MVV - FC Emmen - 2 april

02 apr 2018 23:47
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #16
Bewust even gewacht met reageren op deze wedstrijd. Daarna nog getwijfeld of ik het wel moest doen. De frustratie van me afschrijven... daar zit niemand op te wachten. Bovendien: het meeste is al gezegd. Pak een snufje van het ene bericht, een flardje van het andere bericht en voeg het samen. Dan heb je ongeveer mijn mening. Maar ik probeer er toch nog iets positiefs uit te persen: voor een jonge gast in een matig draaiend elftal doet Mares het wat mij betreft heel behoorlijk. Ik verwacht van hem niet hetzelfde als van Ippel of van Nys. Daar heeft-ie nog een paar jaar voor nodig. Hij gaf vandaag bijvoorbeeld twee (of drie) waardeloze ballen diep. Daar tegenover stonden talloze interventies, balveroveringen en duels die met overtuiging werden aangegaan. Bal afpakken en naar een medespeler spelen. Prima.
Overigens: ik geloof best wel dat iedereen zijn best doet, maar het was het gewoon niet vandaag. Mmaee kreeg, toen-ie naar voren werd gestuurd, meer ballen ruchting doel dan onze spitsen. En ja, dat was in de fase waarin er anders (opportunistischer) werd gespeeld, maar toch...
We blijven hopen op de ommekeer, een goed resultaat en misschien wel een flow. Of zoals we zingen: “vaan de club oet Mestreech, die al gòng ‘t ‘ns neet, noets de mood verlore heet”.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2018 10:55
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #17

Yannick schreef : Eerlijk gezegd, het moet wel veel beter dan vandaag! Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

En het kan veel beter, ook met deze spelersgroep!

03 apr 2018 12:06
Sjarelke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #18
Ik heb de interviews van Ron Elsen en Dean Koolhof gezien op MVV-TV. Ik was even aan het checken of dit wel de interviews van MVV-FC Emmen waren of van een andere wedstrijd....heb volgens mij in elk geval een heel andere wedstrijd gezien. Wat een onzin vertellen deze heren zeg. 'Goed gespeeld', 'veldspel was goed', 'veel inzet', 'onverdiend verloren'. Ongelofelijk. Die hebben een plaat van beton voor hun kop. Een wedstrijd waarin het niet eens mogelijk was een fatsoenlijke pass naar elkaar te geven, een hoekschop 'gewoon' in de 16 te pompen of een vrije trap vooruit te spelen in plaats van terug richting verdediging of de keeper. De enige 'voldoendes' waren voor mij Mmae en Mares. Die maakten weinig fouten. De rest: schandalige vertoning. Pereira speelt met een air en een traagheid alsof we met 5-0 voorstaan, Schroyen maakt continu de verkeerde keuzes en speelt (het hele seizoen al) rampzalig, Yildirim schiet geen deuk in een pakje boter, Moustafa schiet elke bal over de zijlijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat er kwaliteit ontbreekt met het wegvallen van Ippel, Janssens, Okita en Ogunjimi en dat er voorin nu 0 kwaliteit staat snap ik, maar een bal zomaar de tribune injagen of binnen 5 meter elkaar niet in de voeten kunnen passen heeft niets met extra kwaliteiten te maken, dat is gewoon de basis die je moet hebben als profvoetballer. Wat een zelfingenomenheid van de coach en Koolhof, het lijkt wat op de trainer van Ajax die zichzelf ook een veer in zijn kont stak over hoe goed hij gewisseld had (terwijl Ajax met slecht spel met de hakken over de sloot en dankzij Huntelaar zeer gelukkig van FC Groningen won). En Ciranni in de krant nog klagen dat 'de supporters ons uitfluiten in plaats van ons steunen'. Ze moeten zich echt schamen en dat werd ze door de supporters op de Angel Side terecht wel even duidelijk gemaakt.

Wat een ellendig seizoen is dit geworden. Voor een deel natuurlijk te wijten aan veel en langdurige blessures maar ook aan de instelling waarmee men speelt Ook de trainers mogen zich dit aantrekken. Te verdedigend, te behoudend; bij een 1-0 voorsprong trekt iedereen zich meteen terug op eigen helft. Waarom? mag het geen 2-0 worden? Die ruime voorsprong is bij MVV altijd nodig om een wedstrijd over de streep te trekken. Ook het wisselbeleid en de opstellingen snap ik niet. waarom speelde de 'goede' Martina niet in de verdediging en waarom Moustafa wel, met zij zeer beperkte techniek? Waarom weer Yildirim opstellen? enzvoorts enzovoorts, ik word er niet vrolijk van. Maar goed, het is dan ook een overgangsjaar ..... alweer........en komend seizoen waarschijnlijk als enige Limburgse club in de JL. Chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

03 apr 2018 12:40 03 apr 2018 12:41 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #19
Met het elftal dat wij gisteren de wei in konden sturen, was een overwinning tegen een degelijk Emmen een utopie. Wanneer we met Nys, Ippel, Janssens, Okita en een degelijke spits zouden spelen, zouden we gelijkwaardig zijn. Ik vond ons gisteren niet eens zo slecht spelen, een aantal aardige combinaties gezien en een aantal spelers legde genoeg strijd op de mat. Desondanks geen enkel moment het idee gehad dat we iets zouden gaan afdwingen of het moet in de laatste vijf minuten via de lange bal op Mmaee geweest zijn.

We hadden gewoon te veel lichtgewichten in het veld staan gisteren. Moustafa, Mares, Houben, Yildirim en later met invallers Golpek, Kostons en Loshaj: met deze spelers ga je geen potten breken in balbezit. Schroijen hopeloos uit vorm en deed bijna alles fout, Koolhof die duidelijk in het centrum hoort te spelen, en Nwakali die verder naar voren moet spelen. Met deze veldbezetting waren we niet gevaarlijk in balbezit. We hebben de mogelijkheden gehad desondanks: Houben heeft drie keer vrij kunnen aanleggen vanaf een meter of 20, Yildirim had de openingstreffer voor het intikken en Golpek kopte naast van een paar meter.
Overigens is gewisseld worden bij een achterstand het meest treurige dat je kan overkomen als spits, maar Atilla eruit halen was een terechte wissel op dat moment. Komt gewoon enorm veel te kort, zelfs op dit niveau. Dat Emmen zo'n Peters heeft lopen, daar ben ik echt jaloers op. Snel, technisch en scherp voor de goal. Overigens is die Anco Jansen wel een vreselijke speler om in je team te hebben. Minstens vijf kilo te zwaar, traag als stront, 0,0 werklust en voortdurend in de weer met de scheidsrechter en de tegenstander. Hield zich echter wel in gisteren: niet gespuugd naar de scheidsrechter.

Wanneer vrijdag Nys, Okita en Janssens er weer bij zijn, scheelt dat een slok op een borrel. Desondanks heb ik er een hard hoofd in tegen Helmond. Ik zie ons daar met moeite een puntje pakken of zelfs verliezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

03 apr 2018 12:55
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #20
Sjarelke, ben blij dat er ook realistiche fans zijn je hebt groot gelijk wat je schrijft.
Het voetbal is niet om aan te gluren, de T.S. kan de spelers niet meer motiveren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

03 apr 2018 13:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #21
Elsen en staf zijn voor mij echt niet heilig maar ik vind het wat gemakkelijk om het alleen in motivatie te zoeken. Schroijen loopt al het hele jaar met zijn arm onder zijn ziel, is puur zelfvertrouwen bij hem, dat zie je door het maken van steeds weer de verkeerde keuze. Moustafa kan gewoon niet beter, degelijke verdedigende back maar brengt aanvallend maar heel weinig, raakt ronduit in paniek over de middenlijn en dan krijg je ballen over de zijlijn. Yildirim zelfde verhaal, die loopt zich kapot maar is gewoon totaal geen goalgetter en dat zit ook bij hem in het hoofd, helaas, dus die wordt volgens mij al bang als de bal richting hem komt in de 16. Houben heeft zich ook een slag in de rondte gewerkt en was overal te zien, maar weinig rendement. Spelers waarbij ik totaal niet het idee heb dat “betere” motivatie zal helpen.

Het team dat er gisteren op stond is gewoon een matige ploeg op jupiler league niveau, motivatie of niet. Niet persoonlijk bedoeld maar ik snap niet dat er over motivatie gesproken wordt.

Ik geef het de technische mensen te doen; als Okita wordt weggekocht kun je een stuk of 10 nieuwe basisspelers halen deze zomer, alleen Nys (en eventueel Mares) blijft en is structureel goed genoeg. Voordeel is dat we de bank voor volgend jaar al vol hebben met Yildirim, Houben, Martina’s, Schroijen et cetera

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

03 apr 2018 14:09
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #22
De eerste helft speelde we niet eens zo slecht . Toch 2 grote kans voor Schrooijen en Yildirim . We scoren gewoon heel moeilijk en als dan Okita niet mee doet dan wordt het helemaal lastig
Emmen had aan 1 foutje bij ons genoeg om de volle winst te pakken , dat zegt wel genoeg
Kan me er eigenlijk niet meer zo druk om maken, halen we de PO nu wel of niet ....deze groep is gewoon niet goed genoeg om uberhaupt kan op promotie te maken en daar moet je ook eerlijk in zijn
De vraag is alleen hoe gaan we verder met MVV, waar liggen onze kansen en wat hebben we gemist waar we eventueel beter van kunnen worden
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

03 apr 2018 14:21
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #23
Ik vraag me wel af waarom Ciranni zijn contract is opgezegd. En Ippel? Die zal toch ook nog wel blijven na al die blessures?

Sommige schrijven Moustafa nu al af: hij kan echt wel beter, dat hebben we een paar seizoenen geleden toch gezien. Alleen moet hij weer inkomen na zijn lange afwezigheid en dat lukt niet echt met Schroyen voor zich.

Ik vond de inzet nog redelijk gister. Geen 110% maar ook niet het uitfluiten waard.

We hebben met Yildrim, Golpek en Koolhof gewoon al 3 spelers die onder het gemiddelde niveau van de JL zitten. En dan Moustafa en Schroyen uit vorm. Zit je al op je halve elftal.

Ciranni is goed maar wordt meegezogen in de malaise. Kostons en Houben vind ik talentvol, maar val maar eens goed in bij zo'n ploeg die niet draait.

Houd je als sterkhouders in het team van gister alleen Nwakali, Maee, Verrips en Perreira over. En dan is Maee wel sterk maar verdedigend ook niet eens 100% betrouwbaar. Sterallures bij welke speler dan ook in dit elftal zouden overigens zeer misplaatst zijn.

En dan nog, met zo n matige ploeg konden we nog redelijk mee met Emmen, dat toch bovenin staat. Met wat geluk of met een goeie spits haal je een verdiend gelijkspel.

Ik deel wel de kritiek over het schijtbakken tikkie-terug-spel van Elsen. Ik verlies nog liever met 2-4 dan dat je geen enkele goal maakt in eigen huis. Aanvallen graag, wat hebben we nog te verliezen dit jaar?
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

04 apr 2018 09:26
Yannick
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #24

Hill28 schreef : Ik vraag me wel af waarom Ciranni zijn contract is opgezegd. En Ippel? Die zal toch ook nog wel blijven na al die blessures?

Bekijk het eens van de andere kant.
Een fitte Ippel en Ciranni zijn de sterkhouders, ik ga er vanuit dat MVV deze al een aanbod hebben gedaan.
Waarom hebben zij het aanbod nog niet geaccepteerd?

Waarschijnlijk omdat ze, net als iedere andere speler, hopen dat ze ergens hogerop terecht kunnen.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, Tuor, Zoewiezoe

04 apr 2018 10:07
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #25
Een contractverlenging is geen eenzijdig proces waarbij de bal vooral bij de club ligt. Vroeger was de situatie anders, toen spelers aan het einde van hun contract niet zonder transfersom weg mochten. Destijds hadden spelers vaak weinig in te brengen. Sinds het Bosmanarrest ligt de macht echter bij de spelers, en niet bij de clubs. MVV kan Ciranni, Ippel, Pereira etc aanbiedingen doen tot ze een ons wegen. Als een speler die niet accepteert dan houdt het op. En de hiervoor genoemde spelers zullen eerst eens rustig willen kijken welke andere aanbiedingen er voor hen binnen komen. Is hun goed recht natuurlijk. Maar als er geen contracten verlengd worden is dit niet automatisch te wijten aan laks handelen van MVV.

04 apr 2018 12:44
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen - 2 april #26
Ik bedoel niet dat MVV laks zou handelen, maar door de onderstaande opmerking uit het topic Transfergeruchten, dacht ik te zien dat MVV de contracten zelf had opgezegd. Wellicht ten onrechte.

De contracten van Ippel, Pereira, Ciranni, Loshaj, Smylek en Golpek zijn formeel opgezegd. Dat wil niet zeggen dat deze spelers daadwerkelijk vertrekken bij de club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Tijd voor maken pagina: 0.253 seconden