Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023

15 mei 2023 13:29 19 mei 2023 22:52 door Ben Salemans.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Onderwerp Auteur
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #1
Nu eindelijk die play-off plek binnen is waar we allemaal zo hard naar hebben gesnakt. Kunnen we ons opmaken voor de laatste officiële wedstrijd tegen Almere City.
Afgelopen seizoenen was dit de afscheidswedstrijd van weer eens een tussenjaar.
Dit jaar is dit de voorbereidingswedstrijd van de komende play-offs.

Ten eerste even kort terugblikken op dit geweldige seizoen.
Want wie hier van te voren geld op had ingezet, die was nu miljonair geweest.
Wat hebben de mannen geweldig voetbal gespeeld.
De hele club en stad staat weer in de picture.
De Geusselt die wekelijks gemiddeld 5.000-6.000 man trekt.
Dat hebben onze mannen toch even geweldig voor elkaar gevoetbalt! Dit seizoen keek ik iedere maandag weer rijkhalzend uit naar de vrijdag.
En dat is jaren wel eens anders geweest.
Nu hopen dat we in 'het toetje' hoge ogen kunnen gooien en misschien wel kunnen verrassen...
Maar goed, nu weer door over de titel van het topic.

Er kan nog heel veel gebeuren aanstaande vrijdag.
Wie gaan we treffen en wanneer?
Nu ga ik niet alle scenario's op een rijtje zetten, want die staan volgens mij ergens anders op het forum, en anders laat ik dat aan iemand anders over.
Het komt er op neer dat Almere waarschijnlijk volle bak gaat aangezien die natuurlijk de 3e plek willen pakken. En dan moeten ze winnen en hopen dat Willem 2 punten verliest.
Als wij winnen dat spelen we onze eerste wedstrijd in ieder geval uit. En dat is voor MVV zeker voordeliger.

Verberne gaf aan dat hij niet veel spelers rust gaat geven. Verberne wil volle bak voor de punten gaan in Almere, en alleen als spelers zelf aanvoelen dat ze rust nodig hebben dan houd hij daar rekening mee.

Helaas missen we een hele belangrijke pion voor deze wedstrijd en de komende play-offs: Koen Kostons.
Het zal een flink verschil zijn zonder hem, maar ik ben wel erg benieuwd hoe Verberne dit gaat neerzetten.
Livramento spits? El Azrak op links en Ruben in de spits?
Remans in de spits? Of zelfs Dzepar met zijn lengte in de spits en Kleinen op de plek op het middenveld.
Vrijdag zullen we zien waar hij voor gaat kiezen en of het goed uitpakt.

Wat ik vooral hoop en misschien nog belangrijker is, is dat er niet nog een belangrijke speler wegvalt voor de play-offs.

Het word een lastig potje en ben benieuwd of we Almere in eigen huis kunnen verslaan.
Met een winstpartij de play-offs in gaan geeft namelijk een boost van vertrouwen.
En dan gauw op naar het toetje.
Met een uitverkocht uitvak en een uitverkochte Geusselt!

Löät goon MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjarelke, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2023 17:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #2
Ik kan hier allerlei analysewerk op basis van statistieken tegenaan gooien, maar beide teams weten dat de play-offs er aan komen en ik denk dan ook dat deze wedstrijd alle kanten op kan. Best kans dat de ploeg die het eerste scoort ook wint omdat de tegenstander het dan maar laat lopen. Maar zal wel een saaie 1-1 worden of zo. Almere kan nog over Willem II heen maar heel veel maakt dat ook voor de play-offs eigenlijk niet uit, ze blijven aan dezelfde kant van het schema, alleen de tegenstander in de eerste wedstrijd verschilt, maar die staat sowieso nog niet vast dus kunnen ze geen rekening mee houden. Voor MVV is er iets meer verschil in de opties. Zelfs met een overwinning kan MVV nog zakken want doelsaldo van NAC is gelijk, MVV staat boven ze op basis van gescoorde goals. Ook voor MVV is het heel lastig om te spelen op een bepaalde wedstrijd in de play-offs, gewoon proberen te winnen. Als ik me niet weer vergis in de kaarten staan Waem en Dzepar op scherp, die zou je kunnen sparen, maar ik zou ze gewoon laten spelen en het risico maar nemen. Zeker Dzepar kan prima door Kleinen vervangen worden.

Wat ik zelf hoop is dat MVV vijfde blijft, en tegen Eindhoven (of VVV) mag in de eerste ronde. Dan geef ik MVV een goede kans om door te gaan. Tweede ronde tegen eredivisieploeg, die doen het de laatste jaren ronduit waardeloos in de play-offs, ik zie dat zo maar in een uitverkochte en kolkende Geusselt 4-1 voor MVV worden en dan is de terugwedstrijd hopelijk een formaliteit. En dan sta je opeens in de finale. Dromen mag, maar om heel eerlijk te zijn is de kans groter dat we tegen NAC mogen en de eerste ronde er uit vliegen. Ach ja. Hoe dan ook fantastisch seizoen gehad.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2023 18:02 15 mei 2023 18:03 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #3
Ik zie het anders. Ik kijk het meer uit de bril van Almere. Ik denk ook dat ze een betere ploeg hebben (eerlijk is eerlijk). Dus Almere gaat kijken tegen wie ze de eerste ronde het liefst zouden willen uitkomen (indien mogelijk). Als ze MVV een ideale tegenstander vinden dan stijgen ze bij winst op MVV misschien een plek, en daalt MVV wellicht naar de 8e plek. Vinden ze MVV geen ideale tegenstander, dan wordt de uitslag anders. Maar 99% dat ze MVV de ideale tegenstander vinden in de eerste ronde, dus ze gaan volle bak en moet MVV dit ook doen. Het is een beetje gokken, maar de gok van Almere lijkt me wel duidelijk in deze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 09:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #4
Almere verloor dit seizoen niet van Eindhoven (wel van alle andere mogelijke tegenstanders) en zal het liefste tegen Eindhoven spelen in de eerste ronde. Maar ik gok dat dat voor iedere ploeg geldt, Eindhoven is op papier echt de zwakste broeder. Almere won overigens "maar" drie van de afgelopen acht wedstrijden, allemaal tegen ploegen uit het rechterrijtje. De laatste zege van Almere tegen een ploeg die play-offs gaat spelen (of rechtstreeks promoveert) is van drie maanden geleden en was tegen... Eindhoven. Vier wedstrijden daarna tegen hooggeplaatste teams wonnen ze niet. De grote vorm is bij Almere ook al heel lang ver te zoeken. Niet dat wij het veel beter doen hoor, van de "grote" clubs hebben wij ook alleen van Eindhoven gewonnen in de afgelopen drie maanden.

Verandert verder niet veel aan het verhaal, als Almere de grootste kans wil hebben om tegen Eindhoven te spelen, moeten ze van ons winnen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 09:40 16 mei 2023 09:42 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #5
Hoe het ook zij. Ik denk dat iedereen de laatste wedstrijd nog lekker wilt winnen. Je gaat niet expres willen verliezen. Alleen is het op papier een beetje ongunstig dat MVV 1. Twee belangrijke blessures heeft, en 2. de laatste wedstrijd juist tegen Almere is, die je daarom misschien 3x tegenkomt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 17:36 16 mei 2023 17:36 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #6

Mosae schreef : Hoe het ook zij. Ik denk dat iedereen de laatste wedstrijd nog lekker wilt winnen. Je gaat niet expres willen verliezen. Alleen is het op papier een beetje ongunstig dat MVV 1. Twee belangrijke blessures heeft, en 2. de laatste wedstrijd juist tegen Almere is, die je daarom misschien 3x tegenkomt.


Trap ze gewoen de kneuk euver, zoetots veer de belanriekste speulers neet mie teege koume a la koeman jr. kroketsje B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 16:03 19 mei 2023 16:05 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #7
Misschien is het beter om de beste spelers een beetje te sparen en eens kijken hoe het loopt. Je kunt deze wedstrijd nog gemakkelijk iets uitproberen. Want nóg meer blessures kun je niet meer gebruiken. Ik zou sowieso de twee El's ( Basri, Azrak) eens laten voetballen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 16:37 19 mei 2023 16:46 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #8
Verberne gaat zo lijkt me spelen met de voorhoede zoals hij in de playoffs zou willen beginnen. Gaat dit goed, krijgt dit een vervolg, zoniet kan hij nog veranderen. Verberne gaat voor winst en wil met een goed gevoel de PO in. Men kan afhankelijk van voorkeuren tegenstander/schema gedurende de wedstrijd het verloop van andere wedstrijden volgen. Al is dat mèt zoveel concurrenten voor plaats 5-8 bijna onmogelijk. Met een gelijkspel of 1-0 nederlaag, kun je nac nog ontlopen die naar telstar moeten. Die laten de laatste thuiswedstrijd niet lopen. En wellicht daarmee ook nog W2 ontlopen, die moeten naar roda. Vvv naar Jong Utrecht, Eindhoven naar jong psv. Kan werkelijk alle kanten op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 17:51
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #9
Inderdaad hier valt niks te voorspellen met een gelijk spel kunnen we nog 8e worden, of met een nederlaag 5e als de anderen gelijk spelen of verliezen en Nac het nog slechter doet als wij qua doelpunten.
Zolang we maar niet in de 1e ronde tegen W2 komen, en nr 16 zal wel Emmen worden (ook een tegenstander die ons niet zo ligt).

Mij zal vooral benieuwen hoe het voorin loopt.
Livramento heeft alleen invalbeurten gemaakt dus 90 min dat zie ik niet zitten.
Hij kan Livramento en Blummel wisselen voor Remans en El Azrak

en El Basri en T van Bommel voor het middenveld en/of de verdediging
El Basri kun je in de PO misschien nog in de spits gooien door zijn lengte, bv de laatste 20 min als het alles of niks wordt
en doet Labylle weer mee (of nog 1 wedstrijd rust?)

Ik zou vooral veel wisselen.... dus 4 bovenstaande spelers zou ik minimaal de laatste 20 min laten spelen (en misschien al eerder brengen..afhankelijk van de situatie op de velden)

Alles wat we nog meemaken is bonus (we hebben 5 spelers en 1 keeper die eredivisie nivo hebben)... hard werken en geluk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 19:46
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #10
MVV start met een voorhoede zonder van Bommel (!?) en (uiteraard) Kostons. Blummel - Livramento - Remans. Wordt Van Bommel gespaard?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 19:48
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #11

Frank Salemans schreef : MVV start met een voorhoede zonder van Bommel (!?) en (uiteraard) Kostons. Blummel - Livramento - Remans. Wordt Van Bommel gespaard?


Lichte liesblessure, verwachting is dat hij de play-offs wel haalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 19:55
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #12

Brncic schreef :

Frank Salemans schreef : MVV start met een voorhoede zonder van Bommel (!?) en (uiteraard) Kostons. Blummel - Livramento - Remans. Wordt Van Bommel gespaard?


Lichte liesblessure, verwachting is dat hij de play-offs wel haalt.


Laten we het hopen. Met deze voorhoede hoef je niet eens in de bus te stappen. Ik verwacht niet veel goeds voor vanavond...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 20:00
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Onderwerp Auteur
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #13
Emil Visser heeft dit getweet dus het zal wel kloppen. Ben er ook bang voor.
Ga uit van 3-0 verlies vandaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 22:01
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #14
Telstar scoort in de laatste sec nog 2-1 . we spelen eerst uit tegen NAC . We zijn 5e geworden !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2023 22:02 19 mei 2023 22:03 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Almere City - MVV Maastricht, vr 18 mei 2023 #15
Vijfde plaats! Wie dat aan het begin van het seizoen voorspeld had liep het risico te worden opgenomen. Wat een ongelooflijke prestatie van dit team.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, jovkle, bokkesprongen, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.365 seconden