MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u

25 sept 2023 10:52
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #31
Eens met Jacques en de andere schrijvers. Onze backs Zeegers en Schenk kunnen op dit niveau niets extra's brengen. Zeegers levert van de 10 ballen er acht in bij de tegenstander. Niet voor niets werd hij helemaal vrijgelaten in de opbouw. Schenk was iets beter (minder slecht) dan Zeegers, maar ook hij kan in de opbouw niets brengen. Labylle heeft meer voetbal in huis dan alle verdedigers samen, dus ik zou hem altijd laten starten. Hij compenseert zijn gebrek aan topsnelheid met een flinke dosis techniek. Ook ik snap niets van de wissels. Livramento is wel de laatste die je moet inbrengen. Voegt niets toe, al deed Kostons dat ook niet gisteren. En dat terwijl El Basri al weken uitstekend invalt! Van die jongen gaat direct dreiging uit. Wat me ook heel erg stoort is het late wisselen. Ik had in de rust al zeker Schenk en Zeegers vervangen. Dan kan het nog wat opleveren. Waarom niet Kanou Sy als verdediger eens wat minuten gunnen of Maho als aanvaller ipv Remans? Maar ook de dragende spelers Smeets en Souren waren erg matig. Wat heeft het voor zin om bij een 1-2 achterstand Bouifahri in te laten vallen in de 87ste minuut? Laat die jongen meteen vanaf de rust invallen! Maar goed, frustraties zijn het, en de trainer zal het wel beter weten. Ik - als eenvoudige toeschouwer - begrijp er steeds minder van. Wat ik wel begrijp is dat als we zo doorgaan dit seizoen al snel verloren is. Tussenjaar 23....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 11:18
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #32
Maurice Verberne boos na derde nederlaag op rij: ‘Wat we de tweede helft lieten zien, is niet MVV-waardig’.

Maastricht - Voor de derde keer op rij gaf MVV een voorsprong uit handen, voor de derde keer op rij verloren de Maastrichtenaren. Trainer Maurice Verberne zag tegen De Graafschap een elftal zonder energie en brutaliteit. „Schop de pollen een keer uit de grond.”

De Geusselt had vorig seizoen veel weg van een onneembare veste. Maar de eerste de beste fatsoenlijke tegenstander die dit seizoen in Maastricht op bezoek kwam, prikte die mythe al door. De Graafschap had zondag nauwelijks moeite om fort De Geusselt te veroveren. Terwijl de aanhang van de Superboeren hun favorieten met ontblote bovenlijven toejuichte, namen de MVV-spelers een lauw applausje van een handvol teleurgestelde Maastrichtse fans in ontvangst. Meer dan dat hadden de MVV’ers ook niet verdiend.

Slaapmiddel
Het gezapige en suffe spel in de tweede helft had de supporters bijna in slaap gesust. Het gevoel van urgentie leek te ontbreken. Zelfs het slotoffensief was een sof. Na 83 minuten miste Mart Remans de bal volledig: in plaats van een voorzet op het hoofd van een van de aanvallers af te leveren, vloog de bal pardoes over de achterlijn. Doeltrap.

Nabil El Basri.

Het was typerend voor de tweede helft van de thuisploeg. Afwachtend, statisch, lafjes en zonder vernuft. Alsof iemand per ongeluk een slaapmiddel in de thee had gedaan in plaats van suiker. Het spel was totaal onherkenbaar voor fans die vorig seizoen op de tribune in De Geusselt zaten.

Ik dacht: als ik scoor, dan doe ik dat voor Brent. Maar eigenlijk waren drie punten nog mooier geweest.

Tunahan Tasci

De wedstrijd begon nog zo fraai. Met kansen en attractief spel leek MVV op weg om de fans een heerlijk middagje te bezorgen. Een doelpunt van Tunahan Tasci, die voor de tweede keer dit seizoen trefzeker was, versterkte dat geloof. Na zijn goal rende hij naar de zijlijn en pakte een keepersshirt met rugnummer 41. Het shirt van Brent Stevens. De onfortuinlijke derde doelman brak afgelopen week zijn scheenbeen tijdens een training na een botsing met Mart Remans. „Ik dacht: als ik scoor, dan doe ik dat voor Brent”, zei Tasci. Dat lukte. „Maar eigenlijk waren drie punten nog mooier geweest.”

Er ging te veel mis om die drie punten bij te kunnen schrijven. Door twee tegendoelpunten - één vlak voor en één vlak na rust - raakte MVV van slag. Nicky Souren, Bryan Smeets, Koen Kostons. De sterkhouders gaven niet thuis. Tasci liet nog aardige dingen zien, maar draaide zichzelf te vaak dol met zijn eigen trucjes.

Maurice Verberne

Het probleem is vooral dat het geen incident is. Als het een keer gebeurt, is het toeval. Gebeurt het twee keer, dan moet het de volgende keer beter. Maar bij drie keer op rij, is er sprake van een patroon. „Het is inderdaad een repeterend verhaal”, verzuchte coach Maurice Verberne. Tegen Willem II en FC Den Bosch kwam MVV ook op voorsprong na een prima eerste fase. En ook toen ging het helemaal mis.

Niet MVV-waardig
Het was voor Verberne de eerste keer dat hij als trainer drie keer op rij verloor. Hij liep met het gezicht op onweer de catacomben in. Ontstemd zoals we hem zelden zien. „We kunnen verliezen en je kan slecht spelen. Maar wat we de tweede helft lieten zien, is niet MVV-waardig. Waar was de brutaliteit, de energie? Maak dan een keer een sliding, schop de pollen uit de grond.”

Dat laatste is lastig op een kunstgrasveld, maar de boodschap is duidelijk. Direct na het laatste fluitsignaal bracht hij dat bericht ook over op zijn spelers, die in een kring om hem heen kwamen staan. „De volgende wedstrijd moeten we spelen met vertrouwen en energie.”

De coach heeft een paar dagen om dat bij zijn spelers tussen de oren te krijgen. Vrijdag komt ADO Den Haag langs in Maastricht, de maandag daarop is Eindhoven te gast.

Er is flink wat reparatiewerk nodig om van De Geusselt weer een waar fort te maken.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 11:38
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #33

Jacques schreef : Zonde, verliezen van een heel matig De Graafschap was compleet onnodig. Smeets is de eerste 55 minuten overal en is daarna zichtbaar gewoon op - logisch ook als je ziet hoe veel hij heeft gelopen voor die tijd.

Ik blijf het bizar vinden dat een Livramento al rond minuut 58 gebracht word en El Basri en Buifrahi langer moeten wachten. De wedstrijd schreeuwde om dat soort voetballers die altijd iets forceren en proberen. El Basri doet nog niet alles goed maar zorgt meteen voor enorm veel energie en ballen vooruit. Buifrahi had zijn directe tegenstander compleet bij de ballen en kwam in die paar minuten tot een paar messcherpe voorzetten.

Livramento wederom geen pepernoot geraakt net als Remans. Wat mij betreft hebben we met Slegers, Kostons, Tasci en Buifrahi, en meer vanaf het middenveld met El Basri en Smeets en Souren - meer dan genoeg creativiteit en aanvallende impulsen, waarom dan twee non-voetballers die het puur van rommelen (Remans) en snelheid (Livramento) moeten hebben steeds weer brengen? Maar goed, Verberne ziet alle spelers de hele week dus heeft meer informatie dan wij.

De backs zijn onze zwakke plek en dat heeft iedere tegenstander inmiddels wel door. Moet wel bij gezegd worden dat ze door het systeem dat wij spelen ook nauwelijks ondersteuning van het middenveld krijgen en vaak één op één komen te staan.



Beide backs zijn al een geruime tijd onze achilleshiel, komen beide te kort en tonen geen enkele progressie. Wilskracht genoeg maar een gebrek aan techniek en vooral spelinzicht. Ik vraag mij af of Verberne dat niet ziet of wil zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 11:41 25 sept 2023 11:42 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 83
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #34
Het begint nu weel een trend te worden: (heel) sterk beginnen, voor komen en alsnog verliezen. Wat mij opvalt is dat MVV conditioneel telkens tekort komt. Vooral op het einde zijn wij moe en kan de tegenstander doordrukken. Vaak geven we nog heel laat in de wedstrijd tegengoals weg. Ik vraag me af of er te weinig op conditie getraind wordt, of dat het sterke begin wellicht teveel kracht kost. Drie nederlagen op rij, die volgens mij alle drie niet hadden gehoeven. Dan hadden we nu heel ander gevoel gehad.

We missen in mijn ogen maar 2 posities: een snelle/sterkere rechtsback (vallen veel goals en kansen via die kant) en een echte goalgetter. Het feit dat onze spits vorig jaar de meeste assists gaf, zegt genoeg over dit punt.

Verder jammer dat de wedstrijd op een middag is. Scheelt in beleving en support. Ondanks dat (en de klassieker op TV), toch redelijk mooi supportersaantal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 11:59
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #35
en weer zonedekking bij een corner, net als tegen Willem 2 krijg je een doelpunt tegen door inlopende mensen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 13:17 25 sept 2023 13:18 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #36
Jacques helemaal gelijk perfect verwoord,als aanvulling denk ik dat Maurice geen grip heeft op deze en de selectie tweede helft vorig seizoen!
Hij begint constant met de dezelfde basis elf,hij wisselt altijd vrij laat en de eerste die invalt is Lavrimento!
Nog ff ,,zeiken,,hoe komt men er bij om die,,pis,,hoek op het middenplein te plaatsen!
Dan iets waar ik van denk…gebeurd dat alleen in Maastricht?
Nadat wij pislink waren toen we uit speelden tegen kirchrao en onze dugout niet beschermd was tegen de hitte en die van hun wel waren we echt kwaad!
Hoe kom je op het idee om dan vol trots een nieuwe thuis dugout te plaatsen met een doorzichtig dak!
De spelers hadden van,,armoe,,maar hun trainingsjack op het dak gelegd, laten we ervan uit gaan dat ze nog niet klaar zijn met de afwerking van het dak?….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 15:46
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #37
Zet Cooman eens liksback in plaats van Schenk ,Kleinen op de plaats van Cooman en El Basri op de plaats van Kleinen .......Dan krijg je Souren ;Smeets , El Basri . Smeets loopt zich een ongeluk zo , Zondag verdedige het middenveld niet mee ...
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, ASR, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 16:12
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #38

bokkesprongen schreef : Zet Cooman eens liksback in plaats van Schenk ,Kleinen op de plaats van Cooman en El Basri op de plaats van Kleinen .......Dan krijg je Souren ;Smeets , El Basri . Smeets loopt zich een ongeluk zo , Zondag verdedige het middenveld niet mee ...


Bryant Nieling linksback. (Heeft bij Fortuna ook al vaker op de plek gespeeld.
(Heeft lengte en fysiek.)

Leroy Labylle Rechtsback. (Is al een aantal keer ingevallen op die plek.
(Heeft genoeg ervaring om zijn minpunten te compenseren.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 16:12 25 sept 2023 17:07 door Ben Salemans.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #39

bokkesprongen schreef : Zet Cooman eens liksback in plaats van Schenk ,Kleinen op de plaats van Cooman en El Basri op de plaats van Kleinen .......Dan krijg je Souren ;Smeets , El Basri . Smeets loopt zich een ongeluk zo , Zondag verdedige het middenveld niet mee ...


Bryant Nieling linksback. (Heeft bij Fortuna ook al vaker op de plek gespeeld.)
(Heeft lengte en fysiek.)

Leroy Labylle Rechtsback. (Is al een aantal keer ingevallen op die plek.)
(Heeft genoeg ervaring om zijn minpunten te compenseren.)

Tussen kleinen en el basri kun je roteren afhankelijk wat de wedstrijd nodig heeft.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR, FatyPapy1990, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 03:20 26 sept 2023 03:23 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #40
De discussie over een nieuwe basisopstelling van MVV, aangewakkerd door MF, wordt voortgezet bij het topic over de komende wedstrijd van aanstaande vrijdag tegen ADO Den Haag:
mvvfans.nl/forum/3-wedstrijden-mvv/25599...ag-vr-29-9-23-20-00u


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 12:11
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV - De Graafschap, zo 24-9-2023, 14:30u #41
Natuurlijk baalt trainer Maurice Verberne van drie nederlagen op rij. Het contrast met vorig seizoen, toen zo’n beetje alles bij MVV in goud veranderde, is groot. Maar aan de vooravond van de thuisduels tegen ADO (vanavond) en Eindhoven (maandag) peinst hij er niet over om van de resultaten een ‘big issue’ van te maken. „Ik maak me pas zorgen als ik óók geen goed voetbal meer zie.”

maastricht - Nee, de afgelopen weken is er niet getierd in Maastricht. Dat is niet des Maurice Verbernes, zegt de trainer van MVV, hoewel hij er misschien wel aanleiding toe had. Maar dat hij geïrriteerd oogde langs de lijn, dat klopt zeker. „Bij momenten voelde ik me wel ontstemd, ja. Ik heb dan even tijd nodig om te relativeren, voor de irritatie uit mijn lichaam gaat. Ik geloof niet in schelden en brullen. Als iemand tegen mij tekeer zou gaan, zou ik me daar juist voor afsluiten. Het moet wel binnenkomen wat ik zeg en door te kiezen voor bepaalde woorden en een bepaalde intonatie weet ik de jongens echt wel te bereiken. Zij weten zelf ook dat we met zijn allen beter kunnen.”

De verwachtingen op basis van vorig seizoen zetten me op scherp.
Maurice Verberne
De resultaten van MVV vallen in de eerste wedstrijden van het seizoen enigszins tegen. Na de zeges op VVV en Jong Ajax volgde een gelijkspel tegen FC Dordrecht en daarna ging de Maastrichtse ploeg pijnlijk onderuit tegen Willem II, FC Den Bosch en – vorige week – De Graafschap. Steeds ging het fout in de tweede helft. „Die had een ander gezicht dan voor rust. We waren minder brutaal en dominant, speelden met minder lef.”

Verberne weigert om dit te zien als een ‘big issue’. „We moeten nu vooral niet in de paniek schieten, dit moet niet in de koppies gaan zitten. We laten namelijk ook al zes wedstrijden aardig voetbal zien. Pas als dat niet meer gebeurt, ga ik me zorgen maken.”

Vuist
Verberne is er dus niet de coach naar om keihard met zijn vuist op tafel te slaan, maar de afgelopen weken gingen hij en zijn staf wel degelijk op zoek naar het antwoord op de vraag waarom zijn ploeg tijdens de wedstrijden steeds twee gezichten heeft. „Ja, daar gaat het over, over hoe we dat lek boven kunnen krijgen. We hebben veel beelden teruggekeken en zien dan dat we in de tweede helft vaak op twee gedachten hinken. We vallen dan uit elkaar: een aantal jongens blijft vooruit verdedigen zoals we dat hebben afgesproken, maar er gaan er ook een paar achteruit lopen. Feit is dat we op bepaalde plekken jonge, onervaren spelers hebben staan. Als het tegenzit, is het voor hen lastig genoeg om hun eigen taken uit te voeren, laat staan om aan de teamafspraken te denken.”

Op zes posities in het elftal van Verberne staan nu nieuwe spelers ten opzichte van vorig seizoen. „We blijven een team in opbouw. In feite zijn we helemaal opnieuw begonnen, missen nog automatismen. Dat is geen excuus, maar wel de realiteit en we lopen nergens voor weg. Maar bij momenten gaat die ontwikkeling misschien iets langzamer dan vorig jaar. We krijgen steeds meer vastigheid in speelstijl en vastigheid in het team.”

Nadat vorig seizoen zo’n beetje alles wat hij en zijn team aanraakten in goud veranderde, heeft de coach nu te maken met een nieuw soort druk, die logischerwijs volgt op het succes van vorig jaar en de plek in de play-offs.

Meer sturing
„Die druk leg ik vooral mezelf op. Die komt niet van de spelers of de club. Maar natuurlijk weet ik dat er verwachtingen zijn. Drie nederlagen op rij passen daar niet bij. Die wetenschap zet me op scherp. Ik ben aan het schakelen in mijn hoofd, op zoek naar oplossingen. Wat had ik zelf beter kunnen doen? Misschien heeft het team op momenten meer sturing van mij nodig langs de lijn. Ik kijk in de spiegel, praat met mensen, met de selectie. Vraag aan hen waar zij denken dat het ‘em in zit. Dat levert inzichten op die ik filter. Het giert constant door mijn lichaam, maar ik zie het als onderdeel van onze ontwikkeling. Ik zal het in mijn carrière nog wel vaker meemaken. We komen nu steeds dichterbij een antwoord waarmee we dit kunnen tackelen.”

Vanavond wacht de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag, maandag komt FC Eindhoven op bezoek. Verberne begrijpt dat die duels extra belangrijk zijn, omdat bij verlies een wel heel dubieuze reeks ontstaat. „Maar je kunt dat ook omdraaien. Als we twee keer een goed resultaat laten zien, ziet alles er in een keer weer anders uit. En ik blijf erbij: als we nu keer op keer bagger hadden gespeeld… De prima eerste helften bevestigen dat we op de goede weg zitten. We moeten die goede fases nu alleen langer gaan volhouden.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden