MVV - FC Volendam 28-10-2016
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
Re: MVV - FC Volendam 28-10-2016
28 Oct 2016 23:01 - 28 Oct 2016 23:09Het is achteraf gelul ik weet het, maar na die moord-redding van onze gemaskerde Joyrider, had MVV die wissel van Nkoyi misschien beter kunnen herstellen door Verheijdt eraf te halen voor Shermaine Martina als extra middenvelder om dat gat dicht te lopen dat op de as van het veld ontstond. De wissel was goed om de 1-1 te forceren, maar daarna ging het juist tegen je werken. Je zag dat MVV het niet ging houden die counter van hun (4 tegen 3), het ging allemaal maar net goed allemaal, tot dus de laatste paar minuten waar weer iemand vrij bij de tweede paal weet op te duiken, net zoals in de beker. Verdiend is het zeker niet voor Volendam, maar in die handvol aan kansen die zij gehad hebben, waren ze levensgevaarlijk, de keeper van hun heeft amper iets te doen gehad door het puike verdedigend werk van Volendam, het ging allemaal te traag en de eindpass ontbrak bij ons, en dan krijg je, helaas, de bekende deksel op de neus voor het niet afmaken van je eigen kansen, of in ons geval het aanvalsspel. Het eerste kwartier was waar we minimaal een keer hadden moeten toeslaan, toen kwam Volendam weer terug in de wedstrijd. Als je hier een puntje aan over zou hebben gehouden, dan zou ik niet geklaagd hebben. De mythe van 120 minuten in de benen is bij deze dus ook ontkracht. Volendam kan het dus wel.
Hoogtepunt van de avond vond ik onze nieuwe sfeergroep. Dat klonk goed georganiseerd en luid. Super mannen, ga zo door het wordt met de week beter.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
28 Oct 2016 23:05Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
28 Oct 2016 23:06Wedstrijd daarna in evenwicht en volendam scoort door slecht ingrijpen in de verdediging.
Mvv is de regie helemaal kwijt de rest van de eerste helft. Volendam was nu niet beter maar had geen moeite om voorsprong te verdedigen.
Tweede helft komt pas los na de 1-1. Ciranni normaal een van de betere, speelde vandaag stukken minder, behalve de vrije trap die was magistraal.
Een open wedstrijd werd het waar beide ploegen mogelijkheden kregen om om te scoren. Helaas valt deze in het verkeerde netje.
Teleurstelling overheerst, maar het zien van Nwakali in MVV shirt maakt veel goed. Nu nog meer wedstrijd ritme, dan zullen we nog eens zien waar dit gaat eindigen.
Pareira geeft me toch wat meer meer vertrouwen ondanks een redelijk optreden van Martina. Hij oogt nog wat zenuwachtig achterin.
Volgende week doorgaan tegen telstar en hopelijk weer gezellig druk?
- Zoewiezoe
-
- Elite Member
-
28 Oct 2016 23:47 - 28 Oct 2016 23:48Ik was onder de indruk van Nakwali vandaag; rust, techniek en overzicht. En ik vond Martina prima spelen.
Mannen, volgende week wordt zeker zo moeilijk als vandaag. Telstar is dit seizoen de dark horse....
- kyleman333
-
- Away
- Senior Member
-
28 Oct 2016 23:58Nwakali laat wel zien dat hij kan voetballen zeg, prima speler! Vond ook Ippel vandaag sterk. Tegen Telstar de goede reeks weer oppakken :thumbsup:
- Driver
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 08:27Die donkere linksbuiten speler van Volendam kreeg bij elke uittrap van de keeper de bal steeds aangespeeld, hij was moeilijk van de bal te krijgen en zorgde steeds voor gevaar. Ciranni had het zeer moeilijk tegen hem.
Mvv had veel balbezit, knokte ook, maar de keeper van Volendam had een rustige avond.
Was die tweede goal van Volendam niet buitenspel?
Er verandert niet veel in de top van de ranglijst, volgende week weer winnen en dan komt alles goed!
- Nao Väöre
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 08:49Door een moment van onachtzaamheid komt Volendam op 0- 1.
Daarna moet je in de achtervolging met het risico dat een tweede treffer de wedstrijd al vroegtijdig beslist.
Gelukkig scoort Ciiranni uit een schitterend genomen vrije trap de 1 - 1.
Na de 1 - 1 dacht ik: 't Kump good.
Helaas scoorde Volendam de 1 - 2. Een doelpunt dat dik en dik buitenspel was.
Jammer het is een gemiste kans om aan echte klantenbinding te doen.
Stel voor dat je had gewonnen dan had je tegen Telstar op 6000 - 7000 man kunnen rekenen
- Pino67
-
- Junior Member
-
29 Oct 2016 09:09Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 10:55Overigens vond ik de eerste twintig minuten de beste die ik dit seizoen van MVV gezien heb. Bij vlagen was er echt sprake van oogstrelend voetbal, met Nwakali als stralend middelpunt. En Geens als betrouwbare sluitpost.
Mijn broer en ik hadden getekend voor 1-1; MVV kwam er qua eindpass niet echt goed doorheen het laatste half uur en soms moet je dan blij zijn met een punt. Maar toch, invaller Gijzen had echt een grote kans op 2-1; die had erin gemogen. Tja en aanloop je tegen een goed uitgevoerde counter aan, waarbij Ciranni geen rugdekking kreeg.
Toch heb ik gisteren een ploeg gezien die zich nog verder kan ontwikkelen. Jammer dat Pieter Nijs nog steeds ver aan het zoeken is naar zijn vorm van vorig seizoen: telkens "net niet". Die jongen heeft gewoon een goede eindpass of goal nodig; want dat hij kan voetballen weten we allemaal, alleen komt dat dit seizoen er nog totaal niet uit. Wie weet ontstaat er chemie met Nwakali, die in deze rol en vorm niet meer buiten de basiself gezet kan worden.
Een onnodige en onverdiende nederlaag, maar we hebben dit seizoen ook al een paar keer met wat geluk drie punten verdiend. Zo is voetbal.
- MVVke
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 11:03 - 29 Oct 2016 11:07Driver wrote: Was die tweede goal van Volendam niet buitenspel?
Gisteraovend stoont iech op ein lijn, en dach te zien vaan neet.
Wie iech evels de beelde trökzaog op d'n TV, had iech toch zwoere twiefels.
De beelde waore dao neet op ein lijn, mer 't had d'r de sjien vaan tot heer toch zeker wel 'ne have voot boetespeul stoont.
Dik en dik waor 't zeker neet Nao Väöre...
Mèt al die moderne technieke maag dit eigelek neet mie gebäöre, mer toch, dit is voetbal en ouch 'ne grensrechter kint ziech verdaole.
- Hill28
-
- Visitor
-
29 Oct 2016 11:04 - 29 Oct 2016 11:08Dat Loshaj gewisseld werd snap ik wel, vind hem niet goed. Al kwam Verheijd er weer helemaal niet aan te pas.
Volgende keer N koyi in de spits en Nwakali op rechts. En ik zou Labylle wel eens willen zien op de plek van Loshaj.
Martina vond ik goed spelen, maar misschien werden inderdaad gaten minder dichtgelopen. Dat is me echter niet opgevallen.
- Boe is dat feeske?
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 11:20 - 29 Oct 2016 11:20We liggen goed op schema. 2 punten per wedstrijd is gewoon een goede eindklassering. Dat beeld moet je vasthouden, je kunt niet alles winnen.
Volgende week zo doorgaan, ook publiek!
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
29 Oct 2016 12:12 - 29 Oct 2016 12:13Overigens staan er drie middenvelders zonder man en komt Kuipers met twee man te staan omdat Ciranni wordt uitgespeeld. Of Schroyen had zich moeten laten inzakken en zijn man op de flank moeten laten staan, of er had beter gestofzuigd moeten worden door de middenvelders. Kuipers had dit nooit kunnen verdedigen in zijn eentje. Martina moest uitstappen.
- MVVke
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 12:22houtengerard wrote: Het was geen buitenspel. Martina heft met zijn rechtervoet het buitenspel op. Kijk maar naar de 5 meter lijn. Dit is exact het moment dat de bal de voet verlaat.
Overigens staan er drie middenvelders zonder man en komt Kuipers met twee man te staan omdat Ciranni wordt uitgespeeld. Of Schroyen had zich moeten laten inzakken en zijn man op de flank moeten laten staan, of er had beter gestofzuigd moeten worden door de middenvelders. Kuipers had dit nooit kunnen verdedigen in zijn eentje. Martina moest uitstappen.
Es iech dee foto zoe beloer, vin 'ch 't zjus wel boetespeul. De kop vaan Steltenpool zeen iech weier es de voot vaan Martina?
- Jacques
-
- Platinum Member
-
29 Oct 2016 12:29 - 29 Oct 2016 12:32Ik hinkte gisteren op twee gedachten en ben er nog niet helemaal uit voor mezelf. En dan verwijs ik naar wat Pino67 zei. Van de ene kant vind ik het prima dat MVV vol voor de winst bleef spelen en niet voor de 1-1 tekende. Ik wil zoooo graag op die promotieplaats blijven staan. Van de andere kant zag je het gewoon misgaan, het middenveld lag helemaal open. En inderdaad is in de top-5 blijven staan een realistischer doel dan kampioen worden. Misschien hadden we gisteren voor de 1-1 moeten kiezen. Maar dan weer de andere kant: als we altijd spelen zoals in de eerste 10 minuten, dan wordt je gemakkelijk kampioen. Wij keken onze ogen uit hoe goed MVV aan de wedstrijd begon.
Zonde inderdaad dat de incidentele bezoeker een nederlaag te zien kreeg. Nog voor ik op mijn plaats zat, hoorde ik iemand vertellen dat hij voor eerst sinds de wedstrijd tegen Roda in het stadion was, hoorde ik iemand anders zich verbazen dat er geen hekken meer om het veld stonden en een derde persoon wist niet dat je muntjes nodig had voor de drank. Denk dat er veel mensen voor het eerst in een jaar of twee, drie weer in het stadion waren. Hopelijk hebben die verder gekeken dan het resultaat en gezien dat MVV bij vlagen leuk voetbalt, en komen ze nog eens terug.
Volgende week Telstar. Die hebben al vier wedstrijden lang geen doelpunt meer tegen gekregen, maar ook maar twee keer gescoord. Bereid je voor op (wederom) een frustrerende wedstrijd.