Re:NEC - MVV Maastricht

30 nov 2020 22:42
Dennis
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 101
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #16
Waarom hebben wij zoveel pech.... wij verdienen zoveel meer. Wij zijn zo’n trouwe en goede supporters :( :(
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 22:59
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #17
Zeer makkelijk gegeven penalty, zo krijgt MVV ze aan de andere kant werkelijk nooit mee.. daarna toch genoeg mogelijkheden gehad om minimaal gelijk te spelen. De ploeg is gewoon te zwak en mist ook wat geluk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 23:00
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #18
Een niet heel slecht MVV gezien. Waem en de backs vielen me positief op. Naudts toch weer een goal. Kun je nagaan dat we die gratis hebben gekregen.... Als we met regelmaat dit spel kunnen laten zien, dan worden we niet laatste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 23:01
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #19
Het spelniveau gaat de laatste weken toch wat in stijgende lijn, ook al zijn de resultaten er nog niet naar. Dan maar vrijdag tegen De Graafschap.

Vervelende scheidsrechter trouwens die alle kleine dingen tegen floot. Gaf de strafschop wel heel makkelijk en belachelijk dat hij die laatste vrije trap niet meer liet nemen. Liever wat grappen met de NEC-spelers toen ze tijd liepen te rekken bij de cornervlag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, TPC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 23:14 30 nov 2020 23:15 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #20
Jammer. Makkelijke strafschop voor nec. Goede goal Naudts. Voor de winst teveel kansen nodig of er te weinig uithalen zoals die laatste voorzet van rechts. Schrooijen wil 2 keer eerst om zijn as draaien om de bal voor links te krijgen en dat op dit niveau, zonde. Waem prima, laat die zich maar ontwikkelen. Persoonlijk ook geen fan van Salasiwa, zie niet direct de meerwaarde, dan liever een jonge gast voor hem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 23:29
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
Re:NEC - MVV Maastricht #21
De trainer moet toch eens aan Joeri vertellen dat hij dan wel leuke momenten heeft, maar dat dat niet voldoende compensatie is voor het gebrek aan speloverzicht. Wat maakt hij vaak foute keuzes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 23:41
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #22
Klopt Zwarte Vogel. Joeri is een momentenvoetballer, maar als die momenten er niet zijn, blijft er weinig over. Samen met Salasiwa de zwakste bij ons.
Verder een goed MVV gezien. Organisatie stond prima, aan de bal rustig en verzorgd. We hadden vaker kunnen (en moeten) scoren. NEC nauwelijks gevaarlijk op een kopbal na een uurtje na.
Belachelijke strafschop, was werkelijk niets aan de hand. Tweede goal was enige moment van onoplettendheid in de defensie van MVV. Jongen mocht wel erg vrij uithalen. Jammer van de kans meteen daarna voor Joeri en die flankaanval via Stavitski, anders hadden we een terecht punt uit het vuur gesleept.
Ik heb een ploeg gezien die keihard geknokt heeft en ook best aardig gevoetbald heeft. Nee, niet technisch hoogstand, maar naar de mogelijkheden. Jammer dat dat weer niet beloond wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kay, M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 00:05 01 dec 2020 00:06 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #23
Ik zie toch echt wel een opgaande lijn qua spel, ook al is het resultaat teleurstellend. Een gelijkspel was toch echt wel verdiend geweest in mijn ogen. Zeker gezien de heel gemakkelijk gegeven penalty voor NEC.

Ik vond de verdediging goed georganiseerd spelen. Zo'n Zeegers gaat aanvallend mee en is verdedigend een bijtertje die je soms wel drie keer tegenkomt in een actie. Ik bedoel: als je hem passeert ben je nog niet van hem af. Ook Last speelde redelijk. Volgens mij waren Mares en Waem centraal achterin foutloos; laat dat maar eens staan zo.

Het middenveld is niet constant qua niveau: Van Acker wat onzichtbaar. Deom die zijn acties soms te ver doorvoert en de bal net wat eerder moet afgeven. En Salasiwa brengt niet de routine die je zou mogen verwachten. Ik zou de volgende keer starten met Van Bommel in zijn plaats. Er werd wel hard gewerkt en persoonlijke duels werden niet geschuwd, maar je zou meer organisatie verwachten op het middenveld. Individuele acties zijn leuk, maar laat daar meer positiespel zien. Dat lukte nu bij vlagen wel, zeker de eerste helft, maar het blijft onrustig. Er staat geen leider op.

Voorin vond ik alleen Naudts attent spelen. Het was natuurlijk een verdedigende blunder van NEC, maar hij maakt het mooi af met een schot hoog in de korte hoek. Onhoudbaar voor de keeper. Joerie is een momenten voetballer, die elke verdediging bezighoudt, al was hij vanavond niet scherp genoeg. Zamouri vond ik de eerste helft attent spelen maar de tweede helft heb ik hem nauwelijks gezien.

Stavitski wilde zich iets te nadrukkelijk bewijzen als invaller, waardoor er weinig raffinement in zijn acties zat, om het netjes uit te drukken.

Ik ben een fan van Kalezic; hij moet met beperkte kwaliteit proberen er iets van te maken en dat lukt heel aardig. Het voetbal wordt beter. Alleen zakte MVV na zo'n 65 tot 70 minuten in en ging er weinig overtuiging en dreiging van uit. Hij had toen eerder mogen wisselen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 09:02 01 dec 2020 09:02 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #24
Waarom nu swanson weg is gaat mvv niet eens scouten bij fifa 21? ...Gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 09:15
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #25
Net niet verloren voelt tegenwoordig al als een overwinning.

Het is werkelijk iedere week hetzelfde liedje. Oh wat spelen we leuk, oh wat krijgen we een kansen die we niet optimaal benutten of gewoon belabberd afleggen, één persoonlijke fout doet ons de das om...

Havekotte herpakte zich goed, kon volgens mij niets aan beide doelpunten doen. Penalty zag er een beetje raar uit, maar dat komt omdat hij zich naar links wilde gooien en uiteindelijk zag dat de speler rechts ging schieten. Vrije uithaal op rand 16 in de uiterste hoek. Niet te houden.

Verder viel mij in positieve zin Van Acker weer eens op. Rust aan de bal, telkens aanspeelbaar en het spel verleggen. Vond Deom gisteren helaas iets minder dan voorgaande wedstrijden. Salasiwa is een parodie op een voetballer. Zelfs Naudts verbaast mij de afgelopen twee wedstrijden.

Maar goed, we zitten nog altijd in de beker. Ik ben bezig met een ontwerp ''Veer goon naor de Kuip''. Dit is ook een proces, wordt dus vervolgd...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 09:40 01 dec 2020 09:41 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #26
Speelde MVV vorige week een uur lang goed, gisteren was het 80 minuten prima. Jammer dat vlak voor het einde die tegengoal valt. Toch heb ik bij vlagen genoten. Van de combinaties, van de driehoekjes en van de jonge backs die wel eens een steekje laten vallen maar vechten als leeuwen en mee naar voren durven gaan. Naudts maakte weer een (knappe) goal. Veel spitsen zouden die bal in de lange hoek hebben geschoven, hij plaatste ‘m hard in de korte hoek.
MVV speelde naar de mogelijkheden: compact met een snelle omschakeling. Achterin stond het aardig met, zoals gezegd, Last en Zeegers die opkwamen. Ook Waem heeft potentie. En het mag gezegd: ik vond Mares vrij degelijk. Middenveld was ook oké met Deom die er voetballend met kop en schouders boven uit steekt. Ik vond alleen Joeri erg ongelukkig voorin. Maakte de verkeerde keuzes en vertraagde het spel daardoor. Bij hem is het vaak alles of niets. Gisteren was het dat laatste. Maar hij hoeft maar één bevlieging te hebben...
Uiteindelijk sta je met lege handen, maar een puntje meenemen had gekund. Zeker als je bedenkt dat de penalty echt wel een cadeautje was. Loop in de zestien zachtjes tegen iemand aan, maak veel misbaar en je valpartij wordt tot strafschop gepromoveerd. Ik heb het teruggekeken maar kan er geen overtreding in herkennen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 10:00 01 dec 2020 10:07 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #27
MVV speelde wel lekker vond ik. Zoals hierboven genoemd, bij vlagen goed combinatiespel. Last erg knap, wat een verademing die snelheid. Naudts scoort ook een mooie goal.
Vond schroyen gisteren de zwakste schakel. Hoe slordig en ongeconcentreerd hij die bal aflegt in de eerste minuten, na een grote fout van de NEC doelman. Daarmee een levensgrote kans om zeep helpende, en dan nóg durven gebaren naar je medespeler, die je net een grote zaadbal hebt ingespeeld. Mocht MVV in Joeries plaats een nieuwe speler kunnen halen die een beetje boven de griize massa uitsteekt én die 100% gemotiveerd is, dan hebbem ze mijn zegen.

De ‘penalty’ wat een farce was dat. Een sliding die nog niet in de buurt komt. En de commentator -lichtelijk- op de hand van NEC die noemde het uiteindelijk maar een ‘duwtje’. Een van de meest absurde/onverklaarbare penalty’s die ik ooit heb gezien.

Alsof dat nog niet genoeg was, fluit hij de wedstrijd af, pal voor de laatste kans van MVV op de gelijkmaker (een vrije trap). Die gelijkmaker zou overigens zeer terecht zijn geweest.

Aan de ene kant denk ik, de punten zullen wel komen nu et spel duidelijk beter wordt. Aan de andere kant denken ze dat waarschijnlijk ook al een tijdje in Sittard (die soms ook
Aardig meespelen maar uiteindelijk geen punt halen)

We wachten af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 10:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #28
Ik heb ook dubbele gevoelens. Van de ene kant was het gisteren beter dan de meeste wedstrijden hiervoor. Van de andere kant gewoon weer verloren en een paar voetballers zijn het predicaat profvoetballers momenteel niet waard. Salasiwa als gemakkelijkste voorbeeld. Het aparte is dat ik hem bij zijn eerste invalbeurt juist verfrissend vond, misschien wel beste MVV'er op het veld toen. Maar de laatste weken lijkt hij er geen klap meer van te kunnen.

Het ligt natuurlijk ook aan de pandemie en het kijken van wedstrijden vanuit huis, maar er is zo weinig aan. We voetballen nergens om (buiten de beker dan, al voetballen we daar ook niet, maar goed). Mensen mochten eerdere jaren al graag een tussenjaar noemen, maar vaak deden we tot maart nog stiekem mee om een plaats in de play-offs (en tot twee seizoenen geleden haalden we die bijna ieder seizoen). Nu waren we in november al uitgevoetbald in de competitie. Saai!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 11:53
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #29

Jacques schreef : Ik heb ook dubbele gevoelens. Van de ene kant was het gisteren beter dan de meeste wedstrijden hiervoor. Van de andere kant gewoon weer verloren en een paar voetballers zijn het predicaat profvoetballers momenteel niet waard. Salasiwa als gemakkelijkste voorbeeld. Het aparte is dat ik hem bij zijn eerste invalbeurt juist verfrissend vond, misschien wel beste MVV'er op het veld toen. Maar de laatste weken lijkt hij er geen klap meer van te kunnen.

Het ligt natuurlijk ook aan de pandemie en het kijken van wedstrijden vanuit huis, maar er is zo weinig aan. We voetballen nergens om (buiten de beker dan, al voetballen we daar ook niet, maar goed). Mensen mochten eerdere jaren al graag een tussenjaar noemen, maar vaak deden we tot maart nog stiekem mee om een plaats in de play-offs (en tot twee seizoenen geleden haalden we die bijna ieder seizoen). Nu waren we in november al uitgevoetbald in de competitie. Saai!


Ook hier wisselend gevoel. Omdat je van tevoren rekening houdt met een kansloze nederlaag gezien de vorm van NEC en onze vorm, valt alles beter dan dat al mee. Tegelijkertijd voelt het ook wel heel treurig om blij te zijn met een kleine nederlaag, omdat de wedstrijden daarvoor nog slechter waren.

In de categorie lichtpuntjes:

- Van Swanson gaan we geen last meer hebben.
- Hopelijk heeft Kalezic zijn beste elftal gevonden. Havekotte deed het prima en blijft hopelijk staan, de jonge backs voldoen en ik weet niet waar Heerings de afgelopen wedstrijden was, maar hij hoeft van mij ook niet meer terug te keren. Laat Mares en Waem maar staan. Van Acker weer terug naar het middenveld, Schroijen zal eens in de paar wedstrijden weer een momentje hebben en nu begint Naudts zelfs te scoren. Stavitski/ Zamouri , Salasiwa/Kostons blijft voor mij lood om oud ijzer.
- We zitten nog in de beker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 12:41
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Re:NEC - MVV Maastricht #30
Met meer effectiviteit had MVV zomaar gewonnen. Kalezic had het gewoonweg goed staan en hierop kun je verder borduren.
Het verschil in budget en de stand in de competitie zag je niet terug op het veld. Op de mentaliteit van de spelers kon je niks afdingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, Kletswief, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden