VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur
- gaston satijn
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Re: VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur
19 Jan 2017 06:08Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Bung
-
- Premium Member
-
19 Jan 2017 09:31beide pleug in topvorm, beide limburgse pleug, een volle Koel, een oetverkoch oetvak !
Alle ingrediente zien er, iech ben er kloar veur en es mvv het niveau van de 2e helft tegen helmond hoalt dan kinne veer doa zomaar winnen!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
19 Jan 2017 09:37Ik denk er ook al de hele week aan, daar niet van, omdat ze eerste staan en wij derde. Dit gaat echt ergens over. Maar ik heb verder totaal niets met of tegen VVV, die club is voor mij qua interesse vergelijkbaar met Oss, Telstar of Emmen. Clubs met wie we geen noemenswaardige rivaliteit hebben en van wie ik zelden tot nooit een fan spreek. Ik vind een Helmond of een NAC, of zelfs een Volendam om de één of andere reden, normaal gezien een boeiendere tegenstander dan VVV.
Is dat labeltje "Limburg" voor jou zo belangrijk?
Anderen mogen ook antwoorden uiteraard.
- Boys_in_Red
-
- Elite Member
-
19 Jan 2017 10:31Die Venlonaren maken er altijd een 'derby' van, heb verder geen idee of dat aan een identiteitcrisis (om maar een derby/rivalen te hebben) ligt of dat het een marketing stunt is om dat look maar vol te krijgen... :thinking:
- Hill28
-
- Visitor
-
19 Jan 2017 11:22Please Log in or Create an account to join the conversation.
- jeoff
-
- Administrator
-
19 Jan 2017 11:32
Ben wel benieuwd naar de voorwaarden bij deze busreis, hoe veel erger kan het zijn dan wat we al hebben meegemaakt?
Zelf volg ik de wedstrijd via fox of een stream.. Succes allen die gaan!
- MVVke
-
- Platinum Member
-
19 Jan 2017 11:54 - 19 Jan 2017 11:55Venlo is Braobant-Oos, die aandere zwartgele neet naoder te benumme kut club behoof geine oetlègk, en M.V.V. kump oet Mestreech.
- Tuor
-
- Platinum Member
-
19 Jan 2017 12:11Een en ander hangt volgens mij sterk samen met de opmars die VVV na de eeuwwisseling heeft gemaakt. Van een slaperig, leuk meevoetballend clubje in de jupiler league naar een ploeg die de laatste vijftien jaar heen en weer schippert tussen ere- en eerstedivisie. Blijkbaar meent een deel van de fans nu dat bij een transformatie tot jupiler league topclub een aartsrivaal noodzakelijk is. De rivaliteit die zij ten opzichte van ons voelen is sindsdien enorm gegroeid lijkt het.
Tja, waar het vandaan komt? Geen idee. Grenzen blijven een raar fenomeen. Eindhoven, Helmond, Oss en Nijmegen liggen veel dichter bij Venlo dan Maastricht. Zelfs Den Bosch ligt bijna dichterbij. Maar omdat de provinciegrenzen zo lopen als ze lopen zijn wij blijkbaar een grotere vijand... Ik heb wel altijd het idee dat Venlo in het algemeen met een Zuid-Limburg complex kampt. Daar ligt de hoofdstad, daar zetelt het provinciebestuur, daar zit L1 etc. Ik heb weleens gelezen dat Venlonaren zichzelf beschouwen als de harde werkers van de provincie (zeg maar het Rotterdam van het zuiden), terwijl Maastrichtenaren meer levensgenieters zijn (à la Amsterdam). Geen idee of dit er wat mee te maken heeft.
Duidelijk is dat het een eenrichtingsderby is dit. De clasico van het zuiden noemen ze het zelf... Dat is voor mij toch echt MVV-Roda. Ik vind VVV geen sympathieke club, vanwege dat hierboven beschreven voorval in 2003. Maar goed, ik vind Helmond net zo min een sympathieke club. Evenals Oss en de Graafschap. Maar een derby? Nee, die speciale gevoelens zijn alleen voor Roda en Fortuna.
Maar goed, zondag zal lastig zat worden. Ik schat VVV zeker aanvallend net iets hoger in. Maar, MVV kan er in principe zonder druk heen. Zij moeten, wij mogen. De thuiswedstrijd verloren we zeer onterecht, nadat we in de tweede helft heer en meester waren. Veel zal afhangen van hoe de cruciale momenten in een wedstrijd verlopen en aan wiens zijde het geluk is. Scheidsrechtersbeslissingen, ballen op de paal etc. Onze laatste overwinning op VVV dateert alweer uit 2009. Mooi moment om aan die reeks een einde te maken.
- seppo
-
- Platinum Member
-
19 Jan 2017 12:55Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Lijnsje@tappunt
-
- Platinum Member
-
- Hool beer, hool beer!
19 Jan 2017 12:57seppo wrote: Zondag wedstrijden worden nooit uitgezonden op Fox toch? Omdat er eredivisie is.
klopt, maar om half 3 zijn slechts twee wedstrijden in de Eredivisie waardoor er een kanaal vrij is.
- Lijnsje@tappunt
-
- Platinum Member
-
- Hool beer, hool beer!
19 Jan 2017 12:57MVVKE wilt gere rundjes geven
- Hill28
-
- Visitor
-
19 Jan 2017 13:01Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MVVke
-
- Platinum Member
-
19 Jan 2017 13:07Lijnsje@tappunt wrote: Mer kin miech noe uns iemes zigke of de Ster open is?
MVVKE wilt gere rundjes geven
Dat höb 'ch vriedag al gedoon, figuur!!
- Bung
-
- Premium Member
-
19 Jan 2017 14:43Jacques wrote: Serieuze vraag, en misschien ben ik wat dit betreft wel een typische chauvinistische Mestreechteneer, maar boeit het je echt dat VVV een Limburgse ploeg is? Dat maakt mij dus geen fluit uit.
Ik denk er ook al de hele week aan, daar niet van, omdat ze eerste staan en wij derde. Dit gaat echt ergens over. Maar ik heb verder totaal niets met of tegen VVV, die club is voor mij qua interesse vergelijkbaar met Oss, Telstar of Emmen. Clubs met wie we geen noemenswaardige rivaliteit hebben en van wie ik zelden tot nooit een fan spreek. Ik vind een Helmond of een NAC, of zelfs een Volendam om de één of andere reden, normaal gezien een boeiendere tegenstander dan VVV.
Is dat labeltje "Limburg" voor jou zo belangrijk?
Anderen mogen ook antwoorden uiteraard.
Ik heb niet zoveel met deze ploeg maar ook niet zoveel tegen deze ploeg.
Door de stand op de ranglijst en de vorige wedstrijd ( venlo thuis ) moet ik wel eerlijk zeggen dat het bij mij meer speelt als normaal.
Het is toch mooi dat er 2 Limburgse ploegen meedoen in de top van de Jupiler leauge. Chauvinistisch of niet, ik vind dat wel mooi en ik vind dat wij ook echt trots mogen zijn dat we zo hoog staan en iig ergens om knikkeren.
Mochten we winnen zondag is alles open en doen we gewoon nog steeds mee om het kampioenschap, hoe gek het ook klinkt.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
19 Jan 2017 16:42Please Log in or Create an account to join the conversation.