MVV Maastricht - NAC

16 aug 2022 00:54
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - NAC #31
Ik zag net de samenvatting op ESPN. Was wel een mooi steekballetje van Blummel op Kostons, waaruit die 1-0 viel. Die had ik niet gezien bij de laagstaande zon op de Boschpoorttribune. En de keepersfout van Matthys viel ook wel mee; van der Sande komt goed voor zijn verdediger uit en kopt knap in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 08:15
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV Maastricht - NAC #32
Vooraf zag ik het heel duister in. NAC heeft simpelweg een veel hoger budget en ik had heel weinig vertrouwen in MVV.
Achteraf kwam ik met een grote glimlach thuis.
Wát een wedstrijd! Wát een sfeer! Wát een beleving!
En dit alles gewoon in een schitterende Maastricht Region (.....). Die shirtsponsor was misschien wel de grootste domper op de avond, al ken ik de (financiële) details niet.
Maar belangrijker: stuk voor stuk vocht iedereen voor iedere bal. Ze waren heel scherp en met 200% inzet. Zo hoort het! En daarnaast ook nog gewoon heel aardig voetbal. Gastje van STVV speelde een prima pot. Gaan we veel plezier aan beleven. Ik heb ook veel kritiek op Kostons, maar heel speelde gisteren ongekend goed. Waar ik hem voorheen veel te soft vond, ging ie er gisteren stevig in. Domme gele kaart, dat dan wel. Maar maakte wel beetje oorlog.
Ik heb genoten. Vrijdag komt een kwakkelend Den Haag. Met dezelfde inzet moeten we het hen ook op zn minst moeilijk kunnen maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 08:37
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - NAC #33
Goede overwinning gisteravond, positief verrast door MVV.

Mijn verwachtingen waren laag voor aanvang van de wedstrijd. Qua namen stond er gisteren in principe een elftal dat voor 80% gelijk was aan het kwakkelende elftal dat er vorig jaar stond. Desalniettemin leek het alsof iedereen een (klein) stapje vooruit heeft kunnen zetten.

Dzepar en Souren speelden meer dan prima, sterk aan de bal en verdedigend staan ze hun mannetje. Steuckers met vlag en wimpel geslaagd voor zijn debuut, heel balvast, technisch sterk en durft te voetballen. Wat een contrast met bijvoorbeeld een Thomas van Bommel. Middenveld met deze drie mannen zoals ze er gisteren stonden lijkt een goede mix te zijn, al kun je van Steuckers in zijn eerste seizoen op dit niveau dit niet wekelijks verwachten. Benieuwd hoe Verberne deze positie gaat invullen, Alberg lijkt me definitief weg?

Labylle lijkt qua fitheid een flink aantal stappen verder te zijn dan vorig seizoen. Aanvallend nog geen impact zoals vanouds, maar vooralsnog het belangrijkste dat hij defensief zijn mannetje staat. Hopen dat Essers snel kan terugkeren om in ieder geval wat meer opties te hebben op met name de rechtsbackpositie.

Zeer benieuwd naar vrijdag, in ieder geval met een goed geval dan richting De Geusselt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 08:56 16 aug 2022 09:04 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - NAC #34
Had niet veel vertrouwen erin, na de wedstrijd tegen Jong AZ gezien te hebben. Maar we zagen eindelijk weer eens iets dat op profvoetbal leek. Prachtige goal van Kostons, die het startsein vormde voor een “Avondje MVV” waarop ik Souren, Waem, Kostons en Mathys de uitblinkers vond. Ook Labylle komt dichter bij zn oude niveau. Remans trapt de penalty goed in, maar verder vond ik hem een van de minste spelers op het veld.

Tot de mooie 3-0 houd je als oudgediende MVV-er stiekem toch nog je hart vast. Het leek alsof MVV na de 2-0 de opdracht had gekregen om wat in te zakken, en dat is normaalgesproken vragen om problemen. Mathys moest diverse keren ingrijpen, met als hoogtepunt zijn kat-achtige redding op een kopbal van dichtbij, die ik eerlijkgezegd al telde. Met zijn gedrevenheid gooide de jonge Van Bommel de wedstrijd in de tweede helft definitief in het slot, ik denk binnen 5 minuten na zijn invalbeurt.

De gok met vrijkaarten pakte goed uit: topsfeer en topwedstrijd: nu zul je komende vrijdag ook wel vol huis hebben. Hopelijk kunnen we tegen het Ado van Dirk Kuyt en Thomas Verheyd dan ook punten pakken. Die zijn er thuis afgegaan met 0-2 tegen nota bene FC Den Bosch, dus met de juiste inzet zou het moeten kunnen dit jaar.

Noar vöäre!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 09:33
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Maastricht - NAC #35
Op een of andere reden had ik er best vertrouwen in gister , misschien niet dat we met klinkende cijfers zouden winnen maar ook niet dat we van de mat gespeeld zouden worden. NAC is een statische ploeg in het begin van het seizoen die ritmes zijn er gewoon nog niet. Dus ik was behouden positief

En dan zie je eigenlijk waarom we Blummel niet kunnen missen , door velen afgeschreven en liefst getransfereerd was hij wel het startsein voor een mooie avond
dat is wat Blummel kan , en zo heeft hij zeker nog 2 van dit soort balletjes gegeven .
Koen deed het geweldig , en een lopende speler( diepgaand) komend uit de rug is bijna niet te stoppen
Met zijn gevoel rond Koen deze mooi af , dat deed hij ooit ook tegen Roda, die gast blijft gewoon rustig en gebruikt maximaal zijn techniek

ik moet zeggen ik gun het Verberne ook, hele sympathieke gast die gaat voor een kans met het minste budget in de KKD . Dus deze winst moeten we maar goed koesteren .

Ook mooi dat we eens een positief doelsaldo hebben dat is ook lang geleden ! Compliment aan het team . Geniet van de overwinning want het kan zomaar de laatste zijn voorlopig ! ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, bokkesprongen, JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 09:57 16 aug 2022 09:59 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV Maastricht - NAC #36
Heerlijk avondje MVV. Natuurlijk zijn de drie punten lekker, maar de grootste winst is voor mij de spelopvatting. MVV liet zien met strijd, passie en bevlogenheid te kunnen spelen. Hier kom ik voor naar het stadion. Vechten voor wat je waard bent. En als je dan eens een pak op de broek krijgt so be it. Met deze wedstrijdmentaliteit kun je het heel veel tegenstanders lastig maken.
Tactisch stond het goed. Doordat NAC hoog druk zette, kwam er tussen de linies veel ruimte vrij. Zo kon Matthys de bal eenvoudig door het midden over de grond bij een medespelers krijgen. MVV voetbalde zich zo een aantal keer goed onder de druk uit. Het middenveld speelde sterk met Souren en Dzepar als harde werkers die werkelijk voor iedere bal knokten. De uitblinker op het middenveld was voor mij Steuckers. Rust aan de bal, makkelijk voetballend en kan met een paar simpele handelingen opendraaien of omschakelen. Het zou me verbazen als Verberne Thomas van Bommel straks weer boven Steuckers verkiest. Deze jongen steekt er technisch met kop en schouders boven uit. De vraag is of hij dat iedere wedstrijd kan laten zien. Ook Kostons speelde sterk. Lijkt tijdens zijn verblijf in Zweden wat meer pit te hebben gekregen. Liet zich door zijn directe tegenstanders niet zomaar wegzetten.
Kritiekpuntjes zijn er ook. Zo kwam MVV goed weg toen Waem in de tweede helft tijdens een potje vrij worstelen in de zestien het been van zijn tegenstander leek vast te pakken. Sowieso vocht-ie af en toe risicovolle duels uit. Toch scoorde hij en de rest van het team een dikke voldoende.
Zoals gezegd: dit seizoen zal MVV nog een paar keer flink op de broek krijgen, maar je ziet ook dat het team tegelijkertijd enorm kan verrassen. Tegen Jong AZ ga je kansloos onderuit, gisteravond had de score ook hoger kunnen uitvallen. Zolang er met bravoure en beleving wordt gespeeld ben ik tevreden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 10:28
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV Maastricht - NAC #37

Napoleon schreef : Op een of andere reden had ik er best vertrouwen in gister , misschien niet dat we met klinkende cijfers zouden winnen maar ook niet dat we van de mat gespeeld zouden worden. NAC is een statische ploeg in het begin van het seizoen die ritmes zijn er gewoon nog niet. Dus ik was behouden positief

En dan zie je eigenlijk waarom we Blummel niet kunnen missen , door velen afgeschreven en liefst getransfereerd was hij wel het startsein voor een mooie avond
dat is wat Blummel kan , en zo heeft hij zeker nog 2 van dit soort balletjes gegeven .
Koen deed het geweldig , en een lopende speler( diepgaand) komend uit de rug is bijna niet te stoppen
Met zijn gevoel rond Koen deze mooi af , dat deed hij ooit ook tegen Roda, die gast blijft gewoon rustig en gebruikt maximaal zijn techniek

ik moet zeggen ik gun het Verberne ook, hele sympathieke gast die gaat voor een kans met het minste budget in de KKD . Dus deze winst moeten we maar goed koesteren .

Ook mooi dat we eens een positief doelsaldo hebben dat is ook lang geleden ! Compliment aan het team . Geniet van de overwinning want het kan zomaar de laatste zijn voorlopig ! ;-)


Ook van mij mocht Blummel weg, als hij het niveau van vorig jaar behaalde iig. Nu laat ie een iets hoger niveau zien...hopelijk houdt hij dit vast!

Steuckers liet zien goed te kunnen voetballen, technisch heel sterk! Hopelijk laat Verberne hem staan i.p.v. Van Bommel.

Middenveld met Souren, Dzepar & Steuckers stond goed. Eventueel aanvullen met Blummel als 10

Als Essers dalijk fit is naast Waem in het centrum zetten i.p.v. T. Zeegers, R. Zeegers dan naar RB.
Labylle begint langzaam iets te laten zien van zijn oude niveau (verdedigend).

Ik zou wel afstappen van het 4-4-3, ga 4-4-2 spelen met een ruit op het middenveld, Blummel op 10, Dzepar links in de ruit, Steuckers rechts in de ruit en Souren als CVM, Kostons & Remans dan in de spits.

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 11:00
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV Maastricht - NAC #38
Dat lijkt me een typfoutje, mestreech. 4-4-3 is 11 spelers. Mvv speelde trouwens 3-5-2 bij balbezit nac.

De inzet van de spelers was top. Maar nac maakte ook wel een hoop beginnersfoutjes hoor. Heb nog nooit meegemaakt dat een keeper steeds de bal door het midden naar de middenvelder kon spelen. Nac stond gewoon verkeerd en had geen greep op het middenveld. Dat zal tegen ado anders zijn. Maar er zit wel voetbal in de ploeg.

Maastricht Region vind ik goed gevonden. Met name omdat mvv in gesprek is met 11 bedrijven die hun naam daaraan willen hangen. Goeie branding van het merk MVV.

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 11:15
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV Maastricht - NAC #39
Waar ik had gerekend op een flinke nederlaag, verraste Mvv mij volledig.
Dit is waar je voor naar een stadion gaat, een heerlijke ambiance aangevoerd door onze Angel-Side, geweldige pot voetbal, veel passie en strijd gezien en een geweldige overwinning voor ons clubje.
De hele avond genoten, dat was al lang niet meer gebeurd in de Geusselt.
Compliment voor Kostongs, hij speelde met veel zelfvertrouwen, speelde zich helemaal leeg en stookte het vuurtje goed aan, hij maakte een schitterend doelpunt.
Het was een ongekende sfeer in De Geusselt, ik kan me voorstellen dat je als jonge speler dan extra krachten krijgt.
Verheug mij weer op de wedstrijd van vrijdag tegen ADO Den Haag, die een nog groter spelersbudget hebben als NAC (2,7 miljoen). Gaat het Mvv een tweede keer achter elkaar ook lukken om met zoveel strijd en passie het ADO moeilijk te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 11:25
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - NAC #40
Die gratis kaarten doen hun werking al.
Mijn neefje die ik vorig heb overtuigd om een seizoenskaart te halen was met 6 vriendjes mee en die gingen normaal nooit. Maar dankzij de gratis kaartjes wel.
Ook vonden ze de sfeer top en gaan ze komende vrijdag allemaal weer.
Ik denk dat als dit soort acties vaker zullen zijn, je de Geusselt echt langzaam weer goed gevuld krijgt!
Nu kun je niet altijd gratis kaarten uitdelen natuurlijk haha, maar wel andere acties waar je supporters en mensen uit Maastricht en omstreken lokt.

Op social media las ik meer mensen die door de sfeer alleen al weer zin hebben om te komen.
En ook het frisse voetbal op het veld met veel passie en strijd haalt de mensen over om naar het stadion te komen.

Zou mooi zijn als we tegen ADO iniedergeval ook flinke tegenstand kunnen bieden en die Kuyt met z’n strakke hoofd nog harder de afgrond in kunnen duwen!
Ga nergens van uit maar het zou heerlijk zijn voor ‘us MVVke’

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 11:33
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV Maastricht - NAC #41
Zelfs ik als positieveling werd gisteren positief verrast!
Ik heb al vaker geroepen dat ik denk dat we een heel behoorlijk elftal hebben, maar als je die mentaliteit daaraan kan toevoegen, dan gaan veel clubs het nog moeilijk hebben tegen MVV. Laagste begroting of niet.

Het elftal 'stond' gewoon goed en je ziet dat het doorselecteren en bij elkaar houden vam de selectie begin dit jaar met het oog op dit seizoen zijn vruchten afwerpt.
Dit elftal speelt al veel langer samen dan de ongetwijfeld beter voetballers van NAC en dat was te zien.

Steuckers vond ik persoonlijk ook een échte versterking en ook ik hoop hem terug te zien ipv Van Bommel. Džepar iets meer controlerend daarachter met Souren is gewoon een prima blok voor KKD en MVV begrippen.
Achterin viel me het voetballend vermogen op en de rust die daarbij toch vaak uitgestraald werd.
Voorin lijkt Blummel een onverwachte opleving te hebben en was Kostons gewoon een prima spits! Die lijkt toch gegroeid te zijn in het buitenland.
Vooral de continue (succesvolle) positiewisselingen tussen Kostons, Remans, Blummel en Steuckers vielen me erg op. In ieder geval zit er een duidelijk plan achter.

Het meest teleurgesteld was ik nog over de hoofdsponsor, al zou dit achteraf misschien wel eens een hele goede zet kunnen zijn. Ben vooral benieuwd welke bedrijven (11?) daar achter zitten en waar ze mee bezig zijn.

Laat dat maar een zorg voor later zijn, nu eerst even nagenieten en op naar vrijdag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 11:39
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV Maastricht - NAC #42

Nietzsche schreef : Dat lijkt me een typfoutje, mestreech. 4-4-3 is 11 spelers. Mvv speelde trouwens 3-5-2 bij balbezit nac.

De inzet van de spelers was top. Maar nac maakte ook wel een hoop beginnersfoutjes hoor. Heb nog nooit meegemaakt dat een keeper steeds de bal door het midden naar de middenvelder kon spelen. Nac stond gewoon verkeerd en had geen greep op het middenveld. Dat zal tegen ado anders zijn. Maar er zit wel voetbal in de ploeg.

Maastricht Region vind ik goed gevonden. Met name omdat mvv in gesprek is met 11 bedrijven die hun naam daaraan willen hangen. Goeie branding van het merk MVV.


Bedoel uiterraard 4-3-3 :lol:

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 11:45
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV Maastricht - NAC #43

Driver schreef : Compliment voor Kostongs, hij speelde met veel zelfvertrouwen, speelde zich helemaal leeg en stookte het vuurtje goed aan, hij maakte een schitterend doelpunt.

Eens. Maar ik vind dat de trainer hem wel mag aanspreken op die oliedomme en onnodige gele kaart. De schoen van een tegenstander die hem verliest in een duel oppakken en elders op het veld neergooien is ergerlijk en onprofessioneel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 12:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Maastricht - NAC #44
Leuk ventje die Ruben van Bommel maakt een volwassen indruk als 18 jarige en er gaat dreiging van hem uit, hij wil naar voren !
Het is hem gegund !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 17:03
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV Maastricht - NAC #45
Onverwachts gewonnen, maar we moeten wel reëel blijven, NAC was wel heel slecht. Vooral de 2 centrale jongens achterin bakten er niets van. Ook aanvallend liep er geen goeie bij. Maar los daarvan , verrassend goed MVV met 100% inzet. Al hadden we wat geluk met het scoreverloop en het kansen missen van NAC.
Streuckers speelde geweldig, wat een inzicht en balbehandeling. Ik blijf ik Remans op links en Blummel op rechts geen goeie zet vinden. Al speelde Blummel prima zwervend over het veld, maar Remans heeft buiten de penalty geen bal geraakt. Jammer dat Livramento niet voor hem in de plaats kwam in de 2e helft.

de muziek was al een stuk beter en de speaker moet nog even een paar wedstrijden doen voordat het allemaal goed gaat :)

maar goed, even zeiken... dat er gewoonweg NIETS is gedaan op de angel side in de zomerstop om de grond / stoeltjes te poetsen is echt schandalig. Er lagen gewoon nog peuken van de laatste wedstrijd van vorig seizoen en de grond plakte nog erger dan de smerigste wc in een aftands cafe :).
Stoeltjes waren eerder zwart dan rood... 1x een hogedruk erop en alle zooi is weg. Moeten ze in een bioscoop eens doen, gewoon hele week niets opruimen.

complimenten voor de Angel Side, volgende keer proberen de boschpoort erbij te betrekken zoals het over en weer gezang met Trepke B.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden