Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020

02 okt 2020 22:58 02 okt 2020 23:00 door ASR.
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #31
Jammer, hier had je gewoon 3 punten kunnen pakken. Veel te veel spelers onder hun niveau en Duin is niet de spits die van den Hurk doet vergeten helaas....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2020 22:58
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #32
Twee goals opgehaald en met overgave punt binnen. Ben opgelucht en tevreden. Ik zag het na de 3 1 niet echt meer zitten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Ekstertjj, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2020 23:13 02 okt 2020 23:20 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #33
Ik heb de wedstrijd niet gezien enkel gevolgd via Live Score en ik dacht na de 3-1 ook dat het over was.
Ik ben zeer content met dit punt, ik had (voor mezelf), na de wedstrijd bij den bosch, al getekend voor dit punt bij AZ vandaag dus ik ben echt wel blij ook daar je tot 2x toe moet terug komen van 2 doelpunten achterstand, dat getuigd van vechtlust: Chapeau :thumbsup:

Daarbij doen we het tot nu toe (op den bosch na) boven verwachting goed in de uitwedstrijden. En we hebben ook al lekker 3 verre uitwedstrijden gehad waarbij we telkens met punt(en) terug naar huis gingen (Almere, Telstar en nu Jong AZ) :)
Het weekend is dankzij us MVVke goed begonnen op naar de Eagles vlg week zaterdag (die trouwens ook te pakken zijn want die hangen ergens onderin momenteel en hebben vanavond ook weer met 3-2 thuis van Jong Utrecht verloren)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2020 23:27
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #34
Was een leuke wedstrijd om te kijken.
Het elftal was door de trainer weer goed neergezet. En met een goede instelling. Wat een vechtlust inderdaad!
Lullige fout van Deom bij de 1-0. En was effe bang na de snelle 2-0. Maar goed gevochten van de boys. Mickels was goed ingevallen, gebruikte zijn lichaam goed. Jelle heeft het moeilijk, maar komt er hopelijk wel. Wel heb ik respect voor zijn voortgangers die vaak ook negatieve kritiek kregen. Maar het is niet zo makkelijk bij usmvvke in de spits. Youri laat het ook weer zien hoe het moet. Werkt hard en rendement en venijnigheid!
Content met dit puntje!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 00:26
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #35
Jong AZ uit is al jaren moeilijk. Voetballend is dat gewoon een goede ploeg waar de sterktes aanvallend zijn. Zodra die binnen de 20 meter komen is het alle hens aan dek. Na 14 minuten verwacht je dat het eigenlijk over-en-out is. Compliment aan het elftal dat ze hier een punt meenemen. Het had ook zomaar 6-3 maar ook 4-6 kunnen zijn. Punt is prima en verdiend.
Wat ik niet begreep is dat Deom bleef staan. Die heeft gevoeld de hele wedstrijd lopen zwemmen en daar lag ook onze achilleshiel vandaag. Vrijwel alle gevaarlijke situaties in onze 16 kwamen over zijn kant. Lichtpunt was Yoeri. Zijn doelpunt was des Yoeri's, zijn balletje/overzicht bij de 3-3 subliem al leek het zo simpel.
Ik denk toch dat de jongens een leuke terugreis hebben. Op naar de Eagles !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 01:14
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #36
Ik heb alleen het laatste uur gezien bij de wedstrijdflitsen. Knap was de veerkracht; telkens terugkomen. Bij de 2-3 en 3-3 zag je duidelijk de hand van de trainer: vroeg druk zetten!

En als Joerie net wat meer geluk had, dan hadden we weer drie punten meegenomen...

Ik vond het centrum achterin qua snelheid tegenvallen. Als er niet compact verdedigd wordt, is een speler als Mares te traag. Blijkbaar heb ik iets gemist, want ik zou inschatten dat Waem daar goed zou staan.

Al met al: fijn om te zien dat na achterstand de koppies niet gaan hangen. 3-3 lijkt me een terechte uitslag. Nu al meer uitpunten gehaald dan het hele vorige seizoen. Respect voor onze jongens en onze trainer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 01:22 03 okt 2020 03:25 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #37
Ik heb grote delen van de wedstrijd gezien via het schakelprogramma van Fox Sport 1.

De eerste twee goals van Jong AZ vielen gemakkelijk door twee flitsende spitsenacties van Mo Taabouni. Ik dacht toen dat de wedstrijd gespeeld was. Mooi niet. Dit is een ander MVV met een echte vechtersmentaliteit.

Joeri - die naar mijn smaak de laatste wedstrijden te veel kritiek kreeg; hij werkte zich het snit voor de ogen - maakt er op Joeri-/Arjen Robbenachtige wijze 2-1 van. En weer dacht ik dat de wedstrijd na rust beslist was, toen Jong AZ 3-1 scoorde. Maar opnieuw bewees MVV veerkracht te hebben en kwam zo'n twintig minuten voor het einde op 3-2 en 3-3. Joeri kreeg in de allerlaatste seconde van de wedstrijd nog een kans op 3-4, maar zijn schot ging net voorlangs.

3-3 is een knap resultaat, zeker als je met 3-1 achterstond. Opmerkelijk is de enorme werklust van MVV tot aan het eind van de wedstrijd: al jaren niet meer gezien bij MVV. Dat moet toch aan de trainer liggen.

Ook Koen Kostons heeft deze wedstrijd keihard gewerkt. Hij zal wel plm. 11 kilometer gerend hebben. Nog niet alles ging goed. Maar de laatste drie, vier wedstrijden is hij steeds ietsje beter gaan spelen. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Koen is er nog niet, maar hij is nog maar net 21 jaar. Hopelijk zet zijn kwaliteitsgroei door.

Martina speelde opnieuw goed, maar kreeg weer een vrij onbenullige gele kaart in de buurt van de middellijn. Zonde (ook al was zijn actie geen gele kaart waard).


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, itsman, Ekstertjj, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 02:38
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #38
Ik heb de hele wedstrijd gezien. De eerste 5 minuten zetten we flink druk. Helaas vallen er na slecht verdedigen twee snelle goals. Wat een topper die spits/vleugelaanvaller (ruilen voor van Duin?). Wat een klasse die speler, ik weet zijn naam niet meer. Ondanks dat AZ meer bewegelijkheid toonde, toonde wij meer effectiviteit. We hebben hier wederom een punt gestolen. Ik denk dat de credits naar onze trainer moeten. Met dit budget en spelersgroep deze resultaten neerzetten. Ik heb maar één woord; chapeau!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 09:16 03 okt 2020 09:17 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #39
Eerlijk is eerlijk: na een kwartier denk je ‘daar gaan we weer’. Maar met de mentale weerbaarheid van deze ploeg zit het wel goed. Joeri is in goede doen de laatste wedstrijden en laat daarmee zien wat zijn waarde kan zijn voor dit team. Knap!
In drie van de vier uitwedstrijden pak je punten tegen tegenstander die prima voetbal op de mat leggen. Ook dat is zeer knap. Dat kan alleen met werklust, discipline, (groeiend) zelfvertrouwen en een portie geluk (en dat kun je deels afdwingen).
Vooralsnog doen we het gewoon prima en presteert deze ploeg qua resultaten boven (mijn) verwachting. Het is sowieso een vreemde competitie met onverwachte (grote) uitslagen. Alleen NAC en Almere lijken zich hieraan te onttrekken. En het enige puntverlies van Almere was tegen... Juist!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 10:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #40
Ik had gisteren andere prioriteiten dan deze wedstrijd kijken dus heb enkel de samenvatting gezien en houd me daarom afzijdig van inhoudelijk commentaar. Maar een puntje uit bij Jong AZ is niet verkeerd. Ook niet top, maar acceptabel. De veerkracht is natuurlijk een goed teken - gevoelsmatig zou dat onder Elsen minder snel gebeurd zijn.

Een interessante serie wedstrijden hierna met Go Ahead, Excelsior en Jong Ajax. Drie tegenstanders die gezien het budget normaal gezien beter zijn dan MVV. Maar voorlopig staan we boven alle drie (Excelsior en Go Ahead hebben een wedstrijd minder gespeeld, maar voor beiden geldt dat die wedstrijd tegen De Graafschap is - die hebben twee wedstrijden minder gespeeld en halen dat de komende tien dagen in). Drie keer verliezen kan gewoon, drie keer winnen gezien de stand ook. Meer waarschijnlijk pakken we een punt of vier. Alles meer is pure bonus wat mij betreft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 10:31
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #41
Het wordt tijd dat Duin zijn doelpuntje gaat maken. Misschien dat die dan wat meer "los" komt. Duin, als je dit leest, je bent een spits, pick je bevrijdende doelpuntje ff mee....maakt niet uit hoe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 10:45
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #42
Bijna alles is wel een beetje gezegd. Na 20 minuten denk je “daar gaan we weer”. Ik heb overigens altijd het idee dat als MVV goede zaken kan doen, ze dit nalaten. De volgende dingen vielen mij op:

- Lathouwers wordt na 2 snelle doelpunten toch weer onzeker. De terugspeelbal na de 2-0 staat hij weer te klooien en wordt het bijna 3-0. Had een dejavu gezien Cambuur thuis. Heeft ook geen enkele redding gehad (3 tegendoelpunten en 1x tegen de paal). Het kan aan mij liggen , maar zijn zelfvertrouwen daalt als hij tegendoelpunten krijgt.

- Ik zag mensen reageren vorige week om Waem erin te zetten. Nou, daar stond hij dan vandaag. Vond hem echt niet sterk spelen. Ik had zelf eerder Martina CV en Zeegers RB gedoon of Van Acker laten zakken een linie. Maar goed , daarom ben ik natuurlijk geen coach. Hij gaf trouwens de keeper wel een paar keer een ontiegelijke kut bal terug...

- Duin heeft inderdaad een (veld)goal nodig. Hij is niet een spits voor dit systeem denk ik. Ik zie momenteel liever Mickels in de spits. Ga me uitlachen, maar ik zie een beetje Okita in Mickels. Hjj heeft echt wel een actie in zich. Duin is meer voor het doorkoppen en vasthouden opgesteld door Kalezic. Zijn kwaliteit ligt denk ik puur in de 16 en niet zoals Vd Hurk altijd moest 40m van de 16 de bal krijgen en zoek het maar uit! Daarnaast heb je met Schroijen (dit is geen kritiek op hem hoor) en Zamouri / Mickels / Stavitski geen buitenspelers die de ballen op het kopje van Duin leggen. Ze trekken veelal naar binnen voor het schot of een combinatie. Wellicht dat nog een leuke spits van Luik te huren valt?

2-2-2 uit de eerste 6. Had slechter gekund, maar als een club als Dordrecht of Helmond wint staan ze bij je. Voor mijn gevoel zijn deze clubs belabberd begonnen, maar staan dan gewoon bij je. Maar het gevoel als het om MVV gaat is een goede start?

Tot maandag nog de mogelijkheid om spelers aan te trekken. Ik ben benieuwd....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 10:55
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #43
Ik vond Waem vorige wedstrijd prima invallen. Het was deze keer blijkbaar niet zo'n succes.

Ik heb in uitwedstrijden MVV nog niet vaak zo veel druk zien zetten op de achterhoede als in deze wedstrijd. Dat werd bij vlagen prima uitgevoerd, waardoor de achterstand werd overbrugd. Hier is duidelijk op getraind.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 11:08
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #44

Lijnsje@tappunt schreef : - Lathouwers wordt na 2 snelle doelpunten toch weer onzeker. De terugspeelbal na de 2-0 staat hij weer te klooien en wordt het bijna 3-0. Had een dejavu gezien Cambuur thuis. Heeft ook geen enkele redding gehad (3 tegendoelpunten en 1x tegen de paal). Het kan aan mij liggen , maar zijn zelfvertrouwen daalt als hij tegendoelpunten krijgt.
.


Hij was inderdaad onzeker bij die terugspeelbal, maar hij kon volgens mij niet veel doen aan die tegengoals.
Als je goed luistert tikt hij de bal nog aan voordat deze tegen de paal klapt, dus grote kans dat die er wel in was gegaan anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2020 11:50 03 okt 2020 12:07 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 593
Meer
Jong AZ - MVV Maastricht 2 oktober 2020 #45

jeoff schreef :

Lijnsje@tappunt schreef : - Lathouwers wordt na 2 snelle doelpunten toch weer onzeker. De terugspeelbal na de 2-0 staat hij weer te klooien en wordt het bijna 3-0. Had een dejavu gezien Cambuur thuis. Heeft ook geen enkele redding gehad (3 tegendoelpunten en 1x tegen de paal). Het kan aan mij liggen , maar zijn zelfvertrouwen daalt als hij tegendoelpunten krijgt.
.


Hij was inderdaad onzeker bij die terugspeelbal, maar hij kon volgens mij niet veel doen aan die tegengoals.
Als je goed luistert tikt hij de bal nog aan voordat deze tegen de paal klapt, dus grote kans dat die er wel in was gegaan anders.

Toch vind ik hem voor zijn leeftijd prima functioneren en toont geen angst in de 5 meter. Maakt de verdediging ook niet onzeker zoals Boffin dat wel deed...Hebben we wel eens anders meegemaakt.
Hij staat er en heeft het materiaal en de potentie om punten te redden. Na Castro en Koopman vind ik dat we weer een goede keeper hebben.

Iets anders Jeoff: vond de chat gisteren best wel agressief en luidruchtig. Best wel link gezelschap daar verzameld....
moet niet erger worden :pinch:

terug naar de wedstrijd: vind de uitdrukking op de gezichten symbolisch voor wat er plaatsvond bij die vaan us :

strijdlust, inzet en ervoor gaan !



interviews:
Thibaut Van Acker
www.foxsports.nl/video/3271323/van-acker...-uit-brand-gesleept/

Darije Kalezic
www.foxsports.nl/video/3271314/kalezic-dit-voelt-als-winst/
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden