FC Volendam - MVV

03 jan 2021 22:58 03 jan 2021 23:01 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
FC Volendam - MVV #16
Puike prestatie. Drie niet-ingecalculeerde punten. Een soort sympathiek betonvoetbal. Volendam had het meeste balbezit, MVV de meeste échte kansen. Zo zie je dat je met beperkte middelen maar de juiste instelling veel kan bereiken.
Ik moest een beetje denken aan Atletico Madrid (ja ja, begin me maar uit te lachen). Niet qua niveau, maar qua spelopvatting. Keihard werken, discipline, kort er op, felle duels en af en toe irritant zijn. Balletje wegtikken en de keeper die alle tijd pakt. Een soort vechtmachine die het niet moet hebben van oogstrelend voetbal, maar er 90+ minuten lang staat en er snel probeert uit te komen.
Havekotte keepte prima en achterin stond het behoorlijk. Centraal prima met Mares en Waem (contractje aanbieden voor volgend jaar?). Salasiwa vond ik (met name in de eerste helft) wat minder en Zeegers die werkte als een paard. Middenveld was oké. Ietwat onzichtbaar, maar liep als een gek om alles ‘dicht te knijpen’. Voorin was Schroijen weer als vanouds onvoorspelbaar, werkte Naudts zich een slag in de rondte (en zeikt nooit na weer een schier onmogelijke vuurpijl in zijn richting) en ook Zamouri liet aardige dingen zien. De drie hadden de wedstrijd ook definitief in het slot kunnen gooien in de eindfase. Maar het bleef billen knijpen.
Goede start van 2021. Voor iedereen nog de beste wensen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80, Kletswief, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2021 23:42
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
FC Volendam - MVV #17
Mooie prestatie.
Volendam heeft duidelijk meer kwaliteit, komt ook terug in % balbezit.
Maar usse trainer begon met een logische opstelling, had ook weinig keus. En zijn interviews zijn prima, duidelijk helder en geen onzin of gezwam. Heerlijk hoe tegenwoordig de communicatie is zowel van Noor als van de trainer... als je dat vergelijkt met die Chappa of Usta. En Kalazic had het tactisch weer goed neergezet.
Weer een heel mooie goal van Youri... volgens sommige moet hij als niet scoort ook op de bank beginnen. Maar als we dit jaar geen Youri hadden, dan was er helemaal geen scorend vermogen. Ook meteen mijn zorg voor komend seizoen als Youri weg is... wie gaat dan een goal maken of creatief iets bedenken of uit het niets die verrassende actie maken.
Waem was weer prima. Jeugdspeler Zeegers legt weer een prima partij op de mat. Haverkotte zorgt voor rust en is een prima keeper voor usmvvke, waarom hem niet proberen onder contract te krijgen voor komend seizoen, zodat er vanaf begin seizoen op deze belangrijke positie een speler staat.
En het gehele team heeft gedisciplineerd en met volle inzet gespeeld. En dan met wat geluk de drie punten over de streep getrokken. Heerlijk. Sjiek!
En het manchester city uit het oosten staat met hun miljoenen maar op zes punten. :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2021 23:45
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
FC Volendam - MVV #18
Dit was een echte teamprestatie. De tactiek klopte en niemand sprong er echt uit. Hoewel .... Joerie maakte natuurlijk een schitterende goal (na een overigens belachelijk zwakke hoekschop). En ik wil graag Mares een compliment geven. Sinds hij aanvoerder is, neemt hij meer leiding en klaart hij met Waem niet alleen achterin zijn klus, maar is hij een van de weinigen met goed geplaatste passes in de diepte.

Hard werken levert verdiende punten op. De organisatie en prestatie als geheel was beter dan de individuele kwaliteiten van de spelers bij elkaar opgeteld Er werd echt gewerkt voor elkaar en de organisatie klopte. Mooi.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80, De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2021 10:35
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1896
Meer
FC Volendam - MVV #19
Als je de verslagen uit de respectievelijke plaatselijke media bekijkt, lijkt het bijna om een andere wedstrijd te gaan. Dit is van 1Limburg:

MVV Maastricht heeft de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe jaar gewonnen.

De Maastrichtenaren versloegen in het Kras Stadion FC Volendam met 0-1 door een schitterend doelpunt van Joeri Schroijen.

Weggespeeld
MVV leek in de aanvangsfase van de wedstrijd volledig weggespeeld te worden. FC Volendam dicteerde het spel en de Maastrichtenaren kwamen nauwelijks van de eigen helft. Boy Deul zorgde na een minuut of zeven voor het eerste gevaar, maar kreeg de bal uit een hoekschop niet in het doel van Mike Havekotte.

Verwoestende uithaal
In de twaalfde minuut kwam MVV op voorsprong toen Jérôme Déom de bal naar Joeri Schroijen schoot en deze met een verwoestend schot de bal in de linker bovenhoek knalde. Volendam was verrast en had niet direct een antwoord op de goal van de Maastrichtenaren, die steeds beter in de wedstrijd kwamen. Volendam kreeg de kans gelijk te maken, maar Samuele Mulattieri kopte van dichtbij over. Ook Boy Deul, Martijn Kaars en Nick Doodeman kregen de bal niet in het Maastrichtse netje. De druk op de Maastrichtenaren werd groter, maar zij hielden stand, stroopten de mouwen op en kwamen kort voor rust nog bijna op 0-2. Thibaut van Acker kwam echter te kort om een vrije trap in te tikken.

Tweede helft
Volendam probeerde direct na de hervatting orde op zaken te stellen, maar het schot van Alex Plat verdween in de handen van Mike Havekotte en kort daarna schoot invaller Jari Vlak de bal hoog over het Maastrichtse doel. Ook een kopbal van Mulattieri uit een hoekschop ging over.

Onder druk
MVV kwam steeds meer onder druk te staan, maar ondanks het veldoverwicht kreeg Volendam nauwelijks doelkansen. Trainer Wim Jonk versterkte in het laatste kwart van de wedstrijd de aanval van de Noord-Hollanders in een poging het tij te keren.

Linker zijnet
Een kwartier voor tijd was Volendam dichtbij de gelijkmaker, maar Mulattieri schoot de voorzet van Nick Doodeman met rechts in het linker zijnet. Oussama Zamouri kreeg in de tegenstoot de kans de score te verdubbelen. Hij krulde de bal naast. Even later konden de Maastrichtaren de wedstrijd in het slot te gooien, maar Arne Naudts en Oussama Zamouri kregen de kans de bal niet in het doel van keeper Joey Roggeveen.

Door het oog van de naald
In de 85e minuut kroop MVV door het oog van de naald toen Mulattieri alleen voor doelman Havekotte verscheen, maar de bal ging naast. Mulattieri en Giannis Iatroudis joegen in de slotfase op de gelijkmaker en via een uitgespeelde aanval kwam de bal bij Dyllandro Panka terecht, die vervolgens over het Maastrichtse doel schoot. MVV hield ook in blessuretijd stand en mocht met een 0-1 overwinning de kleedkamer opzoeken.

En het Noord Hollands Dagblad schrijft het volgende:

Twee nederlagen, vlak voor en direct na de jaarwisseling, en FC Volendam is terug bij af. Na de thuisnederlaag (0-1) tegen MVV zijn de koplopers Cambuur en Almere ver uit het zicht van de ploeg van Wim Jonk.

Volendam moest het zonder spelverdeler Franco Antonucci doen. De Belg is geblesseerd aan zijn knie. Trainer Wim Jonk koos een opvallende oplossing om dat gemis op te vangen. Volendam trad aan met vier spitsen, al kreeg Ibrahim el Kadiri in de praktijk de rol van Antonucci - als meest aanvallende middenvelder - toebedeeld.

Met de balvaardige El Kadiri hoopte Jonk met creativiteit gaten in de MVV-verdediging te slaan. Maar daar slaagde Volendam in de eerste helft geen moment in. De thuisclub mocht veelvuldig balbezit koesteren, maar werd nauwelijks gevaarlijk. Verder dan een kopballetje van Samuele Mulattieri en wat slappe schoten uit tweede lijn kwam Volendam niet.

En dus leidde MVV halverwege. Een verrassende uitval en een zondagsschot van Joeri Schroijen volstonden. Het had nog erger kunnen zijn, maar Koen Kostons maaide vrij voor doelman Roggeveen over de bal.

Volendam ging na rust wel op zoek naar de gelijkmaker en meer. Met name via El Kadiri - naar de linkervleugel verhuisd - was er ook dreiging. Maar de taaie MVV-verdediging gaf geen krimp. Slechts een keer werd het echt gevaarlijk, maar Mulattieri kwam net een teenlengte te kort om de bal binnen te glijden. De MVV-aanvallers Schroijen en Zamouri waren in de counter veel gevaarlijker, toen Volendam meer risico ging nemen, maar faalden in de afwerking.

Daardoor bleef het spannend. Volendam had er nog een puntje uit kunnen slepen, maar Mulattieri schoot van dichtbij voorlangs en ook invaller Dyllandro Panka had het vizier niet op scherp.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2021 12:15
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
FC Volendam - MVV #20
Natuurlijk mooi dat je wint bij Volendam. Totaal onverwacht en drie bonuspunten zoals al is aangegeven. Ik heb het idee dat sommige momenteel al in de polonaise lopen en voor de komende wedstrijd de drie punten al hebben bijgeschreven, maar ik heb toch echt mijn twijfels.

Kijkend naar de eerste wedstrijd bij Almere; we stonden goed, kregen amper kansen tegen maar werden zelf ook niet of nauwelijks gevaarlijk toen. Toen was al de vraag of dit kwam door het goede spel van MVV of het zwakke spel van Almere. Als we eerlijk zijn, was dit toch grotendeels het zwakke spel van Almere zelf. MVV kon toen geen vuist maken aanvallend en verdedigend wist MVV de linies goed kort te houden. Gezien de daarop volgende wedstrijden én de stand op de ranglijst mogen we gerust zeggen dat het een off-day van Almere was toen.

Hetzelfde gevoel heb ik nu een beetje. Een mooi doelpunt van MVV en vervolgens de dubbeldekker geparkeerd. Het doorgaans makkelijk voetballend Volendam (Jonk gaf al aan 7 tot 10 kansen te verwachten) kwam er niet doorheen. Ja, natuurlijk heeft dit deels ook te maken met de organisatie en spelopvatting van MVV. Ik heb echter het idee dat merendeels dit te maken heeft met Volendam.

Ik ben niet minder blij met deze drie punten, maar ik loop niet voorop in de polonaise en blijf liever nog even hangen aan het buffet en het even allemaal nog aankijken. Ik heb alvast een kruk naast mij gereserveerd voor Kostons. Die heeft volgens mij het voetballen helemaal verleerd.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2021 13:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
FC Volendam - MVV #21
Heerlijk resultaat en op dit moment natuurlijk de enige manier om punten te pakken in dit soort uitwedstrijden. Betonvoetbal. In Engeland wordt dit ook wel KITAP1 genoemd - keep it tight and pinch one.

Maar uiteraard gaat dit niet iedere wedstrijd goed. We werden geholpen door een vroege goal uit het niets, na inderdaad een dramatisch slechte corner*. Dan is het iets gemakkelijker en met meer zelfvertrouwen de bus voor het doel parkeren. En dan nog had Volendam niet zijn beste dag, én miste Volendam een paar grote kansen. MVV had natuurlijk ook een paar gouden kansen op de 0-2, daar niet van. Maar de komende weken treffen we onder meer Cambuur, Excelsior (2x, één keer beker), Go Ahead, NEC en De Graafschap. In alle eerlijkheid, als je tegen deze tegenstanders meer dan vier punten pakt, is dat super. Tussendoor ook Jong Utrecht en Helmond, daar moet het dan maar tegen gebeuren. En ik hoop op een stuntje in de beker natuurlijk.

Het was inderdaad vooral een teamprestatie. Over de opstelling kon je in wezen niet zo veel zeggen - op de bank zat enkel Last als iemand die meer dan vijf wedstrijden in de benen heeft. Kostons is al het hele seizoen niet om aan te gluren en dat was gisteren ook weer zo, ik ga er van uit dat hij zijn plaats verliest aan onze nieuwste aanwinst, maar met het gerucht van Van Acker op de achtergrond zou het ook nog anders uit kunnen pakken.

Vrijdag tegen Jong Utrecht. Met dit MVV kun je nooit rekenen op een overwinning, maar thuis tegen fucking Jong Utrecht, kom op man.

*Sinds het vertrek van Holtby zijn onze corners sowieso weer waardeloos. Je zou zeggen dat een paar keer per week twee of drie man corners elkaar laten trappen op de training niet te veel gevraagd is, maar ik zal er wel niets van begrijpen.
Gisteren of eergisteren bij het darts legde een commentator het nog uit hoe je nou op die dubbels oefent. Je geeft jezelf de opdracht: zeven pijlen achter elkaar in de dubbel 20. Gaat er eentje mis? Opnieuw beginnen! En dat tot je de zeven keer gehaald hebt. Gaat dat goed? Volgende keer acht pijlen achter elkaar. En dit doe je met de gangbare dubbels (dubbel 20, dubbel 16 et cetera).
Dit kan met corners ook. Zeven keer achter elkaar de bal hoog bij de tweede paal. Gaat er eentje mis? Opnieuw beginnen. Tot vervelens aan toe.
Hoe kan het dat dit bij MVV al jaren, met uitzondering van anderhalf jaar Holtby, een probleem is?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2021 13:27 04 jan 2021 13:30 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 274
Meer
FC Volendam - MVV #22

Lijnsje@tappunt schreef : Natuurlijk mooi dat je wint bij Volendam. Totaal onverwacht en drie bonuspunten zoals al is aangegeven. Ik heb het idee dat sommige momenteel al in de polonaise lopen en voor de komende wedstrijd de drie punten al hebben bijgeschreven, maar ik heb toch echt mijn twijfels.

Kijkend naar de eerste wedstrijd bij Almere; we stonden goed, kregen amper kansen tegen maar werden zelf ook niet of nauwelijks gevaarlijk toen. Toen was al de vraag of dit kwam door het goede spel van MVV of het zwakke spel van Almere. Als we eerlijk zijn, was dit toch grotendeels het zwakke spel van Almere zelf. MVV kon toen geen vuist maken aanvallend en verdedigend wist MVV de linies goed kort te houden. Gezien de daarop volgende wedstrijden én de stand op de ranglijst mogen we gerust zeggen dat het een off-day van Almere was toen.

Hetzelfde gevoel heb ik nu een beetje. Een mooi doelpunt van MVV en vervolgens de dubbeldekker geparkeerd. Het doorgaans makkelijk voetballend Volendam (Jonk gaf al aan 7 tot 10 kansen te verwachten) kwam er niet doorheen. Ja, natuurlijk heeft dit deels ook te maken met de organisatie en spelopvatting van MVV. Ik heb echter het idee dat merendeels dit te maken heeft met Volendam.

Ik ben niet minder blij met deze drie punten, maar ik loop niet voorop in de polonaise en blijf liever nog even hangen aan het buffet en het even allemaal nog aankijken. Ik heb alvast een kruk naast mij gereserveerd voor Kostons. Die heeft volgens mij het voetballen helemaal verleerd.


Ik zie mensen niet echt de polonaise lopen want de meeste forummers zien wel in dat we dit seizoen nog meer wedstrijden zullen gaan verliezen dan winnen. We hebben nu 16 punten uit 18 wedstrijden en persoonlijk vind ik dat nog aan de hoge kant. Alleen tegen Jong PSV hebben we twee punten laten liggen, maar tegen Almere, Telstar, Helmond Sport en nu FC Volendam mogen we niet klagen over het resultaat.

Met de kwaliteit van deze selectie is het logisch dat Kalezic achterover leunt en de rijen gesloten houdt. Het gevolg hiervan is dat we tegen sterkere tegenstanders nauwelijks kansen weten te creëren uit open spel. Wel een treurige constatering dat we een spelhervatting of een bevlieging van Joeri nodig hebben om te scoren.

Kostons mag van mij ook banken. Heeft inmiddels al 85 wedstrijden betaald voetbal in de benen, maar slaagt er niet in de laten zien dat hij in het betaald voetbal thuis hoort. Maar Kostons op de bank betekent in de praktijk dat meestal Salasiwa op zijn plek speelt. Of Stavitski, met Zamouri op het middenveld. Kun je ook nauwelijks een verbetering noemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2021 17:29
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
FC Volendam - MVV #23
Overigens opvallend (voor degenen die gekeken hebben) hoe positief en respectvol de commentator van ESPN was over MVV dat vanuit zijn eigen mogelijkheden voetbalde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden