MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur

20 nov 2022 11:51
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #16

opadiehard schreef : Dat Mvv helaas geen stickers meer op de stoeltjes plakt heeft met de privacy regels te maken dit is wettelijk zo bepaald,blijft natuurlijk irri als je niet op je,,eigen,,plekkie kunt zitten…..

Leuke vermelding ik heb wel een,,eigen,,plekkie,iemand heeft er met zwarte viltstift ,,Rotterdam Hooligan,,opgezet….keigave humor….stoeltje voor het leven…mvrgr Opa.


Privacy? Er staat toch geen naam op die sticker? Alleen "gereserveerd voor seizoenkaarthouder". Meer staat er niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 12:11
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #17
Als ik kom kijken ga ik gewoon op het stoeltje zitten met de nummer van mijn ticket. Simpel toch en geen gedoe.
En ja, proficiat gasten voor de mooie overwinning . Ben er heeel blij mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 12:27 20 nov 2022 12:30 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #18

opadiehard schreef : Wat mij opvalt is dat je normaal word ,,overvallen,,met berichten na of tijdens de wedstrijd nu bijna geen reacties!


De betrekkelijke rust op het forum viel mij ook al op. Het is in jaren niet zo goed gegaan, het stadion zit voller dan de afgelopen seizoenen en de club leeft echt weer. Misschien is het zo dat men eerder sneller leegloopt/de frustratie van zich afschrijft na een verloren pot. Misschien brengen goede resultaten rust, op én naast het veld. Overigens mis ik de vaak goed onderbouwde, bijna analytische bijdrages van een aantal forumgebruikers wel. Zijn zij afgehaakt?

Over de wedstrijd dan. Almere bood meer tegenstand en voetbal dan we de afgelopen wedstrijden van tegenstanders hebben gezien in De Geusselt. Daar zit echt wel voetbal in. Gelukkig is dat bij MVV ook het geval. Een groot contrast met de troosteloze pot bij Jong Utrecht. Knap dat MVV de drie nederlagen dit seizoen weet op te volgen met winst. De knop kan dus om.
Het centrale duo stond goed, Schenk kwam lekker mee op en Labylle stond een aantal keer goed opgesteld, onderschepte ballen en stuurde Kostons ook een keer gevaarlijk weg. Kleinen maakte in het begin af en toe de verkeerde keuze, maar groeide in de wedstrijd. Souren verdeelde en heerste weer als vanouds en ook voorin werd meer druk uitgeoefend. Kostons had natuurlijk kunnen scoren, maar was wel weer belangrijk met een goede assist. Door gemiste kansen bleef het spannend tot het eind. Maar Waem voorspelde het al tijdens de voorbeschouwing: MVV zou met 1-0 winnen.
Een goeie sfeer, behoorlijk wat (nieuwe) toeschouwers en drie punten. MVV draait in de competitie en de periode bovenin mee en is vooral thuis ijzersterk. De laatste verliespartij thuis was op 8 april van dit jaar. Daarna werd er drie keer gelijk gespeeld en acht keer gewonnen. MVV behaalde 27 van de mogelijke 33 punten in die wedstrijden. Dat zijn ongekende cijfers! Het is weer leuk om naar De Geusselt te gaan. Ook als het - zoals gisteren - koud is. Het spel, maar vooral de passie is hartverwarmend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, Kay, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 13:02 20 nov 2022 13:03 door Frank Salemans. Reden: Tikfout
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #19
De samenvatting op ESPN maakte duidelijk dat de abominale scheidsrechter De Graaf er drie keer naast zat. De keeper van Almere (prima keeper die paar keer fraai redde op doorgebroken Kostons) maakte duidelijk een penalty-waardige overtreding tegen Ruben van Bommel (?). Die had op de stip gemoeten, want de keeper raakte alleen maar de speler. En twee buitenspeldoelpunten van MVV en Almere hadden goedgekeurd moeten worden. De scheids liet naar mijn inschatting veel forse overtredingen onbestraft en gaf voor pietluttige overtredingen een gele kaart (allemaal tegen MVV). Vervelende arbitrage!

Het middenveld functioneerde de eerste helft niet goed. Als Souren en Steuckers nonchalant (lijken te) voetballen, krijgt de MVV-motor te weinig benzine. Beiden herstelden zich goed in de tweede helft. De wedstrijd werd open, omdat Almere op zoek ging naar de gelijkmaker. Het werd nog onnodig spannend, omdat MVV verzuimde goede kansen af te ronden. Sommige spelers lijken inderdaad te snakken naar een welverdiende pauze van een aantal weken om de batterij weer op te laden.

Gelukkig was de eindpass bij Almere slecht verzorgd. Ze voetbalden goed tot de zestien van MVV, maar wisten daarna eigenlijk nauwelijks kansen te creëren. Een goal zou echt een lucky klutsgoal zijn geweest. Die vrije trap op de rand van de 16 was billen knijpen, maar die werd vrij onbenullig overgeschoten. Pft.....

MOTM was voor mij Rein van Helden. Die heeft bergen verdedigend werk op uitstekende wijze verricht. Hij lijkt nog steeds elke wedstrijd beter te worden. Een prima centraal duo met Matteo Waem.

Kortom: een wedstrijd waarin MVV met drie keer zoveel inzet leek te spelen als tegen Jong FC Utrecht. Almere speelde verzorgd voetbal, maar de beste kansen waren voor MVV. Een prima revanche voor de gênante vertoning van maandag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kay, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 13:09
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #20
Werd iniedergeval 6700 omgeroepen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 13:13 20 nov 2022 13:19 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #21
Het voetbal wat MVV speelt, is eigenlijk steeds vrijwel hetzelfde riedeltje. Het blijft verrassend hoe dit goed blijft uitpakken. Bijna iedere tegenstander loopt zich, en gaat zich hier op stuk lopen in de Geusselt. Almere wilde dit soort voetbal trouwens ook spelen (dat was goed te zien in het begin), maar omdat MVV achterover kon leunen, en boven Almere staat in de ranglijst, moest Almere op een gegeven moment het voortouw nemen. MVV kon dit tegen Jong Utrecht niet. Ik wijt het verlies daar meer aan het verplaatsen van de wedstrijd van de Galgenwaard naar een troosteloze accommodatie op een knollenveld. (iemand had hier duidelijk kennis over...). Het klikt bij MVV, en dit soort voetbal mogen ze van mij blijven spelen. De NC gaat sowieso lukken, maar ik droom voorlopig nog altijd van die 1e of 2e plek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 13:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #22
Als het niet met goed voetbal kan, dan maar met passie en strijd. Geweldige vechtlust van MVV tegen een prima tegenstander inderdaad tot aan de 16, want echte kansen heeft Almere nauwelijks gehad. Koen heeft weer een doelpunt nodig, want van die drie kansen moet er minimaal eentje in. Steuckers was gisteren de minste, veel slordige ballen. Toe aan twee weekjes rust volgens mij. De hier al gememoreerde Van Helden speelde idd uitstekend maar ook Lars Schenk is aan een prima reeks bezig. Verdedigend zeer sterk en af en toe goed mee naar voren. Nu twee weken genieten van een derde plek, en gelukkig hebben we enige afstand genomen van de plekken vier tot en met negen, want anders was het allemaal wel erg in elkaar geschoven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 15:12
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #23
Volledig eens met de analyse van Frank. Beide keren was het geen buitenspel maar kwalijker was de niet gegeven penalty. Keeper komt niet eens in de buurt van de bal en pakt alleen van Bommel. 100% strafschop.
Maar drie punten, daar gaat het om. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat dit twee bonuspunten zijn. Een gelijkspel was niet onterecht geweest. Beide keepers hadden een paar hele goeie reddingen.

Wel lekker om zo te winnen van die respectloze eikels uit Almere die niet eens het fatsoen hebben tijdens ons volkslied even te blijven staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 15:52 20 nov 2022 15:53 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #24
Ook wel een beetje apart dat de,,artiest,,die het Maastrichts volkslied zong even nergens te zien was,en plots ,,opdook,, vlakbij en richting de angelside tribune ging zingen?….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2022 16:52 20 nov 2022 16:52 door Driver.
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #25
Ik ben trots op dit Mvv, in een geweldige ambiance weer een overwinning thuis.
Almere had meer balbezit maar keeper Mathys heeft niet echt veel hoeven te doen en wat hij moest doen dat deed hij (uiteraard) goed.
Het is mooi om te zien dat Mvv weer leeft, overal wordt weer gesproken over Mvv en de Geusselt stroomt iedere thuiswedstijd goed vol.
Ik heb genoten van de sfeer, ook mooi het vuurwerk vooraf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2022 01:25 21 nov 2022 01:43 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #26
Ik heb vanaf mijn plek in Vak D van de Boschpoorttribune geen artiest gezien die het volkslied zong vlak voor het begin van de wedstrijd. Ook werd het zingen van het volkslied niet aangekondigd. Die voetballers van Almere wisten daarom niet dat het volkslied van Maastricht er zat aan te komen. Dat ze al de handen gingen schudden van de MVV-spelers voordat het volkslied werd gezongen, was volgens mij echt geen bewust respectloos gedrag.

Het vuurwerk dat door MVV werd afgestoken vlak voor het begin van de wedstrijd veroorzaakte nogal wat rotzooi op het veld. De scheidsrechter vond, waarschijnlijk terecht, dat die rotzooi moest worden opgeruimd. En dat deden diverse MVV-spelers dan ook. Toch iets om de volgende keer rekening mee te houden, MVV!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2022 01:27 21 nov 2022 01:37 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #27
Samenvatting MVV - Almere bij ESPN: www.espn.nl/video/clip/_/id/11249149

Reacties na afloop MVV - Almere bij ESPN: espndeportes.espn.com/videohub/video/clipDeportes?id=11249313


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2022 06:14
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #28

Ben Salemans schreef : Ik heb vanaf mijn plek in Vak D van de Boschpoorttribune geen artiest gezien die het volkslied zong vlak voor het begin van de wedstrijd. Ook werd het zingen van het volkslied niet aangekondigd. Die voetballers van Almere wisten daarom niet dat het volkslied van Maastricht er zat aan te komen. Dat ze al de handen gingen schudden van de MVV-spelers voordat het volkslied werd gezongen, was volgens mij echt geen bewust respectloos gedrag.


Elke tegenstander wordt vooraf geïnformeerd dat voor de wedstrijd het Maastrichts volkslied wordt gespeeld, dus ze wisten dit wel degelijk. Daarbij is het ook niet de eerste keer dat Almere naar Maastricht komt. Ik denk dat dit wel degelijk bewust respectloos gedrag is geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2022 07:42
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #29
Maondagmurrige, altijd leuk om even alle meningen te lezen van de afgelopen dagen.

ik had ook stickers klaarliggen voor mijn stoeltje op de Angel Side, door omstandigheden op de hoofdtribune moeten zitten. Er is sociale controle, geen steward nodig op de AS maar dan moeten inderdaad gasten die nu voor het eerst komen (en met een groepje zijn die verspreid moeten zitten) niet denken dat ze maar kunnen zitten waar ze willen. Wij, die al jaren in de kou naar de ellende hebben zitten te kijken en te godverren :) hebben gewoon recht op ons eigen stoeltje.

In een redelijk zakelijke pot heeft MVV het zich onnodig moeilijk gemaakt door niet de 2-0 te maken. Kostons doet het goed, maar 5 doelpunten met 16 basisplaatsen is toch te weinig voor de nr3 van de KKD. Het afmaken vrijdag was ook gewoon slecht (2x recht tegen de keeper). Dat is denk ik ook het grootste probleem, er is geen alternatief. Livramento was goed tegen Meerssen, maar je ziet in zijn invalbeurten dat hij nog veel tijd nodig heeft). Voor de rest geen alternatief voorin op de bank.

v Bommel, wat een talent. Laatste keer dat iemand er zo bovenuit sprong was (in mijn ogen) Linssen. Dat Ruben dit nu al laat zien in zijn eerste jaar als 'prof'... nu al niet meer uit de basis te denken. Hoop dat hij een contract tekent (als vader Mark slim is) maar als hij zo door gaat is hij na 1 jaar weg, tenzij WE promoveren :)

Denk dat Verberne het goed verwoordde na afloop. We gaan nog meer horen van MVV. Wegzakken zal echt niet meer gebeuren, Play Offs moet je gewoon kunnen halen met dit team. Zeker als de top nog naar de Geusselt moet komen blijven we dromen van een 2e plek.

Evaluerend na de eerste seizoenshelft: keeper TOP, verdediging PRIMA , middenveld PRIMA, aanval GEMIDDELD. Nogmaals Blummel, Kostons, v Bommel, Remans doet het goed voor dit niveau, als iemand wegvalt in deze linie wordt het moeilijk. Afgelopen weken hebben we gezien dat in de andere 2 linies 'makkelijk' geblesseerde spelers te vervangen zijn.
Trainers TOP. Allemaal gedreven mensen in de dug-out, incl keeperstrainer die Mathys echt beter maakt.
Sfeer: perfect, steeds meer mensen in het stadion volgen het gezang van de Angel Side.

LAOT US DRUIME, telstar en VVV uit moeten toch wel 4/6 punten worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Liersesup, CatenaccioMestreech, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2022 07:58
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV-Almere, za 19 nov. 2022, 20.00 uur #30

Zeikbak schreef :

Ben Salemans schreef : Ik heb vanaf mijn plek in Vak D van de Boschpoorttribune geen artiest gezien die het volkslied zong vlak voor het begin van de wedstrijd. Ook werd het zingen van het volkslied niet aangekondigd. Die voetballers van Almere wisten daarom niet dat het volkslied van Maastricht er zat aan te komen. Dat ze al de handen gingen schudden van de MVV-spelers voordat het volkslied werd gezongen, was volgens mij echt geen bewust respectloos gedrag.


Elke tegenstander wordt vooraf geïnformeerd dat voor de wedstrijd het Maastrichts volkslied wordt gespeeld, dus ze wisten dit wel degelijk. Daarbij is het ook niet de eerste keer dat Almere naar Maastricht komt. Ik denk dat dit wel degelijk bewust respectloos gedrag is geweest.


Het is wel degelijk omgeroepen, dat niet Beppy, en ook niet Katja het zou zingen, maar "Batteraof". Ben er trouwens geen fan van, geef mij maar liever Beppy, Katja of Angelina..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden