MVV - FC Dordrecht 09-04-2018
10 apr 2018 08:36
Lijnsje, tegen Oss kom ik even langs!
Degelijke overwinning gisteren, niet sprankelend, wel nuttig en op zich weinig weggegeven. Ik blijf er nog even over doorzeuren, Emmen gaat gisteren weer de boot in. Hadden wij een week geleden thuis van Emmen gewonnen, dan stond je nu zevende en dat zou betekenen dat we de eerste ronde van de play-offs overslaan. Emmen speelt de volgende wedstrijden uit bij Jong Ajax en Den Bosch dus pakken naar verwachting geen punten, het is niet volstrekt onmogelijk dat MVV Emmen nog voorbij steekt, maar ik zie MVV geen vier wedstrijden op rij winnen dus jammer maar helaas. Enfin, uit bij Jong AZ minimaal een puntje pakken en dan sta je er qua play-offs prima voor.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
10 apr 2018 11:53
Jacques schreef : Lijnsje, tegen Oss kom ik even langs!
Degelijke overwinning gisteren, niet sprankelend, wel nuttig en op zich weinig weggegeven. Ik blijf er nog even over doorzeuren, Emmen gaat gisteren weer de boot in. Hadden wij een week geleden thuis van Emmen gewonnen, dan stond je nu zevende en dat zou betekenen dat we de eerste ronde van de play-offs overslaan. Emmen speelt de volgende wedstrijden uit bij Jong Ajax en Den Bosch dus pakken naar verwachting geen punten, het is niet volstrekt onmogelijk dat MVV Emmen nog voorbij steekt, maar ik zie MVV geen vier wedstrijden op rij winnen dus jammer maar helaas. Enfin, uit bij Jong AZ minimaal een puntje pakken en dan sta je er qua play-offs prima voor.
Wordt volgens mij zelfs cruciaal om daar een punt te halen en vervolgens te winnen tegen Oss. Anders komt het aan op de laatste wedstrijd in Ajax en daar moet je in principe niet op punten rekenen in misschien wel hun kampioenswedstrijd.
10 apr 2018 16:13
Een verdiende en noodzakelijke overwinning, hoewel Dordrecht in de eerste helft enkele zeer goede mogelijkheden kreeg. In de tweede helft nam Dordrecht duidelijk gas terug en is eigenlijk niet meer in het stuk voorgekomen. Het is lang geleden dat ik bij een 1-0 voorsprong zo comfortabel op mijn stoel heb gezeten bij een wedstrijd. De gehele tweede helft leek de 2-0 dichterbij dan de 1-1.
Voor mij was Okita de Man of de Match. Je ziet dat hij eigenlijk de enige speler op het veld was die iets extra's kon brengen. Op dit niveau maakt dat het verschil. Vind hem ook duidelijk minder druistig en bovendien houdt hij beter het overzicht dan in het begin van het seizoen. Pure klasse hoe hij wegdraait bij zijn tegenstander en de bal panklaar legt voor Joeri bij de 1-0. In de slotfase een identieke situatie waarbij hij de bal teruglegt en Koolhof pech heeft in de afronding.
Vond Dean overigens prima invallen. Voor mij is het een raadsel waarom Houben de voorkeur krijgt boven hem. (Trap)technisch is Dean echt een klasse beter. Zet tien seconden na zijn invalbeurt Joeri al een op een met de keeper. Had gehoopt dat hij de plek van Nwakali in zou nemen, maar kennelijk ziet Elsen hem alleen als een optie voor de vleugels, waar Golpek het niet onverdienstelijk deed trouwens.
Samen met Cambuur staan we nu op 49 punten. Almere en Volendam hebben er 46, maar omdat Dordrecht sowieso de play-offs in gaat, valt er minstens één van die teams af. Omdat we een beter doelsaldo hebben dan beide teams, mogen we drie punten verliezen op hen (en vijf op Oss of Den Bosch, maar als zij nog op gelijke hoogte komen, halen we het sowieso niet). Beide teams spelen nog tegen elkaar, dus dat maakt de kans dat beiden ons inhalen nog een stukje kleiner. Almere moet ook nog tegen Jong PSV en op bezoek bij FC Eindhoven. Volendam speelt net als wij nog tegen Jong Ajax, dat volop in de kampioensrace is.
Als MVV uit de drie resterende duels nog drie punten haalt, is het enige scenario dat zowel Almere als Volendam ons inhaalt wanneer beide ploegen allebei hun wedstrijden winnen en onderling gelijkspelen.
12 apr 2018 10:47
mvv4ever
Platinum Boarder
Zwakke wedstrijd MVV. Ook was het een rare scheidsrechter waar je dus echt helemaal geen hoogte van kreeg. Maar dan nog moet MVV naar zichzelf kijken.
Ik mag hopen als ze NC halen dat ze dan wel aanvallend wat meer laten zien. Verdediging vind ik redelijk staan.
Als Okita afvalt heb je niks meer al vond ik Koolhof goed invallen. Snap niet waarom hij niet speelde??
Okita vind ik ook heel erg gegroeid. Waar op het begin hij geen speler voorbij kwam en qua kansen veel 100% kansen mis schoot komt hij nu wel spelers voorbij en scoort hij vaker.
Maar goed ik heb liever zo'n wedstrijd dat we ook winnend afsluiten dan een mooie wedstrijd wat we verliezen.
Zowiezo nu op het einde van het seizoen waar de punten het belangrijkst zijn.
Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden