middenstip schreef : Beste Tuor, bedankt voor je verslag maar je mag ook wel wat realistischer zijn.
Het was duidelijk te zien dat Telstar, hier voor een punt was gekomen.
In iedere linie hadden ze een betere speler als bij ons.
En die smoesjes van Elsen, beginnen mij ook de keel uit te hangen allijd maar roepen
er is geen geld! Het spitsen probleem is zijn schuld en niemand anders.
Dan heb je toch een andere wedstrijd dan ik gezien. Telstar voetbalde vooruit en kwam echt niet voor een punt. Daar kon MVV ook behoorlijk van profiteren de hele tijd, zoals hierboven ook al aangegeven, alleen liep de omschakeling voor geen meter. Waar de gemiddelde JL club vanaf minuut 1 tijd loopt te rekken, vervelende overtredingen maakt en aan het zuigen is heb ik dit Telstar eigenlijk maar relatief weinig zien doen. Ja, in de laatste tien minuten, maar goed dat is normaal en zie je vrijwel elke ploeg doen. Telstar heeft zeker in de tweede helft echt vooruit willen voetballen, en dat lukte een aantal keer behoorlijk aardig, maar doordat Mmaee en Pereira gewoon een uitstekende pot speelden kwam bijvoorbeeld de grote geweldenaar Platje, die volgens sommigen hier mythische kwaliteiten heeft er niet aan te pas. Als je dit een ploeg vond die voor een punt speelde, dan vraag ik me af wat je van een Volendam of RKC eerder dit seizoen vond. Maar goed, ieder beleeft een wedstrijd anders natuurlijk.
Het is ook een beetje wat je wilt zien (geldt ongetwijfeld ook voor mij). De huidige achterhoede en het middenveld hebben naar mijn mening als iedereen fit is de kwaliteiten voor plek 6 t/m 12. Met Moustapha en Mares erbij zijn die linies ook in de breedte gewoon in balans. Nee kampioen zullen we er niet mee worden, ook niet met Mares en Moustapha, dat zijn voor nu prima breedtespelers, meer niet. Maar de playoffs halen zou gewoon moeten kunnen lukken. En ook dan zullen we op papier niet promoveren. Maar op papier hadden we ook uitgeschakeld moeten worden door Cambuur afgelopen seizoen. En ik zeg juist dat de voorhoede gefaald heeft gister. Ik ben het met de schrijvers hierboven eens dat een voorhoede met een in vorm zijnde Schroyen en Okita en een fitte Ogunjimni en Koolhof het prima zou doen. Maar dat komt er inderdaad niet uit, en daarom hoop ik dus ook dat er nog een versterking mogelijk is op de flank. Maar om dan te zeggen dat Telstar in elke linie beter was is gewoon absurd. Zelfs met onze falende voorhoede was MVV duidelijk de betere ploeg en hadden we gewoon recht op drie punten.
Je lijkt vastberaden om zo hard mogelijk te zeiken op MVV en Elsen. Letterlijk niks is goed, alles is kut. Terwijl dat gewoon flauwekul is (wat zeker niet automatisch betekent dat alles hosanna is hoor). Je hebt het over realisme, maar vindt dat MVV niet moet roepen dat er geen geld is. Maar stel er is inderdaad geen geld, is dat dan niet gewoon realistisch om dat te zeggen? Of mag MVV dan niet realistisch zijn?