Jong Utrecht - MVV

14 nov 2022 22:01
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Jong Utrecht - MVV #16
Zo, de slechtste wedstrijd van het seizoen hebben we gehad. Terug met beide benen op de grond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2022 22:10
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Jong Utrecht - MVV #17
Waar ik had verwacht dat we tegen Helmond tegen een zepert aan zouden lopen is het uiteindelijk tegen Jong Utrecht, verreweg het zwakste jong team in de competitie. Geen grote A namen in het elftal waar dit op een maandag bijna de standaard is. Nee, dit is volledig te wijten aan de eigen prestatie. Zulke dagen zitten er helaas ook tussen. Misschien ook wel goed, even de druk er wat af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2022 22:27 14 nov 2022 22:29 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Jong Utrecht - MVV #18
Tja wat kan je gebeuren tegen een van de laagstgeklasseerde ploegen zou je vooraf denken. En er waren ook nog wel wat spelers die Kalezic misschien nog wat te bewijzen hadden. Nog los ervan dat we de tweede plek konden terugpakken.

Toch leken de spelers niet helemaal scherp. En toegegeven, op maandagavond in een bus stappen voor een reis naar het troosteloze en koude Jong Utrecht complex brengt je niet direct in extase. Ook leken de spelers moeite te hebben met het (stroeve) natuurgrasveld.

Geen enkele MVV-er kon de regie pakken. Blummel, Waem en Souren waar je dan op hoopt ook niet. Kostons zat er niet in. Labylle kan niet uit de voeten op rechts. Livramento liet zien waarom hij er niet vaak in staat. Eigenlijk was alleen onze keeper echt goed vandaag. En Steuckers nog een paar leuke acties.

Kalezi stond op het maniakale af te coachen en had zijn spelers wel volledig scherp vandaag. Beetje jammer om eraf te gaan tegen deze ploeg die nog nauwelijks gewonnen had, maar weliswaar wat sterker werd de afgelopen weken.

Maar goed, we hebben allemaal Heracles en Zwolle zien voetballen. Die gaan er ook nog wel verliezen.
Zaterdag alles op alles in de Geusselt en aansluiting houden bij de top.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2022 22:30 14 nov 2022 22:39 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Jong Utrecht - MVV #19

Sjotelsplak schreef : Ik vermoed een staaltje overschatting. Ze begonnen alsof ze het klusje wel even gingen klaren.

Ik weet niet of het onderschatting is. Is het niet eerder het psychische aspect van een maandagavond op een trainingscomplex tegenover vrijdagavond tegen een directe concurrent voor 14.000 man? In ieder geval lijkt het tussen de oren te zitten. Sommige wedstrijden lijkt alles goed te gaan, komt elke bal aan. En nu was het andersom. Hopelijk hebben we qua ontwikkeling van het team uiteindelijk ergens profijt van een avond als deze.
Zaterdag in eigen huis in ieder geval weer fris vol er tegenaan. Is na de kansloze 5-0 in Eindhoven ook prima gelukt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2022 22:34 14 nov 2022 22:34 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Jong Utrecht - MVV #20
Het leek vandaag wel of de jongens verdoofd waren omdat er zo weinig publiek was en een veld wat niet op en top leek.
Die dikke domper was natuurlijk wachten tot hij zou komen en dan komt hij tegen Jong Utrecht.
Zeer jammer maar je kon voor mijn gevoel nog 3 weken doorspelen, maar ook dan viel die goal niet bij Jong Utrecht in het doel.
Zaterdag weer in een volle Geusselt terugknokken voor wat we waard zijn en laten zien dat we thuis horen waar we staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2022 08:23
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Jong Utrecht - MVV #21
Totale off-day. Alleen Matthys verdiende een ruime voldoende (al zag ie er bij de 1-0 niet goed uit). De 3-0 is nog een magere weerspiegeling van de match. Het had minimaal 7-0 MOETEN zijn en had zomaar de dubbele cijfers in kunnen gaan...
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Zaterdag de ideale mogelijkheid om te laten zien dat dit een incident was. De jongens verdienen het ook om dit gedeelte voor WK goed af te sluiten.
Hopelijk belonen ze zichzelf.
LAOT GAON!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2022 08:59 15 nov 2022 09:00 door Frank Salemans. Reden: Tikfout
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jong Utrecht - MVV #22
Als doorgewinterde MVV-supporter zit je gewoon op een zeperd te wachten. MVV speelt immers (zeker in uitwedstrijden in stadions met weinig ambiance) wel vaker onder hun kunnen tegen ploegen die minder inspireren.

Gisteren lieten de sterkhouders van dit seizoen het collectief afweten. Souren, Steuckers, Kostons, Waem, Blummel zouden het team op sleeptouw moeten nemen, maar dat deden ze niet. En dan haken de jonkies ook af. Er werd niet collectief met pressing voorin gespeeld. Bijna geen enkele individuele actie of combinatie lukte. Kopduels gingen meestal verloren. Alleen Matthys haalde zijn gebruikelijke niveau (maar wat deed hij bij het eerste doelpunt zo ver uit zijn goal?).

Jong Utrecht was gewoon op alle fronten feller. Bovendien lag er in verdedigend opzicht een flink gat tussen verdediging en middenveld. Utrecht profiteerde goed van het weinig compacte spel van MVV. Normaal loopt Souren die gaten dicht, maar gisteren niet. In zulke dramatische wedstrijden mis ik dan iemand als Dzepar, die met wat extra pit zijn medespelers op sleeptouw weet te nemen.

Het leuke van de KKD is dat de nummer laatst van de nummer 1 (of 3) kan winnen als de nummer 1 met 80% energie speelt en de nummer laatst met 100%. Al was dat voor MVV-fans gisteren minder leuk. MVV speelde op minimaal niveau (op nog geen 50% van wat ze kunnen) en Jong Utrecht op 100%. De kwaliteitsverschillen in de KKD zijn dan zo klein, dat een felle ploeg die makkelijk kan overbruggen.

3-0 was nog een geflatteerde uitslag, zoal al eerder geschreven. Met dank aan de keeper.

Op naar zaterdag. Een zeperd hoort bij een jonge ploeg. Maar met de gebruikelijke inspiratie en felheid, in een betaald voetbal waardige ambiance, kunnen we de goede reeks voortzetten. Een MVV dat op vol vermogen voetbalt, kan van elke tegenstander winnen. Laten we dat niet vergeten en trots blijven op onze jongens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, Boschpoort, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2022 10:00
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Jong Utrecht - MVV #23
Het krachtsverschil in wedstrijd is wat ik me voorstel in de Eredivisie, wanneer we met dit elftal per ongeluk zouden promoveren. En dat tegen de nummer laatst, waar van tevoren elke statistiek dit seizoen in ons voordeel was. Jong FC Utrecht scoorde tot gisteren pas negen keer, hier hadden er gisteren zeker vijf of zes bij kunnen komen.

Aan onze prachtige reeks moest een keer een einde komen, nu is het zaak ons te herpakken. We hebben dit seizoen drie keer eerder een flinke zeperd opgelopen (Jong AZ, FC Eindhoven en Excelsior) en de drie wedstrijden daarna pakten we 7, 9 en 9 punten. Er zit dus wel veerkracht in dit team.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2022 09:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Jong Utrecht - MVV #24
Laat ik proberen iets positiefs te zeggen.
Verliezen hoort erbij en dan kun je beter van Jong Utrecht verliezen dan van een directe concurrent om een play off plaats. Als we zaterdag van Almere winnen staan we er nog steeds heel goed voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2022 10:02 16 nov 2022 10:05 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Jong Utrecht - MVV #25
Ik had gehoopt op 4 punten uit 2. Dit gaat nu niet meer gebeuren. Van Jong Utrecht verliezen geeft natuurlijk geen boost zelfvertrouwen. Het positieve dat ik dan kan zeggen is, dat het niet uitmaakt of je van de nr.1 verliest of van de nr. laatst, het zijn allebei 3 punten verlies. En MVV staat nog steeds knap 3e. Niet terug kijken, want die kant gaan we niet op. Vooruit, en op naar zaterdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2022 08:54
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Jong Utrecht - MVV #26

Mosae schreef : Ik had gehoopt op 4 punten uit 2. Dit gaat nu niet meer gebeuren. Van Jong Utrecht verliezen geeft natuurlijk geen boost zelfvertrouwen. Het positieve dat ik dan kan zeggen is, dat het niet uitmaakt of je van de nr.1 verliest of van de nr. laatst, het zijn allebei 3 punten verlies. En MVV staat nog steeds knap 3e. Niet terug kijken, want die kant gaan we niet op. Vooruit, en op naar zaterdag.

Dat maakt wel degelijk uit, want (voor zo lang als het duurt) is de nummer 1 een directe concurrent ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2022 19:53 17 nov 2022 20:11 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Jong Utrecht - MVV #27

Kay schreef :

Mosae schreef : Ik had gehoopt op 4 punten uit 2. Dit gaat nu niet meer gebeuren. Van Jong Utrecht verliezen geeft natuurlijk geen boost zelfvertrouwen. Het positieve dat ik dan kan zeggen is, dat het niet uitmaakt of je van de nr.1 verliest of van de nr. laatst, het zijn allebei 3 punten verlies. En MVV staat nog steeds knap 3e. Niet terug kijken, want die kant gaan we niet op. Vooruit, en op naar zaterdag.

Dat maakt wel degelijk uit, want (voor zo lang als het duurt) is de nummer 1 een directe concurrent ;-)


Nou, als je van de nr.1 wint en je verliest de week erna van de nr. laatst, zal dat je geen stap verder helpen tegenover je concurrent. Kijk maar naar Zwolle, die zijn MVV nu alweer voorbij. M.a.w. het zijn 3 punten. Als je écht wilt dat je concurrent opzij wordt gezet, zal je sowieso van de nr. laatst moeten winnen (en het liefst van de concurrent of gelijk) Maar de concurrent heeft juist baat bij het puntverlies van MVV want zélf wordt tegen de nr. laatst niet verloren. Het is dus hopen op vergissingen van de concurrent. En in dit geval is het een "vergissing" van MVV. Daarnaast is het ook zo, dat hoe hoger je komt te staan in de ranglijst, des te meer je het moet gaan hebben van "misstappen" van de clubs die bij je in de buurt staan. Bij 1 misstap is het alweer stuivertje wisselen. De eredivisie is een goed voorbeeld. 1 vergissing van Ajax, Psv of Feyenoord en de top 3 wordt weer gehusseld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2022 11:23
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Jong Utrecht - MVV #28
Natuurlijk hadden we allemaal (mij inclusief) gehoopt (en verwacht) op een fijne overwinning. Dat geen enkele MVV speler zijn niveau haalde heeft wellicht te maken met onderschatting en/of complex waar gespeeld werd. Het was wachten op zo'n wedstrijd, we waren ook al 7-8 wedstrijden op rij ongeslagen, waarvan één gelijk. Desondanks ga ik ervan uit dat dit een incident was, en MVV zich morgen een goede dienst bewijst door Almere op 7 punten te zetten, die staan na een slechte seizoensstart nu toch 5e. Ook voor de periode belangrijk, daar we na Almere nog spelen tegen VVV en Telstar waarna we op 6 januari de periode afsluiten met een thuiswedstrijd tegen de Graafschap. Dan ook kijken waar we dan staan, halverwege de competitie zal zich een duidelijk beeld aftekenen over de potentiele mogelijkheden voor MVV.

Op dit moment staat VVV op de laatste play-off plek, met 22 punten tegen 30 voor MVV, dus die moeten er zeker in zitten, daar degene die als eerste de plek van VVV kan overnemen op dit moment Den Bosch is, met 19 punten uit 15 wedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden