Gisteren de eer mogen hebben om in de kolkende Galgewaard waar je op de hoofdtribune nog een zak chips hoorde opengaan MVV zien winnen. We hebben welgeteld tweemaal op doel geschoten. Maar dit was vast en zeker nog onderdeel van het proces van de coach van de tegenstander.
Opstelling was 10 van de 11 namen wel te verwachten. Ik had alleen Libert niet op de rechtsbackpositie verwacht. Ik brand soms een speler te snel af, maar dat zal ik helaas ook deze keer moeten doen. Deze jongen zal vast en zeker kunnen voetballen, maar is te traag voor een rechtsback. Daarbij vraag ik me dan toch echt af (en meerdere) waarom je drie andere rechtsbacks (Rico en Tim Zeegers, Kalalalalaala) op de bank hebt zitten. Labylle was zoals verwacht niet fit genoeg om te starten. De overige wissels waren vrijwel allemaal jeugdspelers.
Dan de wedstrijd; vrijwel alle (pogingen tot een) aanvallen kwamen via links (Keulen). De rechtsback werd amper in het spel betrokken en als de rechtsvoor (Aziz) dan eens werd bereikt, kwam dat vanuit het middenveld. Achterin stond het gisteren gewoon goed en degelijk. Een centrale verdediger (of twee) mag er nog wel bij. Hopelijk alles wat nu komt (zoals ik heb begrepen wel) moet een verbetering zijn t.o.v. de basis van gisteren.
Op het middenveld werkte Dzepar keihard en wisselden Van Bommel en Kleinen goede met mindere momenten af. Ik denk dat beide jonge jongens te veel van het goede is op het middenveld. Indien er één ervaren rot bijkomt , kan de jeugdspeler zich aan deze twee middenvelders optrekken en heb je één van de twee als bruikbare wissel achter de hand.
Voorin vond ik Bösing matig, Ntelo balvast maar vervolgens geen actie en Aziz bedrijvig en behendig. Zet hier een Blummel , een ervaren spits en een goede linksbuiten (wellicht iets te veel van het goede, maar wie weet) bij en je hebt gewoon een prima elftal. Stel je voor dat we dan ook nog eens tot 1 september niet al te veel punten gaan verspelen...laot us druime!
Nijhuis keepte trouwens ook een goede pot. Alleen met doeltrappen en uitschieten had hij een afwijking naar de kant waar geen enkele speler van MVV stond.
Kortom; een gelukkige overwinning. Mag ook wel eens onze kant opvallen!
Als laatste wil ik nog mijn diepe buiging maken voor Labylle. Wat kan deze man, zelfs indien niet geheel fit, geweldig voetballen! Viel in als linkshalf/linksbuiten, maar dat was toch wel even genieten tegenover de andere spelers. Balvast, actie en heerlijke passes. Hieruit moet Keulen die bal breed leggen op Ntelo en je hoeft niet nog 10 minuten je kontspier aan te spannen.
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Last edit: 10 Aug 2021 09:45 by Lijnsje@tappunt.
Please Log in or Create an account to join the conversation.