MVV - Jong Ajax 01-09-2023

01 sept 2023 22:30
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #16
Ik weet niet waar te posten dan maar hier,verschrikkelijk hoe halen ze het in hun bolle kop om geen urinoirs te plaatsen hoek angelside/boschpoort!
Nu moest iedereen van kleine kinderen,dames en heren naar die twee armoedige toiletten waar ook nog het licht het niet deed?
Dit is een enorme blunder en mag niet gebeuren,en mag dit zo maar?
Dan ff over de wedstrijd met een beetje geluk sta je je met 4/5 nul voor in de eerste helft maar nu was het weer billen knijpen tot in de laatste minuut.
Was het nu echt zo een domme overtreding van Souren moet dat nog ff terug zien.
En wat een kaarten festival zou dat nu echt de bedoeling zijn van dat nieuwe beleid binnen de voetbalbond?
Hoe kan het dan mogelijk zijn dat je je bij Bas Nijhuis af vraagt of hij wel kaarten bij zich heeft!
Oké dan ff de standenlijst bekijken niet verkeerd die 7 punten dat dan weer wel!…Mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 22:49
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #17
Eerste helft had Mvv zeker met 4 of 5/1 moeten voorstaan, Ajax had niets in te brengen.
In de tweede helft veranderde het beeld en kwam Mvv er niet meer aan te pas. Na de rode kaart van Souren was het helemaal billen knijpen tegen het arrogante jong Ajax.
Gelukkig zijn de drie punten binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 22:55
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #18

Driver schreef : Eerste helft had Mvv zeker met 4 of 5/1 moeten voorstaan, Ajax had niets in te brengen.
In de tweede helft veranderde het beeld en kwam Mvv er niet meer aan te pas. Na de rode kaart van Souren was het helemaal billen knijpen tegen het arrogante jong Ajax.
Gelukkig zijn de drie punten binnen.


Ik mis de 'schwung' van het team van vorig seizoen. Op de eerste twintig minuten na vind ik het vrij matig, dit piepjong Ajax had je met 5-0 naar Mokum moeten sturen. Hopelijk komt er voorin nog iets bij want hier komen we toch wel iets te kort. Wel lekker de drie punten èn de minste verliespunten na drie potjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 22:55
dijkie1975
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 28
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #19
Hallelujah, dacht ik de eerste helft... met vlagen echt mooi voetbal jong ajax van kastje naar de muur gespeeld. Een voortreffelijke smeets gezien, die lekker strooide met passes en overal te vinden was. Voor mij net voor kostons motm, die eveneens goed speelde.

Wat er de 2e helft loos was met mvv, is nog steeds niet te bevatten. Vreet die gasten op, maar t was alsof een slaapdrank in de thee gedaan was. Domste moment is van souren. Natrappen is rood en mag blij zijn met 2 wedstrijden schorsing. Totaal niet nodig en oliedom. Dat de scheidsrechter de wedstrijd niet aanvoelt en rare kaarten geeft, kan ik de rode kaart helemaal begrijpen.

Matthys zijn contract proberen open te breken, want daar kan je makelijk 1 miljoen voor vragen. Na alloy, een van de beste keepers die ik gezien heb bij mvv.

Vechtlust zit er bij mvv wel in en deed me goed dat ze deze pot over de streep trokken. Blijven voetballen en niet teruggaan trekken als je met 2-0 voorstaat, want van de 1e helft heb ik genoten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 23:04
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #20
Over een wedstrijd met twee gezichten gesproken… Eerste half uur echt een uitstekend MVV. Moet 4-0 staan als Koen nog iets scherper is. Kopbal was pech, die kans na die prachtige vrije trap van Smeets moet hij echt maken. Dan ga je zonder zorgen de rust aan want Ajax had werkelijk niks in te brengen.
Tweede helft onherkenbaar MVV. Ploeg werd in slaap gesust en liet Ajax voetballen. En dat is precies wat ze, ook met jonge mennekes, gewoon goed kunnen. Was wachten op de 2-1, die uiteindelijk ook viel. Domme gele kaart van Souren, maar de scheidsrechter maakte er ook wel een gigantisch potje van. Elke kleine overtreding werd afgefloten, en hij hanteerde de regels wel erg strak. Zo is een nieuwe regel dat er bij een opstootje geel wordt gegeven aan iedereen die erbij betrokken is. Dat was vooral bij de opnieuw prima keepende Romain Matthys belachelijk. Romain deed niets en wordt geraakt door die aanvaller en krijgt dan toch geel. Bizar. Zo kun je spelers dus heel makkelijk kaarten aansmeren.
Ik vond de verdediging goed staan. Aktas en Coomans lengte en rust, onze zelf opgeleide backs speelden prima. Middenveld begon sterk maar daarna te flets, net als de aanval. Tasci en Slegers technisch sterk, maar vielen tweede helft ver terug. Maar al met al: 7 uit 3 is een prima seizoenstart!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 23:06
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #21
Het was direct rood voor Souren , die ben je meer dan 1 wedstrijd kwijt ben ik bang .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 23:13
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #22
Schwung ? , een type speler als Ruben van Bommel kom je in 30 jaar niet tegen bij MVV Brokamp kon het , misschien ook Thiebaut of Van Bommel de stengel ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 23:39 01 sept 2023 23:42 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #23
MVV walste de eerste helft over jong Ajax heen. Het had wel 3-0 of 4-1 moeten staan bij rust. Derhalve ging ik me in de tweede helft eens goed zitten ervoor. Ik maakte me op voor 5-0, 6-0. Maar waar heb ik naar zitten kijken in de tweede helft??? Opeens kon MVV niet meer voetballen, stonden totaal verkeerd gepositioneerd, en met kers op de taart, de rode kaart van Souren. En omdat in Amsterdam nou ook toevallig de hoge theaterschool ligt bij de Arena, kun je op je vingers uittellen dat ze hier voor naar Maastricht kwamen. Het is dat de 2-1 laat valt, want als er nog 30 minuten was te spelen geweest stond er 2-3 op het bord. Het voetbal gaat steeds minder om het voetbal, maar om hoe krijg ik een tegenstander uit het evenwicht, en hoe kan ik dat in de 90e, 91e en 92e minuut klaren (met hulp van de KNVB). MVV komt goed weg!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2023 00:03 02 sept 2023 00:03 door kyleman333.
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #24
Hulp van de KNVB? Wat Souren doet is donkerrood en als aanvoerder eigenlijk gewoon onacceptabel. Dit had je zomaar 2 punten kunnen kosten. Op die plek bij deze tussenstand zo natrapen omdat je een duel verliest waarbij je schijnbaar vindt dat er een overtreding op je gemaakt worden. Denk dat 2 wedstrijden echt het minimale is, meer zou me niet verbazen.

De rest is wel al gezegd. Prima eerste helft, hele matige 2de maar met 7 uit 3 is er qua resultaat weinig te zeuren. Het spel zal echter beter moeten wil je weer meedoen on top 5/6. Denk dat play offs een realistische doelstelling moet kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2023 00:08
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #25
Dan anders gezegd: En/of hulp van de KNVB. Kern is dat het voetbal steeds meer gaat om het uitlokken van irritaties, schoppen/natrappen, duwen, vallen als een stervende zwaan etc etc. Ik begin soms het plezier in het kijken te verliezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2023 09:27
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #26
Inderdaad een wedstrijd met twee gezichten. Een sterke eerste helft en een matige tweede. De terugval na rust was toch wel heftig; het leek wel een ander team toen Jong Ajax meer aandrong.

In de eerste helft voetbalde MVV als een orkest o.l.v. dirigent Smeets. Brian drukte zijn stempel op het spel. Hij bracht rust op het middenveld als hij net voor de verdediging voetbalde. En aanvallend strooide hij met heerlijke passjes. Met o.a. een listige vrije trap waaruit Kostons had moeten scoren. Dan was de wedstrijd gespeeld geweest.

In de tweede helft was ik vooral blij met de verdediging. Schenk speelde goed als verdedigende back. En een centrum met Aktas, die elk duel won en goed coachend optrad: een duidelijke verbetering t.o v. vorig seizoen.

Ook Matthys speelde een goede partij. Wel vind ik dat hij iets te veel risico neemt in zijn spelhervattingen.

Tasci kan een bal goed vasthouden; daar gaan we nog plezier van krijgen. En Slegers was goed betrokken bij beide doelpunten.

Wat stond de geluidsinstallatie hard. Mijn oren fluiten er nog steeds van. Ik vind het sowieso jammer dat het publiek zich met die harde muziek nauwelijks kan laten horen richting spelers. Want de orkaan aan geluid maakt dat helaas onmogelijk.

We maken een heerlijke start van het seizoen mee. Als MVV een hele wedstrijd kan voetballen zoals de eerste 35 minuten, dan eindigen we in de top 5. Maar spelen we alle wedstrijden zoals de tweede helft, dan eindigen we halverwege het rechter rijtje. Maar perspectief is er zeker!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2023 19:58 02 sept 2023 20:08 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #27
Ondanks dat MVV de randzaken slecht geregeld had, was het fijn om weer terug te zijn in een goed gevulde Geusselt voor een ouderwets avondje MVV.

Volgens geruchten had Ajax geprobeerd om zijn nieuwe (miljoenen)aanwinsten Sutalo, Chuba Akpom, Gaston Ávila en Georges Mikautadze speelgerechigd te krijgen voor de wedstrijd tegen MVV. De nieuwelingen hadden een dag eerder nog niet mogen meedoen in het UEFA-cup duel met Ludogorets, maar kregen (gelukkig) ook geen groen licht om mee te doen bij Jong-Ajax.

Dat was direct terug te zien op het veld. Net als Ajax 1 donderdag, begon Jong-Ajax zeer zwak, terwijl MVV een vliegende start maakte. Binnen drie minuten lag de bal al in het netje. En niet veel later klonk het ‘Tien! Tien! Tien!’ door de Geusselt toen Koen Kostons zijn tweede doelpunt binnenschoot. Wat een topper dat die is gebleven en het zou MVV toch sieren om op zijn minst te proberen zijn contract te verhogen én te verlengen, zodat hij volgend jaar niet ook semi-gratis de deur uitloopt naar AZ.

Maar als die tien goals niet komen, weet je als MVV-supporter dat het tóch altijd weer spannend kan worden. Hoewel MVV op jacht ging naar de derde treffer bleef die uit. Kostons was nog het dichtste bij met zijn kopbal op de paal. Sleegers speelde een puike wedstrijd, net als Smeets. Eigenlijk vond ik het hele team top spelen.

In de tweede helft werd het iets minder, maar echt in de problemen kwam MVV niet; tot aan de rode kaart van Souren. Die maakte meteen duidelijk hoe belangrijk Souren is voor het team en voor het middenveld. MVV verloor de controle op de wedstrijd, die tot dan toe eigenlijk nooit een échte wedstrijd geweest was. De 2-1 van Jong Ajax en een met kaarten strooiende arbiter leidden weer een aantal ouderwetse bibberslotminuten op zoals we die maar al te goed kennen in de Geusselt. Hoewel ik dit keer eigenlijk nooit echt het gevoel had dat MVV dit daadwerkelijk nog weg zou geven. Met dank aan Aktas en onze geweldige keeper trok MVV de 3 punten over de streep. En daarmee staan we ook meteen derde. Met minder verliespunten dan die kutclub die onlangs weer eens 3 miljoen illegale subsidie kreeg van hun idioten gemeente.

Waar het regelen van randzaken als een supportershome, betaalbare en kwalitatief enigzins goeie catering, toiletten etc ook voor de nieuwe leiding vooralsnog te hoog gegrepen is, lijkt het voetballend wel redelijk op orde dit seizoen. En dat is toch ook wat waard! Op naar de volgende..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2023 13:32 05 sept 2023 14:02 door Ben Salemans.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #28
Ik wil toch nog iets positiefs benoemen:
Ondanks dat de scheidsrechter niet bepaald een thuisfluiter was, is er voor zover ik heb gezien, niets op het veld gegooid. Chapeau voor de MVV supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2023 19:06
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
MVV - Jong Ajax 01-09-2023 #29
Nicky 4 (!) wedstrijden geschorst waarvan 1 voorwaardelijk.
MVV gaat in beroep, donderdag dient de zaak. Hopelijk valt de straf iets lager uit, maar ben er bang voor eerlijk gezegd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden