Puntje in een uitwedstrijd. In principe niet verkeerd. Moet wel bij gezegd worden dat het spel bijzonder matig was.
Telstar had er zin in, zette veel meer druk op het centrum van MVV dan Go Ahead vorige week. Daar had MVV zichtbaar moeite mee, vrije man werd vaak niet gevonden. Lukte dat wel dan lagen er ook meteen mogelijkheden en oogde MVV ook meteen dreigend, de eerste twintig minuten. Het was echter allemaal te gehaast en te onzuiver. Naarmate de helft vorderde zakte MVV weg en werd meer en meer de lange bal gehanteerd. Daar ligt onze kracht niet. Echte kansen hebben we dan niet gehad de eerste helft, Okita die er bijna door was en Nys vlak voor rust uitgezonderd. Telstar was dreigender, met name met die bal op de paal komen we heel goed weg. Een aantal andere keren zag de defensie er weer niet zo lekker uit. Moet ook bijgezegd worden dat er een aantal keer uitstekend ingegrepen werd. Hoe dan ook, ik was niet ontevreden met 0-0 als ruststand.
Na rust een zeer slordige, of beter gezegd slechte, wedstrijd van twee kanten. Ook nu kwamen we niet in ons spel. Slechte combinaties, onzuivere passes, slap optreden, spelers die buitenspel stonden, het constant maken van precies de verkeerde keuze. Nee, het was niet goed, al had dat ook te maken met de speelwijze van Telstar, die ons uitstekend wisten te ontregelen. Maar tekenend was de vrije trap die MVV in de 70e minuut kreeg. Koolhof legde breed op ik meen Schroyen of Loshaj, die alle tijd had op rand zestien, en de bal totaal verkeerd raakte in keer over de zijlijn schoot. Tja. Pas in de in de laatste tien minuten kreeg MVV via Ippel een kansje, na een voorzet die geloof ik 2x van richting werd veranderd. Maar verder was de tweede helft van een bedroevend niveau. Telstar is nog een paar keer dreigend geweest, maar veel heeft verdediging in de tweede helft niet weggegeven. Al met al verdiende deze pot geen winnaar en 0-0 was dan ook terecht.
Verrips oogde stukken zekerder dan vorige week en keepte een prima wedstrijd. Mmae, ook nu weer wat wisselvallig. Opvallend dat zo'n brede gast zich ook vandaag weer in de eerste helft een aantal keer kinderlijk opzij laat zetten. Overigens ook een aantal prima ingrepen. Pereira, degelijk. Mazzeltje in de eerste helft, er zijn scheidsrechters die rood trekken, hoe onterecht dat ook zou zijn geweest. Janssens is nog wat onervaren soms, liet zich een paar keer verrassen, maar het is duidelijk dat er veel potentie in zit. Ciranni speelde ook degelijk. Middenveld kwam er niet in vandaag. Koolhof, Loshaj en Nys werden eigenlijk constant in de tang gehouden. Telstar zat er heel fel op en was fysiek gewoon sterker. Dan wordt Ippel toch wel gemist, die heeft net wat meer body en gaat net dat tikkie door. Blij dat hij er weer bij is. Schroyen werkte hard, maar kwam nauwelijks in het stuk voor. Kreeg ook weinig ballen waar hij iets mee kon. Zelfde gold in feite voor Okita. Probeerde het in de eerste helft een paar keer, kwam er een enkele keer langs, passeerde soms zichzelf, maar was verder onzichtbaar. Ogunjimni idem, maar ook hij kreeg heel weinig bruikbare ballen. Werd ook niet echt geholpen overigens door scheidsrechter Perez, die hem bijna constant affloot. Sowieso een zeer warrig leidende man, naar twee kanten toe.
Een zwaluw van vorige week maakt nog geen zomer. Maar dat wisten we al. Al met al na twee wedstrijden 4 punten. Dat is denk ik helemaal niet verkeerd. De 0 gehouden vandaag, weinig weggegeven, puntje gepakt ondanks het matige spel. Er zijn genoeg keren geweest dat we dit soort wedstrijden in de 88e minuut met een lullige goal verloren hebben. Dus ik kan zeker leven met een punt. Nu hopen op nog wat aanvallende versterking deze week!