Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021

09 aug 2021 23:01
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #61
Kalezic heeft een prachtige transfer gemaakt, lekker aan een nieuw proces beginnen en meteen verliezen van een nog zwakker MVV dan je hebt achtergelaten...

Over de wedstrijd: verdedigend stond het prima, maar aan de bal is het zwaar ondermaats. Er moet echt wat bij want het elftal van vanavond eindigt niet hoger dan dertiende. Waem, Delferriere en Keulen stonden verdedigend hun mannetje. Het middenveld is wel erg zwak; Van Bommel en Kleinen hebben een lage handelingssnelheid, leiden veel balverlies en hebben geen enkele inbreng in het spel. Kleinen is de mindere versie van Kostons, en dat geeft wel te denken.

Voorin vielen Bösing, Ntelo en Aziz nauwelijks op. Ntelo is snel en fysiek sterk, maar staat op een eiland en blonk uit in verkeerde keuzes.

Labylle en Blummel zijn momenteel met afstand onze beste spelers, en beiden zijn nog niet volledig wedstrijdfit. Ik hoop nog op een aantal sterkhouders deze maand.

Zou er buiten MVV nog een andere profclub zijn waar een gehuurde (!) keeper aanvoerder is? Toch wel een teken van armoede, maar deels te verklaren dat hij met zijn 23 jaar de op één na oudste basisspeler was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2021 23:06
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #62
Oliver Kahn had in zijn tijd ook die band. Als die van ons half zo een beest is mag die van mij de band houden haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 08:59
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #63
Blij met de drie punten. Qua spelverloop vrijwel identiek aan de openingswedstrijd van vorig jaar uit bij Almere (0-0).
Laten we in hopen dat er een stuk of drie min of meer ervaren jongens bijkomen want dit ga je niet volhouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 09:18 10 aug 2021 09:19 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #64
Een onverwachte zege van (jong) MVV op Jong FC Utrecht. Knap als je bedenkt dat er ten opzichte van vorig seizoen een compleet ander elftal stond (evt. Waem uitgezonderd). Nog knapper gezien het spelbeeld. Overigens heb ik alleen het Twitterverslag gelezen, naar de radio geluisterd en de samenvatting gezien. Het was eigenlijk vrouwen en kinderen eerst en een mazzeltje dat je op voorsprong komt. Who cares?
In deze fase van de competitie tegen deze tegenstander zijn alleen de punten belangrijk. Verzorgd spel komt later wel. Hopelijk met nog een aantal versterkingen in alle linies erbij. Voor vrijdag is het hopen dat Blummel er weer bij is. De Graafschap is natuurlijk wel iets anders dan Jong FC Utrecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 09:41 10 aug 2021 09:45 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #65
Gisteren de eer mogen hebben om in de kolkende Galgewaard waar je op de hoofdtribune nog een zak chips hoorde opengaan MVV zien winnen. We hebben welgeteld tweemaal op doel geschoten. Maar dit was vast en zeker nog onderdeel van het proces van de coach van de tegenstander.

Opstelling was 10 van de 11 namen wel te verwachten. Ik had alleen Libert niet op de rechtsbackpositie verwacht. Ik brand soms een speler te snel af, maar dat zal ik helaas ook deze keer moeten doen. Deze jongen zal vast en zeker kunnen voetballen, maar is te traag voor een rechtsback. Daarbij vraag ik me dan toch echt af (en meerdere) waarom je drie andere rechtsbacks (Rico en Tim Zeegers, Kalalalalaala) op de bank hebt zitten. Labylle was zoals verwacht niet fit genoeg om te starten. De overige wissels waren vrijwel allemaal jeugdspelers.

Dan de wedstrijd; vrijwel alle (pogingen tot een) aanvallen kwamen via links (Keulen). De rechtsback werd amper in het spel betrokken en als de rechtsvoor (Aziz) dan eens werd bereikt, kwam dat vanuit het middenveld. Achterin stond het gisteren gewoon goed en degelijk. Een centrale verdediger (of twee) mag er nog wel bij. Hopelijk alles wat nu komt (zoals ik heb begrepen wel) moet een verbetering zijn t.o.v. de basis van gisteren.

Op het middenveld werkte Dzepar keihard en wisselden Van Bommel en Kleinen goede met mindere momenten af. Ik denk dat beide jonge jongens te veel van het goede is op het middenveld. Indien er één ervaren rot bijkomt , kan de jeugdspeler zich aan deze twee middenvelders optrekken en heb je één van de twee als bruikbare wissel achter de hand.

Voorin vond ik Bösing matig, Ntelo balvast maar vervolgens geen actie en Aziz bedrijvig en behendig. Zet hier een Blummel , een ervaren spits en een goede linksbuiten (wellicht iets te veel van het goede, maar wie weet) bij en je hebt gewoon een prima elftal. Stel je voor dat we dan ook nog eens tot 1 september niet al te veel punten gaan verspelen...laot us druime!

Nijhuis keepte trouwens ook een goede pot. Alleen met doeltrappen en uitschieten had hij een afwijking naar de kant waar geen enkele speler van MVV stond.

Kortom; een gelukkige overwinning. Mag ook wel eens onze kant opvallen!

Als laatste wil ik nog mijn diepe buiging maken voor Labylle. Wat kan deze man, zelfs indien niet geheel fit, geweldig voetballen! Viel in als linkshalf/linksbuiten, maar dat was toch wel even genieten tegenover de andere spelers. Balvast, actie en heerlijke passes. Hieruit moet Keulen die bal breed leggen op Ntelo en je hoeft niet nog 10 minuten je kontspier aan te spannen.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 10:12
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #66
Volgens mij lang geleden dat we een openings uitmatch hebben gewonnen. De meeste dingen zijn al gezegd .
Per linie werd het zwakker. Keeper goed, verdediging degelijk, middeveld matig, aanval zwak.
Maar kun je daar vrijdag starten met Blummel en Laybille ziet het er stuk beter uit.
Mocht Dogan nog komen , dan zul je toch wel echt 4-4-2 of 4-2-3-1 moeten gaan spelen.
Kleinen en van Bommel samen is ook nog te licht en achterin een ervaren man centraal is ook welkom.

Het hebben van 3 rechtsbacks op de bank snap ik ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 11:47
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #67
Zoals ook al eerder gezegd, als je Blummel rechtsvoor laat spelen, en Labylle linksvoor met Keulen erachter heb je denk ik een prima linkerflank.
Even moeilijk in schatten wie dan de betere rechtsback zou zijn, een van de Zeegers lijkt mij daarvoor meer dan geschikt.

Nog een ervaren middenvelder en centrale verdediger en je komt al een heel eind.
Daarna nog wachten op de buitenkansjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 16:44
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #68
Toch prima dat jong mvv van jong Fc Utrecht wint...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 16:50 10 aug 2021 16:51 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #69
Goh Die Emil had zo voor het Utrechts Nieuwsblad kunnen werken als je zn stukje leest..misschien een idee Emil?

MVV wint eerste competitiewedstrijd tegen beloftenploeg van FC Utrecht
Gisteren om 21:54 door Emil Visser

MVV wint eerste competitiewedstrijd tegen beloftenploeg van FC Utrecht
FOTO: PRO SHOTS -REMKO KOOL

MVV is de competitie goed gestart. De Maastrichtenaren wonnen in Utrecht hun eerste duel met 1-0. Tegen de beloftenploeg van de Domstedelingen scoorde Orhan Džepar de enige goal.

De mannen van Klaas Wels hadden het gedurende de hele wedstrijd zwaar en Jong FC Utrecht had de volledige wedstrijd de overhand. Via de zijkanten kwam er keer op keer dreiging, vooral door acties van de behendige Mohamed Mallahi op de rechterflank. MVV kon zich in de handen wrijven met het optreden van doelman Thijmen Nijhuis, die met enkele goede reddingen de belangrijkste man bij de Maastrichtenaren was.

Al kon ook Orhan Džepar met die eer aan de haal gaan. De middenvelder scoorde uit het niets de 0-1. De meest ervaren kracht in het team van Wels kreeg de bal plotseling voor zijn voeten, een paar meter buiten het zestienmetergebied. Hij dreef de bal vervolgens naar zijn linkerbeen en haalde hard uit. De bal gleed onder de grabbelende Jong FC Utrecht-goalie door.

Het spelbeeld wat in de tweede helft identiek. Nijhuis was de belangrijkste man en MVV raakte de bal om de haverklap kwijt. Maar de ploeg van Darije Kalezic, die vorig seizoen nog met de scepter in De Geusselt zwaaide, kon niet door de Maastrichtse defensie breken.

Bij de Maastrichtenaren was wel de rentree van Leroy Labylle te vieren. De Belg was gedurende twee periodes actief in Maastricht en tekende afgelopen weekend een contract voor twee jaar bij MVV. Hij bracht het nodige power en slimheid in het team, maar alsnog moest MVV alle zeilen bijzetten om de voorsprong vast te houden. Diep in blessuretijd belandde een vrije trap van de thuisploeg nog op de paal, maar MVV kwam goed weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 17:01
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #70
Zie er niks negatiefs in. Dit is precies wat ik gisteren gezien heb in Utrecht in het stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kloeteklaos, kyleman333

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 17:11 10 aug 2021 17:13 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #71
Ik heb de wedstrijd ook gezien. MVV was inderdaad niet bijster goed en in de slotfase gelukkig. Maar eerlijk gezegd vond ik het van beide kanten niet echt super. En van een Limburgse krant verwacht je toch dat die zou schrijven vanuit MVV-perspectief.
Je leest duidelijk dat Emil er meer plezier in heeft om Utrecht te prijzen, dan om bv de toch knappe goal van MVV te beschrijven. Maar goed, daarom heb ik ook mn abbo al lang geleden opgezegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 17:43
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #72
Ik vind het artikel eerlijk gezegd spot on. Een knappe goal heb ik niet gezien en ik vond het niveau van beide kanten redelijk bedroevend, waarbij MVV helaas nog net iets minder was. Desondanks uiteraard erg tevreden met de eerste driepunter maar ik ben ook van mening dat er echt wat bij moet. Vind vooral dat er op het middenveld veel te weinig kwaliteit rondloopt. Van Bommel en Kleinen zijn weliswaar gewaardeerde clubmensen maar hebben echt het niveau (nog) niet voor de basis. Daardoor kwamen we totaal niet aan het voetballen omdat de bal continu veel te snel verloren werd.

Met dit spel gaan we er vrees ik tegen de Graafschap vrij kansloos af maar ik hoop op nog 1 of 2 serieuze voorsterkingen voor vrijdag. Laat ik positief eindigen. Drie punten zijn natuurlijk top en het op deze manier alleen maar beter worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kloeteklaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 17:44
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Jong FC Utrecht - MVV 9 augustus 2021 #73
Gewoon een kut wedstrijd en dan toch winnen. Normaal deed MVV dit nooit maar gisteren flikken ze het.
En op het laatste deden ze ook echt alles eraan om de 0-1 te verdedigen want ze gingen er toch een paar keer flink erin. Ook mooi om te zien, want dat zie je ook zelden.
Verder vond ik de keeper uitstekend. Verdediging stond hun mannetje wel, alleen rechtsback vond ik zwak op deze positie.
Middenveld zwak waardoor de aanval ook zwak was. Alleen als ze niks fatsoenlijks daar voorin krijgen dan kun je ook niks verwachten van deze spelers.
Maargoed als je dit soort wedstrijden al wint en de beste spelers moeten nog gaan komen.(Blummel, Labylle hele wedstrijd en nog aankopen in elke linie)Dan kan het toch nog wel eens een leuk seizoen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden