Kuipers naast hem om te coachen. Een tactische omzetting nadat in de winter Ciranni gehaald is, heeft ook dat beter neergezet! Je ziet MVV weer beter gaan. Als Nick goed terug is, en Pareira op de bank even tot rust kan komen, dan zie ik het zeer positief! Chapeau Ron de promotion, ik heb het gevoel dat een eindspurt wel eens zou kunnen!

Wisselbeleid van Elsen was niks mis mee, Guvenc was gewoon leeg na een uur.

Volgende week vriedag allemaol nao de Geusselt!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 11:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV-Fc Oss #22
Oss had zijn huiswerk niet goed gedaan, MVV bestrijdt je door kort en hoog druk te zetten waardoor de opbouw volledig strand.
Dit gebeurde niet , Oss liet MVV rustig komen en we starten daardoor ook feller .
Met Guvenc en Santi , meer voetbal in de ploeg , terechte wissels !

Verder een leuke match gezien die eigenlijk tot het einde spannend bleef omdat MVV het niet echt afmaakte.
Verdedigend was het bij ons uitermate zwak ( centraal) de flanken stonden wat beter.

Tegenvallende de laatste weken vind ik Peters die in een dipje zit, Ippel is veel te vaak op solo en moet eens flink de waarheid worden vertelt, dat gepingel achterin slaat werkelijk nergens op.
Vond Nys wel goed en ook Guvenc, lekker handig en toch wel een mannetje op het veld , dat vingertje naar zijn tegenstander is vaak veel zeggend , Guvenc laat niet met zich sollen.
Vreemd dat Ron weken nodig heeft gehad om die wissel toe te passen, Polizzi komt echt tekort en voegt weinig toe, dat gaf zijn wissel ook wel weer aan.
Santi is een prima spits, technisch goed, snel werkt hard, verdient een doelpunt!! Met de enorme koopwoede daar in Kerkrade zie ik Santi nog wel langer bij ons blijven en dat zou ik prima vinden !

MVV doet goede zaken , komende vrijdag tegen Eindhoven zal blijken op de ploeg weer structureel mee gaat doen bij de bovenste 8 plekken .
Het zal afhangen of meer spelers een voldoende halen , Peters, Knops,Perriera,Ippel,Coppens vielen vrijdag tegen , we zijn er mee wegkomen tegen Oss , maar Eindhoven schat ik hoger in !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 11:30
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Fc Oss #23
@Napoleon

Ik ben normaal zeer kritisch. Maar ik vond Pereira echt niet slecht spelen afgelopen vrijdag. Haalde een hoger niveau dan Knops die daar achterin stond te beachvolleyballen. Dat hij bij de 4-2 balverlies lijdt is natuurlijk niet goed en wordt ook typisch meteen afgestraft door de tegenstander, maar niet door zijn man, een medespeler dekt niet mee.. Pereira had hem in tweede instantie goed afgedekt. Maar als je ook ziet in welke situatie hij aangespeeld wordt door zijn medespeler ingesloten met 3 spelers om hem heen en in zijn rug, zou ik dat tegendoelpunt niet helemaal op hem afschuiven. Het is ook een beetje in welke situatie je jouw medespeler zet. Het enige wat hij daar had kunnen doen is de bal in het wilde weg naar voren rammen. Maar daar denk je niet aan als je de man in de rug niet ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 12:11
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV-Fc Oss #24
@Houtengerard, ben het niet met je eens
Perriera en ook Knops maar ook Coppens zijn echt veel te beperkt , we krijgen de laatste weken enorm veel tegendoelpunten tegen , dat komt gewoon omdat de as van het elftal ( centraal) veel te beperkt is .
Daarbij had Oss weinig aanvallende stootkracht , en toch krijgen we 2 doelpunten tegen !

Knops, Perriera en Coppens zijn echt de zwakste schakels in ons team , die kosten ons echt punten
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 12:19
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-Fc Oss #25
Ik vind dat je aan Pereira ziet dat het potentieel een hele goede verdediger is, maar hij maakt te veel foutjes. Ik heb hem dit seizoen toch een aantal ijzersterke wedstrijden zien spelen. Als hij wat constanter wordt dan speelt hij niet lang bij MVV denk ik. Ook tegen Oss wisselde hij sterke met zwakke momenten af, gelukig kon hij zijn foutjes meestal zelf nog goed maken door zijn snelheid.

Hij is ook nog jong, helaas is de spoeling te dun waardoor deze jongen voor de leeuwen gegooid wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, jesfen, Iech mats mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 12:24
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV-Fc Oss #26
Het briein achter de overwinning van mvv was de keihard werkende middenvelder Ricardo Ippel.

Aldus de limburger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 16:07
stef
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 67
Meer
MVV-Fc Oss #27
Napoleon ben t helemaal met je eens als Perriera n maastrichtse jongen was werd hij uitgekotst die man is ons al zo veel tegendoelpunten schuldig min 12 en vrijdag bij de eerste draait hij zich om via zn hak erin de 2e hier heb je de bal scoor maar weg met die man.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 18:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fc Oss #28

ouwe rot schreef : Het briein achter de overwinning van mvv was de keihard werkende middenvelder Ricardo Ippel.

Aldus de limburger.


Ja het was Ippel en Guvenc wat deze wedstrijd maakte. Guvenc laat zich op zijn tijd handig vallen. Verdiende bovendien nog een vrije trap op de 16 meter de 2e helft, wat de scheids wegwaaide. Daarnaast zorgde hij voor heel veel aanvoer richting de aanval met allerlei handige passen en tikjes. Het was een fantastisch duo met Ippel samen. Alleen zaten ze er allebei begin 2e helft doorheen. Guvenc werd daarom gewisseld, en Ippel moest verzorgd worden met kramp. Dat we Polizzi en Verhijdt etc achter de hand hebben is alleen maar goed. Als MVV deze opstelling en wissels zo blijft handhaven krijgen we nog de nodige punten erbij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 22:26
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV-Fc Oss #29
Hopen maar dat de conditie verbetert van Güvenc anders kan die nooit een hele wedstrijd spelen helaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2016 15:02 25 jan 2016 15:03 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV-Fc Oss #30
Leuke wedstrijd gezien. Opmerking dat Polizzi tekort zou komen, daar ben ik het volledig mee ONeens. De Politie vind ik een fijne en talentvolle speller.

Verheijd goed ingezet in de laatste 10 minuten. Dan is de tegenstander moe en kan hij dus meekomen qua tempo en conditioneel. Verder weer een goede wedstrijd voor Croux en Nys.

Pereira is soms sterk, maar maakt echt schandalige fouten. In de eerste helft liet hij ook al een keer de bal lopen, waarna Oss bijna alleen op Coppens af kon. En dan weet je t wel.

Ik zal verder niets meer zeggen over Coppens. Ik heb niets tegen hem, zoals eerder werd gesuggereeerd. Alleen tegen zijn keeperskunsten.

Verder nog even over Prince, ik vind dat hij wel heel weinig minuten krijgt. Maar misschien heeft hij zijn tijd wel gewoon gehad bij MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.375 seconden