Daar stond je dan. Op een maandag avond bij het ''nieuwe'' complex van Jong PSV op een tribune gemaakt van afgekeurde bioscoopstoeltjes en een verhoging gemaakt van de pallets waarmee de stoeltjes destijds vervoerd zijn geworden. Het scorebord heb ze bij een gefuseerde amateurclub uit de kelderklasse weten weg te plukken en de toeschouwers waren de ouders van de grensrechter die absoluut niet onheus bejegend mocht worden! De dug-outs wat er stonden, staan bij een gerenoveerde amateurclub ook. Nee, het woord ''nieuw'' (op de ''hoofdtribune'' na) mag niet in de mond worden genomen.
Zo nieuw als het complex was, zo nieuw was ook Jong PSV. Ik heb hier misschien één, als je heel goed kijkt twee leuke spelertjes tussen zien lopen. De beste , Aboukhal, vertrekt op het laatste moment naar AZ. Nee, met dit team en deze trainer gaan zij geen top seizoen draaien. Maar goed, nu hebben wij Jong PSV ook eens op het meest gunstige moment getroffen.
MVV speelde , zoals Usta een stuk of 34x in zijn interviews aangeeft, vanuit de eigen organisatie. Dat wilt op dit moment zeggen doelloos in de achterste linie rondspelen, hopen dat een lange bal aankomt of dat Vd Hurk tussen drie beren van verdedigers een weg weet te vinden naar het doel. Nee, het was absoluut niet grootst, al verwacht je toch iets Grootst met een zachte G in Eindhoven. Köt was trouwens veruit de beste op het veld. Heeft een dribbel, versnelling en is niet vies om hard te werken. Als ik toch iemand eruit haal, laat ik ze allemaal benoemen.
- Deusings keepte degelijk. Heeft mijn inziens niet echt een bal gehad waarvan je denkt WOW! Vond hem bij spelhervattingen wel goed in de opbouw en bij corners zag het er al beter uit. Neemt niet weg dat ik nog hoop op een betere , eerste doelman de komende week.
- Frenoy komt soms traag over, aanvallend goed, maar soms een waardeloze voorzet. Een fitte Vermijl is een verbetering, maar Frenoy voor de bank is top!
- Martina nam soms (te veel) risico in de opbouw, maar pakte goed uit. Volgens mij goed zijn man uitgeschakeld samen met Mares. Hij en Mares samen te weinig body.
- Mares zelfde verhaal als Martina. Wordt wel soms makkelijk omspeelt
- Bonifazi, dit wordt de nieuwe publiekslieveling. Begon vorige week onwennig, maar vandaag nam hij 70 KG extra bagage mee de bus in, want de tegenstander zal volledig in zijn zak. Af en toe lekker hard erin, hard werkend en draagt aanvallend zijn steentje bij. Leuk dat hij de goal maakt.
- Deom speelde degelijk. Ik heb hem nooit een geweldige speler gevonden, maar een persoonlijke voorkeur denk ik.
- Martina zoals Jacques zegt: er zijn mensen die iets in deze jongen zien wat ik niet zie. Overigens een mooie bal bij de 0-1 , maar ik blijf erbij dat hij die verkeerd raakt. Nee, geweldige bal! Verrassend genoeg alweer geblesseerd uitgevallen. Moet je nagaan als hij de mannengriep krijgt....
- Schrooijen had er geloof ik geen zin in. Als hij een actie kan maken, doet hij het. Krijgt hij geen bal, speel je met 10 man. Typische alles of niets speler en iemand die uit het niets met een actie iets kan forceren. Ik zou hem er nooit uithalen, maar ik snap dat sommige zich aan hem storen.
- Köt ; als hij zo doorgaat, kun je over 6 wedstrijden zijn contract al opwaarderen. Goed aan de bal, blik vooruit, kan langs een aantal tegenstanders dribbelen en werkt hard. Alleen, het is een andere tegenstander dan de eerste twee wedstrijden. Benieuwd hoe hij zich ontwikkelt verder.
- Holtby is geen buitenspeler, maar vult het goed in. Zie hem liever op de 10 , maar zie het ook gebeuren (indien er versterkingen komen) dat hij op de bank beland.
- Vd Hurk stond op een eiland. Twee redelijke centrale verdedigers op hem, maar wist toch enkele keren goed de bal te behouden waarna MVV verder kon voetballen.
Op naar Roda. Op het prikbord daar is het echt lachen. Daar denken ze dat Muyters expres gaat blunderen tegen ons om een dikke vinger op te steken naar ''de supporters'' , omdat hij zo wordt uitgefloten daar.
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !