MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur

23 okt 2022 07:53 23 okt 2022 07:54 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #16
Fijn om Kostons alleen op die keeper af te zien lopen en al te weten, dit komt goed.
Genoten van de wedstrijd.

Hopelijk doet Noor ook commercieel zijn deel van het werk. Want er is nog steeds he-le-maal niks te vinden op het web over ‘Maastricht Region’, behalve over een expat centre (dat niet onze sponsor is.) best bizar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 09:13
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #17
Eerste half uur speel je gewoon echt als de nr. 2 van de KKD. Dominant en veel kansen zoals we jaren niet gezien hebben. Eigenlijk had je dan al de wedstrijd in het slot moeten gooien. Tweede helft kom je flink onder druk te staan en daar kan MVV nog moeilijk mee omgaan. Het wordt dan slordig en komen er niet meer uit (beetje hetzelfde beeld als tegen Jong PSV). Die 2-2 had zomaar kunnen vallen. Gelukkig kunnen we dit seizoen fantastisch counteren.
Ik vraag me dan ook af of er in de rust bewust gezegd is om af te wachten en puur om de omschakeling te spelen. Zo zag het er althans wel uit en leek mij onnodig. Daarmee laat je Den Bosch terug in de wedstrijd komen. Hetzelfde niveau in de tweede helft vasthouden is dus echt nog wel een verbeterpunt, want je maakt het jezelf te vaak moeilijk.

Dat gezegd hebbende, het was weer een heerlijke avond. Sfeer zat er prima in op de tribune. Toen die nummer 11 van Den Bosch ook nog de Boschpoort ging uitdagen ('Danny') werd het helemaal feest. Die heeft de rest van de wedstrijd geen bal meer geraakt. En wat is die Jarne Steuckers toch een fantastische voetballer. Wat ontzettend jammer dat die een doorlopend contract bij STVV heeft. Weet ook niet wat ze in de Zweedse gehaktballen van Kostons hebben gedaan vorig jaar, maar die jongen is van een reservespits naar een echt volwassen spits gegaan die een bal snoeihard binnen kan schieten (zie de 2-0). Ook balvast en sterk, wel weer een oliedomme gele kaart (hij moet echt eens ophouden met klagen naar de scheids en opzichtige domme overtredingen maken). Tim Zeegers is ook flink gegroeid, had eerst mijn twijfels bij hem maar houdt nu zelfs terecht zijn naamgenoot Rico op de bank.
Uiteraard ook een groot compliment naar Maurice. Die heeft het weer voor elkaar gekregen dat ze na de zeperd in Rotterdam en de derde wedstrijd in acht dagen er weer gewoon staan.

Nu staan we gewoon 2e! De wedstrijd tegen PEC is een heuse topper. Ik ben benieuwd...
Fijne week en geniet van de stand!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 10:53 23 okt 2022 11:01 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #18
MVV maakte het zichzelf onnodig moeilijk gisteravond. Het had bij rust misschien al 4-1 of zo kunnen zijn. Met name Remans miste in de afwerking enkele kansen. Te vaak probeert hij via een schuiver af te ronden. Kostons laat zien hoe het wel moet bij de 2-0: kiezelhard en hoog in de touwen

MVV is een van de meest scorende ploegen in de KKD. Wat een luxe. Het duo Kostons en Steuckers zijn cruciaal voor MVV. Beide kunnen goed afronden en allebei hebben ze een assist in de benen.

Toen het 2-1 werd (MVV verslapte en was de weg even kwijt) mocht MVV Romain Matthys wel dankbaar zijn. Met twee schitterende reddingen hielp hij MVV de voorsprong te houden. Als MVV verslapt, mis ik toch wel de inbreng van Dzepar. Die gooit er dan meestal nog een schepje bovenop. Kleinen ontwikkelt zich goed, maar is net een tikje minder dan Dzepar. Na deze reddingen van Matthys kreeg MVV weer meer controle. Het is dan vooral Souren die rust brengt en overzicht houdt. Den Bosch speelde een beetje alles-of-niets en dan worden de ruimtes achterin groter. Daar profiteerde MVV goed van: 3-1 door Steuckers en de wedstrijd was beslist.

Ik denk dat Waem gisteren geen enkel kopduel verloren heeft. Hij vormt een goed centraal duo met Van Helden. Er is wel een verschil: als Waem kopt, zit daar meestal de bedoeling achter een medespeler te bereiken. Van Helden kopte meer wild weg; dat leidt wel eens tot onnodig balverlies.

Ik ben mild kritisch: het kan nog beter. Maar geen misverstand: het blijft vooral genieten sinds Verberne traint. We zien razendsnelle one-touch-combinaties met levensgevaarlijke snelle omschakelingen. Het spelplezier druipt er dan af. Die techniek, flair, energie en snelheid heb ik al heel lang niet meer gezien De Geusselt. Super!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Hill28, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 13:07
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 179
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #19
Wat mij betreft kwamen de wissels gisteren weer te laat, want Den-Bosch had eigenlijk de 2-2 moeten maken.
De keuze voor de spelers die gewisseld werden was wel Ok (mn Remans en ook Kleinen zat niet goed in de wedstrijd).
In weze kan in de voorhoede alleen Kostons goals maken (ja die heeft veel geleerd in Sweden), jammer van zijn onnodige ? gele kaart (maar misschien moes er toen wel meer strijd geleverd worden). Hoeveel 100% kansen heb je nodig om te scoren. Misschien kunnen ze daarop trainen? Dus voorin had ik al vroeger gewisseld (bv naar 60 min).
Hoop dat volgende week Dzepar weer meedoet.
De moeiste aktie van de wedstrijd was de schaarbeweging van Livramento, kort voor het einde (links voor).

Kan me iemand uitleggen waarom seizoenskaart houders een uitgebreide identiteits-controle moeten ondergaan (die ook nog lang duurt, ze horen toch dat we van hier zijn). Heeft MVV zich niet ge-commited aan 19 wedstrijden waaraan ik mag deelnemen, zelfs al kom ik van de maan?

Wat ik dit seizoen veel beter vind is de muziek die gespeeld wordt, muziek die bij ons (Belgisch) zuidelijk clubje past. Daarmee creeer je al een bepaalde Bourgondische sfeer. Complimenten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 13:30
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 372
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #20
Heerlijk genoten van Mvv, schitterende combinaties gezien. eerste helft had Mvv zeker met 4-0 voor moeten staan. Tweede helft had Mvv het even zwaar maar herstelde zich alsnog. Jaren nier meer zo genoten van Mvv, we zijn al zelfs kritisch als Mvv niet de gehele wedstrijd goed speelt.
Mvv staat terecht bovenin de KKD, het is een vriendenteam dat heel leuk en attractief voetbal laat zien. Met iedere week Steuckers, Kostons, Mathijs en Souren als sterkhouders van dit elftal, de rest trekt zich aan deze spelers op.
Mooi ook om te zien dat de Geusselt steeds voller wordt, ik zie weer veel "oude gezichten" onder de supporters...ze komen weer allemaal naar Mvv kijken.
Mvv leeft weer, de sfeer in het stadion is geweldig, alle tribunes doen mee. Iedere thuiswedstrijd is het een feest
Dan te bedenken dat we dit elftal voor aanvang van de competitie nog spottend bestempelde als "jong Mvv".
Volgende week PEC Zwolle, ik denk dat deze club nog een maatje te groot is voor Mvv maar je weet maar nooit met dit Mvv.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjonnie, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 14:52
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #21
Veel is al gezegd, maar waar ik nog het meest tevreden over ben, is dat het vermaak weer terug is in de Geusselt. Na het afbraakvoetbal van Kalezic en Wels zien we nu de meest oogstrelende aanvallen en had het gisteren bij rust al zeker 3 of 4-1 moeten staan. Daar ligt ook wel meteen het risico: soms wil MVV het echt veel te mooi doen. Onder druk proberen te tikken in of rondom de eigen 16 bracht ons in de tweede helft in de problemen. Maar waar we andere jaren dan altijd het deksel op de neus kregen, valt nu werkelijk alles de goede kant op. Steuckers was natuurlijk weer een lust voor het oog, maar de grote uitblinker voor mij was Nicky Souren. Altijd aanspeelbaar, overzicht, loopvermogen, echt de motor van het elftal. Zijn contract loopt af, het zou een meesterzet van Ronny zijn om hem te behouden (dat geldt ook voor Waem, Dzepar en Blummel...) Ook een compliment voor Lars Schenk. Ik vond het opmerkelijk dat hij mocht beginnen maar hij speelde prima. Remans was opnieuw de minste, maar toch wel weer belangrijk met de assist op Kostons (die echt die domme gele kaarten achter zich moet laten). Mooi dat we gisteren een gat hebben kunnen slaan naar de subtop. Hoe lang dit blijft duren, weet niemand, maar wat is het opeens weer heerlijk om MVV-supporter te zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 15:35 23 okt 2022 15:36 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #22
Die goeie sfeermuziek hebben we te danken aan onze nieuwe stadionspeaker,Bertje Bouvrie een waardige opvolger voor onze vertrekkende stadionspeaker. Ben blij dat deze persoon gekozen is en heeft…..om ons van de juiste sfeer en goeie info te bedienen.
Een echte good old MVV fan met zijn roedwitte hart op de juiste plaats…..mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 15:36 23 okt 2022 15:38 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #23
Prima resultaat. Week om te herstellen en naar pec toe te werken. Nu al nagenoeg 300 uitsupporters. Al vaak gezegd, wissels moeten eerder. Als straks schorsingen komen, moeten Livramento en Ruben meer minuten in de benen hebben. Hopelijk dzepar er bij, al is 't op de bank. Iemand die meer weet van zijn blessure ?

@FatyPapy1990 Dat er ID controle is nog daarentoe. Maar het is stuitend dat je als sk houder in een ontzettend lange rij moet gaan aanschuiven. Zou prettig zijn dat de poort voor sk houders weer apart voor die groep toegankelijk wordt.
MVV heeft, berichten lezende, op social media kanalen behoorlijk wat geld laten liggen mbt stop van online kaartverkoop va zaterdag 12.00u. Als je online al niet kan kopen, vertrouw je je systeem niet. Dat ondervang je toch door de ID controle. Laatbeslissers konden zo niet meer komen. Onbegrijpelijk, eerder zonde dat mvv zoveel geld laat liggen de laatste tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 16:38
De heeg
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #24
Dzepar en Waem hebben een optie in het contract voor +1 jaar. Die kan MVV eenzijdig lichten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2022 10:16
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #25
Zo, alweer een weekend dat we heerlijk kunnen verder dromen. Mensen: wat gebeurt er hier allemaal? We zijn de club met veruit de laagste begroting en staan gewoon na 12 wedstrijden op een meer dan uitstekende 2e plek. En dat niet alleen: het voetbal is nog goed ook. Spelers die we vorig seizoen onder Klaas Vaak al volledig hadden afgeschreven, blijken onder Verberne opeens te kunnen ballen. De transfer van Kostons waar ik veel vraagtekens bij plaatste (op basis van zijn 1e periode hier) pakt enorm goed uit. Koen heeft een complete make-over gehad als voetballer en is opeens een zeer gevaarlijke speler. Chapeau voor zijn ontwikkeling!
Ik geniet. Van ons spel, van onze selectie (vrijdag toch weer 4 eigen jeugdspelers in de basis) en van ons publiek. Geweldig om de sfeer mee te maken dit seizoen. Het MVV-gevoel is er weer. Ik heb dit seizoen al 3 thuiswedstrijden moeten MISSEN. Dat is lang geleden dat ik dat woord kon gebruiken. Vorig jaar was het af en toe zelfs fijn als je er niet bij kon zijn, nu MIS je echt iets. Heerlijk om op feestjes of op het werk weer aangesproken te worden over MVV en dat je weer eens positief kunt zijn en niet alleen bagger over je heen krijgt.
Zaterdag waren we 1e helft oppermachtig. 1 punt van kritiek: het had makkelijk 5-0 kunnen zijn bij rust. Bij "maar" 2-0 laten we FCDB in leven. En na de 2-1 wordt het echt volledig onnodig nog spannend ook.
Vrijdag Zwolle-away. Waarom zouden we daar ook niet kunnen verrassen? Heracles-uit waren we ook niet de mindere. Laot gaon MVV!
En laot us druime!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2022 13:02
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #26

Roed en Wit 70 schreef : MVV heeft, berichten lezende, op social media kanalen behoorlijk wat geld laten liggen mbt stop van online kaartverkoop va zaterdag 12.00u. Als je online al niet kan kopen, vertrouw je je systeem niet. Dat ondervang je toch door de ID controle. Laatbeslissers konden zo niet meer komen. Onbegrijpelijk, eerder zonde dat mvv zoveel geld laat liggen de laatste tijd.


Ik weet het niet zeker, maar het zou me niks verbazen als dat gewoon één van de maatregelen is die zijn opgelegd door de driehoek.
Als dat zo is kan MVV hier natuurlijk weinig aan doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2022 18:25
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
MVV-FC Den Bosch, zat 22 okt 2022, 20.00 uur #27
Heerlijk ik geniet van dit mvv. Leuk voetbal, gezellige sfeer. Fijn dat ik het nu wel mogelijk was om koffie te halen bij de Boschpoort.

Poortjes bij ingang angelside Boschpoort weer buitengebruik? Wel tevreden met de snelle doorgang maar er was geen enkele controle op id of geldig kaartje. Zelf met mijn een blanco a4tje zou je zo binnen kunnen komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden