Met het elftal dat wij gisteren de wei in konden sturen, was een overwinning tegen een degelijk Emmen een utopie. Wanneer we met Nys, Ippel, Janssens, Okita en een degelijke spits zouden spelen, zouden we gelijkwaardig zijn. Ik vond ons gisteren niet eens zo slecht spelen, een aantal aardige combinaties gezien en een aantal spelers legde genoeg strijd op de mat. Desondanks geen enkel moment het idee gehad dat we iets zouden gaan afdwingen of het moet in de laatste vijf minuten via de lange bal op Mmaee geweest zijn.
We hadden gewoon te veel lichtgewichten in het veld staan gisteren. Moustafa, Mares, Houben, Yildirim en later met invallers Golpek, Kostons en Loshaj: met deze spelers ga je geen potten breken in balbezit. Schroijen hopeloos uit vorm en deed bijna alles fout, Koolhof die duidelijk in het centrum hoort te spelen, en Nwakali die verder naar voren moet spelen. Met deze veldbezetting waren we niet gevaarlijk in balbezit. We hebben de mogelijkheden gehad desondanks: Houben heeft drie keer vrij kunnen aanleggen vanaf een meter of 20, Yildirim had de openingstreffer voor het intikken en Golpek kopte naast van een paar meter.
Overigens is gewisseld worden bij een achterstand het meest treurige dat je kan overkomen als spits, maar Atilla eruit halen was een terechte wissel op dat moment. Komt gewoon enorm veel te kort, zelfs op dit niveau. Dat Emmen zo'n Peters heeft lopen, daar ben ik echt jaloers op. Snel, technisch en scherp voor de goal. Overigens is die Anco Jansen wel een vreselijke speler om in je team te hebben. Minstens vijf kilo te zwaar, traag als stront, 0,0 werklust en voortdurend in de weer met de scheidsrechter en de tegenstander. Hield zich echter wel in gisteren: niet gespuugd naar de scheidsrechter.
Wanneer vrijdag Nys, Okita en Janssens er weer bij zijn, scheelt dat een slok op een borrel. Desondanks heb ik er een hard hoofd in tegen Helmond. Ik zie ons daar met moeite een puntje pakken of zelfs verliezen.